بهترین آنتی ویروس های کامپیوتر در سال 2023

داشتن یک آنتی‌ویروس خوب و ایمن در رایانه شخصی یا لپ تاپ شما یک ضرورت است. از این گذشته، وجود مجرمان سایبری و هکرهایی که اینترنت را از یک دهه قبل آلوده و ناامن کرده‌اند، روبه افزایش است. در حقیقت، جرایم سایبری سال به سال به میزان قابل توجهی در حال رشد است.

یکی از اصلی‌ترین نرم‌افزارهایی که در کامپیوتر باید داشته باشیم، یک آنتی‌ویروس خوب و پرقدرت است. داشتن یک آنتی‌ویروس کامپیوتر قوی به شما کمک خواهد کرد که از حملات سایبری و ویروسی شدن سیستم توسط وسائل جانبی مثل فلش مموری و یا هارددیسک‌‌ها جلوگیری کنید.

امروز در این مقاله از ایده آل تک  قصد داریم 10 آنتی ویروس برتر برای کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. هر کدام از این آنتی ویروس‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

انواع ویروس های کامپیوتری

قبل از این‌که به معرفی بهترین آنتی ویروس‌ها بپردازیم، بهتر است نگاهی به انواع ویروس‌ها و بدافزارهایی که می‌توانند رایانه‌ها را آلوده کنند بیندازیم.

انواع ویروس های کامپیوتری

ویروس‌های کامپیوتری مختلفی وجود دارد که هر کدام از این ویروس‌ها علائم خاصی در کامپیوتر نشان خواهند داد. در ادامه 9 مدل از رایج‌ترین ویروس‌های کامپیوتری را معرفی خواهیم کرد:

1) ویروس Boot sector

قابلیت ویروس Boot Sector این است که وقتی قصد روشن کردن و یا ریست کردن کامپیوتر را داشته باشید، کنترل همه چیز را به دست خواهد گرفت و امکان خاموش یا ریست کردن سیستم را نخواهید داشت.

رایج‌ترین روشی که کامپیوترها به این ویروس آلوده می‌شوند، متصل کردن هارددیسک و یا فلش مموری ویروسی است.

2) ویروس Web Scripting

ویروس Web Scripting ویروسی است که در بین کدنویسی برخی وب‌سایت‌ها قرار داده می‌شود. اگر آنتی ویروس کامپیوتر نداشته باشید و ناخواسته وارد چنین وب‌سایت‌هایی شوید، با این مشکل روبه‌رو خواهید شد و ویروس از طریق مرورگر، به سیستم شما وارد خواهد شد.

3) ویروس Browser hijacker

ویروس Browser hijacker هم ویروسی است که از طریق برخی وب‌سایت‌ها به سیستم شما وارد می‌شود و عملکرد مرورگر سیستم را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

از جمله علائمی که نشان‌دهنده‌ ویروسی شدن کامپیوتر با ویروس Browser hijacker است، باز شدن برخی سایت‌ها بدون کلیک کردن شما است.

4) ویروس Resident

Resident ویروسی است که در روند کار مموری کامپیوترتان اختلال به وجود می‌آورد. از علائمی که می‌توانید مطمئن باشید که کامپیوتر به ویروس Resident آلوده شده است، ایین آمدن سرعت لود شدن برنامه‌ها یا باز شدن برنامه‌های کامپیوتر بدون اختیار شما است.

Resident virus

این ویروس در واقع در عملکرد مولتی تسکینگ کامپیوتر تاثیر خواهد گذاشت. در چنین شرایطی، باید حتما از یک آنتی ویروس کامپیوتر باکیفیت استفاده کرد.

5) ویروس Direct action

یکی دیگر از رایج‌ترین ویروس‌‌های کامپیوتری، ویروس Direct action است. این ویروس زمانی فعال خواهد شد که یک فایلی که ویروسی است را اجرا می‌کنید. بعد از اجرای این فایل ویروسی، در عملکرد سیستم اختلال‌هایی به وجود خواهد آمد.

