دانلود ویدیو از یوتیوب : 6 روش ساده و رایگان

بیش از میلیاردها ساعت فیلم و ویدئو در یوتیوب (YouTube) وجود دارد! از سال 2005 این سرویس آنلاین به انتخاب اول کاربران برای بارگذاری و مشاهده انواع ویدئوهای آموزشی، سرگرم کننده، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی و … تبدیل شده است. حال زمانی که قصد دانلود ویدیو از یوتیوب را دارید یک سوال مهم پیش می‌آید: آیا این کار قانونی است؟

در زمینه کپی رایت (copyright) تا زمانی که یک ویدئو را برای استفاده شخصی و آفلاین خود از یوتیوب دانلود کنید، هیچ منع قانونی ندارید. با این حال، شما حق توزیع، تکثیر، انتقال، پخش آنلاین و … فیلم دانلود شده از YouTube را نخواهید داشت. از قانونی بودن این کار هم که بگذریم، یک سوال مهم‌تر پیش می‌آید: چگونه یک ویدیو را از یوتیوب دانلود کنیم؟

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی انواع روش‌های دانلود ویدئو از YouTube بپردازیم. این سرویس آنلاین، اجازه دانلود مستقیم فیلم‌ها را به کاربران نمی‌دهد. اما اگر تا پایان با ما همراه باشید، میان‌برهایی را برای این کار، پیدا خواهید کرد!

معرفی سایت‌های دانلود از یوتیوب

وب سایت‌های آنلاین، بهترین گزینه برای دانلود ویدئو از یوتیوب محسوب می‌شوند. در حال حاضر، سایت‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند و با کپی کردن آدرس ویدئو در آن‌ها، می‌توانید به کیفیت‌های مختلف دسترسی داشته و هر کدام از آن‌ها را به دل‌خواه دانلود کنید.

سایت Qvideodownloader

وب سایت Qvideodownloader یکی از بهترین دانلودرهای آنلاین یوتیوب محسوب می‌شود. علاوه بر ویدئوهای YouTube می‌توانید فیلم‌های اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و … را نیز به کمک این سایت، دانلود کنید.

کسب درآمد از یوتیوب : 7 استراتژی آسان برای شروع
بخوانید

این ویدئو دانلودر، گزینه‌هایی را برای انتخاب فرمت و کیفیت ویدئوها، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کافیست آدرس URL فیلم را در Qvideodownloader کپی کرده و روی گزینه “download” کلیک کنید. این وب سایت به شما اجازه می‌دهد فیلم‌های خود را در فرمت‌های مختلف از قبیل MP4، FLV، AVI، WMV و … دانلود کنید.

دانلودر آنلاین Qvideodownloade

Qvideodownloader کاملا رایگان است و در استفاده از آن، هیچ محدودیتی ندارید. جالب است بدانید که این وب سایت، به شما اجازه می‌دهید به صورت مستقیم، ویدئوهای مورد نظر خود را جستجو کنید! بنابراین، دیگر نیازی به گردش در میان هزاران سرویس ویدئوی آنلاین ندارید.

برای استفاده از این دانلودر، ابتدا مانند تصویر زیر، آدرس URL ویدئوی مورد نظر خود در یوتیوب را انتخاب و کپی کنید.

آدرس ویدیو را در یوتیوب انتخاب کنید.

سپس وارد وب سایت Qvideodownloader شده و مانند عکس زیر، آدرس کپی شده از یوتیوب را در کادر مخصوص، Paste کنید.

آدرس را کپی کنید

روی آیکون دانلود کلیک کنید تا لیست فرمت‌های و کیفیت‌های مختلف ویدئو، برای شما نشان داده شود. روی هر کدام که مایل بودید کلیک کنید تا عملیات دانلود آغاز شود.

فرمت و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید

به همین سادگی! می‌توانید تمام ویدیوهای یوتیوب را به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ محدودیتی، از دانلودر آنلاین قدرتمند Qvideodownloader دانلود کرده و در رایانه یا تلفن همراه خود ذخیره کنید.

