آموزش تصویری و مرحله به مرحله افزودن زیرنویس به فیلم در اندروید

تماشای فیلم همراه با زیرنویس، برای کاربران موبایل به چیزی مانند رویا شبیه بود! اما امروزه و به لطف دستگاه‌های هوشمند و سیستم عامل اندروید، این کار حتی از خوردن یک لیوان آب هم راحت‌تر است. تنها کافیست مراحل اضافه کردن زیر نویس به فیلم را انجام دهید و البته، تنقلات را هم فراموش نکنید!

از آن زمان که تلفن‌های همراه فقط برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌شدند، مدت زیادی گذشته است! امروزه گوشی‌های هوشمند، به یک رایانه جیبی شباهت دارند و تقریبا هر کاری را برای شما انجام می‌دهند. پخش انواع فایل‌های ویدیویی و پشتیبانی از زیرنویس فارسی، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های موبایل‌های اندروید محسوب می‌شود.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش تصویری و مرحله به مرحله اضافه کردن زیرنویس به فیلم در دستگاه‌های اندروید بپردازیم. اگر از خوره‌های فیلم و سریال هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

روش‌های افزودن زیرنویس به فیلم در اندروید

زیرنویس، یکی از بهترین روش‌های برای دسترسی بهتر به محتوای یک ویدیو است؛ به ویژه اگر دیالوگ‌های آن ویدیو، با زبانی غریبه و ناآشنا بیان شوند. زیرنویس یک فایل متنی است که دیالوگ‌ها یک فیلم را به همزمان با پخش شدن آن‌‌ها، برای بینندگان  به صورت نوشتاری، ترجمه می‌کند.

یکی دیگر از فواید استفاده از زیرنویس، به تماشای فیلم در اماکن شلوغ و پرجمعیت مربوط می‌شود. در این شرایط، ممکن است صدای بازیگران را نشنوید و زیرنویس، کمک می‌کند که جریان فیلم را از دست ندهید! مخاطبان کم‌شنوا هم می‌توانند به کمک زیرنویس، فیلم‌های مورد علاقه خود را ببینند.

تا چند سال قبل، اضافه کردن زیرنویس به فیلم فقط در سیستم عامل ویندوز و رایانه‌های شخصی امکان‌پذیر بود. اما این روزها می‌توانید این کار را روی سیستم عامل‌های موبایل از جمله اندروید هم به راحتی انجام دهید. برای افزودن فایل زیرنویس (با فرمت SRT) به ویدیوهای موبایل، دو روش پیش رو دارید:

  1. افزودن زیرنویس به فیلم به صورت اتوماتیک (خودکار)
  2. اضافه کردن زیرنویس به فیلم به صورت دستی

علاوه بر این، شما برای مشاهده فیلم به همراه زیرنویس، به یک اپلیکیشن پخش ویدیو هم نیاز دارید. در این مقاله، علاوه بر بررسی هر دو روش دستی و اتوماتیک، افزودن زیرنویس به برنامه‌های محبوب VLC و MX Player را هم آموزش خواهیم داد.

اضافه کردن زیرنویس به فیلم در اندروید

برای اضافه کردن خودکار زیرنویس به فیلم در گوشی‌های اندروید، می‌توانید از برنامه‌های VLC و MX Player استفاده کنید. در ادامه، انجام این کار را در هر دو اپلیکیشن، بررسی خواهیم کرد:

افزودن زیرنویس در برنامه VLC 

در صورتی که پخش کننده VLC را روی تلفن همراه خود ندارید، با ضربه زدن روی لینک زیر وارد فروشگاه گوگل پلی شده و این اپلیکیشن را نصب کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از این‌که نصب برنامه با موفقیت به پایان رسید، روی آیکون آن در صفحه اصلی ضربه زده و برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فیلم مورد نظر خود را در اپلیکیشن VLC اجرا کنید.
  2. مطابق تصویر زیر، روی آیکون موجود در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید. روی آیکون گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید
  3. گزینه “Subtitles” را پیدا کرده و روی پیکان کنار آن ضربه بزنید. روی subtitle ضربه بزنید
  4. در منوی باز شده، روی ” Download subtitles” ضربه بزنید. روی download subtitle ضربه بزنید
  5. در این صفحه، چند زیرنویس برای شما به نمایش درمی‌آیند، روی یکی از آن‌ها ضربه بزنید تا به فیلم اضافه شود.

در صورتی که زیرنویس را به صورت جداگانه و از قبل دانلود کرده‌اید، برای اضافه کردن آن به فیلم، مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  1. فیلم مورد نظر خود را باز کرده و روی آیکون موجود در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید.
  2. گزینه “Subtitles” را پیدا کرده و روی پیکان کنار آن ضربه بزنید. روی subtitle ضربه بزنید
  3. در منوی باز شده، روی “Select subtitle file” ضربه بزنید. روی select subtitle file ضربه بزنید
  4. فایل SRT که از قبل دانلود کرده‌اید را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  5. زیرنویس به فیلم اضافه خواهد شد.

اضافه کردن زیرنویس در MX Player

برای دانلود پلیر محبوب MX Player روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این برنامه در فروشگاه گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از دانلود و نصب برنامه، مراحل زیر را برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم در MX Player دنبال کنید:

  1. برنامه را ضربه زدن روی آیکون آن در صفحه اصلی باز کنید.
  2. در صفحه اصلی، لیستی از پوشه‌های تلفن همراه خود را مشاهده خواهید کرد. پوشه‌ای که فیلم در آن قرار دارد را باز کرده و برای پخش فیلم، روی آن ضربه بزنید.پوشهه ای که فیلم در آن قرار دارد را انتخاب کنید
  3. روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و گزینه “Search subtitle” را انتخاب کنید. MX Player لیستی از زیرنویس‌های فیلم را جستجو می‌کند. گزینه search subtitle را انتخاب کنید
  4. روی “Online subtitles” ضربه زده و یکی از زیرنویس‌ها را انتخاب کنید تا به فیلم اضافه شود. زیرنویس مورد نظر خود را انتخاب کنید

در صورتی که زیرنویس را از قبل و به صورت جداگانه دانلود کرده‌اید، برای اضافه کردن آن به برنامه MX Player باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  1. نام فایل زیرنویس (حتما باید با فرمت SRT باشد) را دقیقا مشابه با نام فیلم، تغییر دهید.
  2. فیلم را در برنامه MX Player باز کرده و وارد بخش Menu شوید.
  3. روی گزینه “Subtitle” ضربه زده و “Open” را  انتخاب کنید. اکنون زیرنویس را در برنامه آپلود کنید.
  4. فیلم همراه با زیرنویس شروع به پخش شدن می‌کند.

کلام آخر

تماشای فیلم و سریال با زبان اصلی، نیازمند داشتن یک زیرنویس خوب است. خوشبختانه دستگاه‌های اندروید هم به خوبی از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل در این مقاله، به آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم در سیستم عامل اندروید پرداختیم.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، در بخش نظرات همین مقاله با ما مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

بهترین برنامه اندروید برای تماشای فیلم همراه با زیرنویس کدام است؟

برای تماشای فیلم‌های زبان اصلی همراه با زیرنویس فارسی، می‌توانید از برنامه‌های پخش کننده ویدیوی VLC و MX Player استفاده کنید.

چگونه زیرنویس را در اندروید باز کنیم؟

ابتدا فیلم را در یکی از پلیرهای VLC یا MX Player باز کرده و سپس وارد بخش Subtitle شوید. سپس فایل زیرنویس را که قبلا دانلود کرده‌اید، در برنامه آپلود کنید.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//