مهم ترین نکات بهبود مهارت برنامه نویسی

هر developer می داند که همیشه باید به دنبال راه هایی برای بهبود مهارت های برنامه نویسی خود باشد. برنامه نویسی یکی از آن دسته از حرفه هایی است که شما هرگز نمی توانید همه چیز را بدانید. دانستن همه چیز در مورد تمام مباحث برنامه نویسی غیرممکن است زیرا اطلاعات زیادی وجود دارد. بهترین راه این است که مهم ترین نکات بهبود مهارت برنامه نویسی را کسب کنید. با پیشرفت فناوری ، پیشرفت شما به عنوان یک برنامه نویس به توانایی شما در یادگیری بستگی دارد.

ترفندهای بهبود مهارت برنامه نویسی

  • برنامه نویسی روزانه

برنامه نویسی مانند هر مهارت دیگر است. برای رسیدن به موفقیت در این امر به تمرین و تلاش بسیار نیاز است. همه مهندسین موفق روزها و شبهای بی شماری کار کردند تا مهارت های برنامه نویسی خود را کامل کنند. برنامه نویسی روزانه را به یک عادت تبدیل کنید. مهم است که شما هر روز این کار را انجام دهید.

سعی کنید در مورد برنامه نویسی با برنامه نویسان دیگر صحبت کنید و متخصصان را برای بررسی برنامه خود پیدا کنید. برنامه نویسی یک مهارت حرفه ای است و فقط با یادگیری قوانین نمی توانید موفق باشید بلکه نیاز به تمرین و تأمل بسیار است.

برنامه نویسی روزانه

  • چندین زبان برنامه نویسی را بیاموزید

برنامه نویسانی که یک زبان برنامه نویسی را می دانند، فرصت های کاری محدود خواهند داشت. برنامه نویسان که با چندین زبان برنامه نویسی آشنا هستند می توانند واجد شرایط کار در هر زبان برنامه نویسی باشند ، خواه آن را بدانند یا نه. به این دلیل است که آنها به سطح خود رسیده اند و نشان داده اند که آنها قادر به یادگیری زبان های مختلف هستند. همچنین گاهی برای بعضی از پروژه ها لازم است از زبان برنامه نویسی دیگر در برنامه مورد نظر استفاده کرد یا بهتر است که زبان برنامه نویسی دیگری را به کار برد. با دانستن چند زبان برنامه نویسی دید وسیع تر و راه های بیشتر انجام پروژه را دارید.

آشنایی با Javaclass و برنامه نویسی object-oriented ، شما را مستعد درک مفاهیم مربوط به زبان برنامه نویسی Swift می کند ، زیرا همان مفاهیم رمزگذاری برای هر دو کاربرد دارد. می توانید ببینید که سبک های برنامه نویسی ، ماژول ها ، قالب بندی و رویکردهای مربوط به مشکلات خاص در برنامه ها چیست.

تنها راهی است که می توانیم با جذب اطلاعات جدید ، بیشتر یاد بگیریم این است که بدانیم چیزی نمی دانیم.

  • برنامه نویسی آموزش دهید

آموزش برنامه نویسی به دیگران، کمک می کند تا برنامه نویسی  را بهتر بیاموزید. تدریس یک موضوع به این معنی است که شما باید دیدگاه دیگری داشته باشید زیرا لازم است با عمق بیشتری نگاه کنید. باید فرض کنید دانش آموز چیز زیادی در مورد برنامه نویسی نمی داند ، این بدان معنی است که شما باید از همان پایه شروع به تدریس کنید. تنها راهی که می توانید اصول برنامه نویسی را آموزش دهید این است که اصول اولیه را بشناسید.

  • Stack Overflow را بخوانید

وب سایت Stack Overflow منبع بسیار خوبی برای برنامه نویسان است. این وبسایت شامل اطلاعات زیادی است که برنامه نویسان آن ها را مفید می دانند.

یک بخش سؤال و جواب در این سایت وجود دارد که به کاربران این امکان را می دهد انواع سؤالات برنامه نویسی را بپرسند . سوالاتی چون چه نسخه یک زبان برنامه نویسی را استفاده کنیم؟ ، چگونگی رفع و بهینه سازی یک قطعه برنامه خاص ، چگونگی برطرف کردن خطاها .