100 ایده عالی برای تولید محتوا در یوتیوب (بدون چهره/ با چهره)
بخوانید

سایت savefrom

وب سایت آنلاین SaveFrom یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌های دانلود ویدیو از یوتیوب محسوب می‌شود. این دانلودر آنلاین، امکان بارگیری فرمت‌های MP4 و HD و حتی Full HD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از این سایت کاملا رایگان است و هیچ محدودیتی متوجه شما نخواهد بود.

برای دانلود ویدئوهای YouTube به کمک وب سایت SaveFrom باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد یوتیوب شده و URL فیلم مورد نظر خود را کپی کنید.
  2. وارد وب سایت SaveFrom.net شده و آدرس را در کارد مخصوص، Paste کنید.آدرس url را پیست کنید
  3. چند لحظه صبر کنید تا کادر زیر برای شما نمایش داده شود. فرمت و کیفیت ویدئو را انتخاب کنید
  4. روی منوی کشویی کلیک کرده و فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  5. در نهایت روی آیکون سبز رنگ “Download” کلیک کنید تا دانلود ویدئو شروع شود.

به همین راحتی می‌توانید دانلود ویدیو از یوتیوب را به کمک دانلودر آنلاین SaveFrom انجام دهید.

سایت Y2mate.com

Y2mate یک ویدئو دانلودر آنلاین است که علاوه بر یوتیوب، امکان دانلود فیلم از اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و … را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این وب سایت از تمام فرمت‌های ویدئویی پشتیبانی کرده و حتی دسترسی به کیفیت HD را نیز فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب Y2mate قابلیت جستجوی مستقیم ویدئوها است. به این ترتیب که می‌توانید بدون ورود به سرویس‌های آنلاین، فیلم‌ها را به صورت مستقیم دانلود کنید. البته به عنوان یک ابزار عالی برای دانلود ویدیو از یوتیوب هم روی آن حساب کنید.

برای استفاده از Y2mate باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا آدرس ویدئو در یوتیوب را پیدا کرده و آن را کپی کنید.
  2. وارد وب سایت Y2mate شده و آدرس را کارد مخصوص، Paste کنید. آدرس را پیست کنید
  3. چند لحظه صبر کنید تا کادر زیر، به نمایش دربیاید. فرمت و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید
  4. فرمت و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  5. بعد از چند لحظه، دانلود ویدئو شروع می‌شود.

Y2mate کاملا رایگان است و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن ندارید. علاوه بر این، برای دانلود ویدیو از یوتیوب در این دانلودر آنلاین، نیازی به ثبت نام و رجیستر ندارید.

سایت GenYoutube

وب سایت Genyoutube یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای دانلود ویدیو از یوتیوب است. این دانلودر در رایانه، تلفن همراه و تبلت به خوبی کار می‌کند و کاملا رایگان است. قابلیت جستجوی مستقیم ویدئوهای YouTube یکی از امتیازهای منحصر به فرد این سایت محسوب می‌شود.

برای استفاده از Genyoutube مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا آدرس ویدئو در یوتیوب را پیدا کرده و آن را کپی کنید.
  2. وارد وب سایت Genyoutube شده و آدرس URL انتخاب شده را در کادر مخصوص، Paste کنید. سپس روی Go کلیک کنید. روی go کلیک کنید
  3. یک پیش نمایش از ویدئو برای شما نشان داده می‌شود. مانند تصویر زیر، روی “Generate Download Links” کلیک کنید.لینک دانلود را ایجاد کنید.
  4. روی فرمت و کیفیت مورد نظر خود کلیک کنید تا دانلود ویدئو شروع شود.

