چگونه اینستاگرام را لست سین کنیم

ما در طول شبانه روز، بارها و بارها اینستاگرام را چک می‌کنیم و این کار به یک عادت جدا نشدنی از زندگی تبدیل شده است! ما نمی‌خواهیم درباره خوب یا بد بودن این موضوع حرف بزنیم؛ بلکه می‌خواهیم راهی را به شما نشان دهیم که بازدیدهای مداوم خود از این شبکه اجتماعی را از دیگران مخفی کنید!

اینستاگرام آخرین بازدید شما را به فالووینگ‌ها نشان می‌‌دهد. به این ترتیب، دوستان شما همیشه می‌دانند که شما آخرین بار، چه زمانی در این اپلیکیشن حضور داشته‌اید! اگر از این اتفاق خوشتان نمی‌آید، باید به فکر لست سین کردن اکانت اینستاگرام خود باشید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش فعال کردن قابلیت لست سین اینستاگرام و نحوه مخفی کردن آن آشنا کنیم. اگر تا پایان با ما همراه باشید، فالووینگ‌‌های شما دیگر نمی‌دانند آخرین بار، دقیقا چه زمانی مشغول چک کردن این شبکه اجتماعی بوده‌اید.

لست سین یا Show Activity Status چیست؟

لست سین یا همان Show Activity Status قابلیتی است که بر اساس آن، دیگر کاربران یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، می‌توانند آخرین فعالیت شما (آنلاین بودن) را مشاهده کنند. لست سین به صورت پیش فرض در اینستاگرام فعال است و این موضوع، به مذاق بسیاری از کاربران این برنامه خوش نیامده است!

حفظ حریم خصوصی برای بسیاری از افراد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. متاسفانه قابلیت لست سین و اطلاع فالوورها از آخرین زمان آنلاین بودن ما، به نوعی این حریم خصوصی را به خطر می‌اندازد! اصلا چرا باید همه فالووینگ‌های ما، از فعالیت ما در اینستاگرام اطلاع داشته باشند؟

لست سین از مدت‌ها قبل در پیام رسان‌هایی مانند تلگرام و واتساپ فعال بود؛ اما در اینستاگرام خبری از آن نبود! تا این‌که در آخرین به روز رسانی این شبکه اجتماعی، سر و کله Show Activity Status پیدا شد. به این ترتیب، اکنون فالووینگ‌های شما می‌توانند به سادگی آخرین زمان آنلاین بودن شما در Instagram را مشاهده کنند!

لست سین اینستاگرام چیست

همان‎‌طور که اشاره شد، بسیاری از کاربران، قابلیت لست سین را مخالف حریم خصوصی خود می‌دانند و به دنبال راهی برای مخفی کردن آن هستند. خوشبختانه این کار به سادگی انجام پذیر است! اینستاگرام هم مانند سایر برنامه‌های محبوب، به شما اجازه می‌دهد Show Activity Status را غیر فعال کنید.

نکته: زمانی که لیست سین اینستاگرام را پنهان کنید، هیچ کس از آخرین فعالیت شما در این شبکه اطلاع نخواهد داشت. اما باید بدانید که در این شرایط، شما هم نمی‌توانید به آخرین زمان آنلاین بودن هیچ یک از فالوورهای خود دسترسی داشته باشید!

برای مطالعه بیشتر: برای آشنایی با نحوه ورود دوباره به حساب اینستاگرام، حتما مقاله “نصب اینستاگرام قبلی خودم” را مطالعه نمایید. 

چه کسانی می توانند آخرین زمان بازدید از اینستاگرام من را ببینند؟

در نگاه اول، به نظر می‌رسد که همه کاربران اینستاگرام می‌توانند آخرین وضعیت آنلاین بودن ما را مشاهده کنند؛ اما آیا واقعا این‌طور است؟ خوشبختانه این فرضیه کاملا اشتباه است! به صورت کلی، تنها افراد زیر می‌توانند به لست سین ما دسترسی داشته باشند:

  1. افرادی که آن‌ها را فالو کرده‌ایم (فالووینگ‌های ما)
  2. کسانی که در دایرکت به آن‌ها پیام داده‌ایم

بنابراین افرادی که شما را فالو کردهاند (فالوورهای شما) تنها در صورتی قادر هستند لست سین شما را ببینند که خودتان هم آن‌ها را دنبال کرده باشید و در لیست فالووینگ‌هایتان باشند.

مخفی کردن آخرین زمان بازدید یا لست سین چگونه است؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، شما می‌توانید به راحتی قابلیت لست سین را مخفی کنید. در این شرایط، دیگر هیچ کس نمی‌تواند آخرین آنلاین بودنتان را ببیند. البته با غیرفعال کردن Show Activity Status، شما هم قادر به مشاهده لست سین هیچ کاربری نخواهید بود.

برای مخفی کردن لست سین در اینستاگرام باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را در تلفن همراه خود باز کنید.
  2. روی عکس پروفایل خود در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.
  3. روی آیکون منو در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  4. اکنون روی Setting ضربه بزنید. روی setting ضربه بزنید
  5. در صفحه جدید، روی “Privacy” ضربه بزنید. روی privacy ضربه بزنید
  6. گزینه “Activity Status” را انتخاب کنید.روی active status ضربه بزنید
  7. روی “Show Activity Status” ضربه زده و وضعیت آن را به “Off” تغییر دهید. لست سین را مخفی کنید

به این ترتیب، قابلیت لست سین اکانت شما در اینستاگرام پنهان می‌شود و می‌توانید بدون اطلاع دیگران، در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید. برای روشن کردن دوباره این ویژگی، مراحل بالا را تکرار کرده و در قسمت آخر، وضعیت Show Activity Status را به On تغییر دهید.

جمع‌بندی

لست سین قابلیتی است که به فالووینگ‌های شما اجازه می‌دهد از آخرین آنلاین بودن شما در اینستاگرام مطلع شوند. اگر از این موضوع خوشتان نمی‌آید، باید مطابق آموزش‌های این مقاله، Show Activity Status را مخفی یا غیرفعال کنید.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با این موضوع سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

آیا همه افراد می‌توانند لست سین اینستاگرام من را ببینند؟

خیر. حتی اگر این قابلیت روی اکانت شما فعال باشد، باز هم فقط فالووینگ‌ها و کسانی که در دایرکت به آن‌ها پیام داده‌اید، می‌توانند آن را ببینند.

اگر لست سین اینستاگرام را مخفی کنم چه می‌شود؟

در این شرایط، هیچ کس نمی‌تواند آخرین فعالیت شما در اینستاگرام را ببیند. علاوه بر این، شما هم نمی‌توانید آخرین آنلاین بودن هیچ کس را مشاهده کنید.

3.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//