افراد باهوش زیادی در Stack Overflow حضور دارند.

  • برنامه قدیمی خود را بهبود ببخشید

یادگیری مهارت های بهبود برنامه نویسی همیشه مربوط به برنامه فعلی شما نیست. راه دیگری که می توانید این کار را انجام دهید این است که به برنامه ای که در گذشته نوشتید بازگردید و به روش های بهبود آن فکر کنید.

آیا روشهای کارآمدتری برای انجام همان کار وجود دارد؟

آیا نسخه زبان تغییر کرده و ویژگیهای جدیدی را به همراه آورده است؟

آیا روشهای بهتر تولید برنامه را آموخته اید؟

آیا یاد گرفته اید که چگونه یک عیب را که در برنامه قدیمی داشتید برطرف کنید؟

بازگشت به برنامه قدیمی می تواند به شما در رسیدن به ایده های جدید در مورد چگونگی بهتر کردن آن کمک کند.

برنامه قدیمی خود را بهبود ببخشید

  • به روز باشید

اگر یک برنامه نویس هستید که روی Java کار می کنید ، باید سعی کنید در نسخه های جدید و کتابخانه هایی که ایجاد شده اند به روز باشید.

همچنین ، به روز ماندن در مورد اخبار مربوط به برنامه نویسی ، باعث می شود برنامه ای که دارید را برای استفاده از روش های کارآمدتر بروز کنید. آشنایی با آنچه در آینده ارائه می شود و مواردی که دیگر پشتیبانی نمی شود ، یک راه عالی برای بهبود مهارت های برنامه نویسی است.

  • سوال کنید

یکی از بهترین نکات بهبود مهارت برنامه نویسی سؤال کردن است. در مورد هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید با افراد تیم یا سایر تیم ها صحبت کنید. سؤال بپرسید ، مشاوره بخواهید ، درمورد نحوه کار برنامه راهنمایی بخواهید. اعضای تیم باتجربه می توانند مفید باشند زیرا برنامه های زیادی را دیده اند و ایده های زیادی دارند. اعضای جوان تر را فراموش نکنید. برنامه نویسان جوان جدیدترین شیوه ها و تکنیک ها را آموخته اند. اطلاعات تازه در ذهن آنها خواهد بود!

  • قبل از نوشتن برنامه، برنامه ریزی کنید

یکی از کارآمدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که شروع به برنامه ریزی کنید. نوشتن شبه کد یا رسم نمودار باشد.

مطمئنا بسیاری از مشکلات و کارهایی که باید به عنوان توسعه دهنده نرم افزار انجام دهید ساده نیست. بنابراین ، فکر کردن در مورد آنچه می خواهید انجام دهید و چگونگی حل آن می تواند یک راه عالی برای بدست آوردن راه حل مناسب و صرفه جویی در وقت در فرایند برنامه نویسی باشد.

  • کتاب های آموزش برنامه نویسی را بخوانید

کتاب آموزشی ممکن است نکات بسیاری را که در نظر گرفته نشده را یادآوری کند و یک راه حل بهتری ارائه دهد.

مطالعه کتاب برنامه نویسی یکی از مهارت های بهبود برنامه نویسی

  • ایده های پیچیده را ترسیم کنید

این مربوط به برنامه ریزی قبل از برنامه نویسی است. به عنوان یک برنامه نویس ، باید ایده های پیچیده را حل کنید. یک راه خوب در انجام این کار ترسیم ایده های خود است.یک قلم و کاغذ بردارید. شروع به رسم کنید. لازم نیست که مرتب باشد. غالباً ، ترسیم کردن به شما کمک می کند تا به روشی متفاوت در مورد یک مسئله فکر کنید ، یا به شما امکان می دهد چیزهایی را که قبلاً ندیده اید تحقق بخشید.

اگر ابزاری الکترونیکی را ترجیح می دهید ، می توانید از LucidChart نیز استفاده کنید.