6) ویروس Polymorphic

نحوه‌ کارکرد ویروس Polymorphic به این شکل است که هر بار که این ویروس اجرا می‌شود، ساختار کدنویسی خود را تغییر خواهد داد و آنتی ویروس کامپیوتر هم امکان پیدا کردن و از بین بردن آن را نخواهد داشت.

7) ویروس File Infector

File Infector ویروسی است که کد‌های مخرب را در بین فایل‌های مهم و سیستمی قرار خواهد داد و در عملکرد سیستم تاثیر خواهد گذاشت.

8) ویروس Multipartite

ویروس Multipartite هم به روش‌های مختلفی ممکن است در سیستم پخش و به بخش‌های مختلف راه پیدا کند. سیستمی که به ویروس Multipartite آلوده شده باشد، خیلی راحت امکان آلوده کردن فایل برنامه‌های مهم و بخش‌های مهم سیستم‌عامل را خواهد داشت و در عملکرد رایانه اختلال ایجاد خواهد کرد.

9) ویروس Macro

Macro ویروسی است که با بازکردن فایل‌های مخربی که در برخی فلش مموری‌ها یا وب‌سایت‌ها موجود است، به سیستم وارد خواهد شد و رایانه را دچار اختلال خواهد کرد.

علائم ویروسی شدن سیستم‌های کامپیوتری

همان‌طور که تا به اینجا متوجه شدید، ویروس‌های کامپیوتر بسیار متنوع هستند. چنانچه یک رایانه به هر کدام از ویروس‌هایی که بالا به آن اشاره کردیم آلوده شود، علائم متفاوتی نشان خواهد داد.

علائم ویروسی شدن سیستم‌های کامپیوتری

در ادامه برخی از شایع‌ترین علائم ویروسی شدن سیستم‌های کامپیوتری را با بررسی خواهیم کرد:

1) صفحات پاپ‌آپ

باز شدن صفحات پاپ‌آپ در هنگام وب‌گردی یکی از شایع‌ترین علائم ویروسی شدن سیستم‌های کامپیوتری است. اگر در هنگام وب‌گردی مشاهده کردید که پنجره‌هایی در ویندوز شد؛ یا یک سایتی ناخواسته در صفحه شروع به بالا آمدن کرد، نشان‌دهنده‌ ویروسی شدن سیستم شما است.

2) تغییر ناخواسته‌ صفحه اصلی مرورگر

اگر صفحه اصلی (Home Page) مرورگر را روی گوگل قرار داده بودید و متوجه شدید که این هوم پیج به یک سایت عجیب و غریب تغییر پیدا کرده، نشان دهنده‌ ویروسی شدن سیستم شما است. در چنین شرایطی خیلی سریع باید به فکر یک آنتی ویروس کامپیوتر قوی باشید.

3) ارسال ناخواسته ایمیل با آدرس ایمیل شما

گاهی ممکن است برخی ویروس‌های کامپیوتری کنترل آدرس ایمیل شما را به دست بگیرند. در چنین شرایطی ممکن است با آدرس ایمیل شما، ایمیل‌های اسپم برای کاربران دیگر ارسال کنند.

4) کرش کردن سیستم به صورت پیوسته

یک ویروس کامپیوتری ممکن است خیلی راحت به هارد دیسک آسیب وارد کند. این آسیب ممکن است باعث شود که برنامه‌ها در حین کار کردن، حالت کرش داشته باشند یا سیستم حالت فریز شدن داشته باشد و هنگ کند.

رایج‌ترین نشانه‌های ویروسی شدن کامپیوتر

5) تغییرات ناخواسته و ناگهانی در سیستم عامل

اگر زمانی احساس کردید که ویندوز خیلی کند شده و در عملکرد آن اختلالی به وجود آمده است، این مورد هم نشان دهنده‌ این موضوع خواهد بود که سیستم ویروسی شده است. دلیلش هم این است که ویروس اجازه‌ فعالیت صحیح سیستم و برنامه‌ها را نمی‌دهد و آن را دچار اختلال می‌کند.

6) باز کردن برنامه‌های ناشناس با بوت شدن سیستم

گاهی ممکن است پس از روشن کردن سیستم متوجه شوید که یک سری برنامه‌هایی که در رایانه نصب نکرده‌اید، ناخواسته باز می‌شوند. این مورد هم نشان‌ دهنده‌ ویروسی شدن سیستم شماست و خیلی سریع باید به فکر یک آنتی ویروس برای ویندوز خود باشید.

