معرفی بهترین برنامه ویرایش عکس در آیفون و اندروید

دوران استفاده از نرم افزارهای سنگین و حرفه‌ای برای ادیت تصاویر تمام شده است! این روزها به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن ویرایش عکس حتی روی تلفن همراه خود، می‌توانید تغییرات دل‌خواه را روی عکس‌های مختلف انجام دهید. این یک خبر فوق‌العاده برای کاربران گوشی‌های هوشمند است!

تفاوتی نمی‌کند یک عکاس حرفه‌ای باشید یا به صورت مبتدی و برای دل خودتان عکس بگیرید؛ به هر حال، حتما باید دستی به سر و روی آن‌ها بکشید. خوشبختانه فروشگاه‌های اپ استور (آیفون) و گوگل پلی (اندروید) تا دلتان بخواهد اپلیکیشن‌های رایگان ویرایش تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس در تلفن‌های همراه آیفون و اندروید بپردازیم. اگر شما هم از کار کردن با فتوشاپ خسته شده‌اید و به دنبال یک راه ساده‌تر برای ادیت عکس‌های خود هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین برنامه ادیت عکس ایفون

شرکت اپل برای تلفن‌های همراه آیفون، از سیستم عامل iOS استفاده می‌کند. این شرکت به خاص و منحصر به فرد بودن برنامه‌هایش تاکید دارد. این موضوع در رابطه با اپلیکیشن‌های ادیت تصویر هم کاملا صادق است. البته با این‌حال، هم‌چنان برخی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس، در اندروید و آیفون مشترک هستند.

اپلیکیشن ویرایش عکس PicsArt

PicsArt یکی از محبوب‌ترین و برترین برنامه‌های ادیت تصویر در آیفون و آیپد محسوب می‌شود. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. همه ابزارهای اصلی ویرایش عکس مانند برش، کنتراست، چرخش و … را به راحتی در PicsArt پیدا خواهید کرد.

PicsArt

علاوه بر این، PicsArt دارای جلوه‌های زیادی مانند تار کردن عکس، افکت‌های هنری و … است. یک ابزار اختصاصی به نام “Beautify” برای ایجاد تغییرات جزئی در صورت از قبیل از بین بردن چین و چروک، تغییر رنگ پوست، تغییر رنگ مو و … هم در این اپلیکیشن لحاظ شده است.

برای دانلود و نصب PicsArt کافیست روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این برنامه در فروشگاه اپ استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه امتیاز 4.7 از 5 را از کاربران فروشگاه اپ استور دریافت کرده است. PicsArt بیش از 177 مگابایت حجم دارد و برای استفاده از آن، نیاز به سیستم عامل iOS 12.0 و نسخه‌های بالاتر دارید.

برخی از ویژگی‌های طلایی اپلیکیشن PicsArt عبارتند از: 

  • پشتیبانی از انواع فیلترهای پرطرفدار برای تصاویر 
  • امکان پاک کردن پس زمینه و اضافه کردن پس زمینه دل‌خواه 
  • امکان اضافه کردن متن به عکس 
  • روتوش تصاویر سلفی 
  • امکان اضافه کردن استیکر به تصاویر 

برنامه Snapseed

تعجب نکنید! برنامه Snapseed در میان کاربران iOS هم از محبوبیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل، ما اسم این اپلیکیشن را هم در ردیف برنامه‌های اندروید و هم در میان اپلیکیشن‌های آیفون قرار داده‌ایم. رابط کاربری Snapseed بسیار آسان است، دسترسی به ابزارها مثل آب خوردن انجام می‌شود، رایگان است و هیچ تبلیغات درون برنامه‌ای هم ندارد!

Snapseed برای آیفون

این اپلیکیشن چند فیلتر اساسی برای ویرایش تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برش، قلم مو، تاری تصویر، اضافه کردن متن به عکس، چرخش و … برخی از ابزارهای Snapseed هستند که ادیت عکس را به یک کار لذت بخش و سرگرم کننده تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید فایل‌های RAW را ویرایش کرده و آن‌ها را با فرمت JPG ذخیره کنید.

برای دانلود و نصب Snapseed روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه اپ استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه امتیاز 4.1 از 5 را از کاربران آیفون دریافت کرده و بیش از 87 مگابایت هم حجم دارد. برای استفاده از Snapseed نیاز به سیستم عامل iOS 12.0 و نسخه‌های بالاتر دارید.

