راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک

یکی از بخش‌های مهم سیستم رایانه کارت گرافیک است. برای فعالیت‌های مختلف مانند طراحی سایت، انجام بازی‌های ویدئویی و کارهای گرافیکی سنگین به یک کارت گرافیک مناسب نیاز است. پردازنده‌های گرافیکی مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام دارای نقطه قوت و ضعف خاص خود می‌باشند. اگر قصد خرید یک پردازنده گرافیکی را دارید اما در انتخاب آن دچار تردید هستید بهتر است این مقاله را به صورت کامل و دقیق مطالعه کنید. ما قصد داریم تا راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک را به صورت مختصر برای شما بیان کنیم.

برای انتخاب کارت گرافیک مناسب گام‌های مختلفی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند منجر به یک خرید موفق شود. بدون داشتن اطلاعات لازم نمی‌توانید به سراغ خرید یک کارت گرافیک بروید چرا که در صورت عدم آگاهی کافی انتخاب مناسبی نخواهید داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم کدام کارت گرافیک برای چه فعالیت‌هایی مناسب است و این که آیا پرداخت هزینه بالا برای خرید کارت گرافیک به‌ معنای کیفیت و کارایی بالاتر خواهد بود یا خیر! با راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک همراه ما باشید.

راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک

انتخاب کارت گرافیک مناسب با توجه به معیارهای مختلف و نیازتان باعث می‌شود تا بودجه شما به هدر نرود. افرادی که اهل بازی‌های ویدئویی هستند باید به دنبال کارت‌های گرافیک میان رده تا بالا رده باشند و استفاده از کارت‌های گرافیک پایین رده به این گروه از افراد پیشنهاد نمی‌شود. البته باید خاطر نشان کرد اگر هدف‌تان از انجام بازی‌های ویدئویی با بالاترین تنظیمات است می‌بایست به دنبال خرید کارت‌های گرافیک بالا رده باشید. اگر استفاده گرافیکی شما در حد فعالیت‌های ساده روزانه مانند وب گردی و تماشای فیلم و سریال می‌باشد گرافیک پایین رده برای شما به صرفه‌تر است. مراحلی که در هنگام انتخاب کارت گرافیک باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر می‌باشند:

راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک

بررسی قطعات فعلی کامپیوتر

زمانی که شما قصد خرید قطعه جدیدی از سیستم رایانه را دارید بهتر است به تطابق موارد انتخابی خود با سیستم فعلی فکر کنید. قبل از خرید کارت گرافیک در نظر گرفتن سیستم فعلی شما باعث می شود تا از نظر سازگاری به اطمینان خاطر برسید. اگر پردازنده گرافیکی را با اطلاعات کامل خریداری کنید قطعا نتیجه بهتری از پردازنده گرافیکی خریداری شده دریافت می‌کنید. شما می‌توانید برای این امر با افراد باتجربه مشورت کنید یا می‌توانید از طریق برنامه‌های مختلف مانند CPU-Z و Speccy به سهولت از جزئیات سخت‌افزار خود باخبر شوید.

نیازهای خود را بررسی کنید

در بحث راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک توجه به نیازها بسیار مهم است. شناخت نیاز به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک خرید موفق داشته باشید. کارت گرافیک دارای قیمت‌های بالایی در بازار است پس انتخاب کارت گرافیک بدون شناخت نیاز غیرممکن می‌باشد چرا که عدم شناخت صحیح نیازها باعث می‌شود تا از خرید خود رضایت نداشته باشید. شما می‌بایست از خود سوال بپرسید که به چه علت دنبال خرید کارت گرافیک هستید و نیاز خود را شناسایی کنید. اگر اهل کارهای گرافیکی سنگین و علاقه مند به اجرای بازی با بالاترین تنظیمات هستید قطعا می‌بایست به دنبال خرید یک کارت گرافیک بالارده باشید.

راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک

مانیتور خود را بررسی کنید

یکی از موارد مهم در هنگام انتخاب کارت گرافیک توجه به مانیتور می‌باشد. سازگاری پورت پردازنده گرافیکی انتخاب شده با خروجی مانیتور بسیار حائز اهمیت است. اگر دارای مانیتورهای نسبتاً قدیمی هستید استفاده از کارت گرافیک جدید به شما توصیه نمی‌شود چرا که باعث عدم سازگاری می‌شود. همه این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید قبل از خرید آگاهی‌های لازم را در زمینه کارت گرافیک به دست آورید. راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک به شما می‌گوید که چه کارت گرافیکی برای شما مناسب است.

سازگاری مادربورد را در نظر بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازگاری قطعات جدید و قدیمی باید به سایت سازنده آن مراجعه کنید، چرا که به عنوان یک منبع کامل و معتبر به حساب می‌آیند. شما می‌توانید به سایت سازنده مادربرد رفته و اطلاعات لازم را کسب کنید. بررسی این‌که آیا مادربردتان اسلات اضافی برای کارت گرافیک جدید دارد، می‌تواند به شما در زمینه انتخاب یک کارت گرافیک مناسب کمک کند. راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک به شما در انتخاب کمک می‌کند. همچنین شما می‌ بایست از مقدار برق مصرفی کارت گرافیک جدید خود اطلاع داشته باشید. این مسئله ارتباط مستقیمی با پاور دستگاه دارد و اگر انتخاب شما صحیح نباشد احتمال آسیب دیدن سایر قطعات افزایش می‌یابد.