7) تغییر رمز عبور

یکی دیگر از شایع‌ترین علائم ویروسی شدن سیستم، ممکن است تغییر رمز عبور به صورت ناخواسته باشد. این مورد اجازه ورود به سیستم را نخواهد داد و در واقع جزو یکی از بدترین علائم ویروسی شدن سیستم خواهد بود.

 

بهترین آنتی ویروس رایگان کامپیوتر

تا به اینجای این مقاله در مورد انواع ویروس‌های کامپیوتری و علائمی که نشان‌ دهنده‌ ویروسی شدن سیستم هستند صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم بهترین آنتی ویروس‌های رایگان و پولی و بهترین آنتی ویروس‌ها برای اینترنت را به شما معرفی کنیم.

1) آنتی ویروس رایگان Avira

آنتی ویروس Avira بهترین آنتی ویروس کامپیوتر است که بدون پرداخت هزینه‌ می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این آنتی ویروس سیستم شما را از کلیه‌ ویروس‌ها، تروجان‌ها، بدافزارها و… محافظت می‌کند.

آنتی ویروس رایگان Avira

آنتی ویروس رایگان Avira حجم خیلی زیادی در سیستم شما اشغال نخواهد کرد و به هیچ عنوان در عملکرد سیستم اختلالی ایجاد نمی‌کند. برای دانلود این آنتی ویروس، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

از جمله ویژگی‌هایی که این آنتی ویروس برای ویندوز دارد عبارتند از:

  • محافظت صد در صدی از سیستم در برابر انواع ویروس‌ها و بدافزارها
  • بسیار قوی و تائید شده
  • پشتیبانی سریع و حرفه‌ای
  • شناسایی انواع ویروس‌ها و بدافزارها در سریع‌ترین حالت ممکن
  • دارای سیستم فوق حرفه‌ای در برابر شناسایی و از بین بردن انواع مخرب‌ها به وسیله‌ موتورهای جستجوی پیشرفته
  • محافظت و شناسایی از RootKit و از بین بردن بدافزارهایی که به سیستم شما وارد شده‌اند
  • دارا بودن تکنولوژی AHeAD برای شناسایی و از بین بردن خطرات احتمالی
  • مانیتورینگ Real-Time برای دسترسی پیدا کردن به تمامی فایل‌های موجود در سیستم
  • بررسی سریع و پیشرفته‌ تمامی فایل‌های فشرده در سیستم با قابلیت on-demand scanner
  • دارای قابلیت WebGuard برای بررسی هر چه سریع‌تر ترافیک بر اساس HTTP
  • بلاک کردن خودکار انواع فیشینگ‌‌ها و بدافزارها
  • داشتن قابلیت MailGuard برای بررسی دقیق‌تر ایمیل‌ها توسط AntiBot
  • بررسی فایل‌های فشرده و پکیج‌های اجرایی
  • قرنطینه کردن تمامی فایل‌های آلوده و مشکوک به ویروس در ویندوز
  • امکان زمان‌بندی و مدیریت خودکار تمامی فعالیت‌های آنتی ویروس
  • دارا بودن قابلیت آپدیت خودکار برای عملکرد هر چه بهتر آنتی ویروس کامپیوتر
  • قابلیت اجرا کردن برنامه‌های زمان‌بندی شده برای سرچ کردن سیستم در مقابل ویروس‌ها
  • امکان درست کردن پروفایل‌های مختلف مدیریتی با دسترسی‌های متفاوت برای کاربران

2) آنتی ویروس رایگان Panda

دومین آنتی ویروس کامپیوتر که می‌توانید به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشید، آنتی ویروس Panda بوده که بسیار کاربردی و مطمئن است. روش کار کردن با این آنتی ویروس رایگان کامپیوتر بسیار ساده است و نیاز به انجام مراحل سخت و پیچیده را نخواهید داشت.

