جایگزین های گوگل فوتو

گوگل محصولات رایگان غیرقابل مقاومت را عرضه می‌کند تا از داده‌های شما پرده برداری کند، و گوگل فوتو هم از این قاعده مستثنی نیست. آن‌ها از عکس‌های شخصی شما برای اسکن کردن صورت، اسکن کردن اطلاعات دوستان و چیزهایی که دوست دارید استفاده می‌کنند و محل شما را ردیابی می‌کنند – حتی اگر آن را مخفی کرده باشید. هیچ شرکتی نیازی به دانستن این موضوع در مورد زندگی شخصی شما ندارد. در اینجا برخی جایگزین‌های مبتنی بر حریم خصوصی برای گوگل فوتو وجود دارد.

جایگزین های گوگل فوتو

چرا نباید فایل ها را در گوگل فوتو ذخیره کنید؟

حتی با اینکه گوگل فوتو می‌گوید که به حریم خصوصی شما اهمیت می‌دهد، آن‌ها هنوز هم با اسکن کردن عکس‌ها اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند. این به چه معنی است؟

اگر یک عکس از کفش‌های Nike را آپلود کنید، گوگل آن را به عنوان یک برند ورزشی مورد علاقه شما معرفی می‌کند و این اطلاعات را به پروفایل کاربری شما اضافه می‌کند. حدس بزنید بعد از این چه تبلیغاتی خواهید دید؟

هوش مصنوعی گوگل برای تشخیص اشیا برنامه‌ریزی شده‌است. کافی است کلمه ی “گربه” را در نوار جستجو وارد کنید و تمام عکس‌های خود را با یک گربه در آن بیاورید. شناسایی صورتش نه تنها چهره شما بلکه چهره اعضای خانواده شما را نیز مشخص می‌کند. آن‌ها می‌توانند کل خانواده و دایره دوستان شما را بدون اینکه شما درک کنید، تنظیم کنند.

این کار فراداده شما را تجزیه و تحلیل می‌کند. مطمئنا، آخرین تعطیلات شما ممکن است زمانی مناسب باشد که تصاویر را به دوستان و خانواده خود نشان دهید، اما این تنها راه دیگر برای گوگل است که هر قدم شما را دنبال کند.

آیا واقعا می‌خواهید یک شرکت شناخته‌شده اطلاعات شخصی شما را داشته باشد و بداند که صورت شما چگونه به نظر می‌رسد، و نیز بداند در تابستان سال گذشته کجا بودید؟ احتمالا نه. اطلاعاتی که گوگل میتواند از شما داشته باشد را کاهش دهید و به دنبال یک جایگزین بگردید که از داده‌های شما بهره‌برداری نکند.

برخی از این برنامه‌های جایگزین ممکن است به شما یک فضای رمزنگاری شده ارائه کنند، در حالی که برخی دیگر ویژگی‌های اضافی مانند ویرایش آنلاین عکس، به اشتراک گذاری، مدیریت ساده عکس یا فقط یک گالری به ظاهر تمیز دارند. برای کمک به شما در انتخاب، ما ۸ برنامه ذخیره‌سازی عکس را جمع‌آوری و مورد بررسی قرار دادیم که به حریم خصوصی شما بیش از گوگل اهمیت می‌دهد.

shoebox مناسب برای Windows smacOS، آندروید، و iOS

اگر به دنبال ۳ چیز اصلی هستید، shoebox گزینه بسیار خوبی است:  سرویس رایگان، ذخیره‌سازی نامحدود، و رمزنگاری نهایی قوی. این برنامه  به طور خودکار تمام عکس‌های شما را پشتیبانی می‌کند، به طوری که می‌توانید آن را روی تمام وسایل موجود با حساب کاربری خود مشاهده کنید. شما هم می‌توانید عکس‌های خود را با دوستان و خانواده خود نیز به اشتراک بگذارید.