دانلود مستقیم با اضافه کردن پیشوند یا پسوند به آدرس ویدیو

یکی از روش‌های جذاب دانلود ویدیو از یوتیوب اضافه کردن برخی از پیشوندها به ابتدای آدرس URL آن در وب سایت Youtube است. ما در این مقاله، از پیشوند SS برای دانلود ویدئوی مورد نظر خودمان استفاده کرده‌ایم:

  1. مرورگر اینترنت خود را باز کرده و وارد وب سایت یوتیوب شوید. سپس ویدئوی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. روی ویدئو کلیک کنید تا پخش آن، شروع شود. سپس پخش آن را متوقف یا Pause کنید.
  3. اکنون عبارت ss را دقیقا قبل از “youtube.com” وارد کنید. (مانند تصویر زیر)عبارت ss را وارد کنید
  4. اکنون وارد یک وب سایت جدید می‌شوید که می‌توانید ویدئوی مورد نظر خود را به راحتی دانلود کنید.
  5. بعد از انتخاب کیفیت و فرمت مورد نظر، روی آیکون Download کلیک کنید. روی آیکون download کلیک کنید

نکته: پیشوند ss در حقیقت شما را به وب سایت SaveFrom راهنمایی می‌کند که در قسمت‌های قبل، آموزش استفاده از آن را بررسی کردیم.

چگونه از یوتیوب موسیقی دانلود کنیم ؟ آموزش تصویری
بخوانید

معرفی نرم افزارهای دانلود از یوتیوب

نرم افزارها همیشه به عنوان یک راه حل مناسب، در دسترس هستند. برای دانلود ویدیو از یوتیوب هم انواع نرم افزارهای مختلف طراحی شده‌اند که در ادامه، به بررسی بهترین‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

SnapDownloader

برنامه SnapDownloader امکان دانلود ویدئو با کیفیت‌های مختلف (حتی 8k) از 900 وب سایت از جمله یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و … را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته فراموش نکنید که از این دانلودر، تنها به مدت 24 ساعت می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید. 

SnapDownloader روی سیستم عامل‌های ویندوز و MacOS به خوبی اجرا می‌شود. بهترین ویژگی این نرم افزار، رابط کاربری آسان و جذاب آن است که بدون هیچ پیچیدگی طراحی شده و حتی کاربران مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. 

برای دانلود برنامه SnapDownloader روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دانلودر عبارتند از:

  1. امکان دانلود ویدئوها با کیفیت‌های 720، 1080، 2K و 4K
  2. سرعت مناسب دانلود
  3. امکان تبدیل فرمت ویدئوها به MP4 یا MP3
  4. رابط کاربری آسان
  5. امکان ایجاد پروکسی برای دانلود فیلم‌هایی که در منطقه زندگی شما مسدود شده‌اند

نکته: برنامه SnapDownloader در حال حاضر تنها روی رایانه‌های ویندوز و مک قابل اجرا است. بنابراین در تلفن‌های همراه اندروید و iOS نمی‌توانید از آن استفاده کنید. 

By Click Downloader

برنامه By Click Downloader یکی دیگر از نرم افزارهای دانلود ویدیو از یوتیوب محسوب می‌شود. استفاده از این نرم افزار رایگان است؛ با این‌حال می‌توانید با پرداخت حق اشتراک، از نسخه پرمیوم و پیشرفته‌تر آن نیز برخوردار شوید. By Click به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌ها را در فرمت‌های MP3 یا MP4 دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره کنند.

By Click Downloader

یکی از نقاط قوت By Click Downloader امکان دانلود ویدئوها با کیفیت HD در پلتفرم‌های مختلف است. به عنوان یک ویژگی مثبت دیگر، باید به “امکان دانلود ویدئوهای زنده در حین پخش آن‌ها” اشاره کنیم که این برنامه را از سایر دانلودرهای موجود، متمایز می‌کند.

برای دانلود By Click Downloader کافیست روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

نکته: این برنامه در حال حاضر، تنها روی سیستم عامل ویندوز قابل اجرا است. بنابراین روی تلفن‌های همراه نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

Allavsoft

Allavsoft یکی دیگر از برنامه‌های دانلود ویدیو از یوتیوب است که امکان دانلود فیلم و موزیک از بیشتر از هزار وب سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از این نرم افزار رایگان است، اما در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت حق اشتراک، نسخه پولی آن را نیز خریداری کنید.

allavsoft

Allavsoft می‌تواند فیلم‌ها، زیرنویس‌ها و فایل‌های صوتی را با هر فرمت دل‌خواه و از بیش از 1000 وب سایت آنلاین، دانلود و بارگیری کند. علاوه بر این، رابط کاربری این برنامه بسیار آسان است و حتی کاربران مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