آنتی ویروس رایگان Panda

نکته‌ جالب در مورد این آنتی ویروس این است که به صورت صد در صدی، تمامی ویروس‌هایی که به کامپیوتر وارد شده را شناسایی و قرنطینه خواهد کرد و جلوی تمامی حملات سایبری را خواهد گرفت. شما هم با خیال راحت می‌توانید به همه وب‌سایت‌ها با امنیت کامل وارد شوید.

برای دانلود برنامه ضد ویروس Panda روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

یکی از مزایای قابل توجه در مورد آنتی ویروس Panda، داشتن یک VPN اختصاصی است. داشتن VPN اختصاصی این امکان را به شما خواهد داد که از ورود حملات سایبری و هکرها به سیستم خود جلوگیری کنید.

دیگر مزیت قابل تامل در مورد Panda حجم کم مصرف اینترنت است که این روزها یک موضوع بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود. این آنتی ویروس به صورت روزانه تنها 150 مگابایت از اینترنت شما را مصرف خواهد کرد.

3) آنتی ویروس کامپیوتر رایگان Bitdefender Total Security

سومین آنتی ویروس کامپیوتر رایگان که قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی نیز دارد، آنتی ویروس Bitdefender Total Security است. آنتی ویروس Bitdefender Total Security رتبه‌ بسیار خوبی از طرف منتقدان گرفته است و تمامی قابلیت‌هایی که یک آنتی ویروس قدرمتند باید داشته باشد را یکجا در خود دارد.

آنتی ویروس کامپیوتر رایگان Bitdefender Total Security

از جلمه قابلیت‌هایی که این آنتی ویروس دارد می‌توان به کم حجم بودن آپدیت‌ها، نشان دادن عکس العمل سریع و هوشمند در برابر ویروس‌ها و بدافزارها، محیط ساده و کاربر پسند و… را می‌توان نام برد.

برای دانلود این آنتی ویروس رایگان، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

اگر به صورت خیلی کلی بخواهیم در مورد آنتی ویروس کامپیوتر Bitdefender Total Security حرف بزنیم، این موارد بارزترین قابلیت‌های آن هستند:

  • در اختیار داشتن آخرین فناوری‌های هوشمند برای مقابله با ویروس‌ها، اسپم‌ها و بدافزارها
  • اسکن و پاکسازی کردن سریع تمامی فایل‌ها با در اختیار داشتن آخرین فناوری ابری یا کلاد
  • به کار گیری یک فایروال دو طرفه و بسیار قدرتمند
  • قابلیت استفاده کردن به صورت شبکه برای چندین سیستم با مدیریت مرکزی
  • بهینه‌سازی حرفه‌ای و بسیار کامل سیستم با در اختیار داشتن ابزارهای پاک‌سازی رجیستری
  • حذف کردن خودکار فایل‌های تکراری و حذف فایل‌هایی که امکان بازیابی را ندارند
  • داشتن ابزارهای کنترلی برای والدین جهت نظارت بر فرزندان در وب‌گردی‌ها
  • کمتر کردن منابع سیستم برای اجرای برخی بازی‌ها با استفاده از حالت‌های مختلف عملکرد سیستم
  • امکان ساخت گاوصندوق یا جعبه‌ی امن برای فایل‌های مهم و امکان رمزگذاری فایل‌های مهم
  • موجود بودن صدها فایل ویدیویی برای استفاده‌ راحت‌تر از نرم‌افزار
  • محافظت کردن کامل از سیستم در حالت آنلاین و قابلیت حالت Safepay برای وب‌گردی‌ها

4) آنتی ویروس رایگان کامپیوتر Sophos Virus Removal Tool

آخرین آنتی ویروس کامپیوتر رایگان که قصد معرفی کردن آن به شما را داریم، نرم افزار Sophos Virus Removal Tool است. این برنامه ضد ویروس لپ تاپ از موتورهای اسکنر بسیار قوی برای اسکن کردن تمامی فایل‌های موجود در سیستم استفاده کرده است.

آنتی ویروس رایگان کامپیوتر Sophos Virus Removal Tool

با استفاده از Sophos Virus Removal Tool می‌توانید با خیال راحت از امنیت سیستم‌تان در برابر انواع ویروس‌ها، تروجان‌ها، بدافزارها، حملات سایبری و… مطمئن باشید و با خیال راحت به هر وب‌ سایتی که دوست دارید وارد شوید.