سازگاری مادربورد

آشنایی با بزرگترین تولیدکننده‌های کارت گرافیک

به ‌جرأت می‌‌توان گفت AMD و Nvidia به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌های پردازنده گرافیکی محسوب می‌شوند. البته باید عنوان کرد برندهای مختلفی مانند ایسوس و MSI نیز در این لیست دیده می‌شوند، اما دو شرکت نام‌ برده شده دارای تجربه بالایی در زمینه تولید کارت‌های گرافیک هستند. تفاوت‌های عمده‌ای بین دو پردازنده گفته شده وجود دارد که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. شما نمی‌توانید بین دو برند مذکور یک برند را به‌‌عنوان بهترین انتخاب کنید. طراحی و معماری متفاوت پردازنده‌های گرافیکی تولیدشده توسط این شرکت‌ها هرکدام دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. با توجه به نیاز خود و همچنین بررسی وضعیت سخت‌افزاری سیستم فعلی خود می‌توانید یک برند را برای استفاده انتخاب کنید.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب پردازنده گرافیکی مناسب

راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک به شما خواهد گفت که برای انتخاب کارت گرافیک از بین مدل‌های مختلف می‌بایست به چه مواردی رعایت کنید. اگر می‌خواهید در مورد این موضوع مهم اطلاعات کافی را کسب کنید ما را همراهی کنید.

پردازنده گرافیکی

دریافت خروجی تصویر مناسب

در حال خواندن راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک هستید. یکی از معیارهای کلیدی در انتخاب پردازنده گرافیکی خروجی تصویر مناسب می‌باشد، در واقع می‌توان بیان کرد که انجام محاسبات پردازشی و خروجی گرفتن تصویر از اصلی‌ترین اهداف کارت گرافیک به حساب می‌آیند. با پیشرفت تکنولوژی و وجود فناوری‌های نوین، برای انجام امور پردازشی و گرفتن خروجی تصاویر دیگر نیازی به استفاده از کارت‌های گرافیک مستقل نیست، چرا که نوعی از کارت‌های گرافیکی به وجود آمدند که بر روی دستگاه‌ها تعبیه می‌شوند و قدرت پردازشی بیشتر و همچنین  امکانات بیشتری را دارا می‌باشند.

چندرسانه‌‌ای و گیمینگ

یکی از عوامل تعیین کننده کارت گرافیک، تماشای ویدئوها و فیلم‌های Full HD یا سه‌بعدی و همچنین گیم می‌باشد. برای چنین کاربری نیاز به کارت گرافیک مناسب خواهید داشت. اگر می‌خواهید بازی‌های روز را در بالاترین حالت ممکن تجربه کنید می‌بایست به دنبال یک کارت گرافیک بالا رده باشید. وجود پردازنده گرافیکی مجتمع به شما کمک می‌کند تا بتوانید نیازهای چندرسانه‌ای و گیم خود را برطرف کنید.

چندرسانه ای و گیمینگ

توجه به میزان مصرف انرژی و حرارت

در بحث راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک توجه به میزان مصرف انرژی حائز اهمیت است. TDP یکی از فناوری‌های جدید به کار رفته در پردازنده گرافیکی می‌باشد که براساس وات بیان می‌شود و می‌تواند حداکثر توان مصرفی پردازنده‌های گرافیکی و همچنین میزان حرارت تولید شده را نشان دهد. این فناوری نوین به معنای خنک‌تر بودن و مصرف کمتر انرژی است. پس در هنگام انتخاب پردازنده گرافیکی می‌بایست به میزان مصرف انرژی و حرارت تولیدی آن نیز دقت کنید.

رابط‌های برنامه نویسی

راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک بیان می‌دارد توجه به رابط‌های برنامه نویسی حائز اهمیت است. به صورت معمول دایرکت ایکس که از معروف‌ترین کتاب خانه‌های برنامه‌نویسی هستند، توسط  پردازنده گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پشتیبانی کردن از رابط‌های برنامه‌نویسی مختلف که به اختصار API نامیده می‌شود یکی از مزیت‌های مهم در انتخاب کارت گرافیک محسوب می‌شود. در بسیاری از کارت‌های گرافیک امروزی پشتیبانی از فناوری فوق دیده نمی‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید انتخاب موفق داشته باشید می‌توانید به این نکته توجه کنید.

آینده نگری در بحث راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب کارت گرافیک مؤثر می‌باشد آینده‌نگری است. پیشرفت تکنولوژی با سرعت بالایی انجام می‌شود و شما می‌بایست برای انتخاب یک پردازنده گرافیکی مناسب آینده نگری را در نظر بگیرید. اگر شما دارای بودجه محدودی در خرید کارت گرافیک هستید بهتر است از خرید کارت گرافیک خودداری کنید چرا که با کمی زمان و جمع کردن پس انداز خود می‌توانید یک پردازنده گرافیکی مناسب خریداری کنید که تا چند سال آینده شما را از خرید مجدد بی‌نیاز کند. اگر از ارتقای زود هنگام سیستم خود اجتناب می‌کنید بهتر است در همان ابتدا یک کارت گرافیک مناسب خریداری کنید تا نیاز شما را مرتفع کند.

بهترین کارت گرافیک

جمع بندی

همان‌طورکه در بالا اشاره شد کارت گرافیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سخت‌افزاری در سیستم رایانه به حساب می‌آید. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی کارت‌های گرافیک مختلفی در بازار وجود دارد که انتخاب آن بسته به موارد گفته شده و همچنین نیاز شما قابل انجام است. می‌بایست در هنگام انتخاب، علاوه بر در نظر گرفتن نکات کلیدی گفته شده به بودجه خود توجه کنید. کارت گرافیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سخت‌افزار سیستم رایانه دارای قیمت بالایی می‌باشد، در واقع شما باید هزینه زیادی برای خرید یک کارت گرافیک مناسب متحمل شوید. امیدواریم راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک شما را در امر انتخاب کارت گرافیک مناسب یاری کرده باشد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//