برای دانلود Allavsoft کافیست روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

مهم‌ترین ویژگی‌های دانلودر Allavsoft عبارتند از:

  1. این برنامه به طور خودکار تبلیغات را شناسایی کرده و از نمایش آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  2. Allavsoft از یک پخش کننده ویدئویی داخلی برای پخش پیش نمایش فیلم‌ها برخوردار است.
  3. فایل‌های دانلود شده، قابلیت ذخیره در هر مکانی را دارند.
  4. رابط کاربری این نرم افزار بسیار آسان است.

معرفی افزونه های دانلود از یوتیوب

اگر از وب سایت‌های آنلاین و نرم افزارها خسته شده و به دنبال راهی بهتر برای دانلود ویدیو از یوتیوب هستید، باید به سراغ افزونه‌ها بروید. این پلاگین‌ها می‌توانند در سیستم‌ عامل‌های مختلف نصب شده و دانلود از وب سایت‌های آنلاین از قبیل YouTube را به یک سرگرمی جذاب تبدیل کنند.

سیستم عامل ویندوز

اگر هم‌چنان از کاربران وفادار سیستم عامل ویندوز هستید، برای دانلود فیلم‌های یوتیوب، می‌توانید روی افزونه‌های زیر حساب کنید:

Videoder

این افزونه روی مرورگر گوگل کروم نصب شده و از بهترین پلاگین‌‌های دانلود ویدیو از یوتیوب محسوب می‌شود. Videoder در ابتدا فقط برای YouTube طراحی شده بود، اما امروزه با بیش از هزار وب سایت تعامل دارد. بنابراین، می‌توانید از آن برای دانلود ویدئو از سراسر اینترنت، حساب کنید.

برای دانلود Videoder برای ویندوز، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

طراحی مدرن، کاربری آسان و سرعت مناسب دانلود، از مهم‌ترین ویژگی‌های افزونه Videoder محسوب می‌شوند.

Any Video Converter

Any Video Converter یکی دیگر از افزونه‌های دانلود ویدیو از یوتیوب محسوب می‌شود که روی مرورگر گوگل کروم، قابلیت نصب و اجرا دارد. سرعت بالا، سازگاری با بسیاری از وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله YouTube، اینستاگرام، توئیتر و ….، قابلیت تبدیل انواع فرمت‌های مختلف، از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این دانلودر محبوب، به شمار می‌روند.

برای دانلود و نصب افزونه Any Video Converter روی لینک زیر کلیک کرده و در صفحه باز شده، گزینه “Add to Chrome” را انتخاب کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

با استفاده از این افزونه می‌توانید ویدئوها و موسیقی‌های یوتیوب را بدون افت کیفیت و در فرمت‌های مختلف، دانلود کنید. جالب است بدانید Any Video Converter این امکان را به کاربران می‌دهد تا فیلم‌های دانلود شده را روی DVD کپی کرده و آن‌ها را در دستگاه‌های مختلف پخش کنند.

Video Downloader professional

این افزونه قدرتمند می‌تواند فیلم‌های در حال پخش از یوتیوب را به راحتی و در کیفیت‌ها و فرمت‌های مختلف دانلود کند. با دانلود و نصب Video Downloader professional می‌توانید ویدئوهای دل‌خواه را به لیست پخش و بارگیری خود اضافه کرده و در زمان مورد نظرتان، آن‌ها را دانلود کنید.

برای دانلود این افزونه، روی لینک زیر کلیک کرده و در صفحه باز شده، گزینه “Add to Chrome” را انتخاب کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این افزونه، امکان دانلود ویدئو از وب سایت‌های آنلاین مانند یوتیوب، Dailymotion و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، با استفاده از Video Downloader professional محدودیتی در حجم فیل‌های انتخاب شده برای دانلود نخواهید داشت.