برای دانلود این آنتی ویرووس قدرتمند، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

نکته‌‌ قابل تامل در مورد این آنتی ویروس این است که به خوبی تمامی شبکه‌های اینترنتی را بررسی می‌کند و به هیچ وجه اجازه‌ ورود نرم‌افزارهای مخرب به سیستم را نخواهد داد.

این آنتی ویروس با داشتن محیط گرافیکی بسیار جذاب، تمامی فایل‌های اسکن شده را به همراه ویروس‌هایی که پیدا کرده به شما نشان می‌دهد و در صورت تائید، تمامی این ویروس‌های مخرب را قرنطینه خواهد کرد.

از جمله قابلیت‌هایی که Sophos Virus Removal Tool در خود جای داده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن موتور جستجو و اسکنر بسیار قدرتمند برای جستجو در میان فایل‌ها
  • شناسایی سریع و قدرتمند تمامی تروجان‌ها، ویرس‌ها، روت کیت‌ها و بدافزارها
  • محیط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند
  • نمایش دقیق آدرس پیدا کردن ویروس‌ها
  • نمایش دقیق و لیست شده‌ تمامی ویروس‌های پیدا شده
  • حجم بسیار کم و نصب بسیار ساده و سریع

بهترین آنتی ویروس پولی کامپیوتر

در قسمت قبل، 4 مورد از بهترین آنتی ویروس‌های رایگان کامپیوتر را به شما معرفی کردیم. ولی گاهی ممکن است نیاز به یک نرم‌افزار کامل‌تر و تخصصی‌تر داشته باشیم. واضح است که ورژن پولی تمامی نرم‌افزارها خیلی کامل‌تر است و امکانات بیشتر و پیشرفته‌تری را برای کاربران ارائه داده‌ شده است.

در ادامه 4 نمونه از بهترین آنتی ویروس‌های پولی کامپیوتر دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) نرم افزار ویروس کشی کامپیوتر McAfee VirusScan

McAfee VirusScan یکی از قدرتمندتربن آنتی ویروس‌های کامپیوتر است. این آنتی ویروس، کنترل کامل و اسکن کردن دائمی سیستم که به آن On-Access Scanning گفته می‌شود را انجام می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید مشخص کنید که در چه زمانی و چه قسمت‌هایی از سیستم را بررسی کند.

نرم افزار ویروس کشی کامپیوتر McAfee VirusScan

علاوه بر این قابلیت، آنتی ویروس کامپیوتر McAfee VirusScan امکان شناسایی ویروس‌هایی که در حافظه وجود دارند که به آن Memory Resident گفته می‌شود را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این ویژگی می‌توان برای مقابله کردن با ویروس‌هایی خطرناکی مثل SQL Slammer و Code Red که در حافظه ذخیره می‌شوند، استفاده کردد.

برای دانلود آنتی ویروس McAfee روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه ضد ویروس کامپیوتر، چک کردن فایل‌هایی است که به همراه ایمیل‌ها دریافت می‌شوند. ‌علاوه بر این McAfee VirusScan دارای یک Firewall یا دیوار آتش و سیستم پیشگیری از نفوذ Intrusion perevention نیز است.

این قابلیت از بسیاری خطرات و حمله‌هایی که از طریق وب‌سایت‌های مختلف ممکن است به سیستم شما وارد شوند نیز جلوگیری خواهد کرد.

اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید در مورد امکاناتی که آنتی ویروس کامپیوتر McAfee VirusScan Enterprise در اختیار شما قرار می‌دهد صحبت کنیم؛ به این موارد خواهیم رسید:

  • دارای قابلیت شناخت و قرنطینه کردن انواع بدافزارها، ویروس‌ها و تروجان‌ها و…
  • امکان شناسایی دسترسی‌های غیر مجازی که ممکن است به وجود بیاید
  • جلوگیری کردن از منتشر شدن ویروس‌هایی که هنوز توسط سیستم شناسایی نشده است
  • آپدیت‌های منظم و هفتگی آنتی ویروس که قابلیت شناسایی ویروس‌های جدید را بالا می‌برد
  • قابل استفاده بر روی تمامی سیستم عامل‌ها

2) آنتی ویروس کامپیوتر  ESET NOD32 Antivirus

ESET NOD32 Antivirus دومین آنتی ویروس کامپیوتر است که برای دسترسی به تمامی قابلیت‌ها، باید ورژن کامل آن را خریداری کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فایل‌ها و اسناد مهمی در سیستم خود ذخیره کرده‌اید و مرتب در حال گشت و گذار در اینترنت هستید، این آنتی ویروس مناسب شما خواهد بود.

