چگونه پیج اینستاگرام را قفل کنیم؟ قفل کردن صفحه اینستاگرام

آیا شما هم مثل بسیاری از افراد، فکر می‌کنید که تنها دلیلی که باید پیج اینستاگرام خود را قفل کنید، پنهان کردن پست‌ها، استوری‌ها و … از غریبه‌ها است؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید! واقعیت این است که دلایل زیادی برای Private کردن صفحه در اینستاگرام وجود دارند. 

اینستاگرام به صورت پیش فرض، دسترسی به پروفایل شخصی شما را برای تمام کاربران فعال می‌کند. به عبارتی دیگر، هر فردی می‌تواند با ورود به پیج شما، عکس‌ها، ویدیوها، پست‌ها و استوری‌های‌تان را ببیند! اگر این موضوع به مزاقتان خوش نمی‌آید (که به احتمال زیاد همین‌طور است) باید به فکر قفل کردن پیج اینستاگرام خود باشید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش قفل کردن پیج اینستاگرام یا همان ساخت اکانت Private بپردازیم. اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید و دوست ندارید همه کاربران Instagram به پروفایل شخصی شما دسترسی داشته باشند، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

قفل کردن پیج اینستاگرام

تمام اکانت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام، به صورت پیش‌فرض، در وضعیت Public یا عمومی قرار دارند. دسترسی به این صفحات برای تمام کاربران آزاد است و این موضوع، حریم شخصی افراد را تا حدود زیادی به خطر می‌اندازد.

اما خبر خوب این‌که می‌توانید با تغییر تنظیمات، پیج یا اکانت خود را به وضعیت خصوصی یا Private دربیاورید. در صورتی که هم‌چنان به قفل کردن پیج اینستاگرام خود اصرار دارید، مراحل زیر را دنبال کنید تا اکانت شما، در وضعیت Private قرار بگیرد:

  1. ابتدا وارد اینستاگرام شده و وارد پروفایل خود شوید.
  2. از گوشه بالای سمت راست وارد بخش تنظیمات شوید. وارد بخش تنطیمات شوید
  3. اکنون صفحه تنظیمات باز می‌شود. به سمت پایین اسکرول کرده و تاگل کنار “Private Account” را روشن کنید. تاگل کنار private account را روشن کنید

اکنون فقط فالوورهای شما می‌توانند به محتوای پیجتان دسترسی داشته باشند. علاوه بر این‌، باید هر فردی که قصد فالو کردن شما را دارد، تایید کنید.

تایید فالوورهای جدید در صفحه های Private

بعد از خصوصی کردن اکانت اینستاگرام، کاربران به صورت مستقیم، نمی‌توانند شما را فالو کنند. در این شرایط، زمانی که فردی قصد دنبال کردن شما را داشته باشد، یک درخواست تایید یا “Follow Request” برایتان ارسال خواهد شد.

بلافاصله با اولین ورود بعدی به اینستاگرام، نوتیفیکیشن یا اعلان این درخواست را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده درخواست ارسال شده، مانند تصویر زیر، روی نماد قلب ضربه بزنید. برای مشاهده نوتیفیکیشن روی نماد قلب ضربه بزنید در بالای صفحه اعلان‌ها، درخواست‌های دنبال کردن خود را مشاهده خواهید کرد. لیست درخواست های دوستی یا دنبال کردن روی آن‌ها ضربه زده و در صورت تمایل، درخواست‌ها را تایید (Confirm) یا حذف (Delete) کنید. درخواست های دوستی را تایید یا حذف کنید

تفاوت پیج‌های Public و Private

اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان، دو نوع حساب کاربری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد: حساب عمومی (Public) و حساب خصوصی (Private).

تفاوت اکانت های خصوصی و عمومی

این دو اکانت، تفاوت‌های مهم و اساسی با هم‌دیگر دارند. اما به عنوان ساده‌ترین تفاوت پیج‌های خصوصی و عمومی باید به این موضوع اشاره کنیم که: اکانت‌های Private به گونه‌ای محدود می‌شوند که تنها افرادی که آن‌هارا فالو (دنبال) کرده‌اند، می‌توانند به پست‌ها، استوری‌ها و … دسترسی داشته باشند.

این در حالیست که پیج‌های Public برای تمام کاربران اینستاگرام در دسترس و قابل مشاهده هستند. در نگاه اول این‌گونه به نظر می‌رسد که اکانت‌های Private بسیار بهتر از حساب‌های عمومی هستند؛ اما اصلا این‌طور نیست!

به عبارتی دیگر، زمانی که به قفل کردن پیج اینستاگرام می‌پردازید، اگرچه امنیت آن را افزایش می‌دهید؛ اما بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام را نیز از دست خواهید داد!

به عنوان مثال، قابلیت تجزیه و تحلیل اینستاگرام فقط روی پیج‌های Public اعمال می‌شود. بنابراین اگر صفحه خود را قفل کنید، نمی‌توانید نرخ تعامل، میزان مشارکت دنبال کنندگان و … را بررسی کنید.