گوشی‌های اندرویدی 

برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، بهترین گزینه‌ها برای دانلود ویدیو از یوتیوب در تلفن‌های همراه اندروید به شمار می‌روند:

TubeMate

برنامه TubeMate یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانلود انواع ویدئوهای موجود در YouTube محسوب می‌شود. به کمک این برنامه، می‌توانید فیلم‌های موجود در این سرویس آنلاین را در تلفن همراه اندروید خود ذخیره کرده و بعدا و بدون نیاز به اتصال به اینترنت، آن‌ها را تماشا کنید.

TubeMate

TubeMate به شما اجازه می‌دهد وضوح تصویر و کیفیت فیلم مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس، آن را دانلود کنید. علاوه بر این، فرمت ویدئو نیز در این برنامه، به سادگی قابل تغییر است.

Videoder

برنامه Videoder روی تلفن‌های همراه اندروید هم به خوبی کار می‌کند. این ابزار قدرتمند دانلود ویدیو از یوتیوب تاکنون در بیش از 40 میلیون دستگاه اندروید نصب شده و یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران این سیستم عامل، برای دسترسی به فیلم‌های موجود در YouTube محسوب می‌شود.

Videoder یک موتور جستجوی شخصی دارد که با استفاده از سرویس‌هایی مانند یوتیوب و Vimeo ویدئوهای مورد نظر شما را جستجو کرده و در کمترین زمان ممکن، آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی های iOS

برای دسترسی به ویدئوهای موجود در یوتیوب در سیستم عامل iOS می‌توانید روی برنامه‌های زیر حساب کنید:

Video Saver PRO+ Cloud Drive

این برنامه قدرتمند، یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران آیفون برای دانلود ویدیو از یوتیوب به شمار می‌رود. قابلیت انتخاب فرمت و کیفیت‌های مختلف، امکان ذخیره فیلم‌ها در فضاهای ابری مانند Dropbox و گوگل درایو، رابط کاربری آسان و قدرتمند و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه محبوب و کاربردی محسوب می‌شوند.

برای دانلود Video Saver PRO+ Cloud Drive کافیست روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این برنامه در فروشگاه اپ استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه امتیاز 4.5 از 5 را از کاربران آیفون دریافت کرده است. برای استفاده از Video Saver PRO تلفن همراه شما باید از سیستم عامل iOS 12.3 یا نسخه‌های بالاتر، برخوردار باشد.

iPlay Tube – Video Music Play

این برنامه را بیشتر به عنوان یک پخش کننده قدرتمند موسیقی و ویدئو در آیفون می‌شناسند. با این‌حال، می‌توانید از آن برای دانلود ویدیو از یوتیوب هم استفاده کنید.  رابط کاربری مناسب، قابلیت انتخاب فرمت و کیفیت ویدئو و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار قدرتمند آیفون محسوب می‌شوند.

برای دانلود iPlay کافیست روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این برنامه در فروشگاه اپ استور شوید.

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه امتیاز 4.3 از 5 را از کاربران فروشگاه اپ استور دریافت کرده است. برای استفاده از iPlay باید تلفن همراه آیفون شما از سیستم عامل iOS 11.0 یا نسخه‌های بالاتر، برخوردار باشد.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی انواع مختلف روش‌های دانلود ویدیو از یوتیوب پرداختیم. اکنون صرف نظر از دستگاه و سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید به تمام ویدئوهای موجود در YouTube دسترسی داشته و در صورت تمایل، آن‌ها را دانلود کنید.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

بهترین سایت برای دانلود از یوتیوب کدام است؟

وب سایت های زیادی در زمینه دانلود مستقیم فیلم از یوتیوب فعالیت می‌کنند. با این حال و بر اساس تجربه کاربران، Qvideodownloader بهترین و ساده‌ترین سایت برای دانلود ویدیو از یوتیوب محسوب می‌شود.

بهترین برنامه برای دانلود از یوتیوب در اندروید کدام است؟

اگر از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید و قصد دانلود ویدیو از یوتیوب را دارید، برنامه Tubemate بهترین انتخاب شما خواهد بود.

بهترین برنامه برای دانلود ویدئو از یوتیوب در آیفون کدام است؟

کاربران آیفون برای دانلود فیلم از یوتیوب باید به سراغ برنامه iPlay بروند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//