آنتی ویروس کامپیوتر  ESET NOD32 Antivirus

استفاده کردن از این آنتی ویروس به هیچ وجه سرعت سیستم را پایین نخواهد آورد و آپدیت‌های هفتگی که برای به روز رسانی نرم افزار انجام می‌شود، حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف نخواهد کرد.

برای دانلود نرم افزار ضد ویروس ESET NOD32 روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این آنتی ویروس به صورت کاملا ایمن و با سرعتی فوق‌العاده سیستم شما را در برابر انواع ویروس‌ها، کرم‌های اینترنتی، برنامه‌های Spy یا جاسوسی، تروجان‌ها، هکرها و حملات سایبری، ایمن نگه می‌دارد.

از جمله قابلیت‌هایی که آنتی ویروس ESET NOD32 Antivirus دارد عبارتند از:

  • دارای قابلیت ThreatSense® technology که وظیفه‌ چک کردن کدها برای پیدا کردن برنامه‌های مخرب مثل ویروس‌ها و برنامه‌های جاسوسی را بر عهده دارد.
  • جستجوی دقیق و کاملا هوشمند برای پیدا کردن اسنادی که به ویروس آلوده شده‌اند.
  • محافظت کامل از فایل‌های سیستمی مهم مثل SMTP، POP3، HTTP و all local و removable media
  • جلوگیری از انتشار ویروس‌‌ها به اسناد و فایل‌های مهم
  • دارای قابلیت پاک کردن برنامه‌های مخرب فعال که در حافظه پنهان شده‌اند.
  • پاک کردن فایل‌های آلوده‌ مثل فایل‌های DLL که همواره در حال اجرا هستند.
  • سازگار با انواع سیستم عامل‌ها

 

3) برنامه ضد ویروس لپ تاپ Kaspersky

سومین آنتی ویروس کامپیوتر که رایگان نیست، نرم افزار Kaspersky Anti Virus است. این آنتی ویروس هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای دنیاست که بیش از 100 میلیون بار نسخه‌ اصلی آن به فروش رسیده است.

برنامه ضد ویروس لپ تاپ Kaspersky

این نرم افزار ویروس کشی کامپیوتر سرعت مناسبی دارد و همچنین بانک اطلاعاتی قدرتمند و کاملی از تمامی فایل‌های مخرب را در اختیار دارد. علاوه بر این با به روز رسانی‌های هفتگی و روزانه‌ای که برای آن تعبیه شده، امکان شناسایی آخرین ویروس‌ها را نیز دارد.

برای دانلود Kaspersky Anti-Virus روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این نرم افزار هم مثل نرم افزار قبلی که معرفی کردیم، بسیار مناسب گشت و گذار ایمن در اینترنت است. اگر شما هم جزو افزادی هستید که دائما با اینترنت سر و کار دارید و فایل‌های مهمی هم در سیستم خود ذخیره دارید، ورژن کامل این آنتی ویروس، کاملا مناسب شما خواهد بود.

