معرفی لپ تاپ Acer Aspire 3 A315 به همراه نقد و بررسی

 لپ تاپ Acer Aspire 3 A315

لپ تاپ ایسر اسپایراین روزها خرید یک لپ تاپ با کیفیت مناسب از سخت‌ترین کارها محسوب می‌شود. متاسفانه فاکتورها و عوامل گوناگونی باعث شدند که قیمت لپ تاپ در بازارهای ایران به معنی واقعی کلمه سر به فلک بکشد ( حتما خواهید پرسید کدام محصول را سراغ دارید که قیمتش چند برابر نشده باشد؟ ) . عوامل این افزایش قیمت هرچه هست؛ موضوع مقاله‌ی امروز ما نیست. این روزها بسیاری از مردم به دنبال لپ تاپ‌هایی هستند که با وجود قیمت مناسب، از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. وقتی پای مقرون به صرفه بودن در میان است؛ شرکت ایسر ( acer ) همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه به معرفی لپ تاپ Acer Aspire 3 A315 خواهیم پرداخت. اگر به دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب و امکانات خوب هستید؛ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

معایب و مزایا در یک نگاه سریع

مزایا:

پردازنده “Core i5”

صفحه نمایش مات

مناسب برای دانشجویان

ظرفیت RAM بالا

معایب:

کیفیت پایین تصویر در صفحه نمایش

عمر کم باتری

سیستم عامل ندارد

فاقد هارد SSD

 

یک نگاه کلی

یک نگاه سریع به مشخصات کلی لپ تاپ ” Acer Aspire 3 A315 ” می‌تواند دید مناسبی نسبت به آن به ما بدهد. برای معرفی لپ تاپ Acer Aspire 3 A315 قبل از هرچیزی باید یک دید کلی نسبت به این محصول به دست بیاوریم.

حافظه RAM 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
نوع RAM DDR4
پردازنده مرکزی ( CPU ) Intel

نگاهی سریع به لپ تاپ ایسر

 

نوع باتری دو سلولی لیتیوم پلیمر
وزن 1.9 کیلوگرم
شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11ac
دفترچه راهنما دارد
کابل برق دارد

معرفی سریع لپ تاپ اسپایر

 


لپ تاپ ” Acer Aspire 3 A315 ” یک پردازنده سریع ” Core i5 ” و التبه فضای ذخیره سازی زیادی را به شما ارائه خواهد داد. با نگاهی اجمالی به مشخصات این محصول، به راحتی پی خواهید برد که چرا ما این لپ تاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مدل گرافیک این لپ تاپ ” AMD ” می‌باشد و این ویژگی در کنار صفحه نمایش 15.6 اینچی آن، برای کسانی که به کار کردن با فایل‌‌های مالتی مدیا علاقمند هستند بسیار مناسب است.

طراحی و ساخت

Acer Aspire 3 دارای یک کیبورد بزرگ می‌باشد و این ویژگی برای کسانی که به صفحه‌کلید‌های “full-size ” عادت دارند؛ یک هدیه گرانبها به شمار می‌رود. تاچ پد این لپ تاپ فضای زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد و می‌توانید به راحتی روید آن مانور دهید. تاچ پد به ” two-finger scrolling ” و ” right clicks ” به راحتی پاسخ می‌دهد. با این حال اگر ترجیح می‌دهید برای کلیک راست و چپ، جسمی را فشار دهید، می‌توانید از قسمت پایین تاچ پد اسنفاده کنید. در نگاه اول تمام قسمت‌های این لپ تاپ از پلاستیک تشکیل شده است؛ اما نمای بیرونی آن به شکل هنرمندانه‌ای تزئین و زیباسازی شده است.

طراحی و ساخت لپ تاپ ایسر

لولای 180 درجه به شما این اجازه را خواهد داد که به هر میزانی که دوست دارید؛ صفحه نمایش را به عقب یا جلو برگردانید. شاید این قابلیت آنچنان کاربردی به نظر نرسد؛ اما بهرحال ترس ناشی از شکستن ناگهانی صفحه نمایش را از بین می‌برد. یکی دیگر از نکات مثبت لپ تاپ ” Acer Aspire 3 ” این است که وقتی آن را می‌بندید به راحتی در لوله پشتی شما جا خواهد گرفت. البته برای جابه‌جایی آن حتما از کوله‌پشتی‌های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید. سیستم خنک کننده بسیار آرام و بدون ایجاد هیچگونه مزاحمتی کار خواهد کرد و خبری از لرزش لپ تاپ و سر و صدای آزار دهنده نخواهد بود. از آنجایی که این محصول در زمره‌ی لپ تاپ‌های مقرون به صرفه قرار دارد، نمی‌توان انتظار داشت که در زمینه طراحی و ساخت به سطح کیفی محصولات گرانقیمت برسد. اما قطعا در میان لپ تاپ‌های هم قیمت خود، Aspire 3 یک گزینه بسیار مناسب به شمار می‌رود.