بعضی از ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه Snapseed عبارتند از: 

  • پشتیبانی از 29 ابزار و فیلتر حرفه‌ای
  • پشتیبانی از فایل‌های JPG و RAW
  • براش فیلتر انتخابی 
  • امکان چرخش 90 درجه تصاویر 
  • تنظیم رنگ‌ها برای واقعی‌تر شدن تصاویر 

برنامه ادیت تصویر YouCam Perfect

YouCam یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ادیت عکس در آیفون محسوب می‌شود. این اپلیکیشن از یک ابزار داخلی به نام “InstaFit” برخوردار است که با استفاده از آن، می‌توانید عکس‌های خود را برای اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی آماده کنید.

YouCam Perfect

این برنامه از یک ابزار “حذف پس زمینه” برخوردار است که به صورت کاملا رایگان، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. قابلیت “Beautify” هم یکی دیگر از جذابیت‌های YouCam محسوب می‌شود و امکان تغییرات چهره از قبیل عوض کردن رنگ مو، از بین بردن چین و چروک و … را فراهم می‌کند.

برای دانلود و نصب برنامه ساده اما قدرتمند YouCam کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه امتیاز 4.8 از 5 را از کاربران آیفون دریافت کرده و تقریبا 180 مگابایت هم حجم دارد. برای استفاده از YouCam به سیستم عامل iOS 13.0 و نسخه‌های بالاتر، نیاز دارید.

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپلیکیشن YouCam عبارتند از: 

  • امکان لایه بندی چند عکس، استیکر و متن برای ساخت یک عکس عالی و حرفه‌ای
  • امکان ضبط فیلم 
  • امکان اضافه کردن افکت‌های متحرک
  • امکان گرفتن فیلم‌های سلفی و به اشتراک‌گذاری مستقیم آن‌ها
  • امکان ارتقای عکس‌ها با استفاده از افکت‌های حرفه‌ای
  • سفارشی‌‌سازی عکس‌ها با الگوها و پس‌ زمینه‌ها

اپلیکیشن ویرایش عکس Focus

اگر هنوز از آیفون‌های قدمی و بدون حالت عمودی استفاده می‌‎کنید یا DSLR ندارید، باید به شکل ویژه‌ای به اپلیکیشن Focus توجه داشته باشید. این برنامه از AI برای یافتن عمق میدان استفاده کرده و جلوه‌های Bokeh را به تصاویر شما اضافه می‌کند.

اپلیکیشن ویرایش عکس focos

علاوه بر این، با استفاده از Focus می‌توانید میزان تار شدن را در پس زمینه عکس هم تنظیم کنید. مانند بسیاری دیگر از برنامه‌های ادیت تصاویر، در این اپلیکیشن هم به ابزارهایی مانند تغییر روشنایی، کنتراست، اشباع، HDR و … دسترسی خواهید داشت.

برای دانلود و نصب برنامه Focus روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه آن در فروشگاه اپ استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه امتیاز 4.7 از 5 را از کاربران آیفون دریافت کرده و بیش از 84 مگابایت هم حجم دارد. برای استفاده از Focus نیاز به سیستم عامل iOS 11.0 و نسخه‌های بالاتر دارید.

برخی از ویژگی‌های طلایی برنامه Focus عبارتند از: 

  • امکان تصویربرداری سه بعدی واقعی 
  • محاسبه خودکار عمق میدان برای همه تصاویر توسط هوش مصنوعی 
  • تنظیم فوکوس مجدد برای عکس‌های پرتره که قبلا گرفته شده‌اند. 
  • رابط کاربری آسان با ویدیوهای آموزشی درون برنامه‌ای
  • قابل استفاده در انواع دستگاه‌های آیفون و آیپد

اپلیکیشن Gemini Photos

Gemini یک اپلیکیشن ادیت تصویر است که نسخه رایگان آن برای 3 روز اعتبار دارد. می‌توانید آن را نصب کنید، برای مدت 3 روز عکس‌های خود را با آن ویرایش کنید و در صورت عدم تمایل برای پرداخت حق اشتراک ماهیانه، با این برنامه کاربردی و حرفه‌ای، خداحافظی نمایید. 

اپلیکیشن ویرایش تصویر Gemini Photos

برای دانلود برنامه حرفه‌ای Gemini در دستگاه‌های آیفون، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید: 

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه برای مرتب کردن گالری هم کاربرد دارد. افرادی که عکس‌های زیادی دارند و می‌خواهند از دست آن‌ها خلاص شوند، می‌توانید در کمترین زمان ممکن، این کار را توسط Gemini انجام دهند. این اپلیکیشن، امتیاز عالی 4.6 از 5 را از کاربران فروشگاه اپ استور دریافت کرده است. 