از جمله ویژگی‌هایی که آنتی ویروس Kaspersky Anti-Virus در اختیار کاربران قرار داده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برقراری امنیت کامل سیستم در برابر انواع ویروس‌ها و بدافزارها و حملات سایبری
  • کنترل کامل بر تمامی فعالیت‌هایی که در وب‌سایت‌های مختلف دارید
  • چک کردن کامل تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم در اینترنت به صورت دقیق
  • کنترل کردن تمامی فایل‌های در حال اجرا در حافظه سیستم
  • برقراری امنیت کامل در برابر تمامی فایل‌های ذخیره شده بر روی هارد دیسک
  • محافظت کامل از ایمیل‌ها و چک کردن تمامی فایل‌های ضمیمه شده در ایمیل‌های دریافتی
  • بلاک کردن تمامی Spywareها و همچنین نرم افزارهای تبلیغاتی و جاسوسی
  • اسکن کردن همیشگی ترافیک اینترنت با توجه به پهنای باند اینترنت شما
  • اسکن پیام رسان‌های ICQ و MSN و کدهای JAVA و Visual Basic
  • داشتن دو Firewall بسیار قدرتمند
  • اسکن کامل تمامی اتصالات Wi-Fi و VPN در مقابل هکرها
  • قابل اجرا بر روی تمامی سیستم عامل‌ها

4) آنتی ویروس کامپیوتر Norton 360

آخرین آنتی ویروس کامپیوتر که برای دسترسی به تمامی امکانات آن باید هزینه کنید، آنتی ویروس Norton 360 است. این آنتی ویروس امکان شناسایی انواع ویروس‌ها، کرم‌ها، تروجان‌ها، بدافرارها و… را به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

آنتی ویروس کامپیوتر Norton 360

این نرم‌افزار هم تمامی امکاناتی که یک آنتی ویروس قوی باید در اختیار داشته باشد را در خود جای داده است. برای دانلود Norton 360 کافیست روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید در مورد امکانات آنتی ویروس کامپیوتر Norton 360 برای شما بگوییم، به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • پاک کردن انواع فایل‌های غیر ضروری
  • دارا بودن VPN اختصاصی و بدون محدودیت
  • شناسایی کامل انواع کلاهبرداری‌های فیشنیگ
  • حجم بسیار پایین و عدم ایجاد اختلال در سیستم عامل
  • شناسایی سریع و قدرتمند تمامی تروجان‌ها، ویرس‌ها، روت کیت‌ها و بدافزارها
  • محیط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند
  • نمایش دقیق آدرس پیدا کردن ویروس‌ها

بهترین آنتی ویروس برای اینترنت

این روزها گشت و گذار در اینترنت کار ساده‌ای نیست و ممکن است خیلی راحت و ناخواسته، سیستم شما به فایل‌های مخرب آلوده شود. وب‌سایت‌های بسیاری هم هستند که با سرقت نام کاربری و رمزعبور شما، به تمامی فایل‌های مهم و اطلاعات حساب‌تان دسترسی پیدا می‌کند و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند.

بسیار مهم است که در هنگام گشت و گذار در اینترنت نهایت ایمنی را داشته باشید. این ایمنی توسط آنتی ویرس‌هایی که استفاده می‌کنید تامین خواهد شد.

تمامی آنتی ویروس‌هایی که بالاتر به صورت کامل آنها را معرفی کردیم، این قابلیت را دارند و به صورت کامل امنیت شما را در هنگام وب‌گردی تامین خواهند کرد. با این‌حال در ادامه 2 مورد از بهترین آنتی ویروس‌ها برای گشت و گذار ایمن در اینترنت را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) آنتی ویروس Kaspersky Lab

در قسمت‌های قبل، خیلی کامل در مورد آنتی ویروس Kaspersky توضیح دادیم. اگر شما به دنبال یک آنتی ویروس خیلی قوی هستید که از تمامی اطلاعات و فایل‌های مهم‌تان نیز محافظت کند، پکیج کامل Kaspersky Total Security یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

آنتی ویروس Kaspersky Lab

این آنتی ویروس قوی، طوری طراحی شده است که کمترین تاثیری در سرعت سیستم عامل ندارد. یکی از بزرگترین بهانه‌های افرادی که آنتی ویروس استفاده نمی‌کنند، تاثیر استفاده از این نرم‌افزارها بر روی سرعت سیستم‌عامل‌شان است.

برای دانلود این آنتی ویروس قدرتمند، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

اگر شما از یک آنتی ویروس حرفه‌ای و شناخته شده استفاده کنید، هرگز با مشکلات این چنینی مواجه نخواهید شد و به هیچ وجه سرعت سیستم عامل‌تان پایین نخواهد آمد.

