راهنمای خرید فلش مموری

فلش مموری ها از پر کاربردترین وسیله های الکترونیکی هستند که در هر خانه ای می توان چند تا از آن ها را پیدا کرد. این روزها برای انتقال اطلاعات دیگر از CD یا DVD ها کمتر استفاده می شود. فلش مموری ها ابعاد بسیار کوچکی دارند و حافظه ای بالاتر از دیسک ها را ساپورت می کنند و غیر فرّار هستند. شما می توانید فلش مموری را در کیفت پول خود قرار دهید تا هر جا که لازم شد از آن استفاده کنید. علاوه بر حافظه بالاتر فلش ها نسبت به انواع دیسک، امکان پاک کردن فایل ها و پر کردن دوباره حافظه مزیت دیگر این ابزار الکترونیکی است. در این مطلب می خواهیم راهنمای خرید بهترین فلش مموری را در اختیار شما بگذاریم.

فلش مموری ها در سایزهای حافظه ای یا فیزیکی مختلفی وجود دارند. همچنین درگاه های مختلفی روی آن ها وجود دارد. اگر به دنبال خرید یک فلش مموری خوب هستید در ادامه با ایده آل تکنولوژی همراه باشید تا انواع مختلفی از فلش مموری را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین مارک فلش مموری

معروفترین برندهای تولیدکننده فلش مموری که بسیار با کیفیت هستند در زیر لیست شده اند.

بهترین فلش OTG

اکثر فلش مموری ها تنها مجهز به پورت USB هستند. اما فلش های جدیدتر مجهز به درگاه Micro USB هستند که امکان ارتباط با تلفن های همراه یا تبلت ها را نیز فراهم می کند. البته باید توجه داشت که موبایل یا تبلت مورد نظر باید مجهز به پورت میکرو یواس‌بی باشد.

فلش مموری های OTG برند Sandisc از جمله فلش هایی است که علاوه بر داشتن قیمت پایین تر نسبت به همتاهای خود در سایر برندها، از کیفیت مناسبی برخوردارند. مدل Ultra Dual Drive M3.0  از جمله پرفروشترین های این روزهای بازار ایران است.

فلش مموری OTG ترنسند مدل JetFlash 880S از بدنه فلزی بهره می‌برد و می‌تواند در برابر بسیاری از ضربات مقاومت خوبی از خود نشان دهد. وزن سبک و ابعاد کوچک این مدل، کاربری آن را راحت تر کرده است.

فلش مموری OTG ای دیتا مدل UC360 در برابر آب، شوک و گرد و غبار مقاوم است. این فلش از سرعت انتقال بالا و کیفیت ساخت خوبی بهره می برد.

بهترین فلش لایتنینگ

فلش لایتنینگ، به فلشش مموری گفته می شود که دارای درگاه متناسب با گوشی های آیفون است. این فلش ها معمولا قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند.

فلش مموری ای دیتا مدل AI920 یکی از مدل هایی است که ظاهری دلفریب دارد و رنگ رزگلد آن می تواند با آیفون شما ست شود. سرعت انتقال اطلاعات این مدل مطلوب است. این مدل در برابر نفوذ مایعات و گرد وغبار مقاوم است.

فلش مموری اپیسر مدل AH190 سرعت انتقال اطلاعات 10گیگابیت برثانیه را فراهم می کند که در بین فلش ها سرعت بالایی محسوب می شود. کیفیت ساهت آن بسیار بالا است اما ظاهری ساده دارد.

فلش مموری ترنسند مدل JetDrive Go 500 در عین سادگی ظاهری شیک دارد و در دو رنگ نقره ای و طلایی در بازار موجود است.

بهترین فلش Type C

اگر از گوشی های هوشمند جدید اندروید استفاده می کنید حتما با درگاه USB Type C آشنا هستید. این درگاه کمی بزرگتر از میکرو یو اس بی است.

فلش مموری USB Type-C ای دیتا مدل UC350 یکی از مدل هایی است که ابعاد بسیار کوچکی دارد و ظاهری ساده دارد.در طراحی  بدنه ‌ی این فلش‌ از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده شده است.

فلش مموری کینگستون مدل DTDUO3C یکی دیگر از انواع فلش تایپ سی است که از طراحی شیکی بهره می برد و در قسمتی از فلش که مجهز به USB Type-C است یک محافظ پلاستیکی بی‌رنگ بدون قابلیت جدا شدن تعبیه شده که مانع از نفوذ گرد وغبار به درون محصول می‌شود.

بهترین فلش مموری چند کاره

فلش مموری های چند کاره مجهز به چند درگاه هستند که می توانند به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرند. این فلش ها قابل استفاده در انواع اسمارت فون ها، دستگاه های دیجیتال و کامپیوتر ها هستند.

فلش مموری 4 کاره مدل All Drive دارای 4 پورت USB 2.0 microUSB Lightning USB Type-C است که البته درگاه آن ها یکی است و تنها به هم تبدیل می شوند.

فلش مموری کد 01 نیز مانند مدل قبل 4 کاره است اما تفاوتی که وجود دارد این است که در این مدل هر پورت به صورت جداگانه تعبیه شده است.

بهترین فلش مموری فانتزی

فلش های فانتزی عموما ظاهری دلفریب دارند اما از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. این نوع حافظه های جانبی معمولا توسط برندهای متفرقه تولید و عرضه می شود. این نوع فلش ها انتخاب مناسبی برای هدیه روز تولد و مناسبت های خاص است.

بهترین فلش وایرلس

فلش مموری های وایرلس همانطور که از نام آن ها پیداست احتیاجی به اتصال ندارد. البته با وجود پورت یو اس بی آن، می توان آن را مانند فلش های معمولی نیز استفاده کرد، اما مزیت آن ها اتصال به صورت بی سیم است. با استفاده از این محصول می‌توانید اطلاعات تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ خود را از طریق وایرلس و بدون نیاز به اینترنت به حافظه‌ی فلش‌مموری انتقال دهید.

فلش سن دیسک مدل Connect Wireless Stick یکی از بهترین های موجود در بازار است. برای استفاده از قابلیت بی‌سیم این فلش، تنها لازم است آن ‌را به وسیله‌ی پورت USB شارژ کنید. می توانید از طریق دکمه روی بدنه قابلیت وایرلس این مدل را خاموش یا روشن کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//