دلایل و مدت زمان یادگیری پایتون Python

از نظر فنی ، پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شیء گرا (object-oriented) با معانی یکپارچه است که در درجه اول برای توسعه وب و برنامه ها است. پایتون در زمینه توسعه سریع برنامه کاربردی بسیار جذاب است. پایتون نسبتاً ساده است ، بنابراین یادگیری آن آسان است زیرا به یک نحو منحصر به فرد بر خوانایی متمرکز است. توسعه دهندگان می توانند کد پایتون را بسیار ساده تر از سایر زبان ها بخوانند و ترجمه کنند. بنابراین هزینه نگهداری و توسعه برنامه را کاهش می دهد. یکی از امیدوار کننده ترین مزایای پایتون این است که کتابخانه استاندارد، مترجم، باینری و منبع به صورت رایگان در دسترس هستند. هیچ انحصاری نیز وجود ندارد ، زیرا پایتون و تمام ابزارهای لازم در همه سیستم عامل های اصلی موجود است. بنابراین ، یک گزینه جذاب برای توسعه دهندگان است تا نگران پرداخت هزینه های بالای توسعه نباشند. پایتون یک زبان برنامه نویسی است که برای توسعه نرم افزار در وب و به عنوان برنامه موبایل استفاده می شود. این امر باعث می شود پایتون تقریبا برای همه قابل دسترسی باشد. در این مقاله دلایل یادگیری و مدت زمان یادگیری پایتون Python را بررسی کرده ایم.

10 دلیل برتر برای یادگیری پایتون

زبان های برنامه نویسی قرن هاست که وجود دارد و هر دهه شاهد راه اندازی یک زبان جدید است. پایتون به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. بررسی اخیر Stack Overflow نشان داد كه پایتون زبانهایی مانند جاوا ، سی ، سی ++ را به دست گرفته است.

در زیر ویژگی های مهم و برنامه های کاربردی وجود دارد که به موجب آن افراد Python را به عنوان اولین زبان برنامه نویسی خود انتخاب می کنند:

  1. محبوبیت بالای پایتون
  2. پایتون در Data Science استفاده می شود
  3. برنامه نویسی و اتوماسیون پایتون
  4. پایتون از Big Data استفاده کرده است
  5. پایتون از تست پشتیبانی می کند
  6. گرافیک رایانه در پایتون
  7. پایتون در هوش مصنوعی استفاده می شود
  8. پایتون در توسعه وب
  9. پایتون قابل حمل و توسعه است
  10. یادگیری پایتون ساده و آسان است

قابل حمل و توسعه

پایتون توسط اکثر سیستم عامل های موجود در صنعت امروز از ویندوز گرفته تا لینوکس، مکینتاش ، سولاریس و … پشتیبانی می شود. ویژگی های قابلیت توسعه پایتون به شما امکان می دهد جاوا و اجزای .NET را یکپارچه کنید. همچنین می توانید از کتابخانه های C و C ++ استفاده کنید.

توسعه وب

پایتون مجموعه ای از چارچوب ها را برای توسعه وب سایت ها در اختیار دارد. چارچوب های معروف عبارتند از Django ، Flask ، Pylons و غیره. از آنجا که این چهارچوب ها در پایتون نوشته شده اند ، باعث می شود برنامه نویسی بسیار سریع تر و پایدار باشد. بسیاری از وب سایت ها مانند اینستاگرام ، bit bucket ، Pinterest فقط در این چهارچوب ها ساخته می شوند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی EdurekaAI پیشرفت بزرگ بعدی در دنیای فناوری است. در واقع می توانید یک ماشین را از مغز انسان تقلید کنید که قدرت تفکر، تحلیل و تصمیم گیری را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنم مقاله هوش مصنوعی چیست را حتما مطالعه نمایید.

علاوه بر این ، کتابخانه هایی مانند Keras و TensorFlow عملکرد یادگیری ماشین را در ترکیب قرار می دهند. همچنین، کتابخانه هایی مانند openCv داریم که به بینایی رایانه یا تشخیص تصویر کمک می کند.