همان‌طور که بالاتر در مورد ویژگی‌های آنتی ویروس Kaspersky گفته شد؛ این نرم افزار امکان تشخصی کامل انواع بدافزارها، Virus , Worms , Trojan , Botnet و… را نیز دارد و با خیال راحت می‌توانید به انواع سایت‌ها وارد شوید و نگران هیچ مشکلی هم نباشید.

چرا که اگر ناخواسته وارد وب سایتی شوید که ویروسی باشد، آنتی ویروس اجازه‌ی ورود به آن وب سایت را به شما نخواهد داد.

2) آنتی ویروس Bitdefender

دومین و بهترین آنتی ویروس برای اینترنت گردی که امنیت داده‌های سیستم را در بالاترین حد ممکن حفظ خواهد کرد، آنتی ویروس Bitdefender است. این نرم افزار کمترین استفاده را از منابع سخت افزاری کامپیوتر خواهد داشت و به هیچ عنوان در روال کار سیستم عامل اختلالی به وجود نخواهد آورد.

آنتی ویروس Bitdefender

در واقع Bitdefender Total Security یک پکیج کامل از هر آنچه که از یک آنتی ویروس انتظار دارید، است. برای دانلود آن، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این آنتی ویروس امتیاز بسیار بالایی از سمت کاربران گرفته و جزو بهترین و کاربردی‌ترین آنتی ویروس‌های دنیا نیز به شما می‌آید. علاوه بر تمامی قابلیت‌هایی که گفته شد، آنتی ویروس Bitdefender بسیار کاربرپسند است و نحوه‌ کار کردن با آن نیز به هیچ عنوان مشکل نیست.

کلام پایانی

در این مقاله ما خیلی کامل در بهترین آنتی ویروس های کامپیوتر در سال 2023 صحبت کرده و 10 تا بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم. فراموش نکنید که محافظت از فایل‌های مهمی که در سیستم خود ذخیره دارید، اهمیت بسیار بالایی دارد.

اگر این فایل‌ها برایتان مهم هستند و دوست ندارید به هیچ عنوان آنها را از دست بدهید، سعی کنید که از نرم‌افزارهایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم استفاده کنید.

به هیچ عنوان سعی نکنید که آنتی ویروس‌های کرک شده استفاده کنید. در چنین حالتی شما به صورت نمادین از یک نرم‌افزار معروف در سیستم استفاده می‌کنید؛ ولی خیلی راحت تمامی اطلاعات مهم‌‌تان را در اختیار بدافزارها و هکرها قرار خواهید داد.

مزیتی که استفاده کردن از نسخه‌ اصلی‌ آنتی ویروس‌ها، دسترسی به آپدیت‌ها و به روز رسانی‌هایی است که هر چند وقت یکبار منتشر می‌شود. با این به روز رسانی‌ها، نرم افزار شما قابلیت شناخت و شناسایی آخرین انواع ویروس‌ها را خواهد داشت و به هیچ وجه مشکلی برای سیستم شما به وجود نخواهد آمد.

سوالات متداول

خطرناک‌ترین ویروس کامپیوتری جهان کدام است؟

ویروس Mydoom یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌های کامپیوتری دنیاست. نام دیگر این ویروس Novarg است که از طریق فایل‌های متصل شده به ایمیل وارد سیستم‌های کامپیوتری خواهد شد.

نحوه‌ی انتقال یک ویروس کامپیوتری چگونه است؟

ویروس‌های کامپیوتری ممکن است از طریق اتصال به پیام‌های متنی و ایمیل‌ها، دانلود فایل‌های اینترنتی و لینک‌های اسکم در شبکه‌های اجتماعی و… به سیستم شما انتقال پیدا کنند.

آیا همه‌ی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها ممکن است ویروسی شوند؟

بله – تمامی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها حتی Mac ،iOS  و دستگاه‌‎های Android هم خیلی راحت می‌توانند به انواع بدافزارها و ویروس‌ها آلوده شوند. از این رو استفاده کردن از یک آنتی ویروس خوب و قدرتمند تا حد زیادی از بروز چنین مشکلی جلوگیری خواهد کرد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//