مشخصات و ویژگی‌ها

این لپ تاپ دارای یک پورت “HDMI”، یک پورت “USB 3.1″، دو پورت “USB 2.0” و یک درگاه اتصال به اترنت می‌باشد. Aspire 3 مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای Intel Core i5-8265U است که باید حداکثر سرعت آن به 3.90 گیگا هرتز برسد. مشاهدات ما نشان داده که این پردازنده به راحتی می‌تواند به سرعت 3.9 گیگاهرتز برسد. وقتی صحبت از ذخیره سازی به میان می‌آید؛ 1 ترابایت فضای بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. البته در نظر داشته باشید هارد دیسک این لپ تاپ از نوع سنتی و قدیمی است نه از نوع جدید و محبوب SSD. اگر چه سرعت کار کردن و پاسخگویی Aspire 3 مناسب و راضی کننده است؛ ولی در صورتی که چندین کار را به صورت همزمان انجام دهد ممکن است مقداری کند عمل کند.

مشخصات لپ تاپ ASPIRE 3

این لپ تاپ می‌تواند برنامه‌های سنگین گرافیکی مانند “Photoshop ” و “Premiere ” را اجرا کند. با این حال اگر در حوزه گرافیک مشغول هستید و کار روزانه شما با این نرم افزارها خواهد بود؛ Aspire 3 به خوبی پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود. در بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این حوزه، لپ تاپ ” Acer Aspire 3 A315 ” تا 17 درصد بالاتر از محصولات هم قیمت خود قرار گرفته است و این موضوع نشان می‌دهد که ارزش هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کنید را خواهد داشت. در زمینه بازی‌های کامپیوتری، این لپ تاپ 29 درصد بالاتر از هم قطاران قیمتی خود قرار گرفته است. البته که نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بازی‌های خیلی سنگین را برای شما اجرا کند.

صفحه نمایش این محصول با نام تبلیغاتی ” Acer HD Comfyview LCD ” به اندازه کافی روشن خواهد بود و چشم شما را اذیت نخواهد کرد. عبارت ” Comfyview ” به یک ویژگی ضد تابش در صفحه نمایش اشاره می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود به جای صفحه‌های براق یا شیشه‌ای که در سایر صفحات نمایش مشاهده می‌کنید؛ با یک صفحه‌ی تار ملایم مواجه شوید. برای افرادی که با خواندن و نوشتن سر و کار دارند ( از قبیل دانش آموزان و دانشجویان ) این ویژگی فوق‌العاده به شمار می‌رود که باعث می‌شود چشمان شما کمتر اذیت شوند. صفحه نمایش لپ تاپ علی رغم داشتن خاصیت تابش، از کنتراست رنگی مناسبی ( نه فوق‌العاده ) برخوردار است.

متاسفانه صفحه نمایش این لپ تاپ رزولیشن (HD ( (1366 x 768 را عرضه می‌کند و این ویژگی یک نقطه ضعف بسیار بزرگ برای این محصول به شمار می‌رود. هرچند که شرکت ایسر ادعا می‌کند به جای سرمایه‌گذاری بر روی صفحه نمایش، تمرکز خود را بر روی بهبود وضعیت پردازنده محصولات خود گذاشته است.

عمر باتری

شرکت ایسر ادعا دارد که باتری لپ تاپ Acer Aspire 3 A315 تا 8 ساعت کار می‌کند. البته بعد از بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این باتری در زمان تماشای یک فیلم تنها 4 ساعت دوام آورد و بعد از آن خالی شد. به طور میانگین می‌توان ادعا کرد که برای کارهای معمولی و روزانه به مدت 6 ساعت می‌توانید روی این باتری حساب کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، شما به احتمال زیاد می‌خواهید از صفحه نمایش در روشنایی کامل استفاده کنید. بنابراین این اتفاق باعث می‌گردد که عمر باتری حتی کوتاه تر نیز بشود.

نتیجه گیری نهایی

اگر به دنبال یک لپ تاپ مقرون به صرفه در رنج قیمت تقریبی 3.5 تا 4.5 میلیون تومان هستید؛ “Acer Aspire 3 A315” دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید. این لپ تاپ پردازنده “Core i5” را به شما عرصه می‌کند و این اتفاق در محصولاتی با این رنج قیمت تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. از لحاظ پردازنده، این لپ تاپ تقریبا عملکردی مشابه با محصولاتی دارد که دو برابر آن قیمت دارند.

یک کیبورد مناسب و البته پورت‌های کافی، در کنار صفحه نمایش زیبا باعث شده‌اند که این لپ تاپ از نظر طراحی و ساخت نیز نمره قبولی دریافت کند. در زمینه کیفیت تصویر و عمر باتری “Acer Aspire 3 A315” حرفی برای گفتن ندارد و حتی ارزش پولی که برایش می‌پردازید را نیز ندارد. این خصوصیات مثبت و منفی در کنار هم قرار گرفته‎ند و شما باید متناسب با نیازهای خود اقدام به خرید این لپ تاپ نمایید.

3.5 | (4)
منبع Aspire 3 Acer Aspire 3 (A315-54) review
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//