بعضی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن ویرایش تصویر عبارتند از: 

  • امکان اضافه کردن متن به عکس
  • امکان گرفتن اسکرین شات
  • پشتیبانی از انواع ابزارهای حرفه‌ای برای روتوش تصویر
  • امکان مرتب‌سازی تصاویر گالری بر اساس نام، حجم، تاریخ و …

اپلیکیشن Carbon

اگر عاشق کار با تصاویر سیاه و سفید هستید، برنامه Carbon دقیقا همان انتخاب ایده آل شما خواهد بود. خبر خوب این‌‌که این اپلیکیشن ادیت تصویر کاملا رایگان است و برای استفاده از آن، به هیچ پرداخت درون برنامه‌ای نیاز ندارید. 

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های آیفون، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید: 

دانلود برنامه از اپ استور

با استفاده از اپلیکیشن Carbon می‌توانید انواع جلوه‌های سیاه و سفید خیره‌کننده را به تصاویر خود اضافه کنید. جالب است بدانید که این برنامه می‌تواند به شما کمک کند که تصاویر خود را به سطح سه بعدی ارتقا دهید. 

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه Carbon عبارتند از: 

  • 58 جلوه سیاه و سفید مختلف برای نشان دادن جزئیات هر عکس 
  • امکان استفاده کردن از حالت‌های ترکیبی برای اعمال حاشیه‌ها
  • کاربری ساده و آسان برای ویرایش راحت و بدون مشکل عکس‌ها
  • پشتیبانی از عکس‌های RAW برای عکس‌های دوربین DSLR

بهترین اپلیکیشن ادیت عکس در اندروید

سیستم عامل اندروید و فروشگاه محبوب آن (Google Play) انواع و اقسام برنامه‌های ادیت عکس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما سوال این‌جاست که به کدام یک از این اپلیکیشن‌ها اعتماد کنیم؟ ما در ادامه، بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس اندروید را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن ویرایش تصویر Snapseed 

Snapseed یک ابزار ویرایش عکس داخلی گوگل است که طیف گسترده‌ای از نوردهی و ابزارهای رنگی را برای ایجاد تغییرات در تصاویر شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این برنامه از فیلترهای بسیاری هم پشتیبانی می‌کند و مهم‌تر از همه، کاملا رایگان است.

اپلیکیشن ویرایش تصویر Snapseed 

در ابزار Snapseed می‌توانید جلوه‌ها را لایه بندی کنید تا تعداد زیادی ویرایش، روی عکس‌های خود ایجاد کنید. رابط کاربر پسند این برنامه، گزینه‌های متنوعی را برای ویرایش و تغییر تصاویر، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته که Snapseed بهترین اپلیکیشن موجود نیست؛ اما قطعا یکی از ساده‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن ساده و کاربردی، کافیست روی لینک زیر ضربه زده تا وارد صفحه Snapseed در فروشگاه گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه امتیاز 4.4 از 5 را از کاربران اندروید دریافت کرده و بیش از 100 میلیون بار نیز نصب شده است. همین موضوع به خوبی کیفیت و سادگی Snapseed را نشان می‌دهد.

برنامه ادیت عکس Lightroom 

Adobe Lightroom یک برنامه حرفه‌ای برای ویرایش عکس در ویندوز است که نسخه موبایل آن هم در سیستم عامل اندروید، مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. Lightroom تمام ابزارهای دسکتاپ را روی گوشی همراه در اختیار شما قرار می‌دهد و این موضوع، کنترل ویرایش عکس را بسیار ساده می‌کند.

برنامه ویرایش عکس Lightroom 

البته توجه داشته باشید که در نسخه اندروید این برنامه، خبری از ایموجی، انیمیشن، برچسب و … نیست. اما با این‌حال، هم‌چنان می‌توان Lightroom را یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس در این سیستم عامل دانست!

با استفاده از Lightroom می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را روی فضای ابری ذخیره کنید. در نتیجه، ویرایش عکس را روی یک موبایل شروع کنید و به راحتی، آن را روی یک تلفن همراه دیگر ادامه دهید. فوق‌العاده نیست؟

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن حرفه‌ای و همه فن حریف، روی لینک زیر ضربه زده و وارد فروشگاه گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه امتیاز 4.2 از 5 را از کاربران اپ استور دریافت کرده و برای نصب آن، به سیستم عامل اندروید 6.0 و نسخه‌های بالاتر نیاز دارید. جالب است بدانید که Adobe Lightroom تاکنون بیش از 100 میلیون نصب فعال داشته است!