  • تست بر روی سیستم عامل های چندگانه

یکی از مهم ترین نکات بهبود مهارت برنامه نویسی که می توانید انجام دهید، آزمایش برنامه بر روی چندین سیستم عامل است. این احتمالاً برای برنامه های مبتنی بر وب که در یک مرورگر اجرا می شوند از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا بسیاری از مرورگرها متفاوت رفتار می کنند.

باید اطمینان حاصل کنید که برنامه شما روی چندین مرورگر و محیط کار می کند. شرکت هایی هستند که سالها Internet Explorer نسخه 6 را اجرا می کنند ، زیرا سیستم های اصلی آنها روی هیچ نسخه دیگری از اینترنت اکسپلورر کار نمی کند. این یک مشکل بزرگ برای شرکت ها است.

بنابراین ، اگر می خواهید نرم افزار را از ابتدا طراحی کنید ، مطمئن شوید که در چندین مرورگر کار می کند و از استانداردها پیروی می کند.

  • از دستور Output استفاده کنید

یکی از بهترین راه حل ها برای یافتن مشکل در برنامه نویسی استفاده از دستور داخلی built-in command است. بسیاری از زبان ها این عملکرد را دارند ، که یک پارامتر را در اختیار می گیرد و خروجی را در یک پنجره خاص در داخل IDE می نویسد. برخی از این دستورات برای زبانهای مختلف عبارتند از:

  1. جاوا – system.out.println
  2. VB.Net – console.writeline
  3. PL / SQL – dbms_output.put_line
  4. Javascript – document.write
  5. Python – print
  6. PHP – print

این قابلیت یکی از اولین مواردی است که هنگام یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید می آموزیم و می توان از آن برای نمایش انواع اطلاعات و یافتن مسئله استفاده کنیم.

متداول ترین روش برای این توابع در اشکال زدایی ، مقدار خروجی متغیر است.

برخی دیگر از نکات رفع مشکل خروجی برنامه شامل موارد زیر است:
  1. مراقب کاراکترهای اضافی باشید
  2. یک مشکل به ظاهر کوچک ، می تواند دردسرهای زیادی را ایجاد کند ، زمانی است که مقادیر به نظر می رسد خوب هستند اما در واقع شامل کاراکترهای اضافی نیز هستند.
  3. فضاهای اضافی ، در پایان مقادیر یا در شروع
  4. کاراکتر های غیر قابل چاپ
  5. نقطه گذاری (کاما ، توقف کامل ، نقل قول)
  6. برچسب های HTML در متغیرها

این موارد کوچک اگر به درستی انجام نشوند می توانند باعث بروز انواع مشکلات شوند.

  • در هنگام اشکال زدایی برنامه ، ورودی های ناجور را امتحان کنید

راه دیگر برای بررسی اینکه چیزی مطابق آنچه انتظار می رود کار می کند یا نه این است که سعی کنید عمداً آن را خراب کنید. در بسیاری از موارد ، می توانید مقادیر ورودی را تغییر دهید.

  1. فیلدهای ورودی بسیار طولانی – اگر معمولاً 50 ورودی لازم است ، 200 مورد را امتحان کنید
  2. فیلدهای ورودی خالی
  3. امتحان کردن فایل های بسیار بزرگ
  4. امتحان کردن اعداد بسیار بزرگ یا بسیار کوچک

استفاده از این تکنیک می تواند به شما کمک کند تا دریابید که اتفاق عجیبی رخ می دهد یا خیر.

در آخر، برنامه نویسی سرگرم کننده و البته سخت است. هر برنامه نویس می خواهد به یک برنامه نویس بهتر تبدیل شود ، اما همه موفق نمی شوند. جدای از استعداد طبیعی برنامه نویسی و حل مسئله ، برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر ، نیاز به کار سخت ، یادگیری مهم ترین نکات بهبود مهارت برنامه نویسی و پشتکار است. هرچه کارهای بیشتری انجام دهید (به عنوان مثال برنامه نویسی ، طراحی ، آزمایش و بررسی کد) بهتر خواهید شد.

3.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//