از طرفی دیگر، حساب‌های Public امکان استفاده از تبلیغات اینستاگرام را فراهم می‌کنند، این اکانت‌ها در مقایسه با پیج‌های Private شانس بیشتری برای دیده شدن در قسمت Explore یا کاوش اینستاگرام دارند. فرق اکانت های private و public با توجه به موارد مطرح شده، به این نتیجه می‌رسیم که صفحه‌های خصوصی، بیشتر برای حساب‌های شخصی یا Personal مناسب هستند. این در حالیست که اکانت‌های بیزینسی (فروش‌گاه‌ها، اینفلوئنسرها، برندها و …) باید تنظیمات خود را در حالت Public یا عمومی قرار دهند.

برای مطالعه بیشتر: برای ورود به حساب قبلی خود در اینستاگرام، حتما مقاله “نصب اینستاگرام قبلی خودم” را مطالعه نمایید.

مزایای قفل کردن پیج اینستاگرام

علاوه بر حفاظت از حریم خصوصی (که مهم‌ترین مزیت صفحات Private است) قفل کردن پیج اینستاگرام مزایای دیگری نیز برای کاربران به همراه دارد. در ادامه به معرفی برخی از امتیازات پیج‌های خصوصی خواهیم پرداخت.

افزایش تعداد فالوورها (دنبال کنندگان)

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا پیج‌های خصوصی فالوورهای بیشتری را جذب می‌کنند؟ باید بگوییم که: بله گاهی وقت‌ها! واضح است که زمانی که اکانت شما Private باشد، کاربران برای دیدن پست‌ها و استوری‌هایتان، باید شما را دنبال کنند! همین موضوع در دراز مدت، فالوورهای شما را افزایش می‌‍دهد. افزایش تعداد فالوورها با این حال، این استراتژی در مورد صفحات بیزینسی زیاد جواب نمی‌دهد. زیرا این اکانت‌ها بیشتر از اینکه به فالوور نیاز داشته باشند، به دنبال دیده شدن بیشتر محصولاتشان هستند. بنابراین Private کردن پیج، به هیچ عنوان برای فروشنده‌های آنلاین مناسب نیست.

حفظ فالوورها

اینستاگرام به پیج‌های خصوصی در حفظ فالوورهایشان کمک می‌کند.  به این صورت که زمانی که یکی از فالوورهای شما قصد آنفالو کردن پیجتان را داشته باشد، یک سوال از او پرسیده می‌شود که آیا مطمئن است که قصد انجام این کار را دارد؟ شاید همین سوال باعث شود که کاربر یک‌بار دیگر صفحه شما را بررسی کند و در نهایت از آنفالو کردن اکانت‌تان منصرف شود.

این در حالیست که اگر صفحه شما عمومی باشد، بلافاصله بعد از این‌که کاربر روی گزینه Unfollow ضربه زد، کار تمام شده و شما آنفالو می‌شوید. علاوه بر این، کاربر ممکن است به این نتیجه برسد که با آنفالو کردن صفحه خصوصی شما، شانس دنبال کردن دوباره شما را از دست بدهد؛ زیرا ممکن است این بار، درخواست فالو او را رد کنید.

کنترل امنیت و محتوا

قفل کردن پیج اینستاگرام امکان نظارت بر دسترسی دیگران به محتوای شما را بهتر می‌کند. به عبارتی دیگر، اکانت‌های Private به کاربران اجازه می‌دهند تا سطح دسترسی دیگران به محتواهایشان را کنترل کنند. این موضوع را می‌توان بهترین و مهم‌ترین مزیت یک پیج خصوصی به شمار آورد.

بسیاری از صفحات اینستاگرام، به راحتی محتوای صفحات عمومی را سرقت می‌کنند! به این صورت که فیلم‌ها، عکس‌ها و متن‌های منتشر شده در این پیج‌ها را بدون دردسر و به سادگی در اکانت خود کپی کرده و به اسم خود، انتشار می‌دهند. خصوصی کردن اکانت، خود به خود این مشکل را حل می‌کند.

اگر اکانت شما در وضعیت Private قرار داشته باشد، دیگر کاربران برای فالو کردن شما، باید یک درخواست ارسال کنند. در صورت تمایل به راحتی می‌توانید این درخواست را رد کنید تا از ورود افراد ناشناس به صفحه شخصی‌تان جلوگیری کرده باشید.

کلام پایانی

خصوصی یا Private کردن اکانت‌ اینستاگرام، امنیت محتوای شما را بالاتر برده و منجر به حفظ حریم خصوصی خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله، به آموزش قفل کردن پیج اینستاگرام و اهمیت انجام این کار پرداختیم. در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

چجوری پیج اینستامو قفل کنم ؟

خصوصی یا Private کردن پیج اینستاگرام باعث افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی شما می‌شود. افزایش تعداد فالوورها، کمک به حفظ دنبال کنندگان، مدیریت و کنترل بهتر محتوا و … از دیگر مزایای قفل کردن پیج اینستاگرام محسوب می‌شوند.

چه کسانی می‌توانند پست های پیج خصوصی من را ببینند؟

در صورتی که اکانت شما در وضعیت Private قرار داشته باشد، تنها کسانی که شما را فالو کرده باشند، می‌توانند پست‌ها و استوری‌های شما را ببینند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//