برنامه Adobe Photoshop Express

Photoshop Express یکی دیگر از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس در اندروید است. این اپلیکیشن، ویژگی‌های زیادی از جمله نوردهی، کنتراست، گزینه‌های ویرایش رنگ و … را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته از ذخیره تصاویر در فضاهای ابری خبری نیست!

Adobe Photoshop Express

در Photoshop Express ابزارهای جالبی را برای کلاژهای تصاویر خود پیدا خواهید کرد. بنابراین به عنوان یک اپلیکیشن فوق‌العاده و برای تغییر و انتشار عکس، می‌توانید روی آن حساب کنید. این برنامه کاملا رایگان است و برای استفاده از آن، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.

برای دانلود و نصب برنامه Photoshop Express روی لینک زیر ضربه زده و وارد فروشگاه گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه امتیاز 4.4 از 5 را از کاربران گوگل پلی دریافت کرده است و بیش از 100 میلیون بار نصب فعال داشته است. البته انتظار خلاقیت زیادی از Photoshop Express نداشته باشید؛ اما برای ادیت تصاویر، واقعا فوق‌العاده است.

اپلیکیشن ویرایش عکس Prisma 

Prisma با اصلاحات اولیه و فیلترهای ظریف سروکار ندارد! در عوض، فیلترهای سه بعدی آن، تصاویر شما را به خلاقیت‌های عجیب و غریب تبدیل می‌کنند. نتیجه کار با این برنامه، عکس شما را به یک نقاشی تبدیل می‌کند که در آن، از کارهای پیکاسو و سالواتوره دالی الهام گرفته شده است!

اپلیکیشن ادیت تصویر prisma

باید بدانید که فیلترهای Prisma با همه عکس‌ها سازگار نیستند. برخی از آن‌ها برای پرتره مناسب هستند، در حالی که فیلترهای دیگر، برای تغییر منظره‌ها، یک انتخاب ایده آل محسوب می‌شوند.

کار کردن با این اپلیکیشن ویرایش عکس واقعا سرگرم کننده است. واقعا از نتایج کار خود با Prisma شگفت‌زده خواهید شد! به ویژه اگر کمی بیشتر با آن سر و کله بزنید و فیلترهای سه بعدی را به درستی روی عکس‌های خود اعمال کنید.

برای دانلود و نصب Prisma روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه امتیاز 4.6 از 5 را از کاربران فروشگاه پلی استور دریافت کرده و تا امروز، بیش از 50 میلیون بار نصب شده است. برای استفاده از Prisma نیاز به سیستم عامل اندروید 4.4 و نسخه‌های بالاتر دارید.

برنامه ادیت عکس VSCO

VSCO در اصل مانند یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند؛ البته فقط برای تصاویر! این اپلیکیشن شباهت زیادی به شبکه محبوب پینترست (Pinterest) دارد. کاربران VSCO می‌توانند عکس‌های خود را به دیگر کاربران این برنامه ارسال کرده و نظر یا قدردانی آن‌ها را دریافت کنند.

اپلیکیشن ادیت تصویر VSCO

VSCO علاوه بر ارسال عکس، دارای یک ویرایشگر داخلی است که از نظر ابزارها و عملکرد، شبیه به Lightroom عمل می‌کند. این برنامه برای ویرایش‌های اصلی و ساده، بسیار عالی عمل می‌کند. شما می‌توانید کنتراست، سایه و روشنایی رنگ عکس‌ها را به سادگی و با استفاده از ابزارهای داخلی VSCO تغییر دهید.

برای دانلود و نصب VSCO روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه امتیاز 3.8 از 5 را از کاربران پلی استور دریافت کرده و بیش از 100 میلیون بار، نصب شده است. برای استفاده از VSCO نیاز به سیستم عامل اندروید 6.0 و نسخه‌های بالاتر دارید.

 

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس در سیستم عامل‌های اندروید و iOS پرداختیم. هر کدام از برنامه‌های معرفی شده، قطعا کار شما را برای ادیت تصاویر راه خواهند انداخت. به عبارتی دیگر، انتخاب یکی از آن‌ها، فقط به میل و سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با اپلیکیشن ویرایش عکس سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن ویرایش عکس در اندروید کدام است؟

در صورتی که از تلفن‌های همراه اندروید استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما برای ویرایش حرفه‌ای یا ساده تصاویر، اپلیکیشن Snapseed است.

بهترین برنامه ویرایش عکس در آیفون کدام است؟

کاربران آیفون برای ویرایش تصاویر خود، می‌توانند از برنامه Picsart استفاده کنند. این اپلیکیشن از ابزارهای بسیاری برخوردار است و به راحتی تمام انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//