این شرکت حریم خصوصی و امنیت را جدی می‌گیرد و فایل‌های شما را در سرورهای متعدد پشتیبانی می‌کند بنابراین نیازی نیست نگران شکست سخت‌افزاری باشید. همچنین دارای سیاست مالکیت محتوایی است – هر چیزی که بر روی سرورهای آن‌ها ذخیره می‌شود متعلق به شما است و تحت هیچ شرایطی توسط shoebox مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

جایگزین های گوگل فوتو

تنها جنبه‌های منفی آن این است که shoebox تنها عکس‌هایی را ذخیره می‌کند که ۱۰.۶ درصد یا کوچک‌تر هستند. شما تنها می‌توانید ویدئوهای بیش از ۳ دقیقه را ذخیره کنید، و کل مدت‌زمان این ویدیوها نمی‌تواند بیش از ۱۵ دقیقه باشد. اگر می‌خواهید عکس‌ها را با اندازه اصلی  آپلود کنید و تا ۱۰ ساعت ذخیره ویدئویی داشته باشید، ممکن است ناچار شوید نسخه Pro را انتخاب کنید.

Piwigo مناسب برای وب،self hosted  ، iOS و آندروید

Piwigo یک سازمان‌دهنده عکس و یک گالری است که به وسیله عکاسان حرفه‌ای و بیزینس ها به طور یک‌سان مورد توجه قرارگرفته است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی از digiKam، Shotwell، لایت روم یا برنامه‌های کاربردی تلفن همراه آپلود کنند. سپس این تصاویر در این برنامه می‌توانند به صورت گروهی توسط نویسنده، geolocation یا برچسب‌های خاص دسته‌بندی شوند. همچنین می‌توانید عکس‌ها را به آلبوم‌های مختلف اختصاص دهید و trees را ایجاد کنید.

این برنامه یک پلت فرم بزرگ برای کسانی است که می‌خواهند عکس‌های خود را به شیوه‌ای منحصر به فرد نمایش دهند.درواقع بسیاری از قالب‌ها، پلاگین ها و پیکربندی ها را عرضه می‌کند که به شما اجازه می‌دهدعکس ها و مشخصات خود را شخصی سازی کنید. اگر شما از Piwigo به عنوان یک تیم کوچک و یا یک شرکت استفاده می‌کنید، مدیر حساب شما می‌تواند کاربران و گروه های جدید را ایجاد کند، مجوز آن‌ها را مدیریت کند و اطلاعیه هایی را ارسال کند.

عکاسان یا کاربران دیگر می‌توانند گالری هایی ایجاد کنند و سطوح دسترسی به مشتریان خود ارایه دهند. سپس آن‌ها می‌توانند عکس‌ها و یا آلبوم‌های خود را دانلود کنند، نظرات پست خود را ارسال کنند، عکس‌ها را در پوشه مورد علاقه خود قرار دهند، جستجوها را انجام دهند، و از طریق ایمیل از اخبار مطلع شوند.

جایگزین های گوگل فوتو

شما می‌توانید  piwigo مبتنی بر  cloudرا انتخاب کنید، که برای شما رمزگذاری ارائه می‌دهد، یا می‌توانید در صورتی که دانش فنی لازم برای انجام این کار را دارید میزبان پیویگو خود باشید. همچنین خوب است بدانید که این برنامه در نرم‌افزار با منبع باز اجرا می‌شود، که به این معنی است که هر کس می‌تواند نگاهی به کد خود بیندازد و به دنبال هر گونه آسیب‌پذیری باشد.

یک برنامه عالی برای مدیریت عکس.

Slidebox مناسب برای ios و اندروید

اگر گوگل از ماشین های هوشمند برای سازماندهی عکس‌های خود در آلبوم‌ها استفاده کند و آن‌ها را قابل جستجو کند، این برنامه آن را به شما واگذار می‌کند. حذف هزاران عکس و گذاشتن آن‌ها در پوشه‌های مناسب ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد، اما وقتی که این کار را به روش Tinderlike انجام دهید، خسته کننده نخواهد بود.

پوشه‌هایی برای سفرهای اخیر خود و یا آخرین پروژه‌های خود ایجاد کنید، سپس به چپ و راست ضربه بزنید تا عکس‌های خود را مرور کنید، آن‌ها را به آلبوم‌های مناسب منتقل کنید و یا فقط برای پاک کردن آن‌ها اقدام کنید. عکس‌های شما در پوشه زباله‌دان فورا حذف نخواهند شد، و هنوز هم می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید. اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی را روی دستگاه خود آزاد کنید، فقط گزینه حذف را تایید کنید.