هوش-مصنوعی در زبان پایتون python

گرافیک کامپیوتری

پایتون در پروژه های کوچک ، بزرگ ، آنلاین یا آفلاین مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت برنامه های رابط کاربری گرافیکی و دسک تاپ استفاده می شود. با استفاده از کتابخانه ‘Tkinter to راهی سریع و آسان برای ایجاد برنامه ها فراهم می کند.

همچنین در توسعه بازی، مورد استفاده قرار می گیرد که می توانید منطق استفاده از یک ماژول “Pygame” را که در دستگاه های اندرویدی اجرا می شود ، بنویسید.

چارچوب تست

تست EdurekaPython برای تأیید ایده ها یا محصولات برای شرکت های بسیار مناسب است. پایتون دارای چندین چارچوب آزمایش داخلی است که اشکال زدایی و سریعترین گردش کار را در بر می گیرد. ابزار و ماژول های زیادی برای آسان تر کردن کارها مانند سلنیوم و اسپلینتر وجود دارد. این تست از کراس پلت فرم و مرورگر متقابل با چارچوبی مانند PyTest و Robot Framework پشتیبانی می کند.

اطلاعات بزرگ

این نرم افزار از محاسبات موازی برای Hadoop نیز ، پشتیبانی می کند. در پایتون ، کتابخانه ای به نام “Pydoop” دارید و می توانید یک برنامه MapReduce را در پایتون بنویسید و داده های موجود در خوشه HDFS را پردازش کنید. کتابخانه های دیگری مانند ‘Dask such و‘ Pyspark ‘برای پردازش داده های بزرگ وجود دارد. بنابراین ، Python به طور گسترده ای برای Big Data استفاده می شود که می توانید به راحتی آن را پردازش کنید!

برنامه نویسی و اتوماسیون

بسیاری از افراد فقط می دانند که پایتون یک زبان برنامه نویسی است ، اما از پایتون نیز می توان به عنوان زبان اسکریپت استفاده کرد. در اسکریپت:

  • زبان برنامه نویسی به صورت اسکریپت نوشته شده و اجرا می شود
  • دستگاه، زبان برنامه نویسی را می خواند و تفسیر می کند
  • بررسی خطا در طول زمان اجرا انجام می شود

پس از بررسی کد برنامه، می توان چندین بار از آن استفاده کرد. بنابراین با اتوماسیون می توانید کارهای خاصی را در یک برنامه به صورت خودکار انجام دهید

علوم داده

سالها بود که محققان دانشگاهی و محققان خصوصی از زبان MATLAB برای تحقیقات علمی استفاده می کردند اما همه اینها با انتشار موتورهای عددی پایتون مانند “نپولی” و “پانداس” تغییر یافت. پایتون همچنین به اطلاعات جدول و ماتریس و همچنین داده های آماری می پردازد و حتی آن را با كتابخانه های معروف مانند “Matplotlib” و “Seaborn” تجسم می كند.

 مدت زمان یادگیری پایتون Python

پایتون را تنها در چند ماه می توانید یاد بگیرید! ما توانایی های منحصر به فردی داریم و از این رو ، منحنی یادگیری می تواند برای بعضی از افراد کوتاهتر و طولانی تر باشد. مانند هر مهارت دیگر سرعت یادگیری پایتون در نهایت به میزان وقت و تلاش شما بستگی دارد. با گذاشتن 5 ساعت در هفته برای یادگیری پایتون می توانید بعد از چند هفته به تجزیه و تحلیل بپردازید.

Basic Python  شامل کلمات کلیدی ، حلقه ها ، انواع داده ها ، عملکردها ، کلاس ها و … است. یک برنامه نویس معمولی، ممکن است حدوداً 6-8 هفته طول بکشد تا با این اصول آشنا شود.

 Advanced Python شامل چندین موضوع ، تکنیک های همگام سازی ، برنامه نویسی سوکت ، برنامه نویسی بانک اطلاعاتی (MySQL / MongoDB) و غیره است. بستگی به ماهیت کار مدت زمان یادگیری آن متفاوت است. پایتون حرفه ای دانش مفاهیمی همچون تجزیه و تحلیل داده ها ، کتابخانه ها / بسته های مورد نیاز ، پردازش تصویر و موارد دیگر از این دست است. این ها فناوری های بسیار ارزشمند و پیشرفته ای هستند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//