اگر به یک گالری عکس نیاز داری، این یک برنامه عالی است.

Zyl مناسب برای ios و اندروید

یک برنامه موبایل  برای کسانی است که به یک گالری تمیز نیاز دارند و به نیز حریم خصوصی شان اهمیت می‌دهند. این برنامه کاربردی آسان، متا دیتا را به راحتی قابل‌درک خواهد کرد. در واقع این برنامه نشانی دقیقی که در آن عکس گرفته شده‌است، نقشه آن مکان، زمانی که عکس گرفته شد، توسط چه دستگاهی آن عکس گرفته شده، و حتی اینکه کدام دیافراگم برای گرفتن آن عکس مورد استفاده قرار گرفته است را نشان میدهد.

شما نیازی به ایجاد یک حساب برای دسترسی به برنامه ندارید. این برنامه عکس‌های شما را در  cloud قرار نمیدهد و تامین کنندگان برنامه به شما این اطمینان را می‌دهند که عکس‌ها هرگز بر روی سرورهای آن‌ها مورد پشتیبانی قرار نخواهند گرفت و همیشه متعلق به شما خواهند بود. مگر این که شما تصمیم بگیرید عکس ها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، که در این صورت شما می‌توانید مستقیما از برنامه استفاده کنید.

این برنامه اطلاعات قابل تشخیص شخصی را جمع‌آوری می‌کند تا خدمات آن‌ها را بهبود بخشد. با این حال، همه اشخاص ثالث با پیروی از قوانین و مقررات GDPR کار می‌کنند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که هیچ یک از داده‌های شما بدون موافقت شما جمع‌آوری یا استفاده نخواهد شد.

Piktures مناسب برای اندروید

این نرم‌افزار اندروید یک گزینه عالی برای گالری عکس و برای کسانی است که می‌خواهند استفاده از برنامه عکس گوگل که به طور پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های خود نصب شده‌ است، توقف کنند. این برنامه رابط خوبی دارد و هدایت کردن آن بسیار آسان‌ است. همچنین اینکه این برنامه به طور خودکار عکس‌ها را با تاریخ و مکان سازمان دهی می‌کند، و شما حتی یک نمای تقویم برای دیدن این که چند عکس در یک روز خاص یا یک ماه دارید، خواهید داشت.

جایگزین های گوگل فوتو

Piktures برای استفاده و پشتیبانی از عکس‌ها، ویدئو، و GIFs رایگان است. با این حال، اگر می‌خواهید از ویژگی‌های اضافی مانند syncing اتوماتیک به Dropbox استفاده کنید یا می‌خواهید یک دیسک‌گردان امن را ایجاد کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که در خدمات ویژه خود اشتراک داشته باشید.

این برنامه  برای ویرایش و به اشتراک گذاری آنلاین بسیار مناسب است.

فلیکر مناسب برای وب، ios و اندروید

فلیکر مدتی است که روی دور افتاده، اما به تازگی نوسازی شده‌است و یک پلت فرم ویرایش رایگان ارائه می‌دهد. برخلاف گوگل، هیچ محدودیتی در اندازه و وضوح فایل‌های شما وجود ندارد و کاملا سخاوتمندانه یک ترابایت فضای ذخیره ای CLOUD به شما ارائه میدهد. این برنامه به شما کمک می‌کند تا عکس‌های خود را سازمان دهی کرده و ابزارهای ویرایش زیادی به شما میدهد تا شما بتوانید عکس‌های خود را بدون اینکه برنامه را ترک کنید، بهبود بخشید. فلیکر از ویدئوها نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین یک جامعه بسیار بزرگ از عکاسان دارد، بنابراین اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، این برنامه یک انتخاب عالی است. در این برنامه می‌توانید همانند اینستاگرام عکاسان دیگر را دنبال کنید، همچنین اینکه شما می‌توانید عکس‌های خود را  به طور عمومیدر معرض نمایش بگذارید.

دسترسی به این سایت ها

یکسری از این موارد متاسفانه محدودیت های جغرافیایی دارند و ممکن است نتوانید از خدمات این سرویس ها استفاده کنید ، به منظور دسترسی به این خدمات و دور زدن این محدودیت جغرافیایی از سرویس هایی نظیر فیت نت استفاده کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//