آموزش چسباندن صدا به فیلم با نرم افزار MKV Merge

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید فیلمی را با صدای دوبله شده تماشا کنید. معمولا در سایت‌های دانلود فیلم‌های زبان اصلی، صدای دوبله فارسی در بخشی جداگانه وجود دارد. صدای دوبله فیلم در زیر لینک دانلود فیلم قرار داده می‌شود.

قبلا به آموزش روش پخش صدای دوبله فیلم در KMPlayer پرداختیم. در آخرین به‌روزرسانی نرم افزار KMPlayer گزینه Load External Audio حذف شده است. از این رو برای تماشای فیلم‌های زبان اصلی باید ابتدا صدای دوبله را به فیلم بچسبانید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش چسباندن صدا به فیلم به کمک نرم افزار MKV Merge بپردازیم. اگر از طرفداران تماشای فیلم‌های دوبله شده هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چسباندن صدا به فیلم با نرم افزار MKV Merge

همان‌طور که گفتیم، متاسفانه در آخرین نسخه نرم افزار KMPlayer امکان بارگذاری صدای دوبله و اضافه کردن آن به فیلم وجود ندارد. اگر از نسخه به‌روز شده این نرم افزار استفاده می‌کنید، بعد از راست کلیک روی تصویر گزینه Load External Audio را پیدا نمی‌کنید. اما نگران نباشید. برای این کار باید ابتدا صدای دوبله را به فیلم بچسبانید. سپس فیلم را در نرم افزار KMPlayer و یا هر پلیر دیگری پخش کنید.

نرم افزار MKV Merge با فیلم‌هایی که فرمت MKV دارد سازگار است. اگر فرمت فیلم شما MKV نیست قبل از شروع کار با استفاده از نرم افزار xilisoft video converter موردنظرتان را به MKV تبدیل کنید. بعد از تبدیل فیلم به فرمت MKV باید صدا را به آن بچسبانید.

نکته: برای چسباندن صدا به فیلم نرم افزار MKV Merge را از سایت‌های معتبر دانلود کنید. بعد از نصب نرم افزار MKV Merge، آن را اجرا کنید.

در ابتدا باید فایل فیلم و صدای دوبله فارسی را به نرم افزار وارد کنید. برای این‌کار در تب Input روی دکمه Add کلیک کنید.

روی add کلیک کنید

در پنجره محاوره ای که باز می‌شود به محلی که فیلم موردنظرتان را ذخیره کرده‌اید بروید. روی فایل فیلم کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس دکمه Open را بزنید. حالا فایل صوت دوبله را انتخاب کرده و مجدد روی دکمه Open کلیک کنید.

اگر هر دو فایل در یک مسیر ذخیره شده است می‌توانید هر دو را با هم وارد نرم افزار کنید. به این صورت که ابتدا فایل فیلم را انتخاب کرده و دکمه Ctrl را از صفحه کلید نگه دارید. سپس فایل صوت دوبله کلیک نمایید. دکمه Open را بزنید تا هر دو فایل وارد نرم افزار شوند.

اتصال صدا به ویدیو

حذف فایل دوبله اصلی از فیلم

در بخش Input files فایل‌های فیلم و صدای دوبله را مشاهده می‌کنید. در بخش Tracks تمامی اجزای فیلم موردنظرتان وجود دارد. از این بخش صدای اسلی و حتی زیرنویس را می‌توانید حذف کنید. کافی‌ست تیک هر مورد را بردارید.

صدای دوبله زبان اصلی فیلم با عنوان type: audio و زیرنویس فیلم با نام type: subtitles مشخص شده است. تیک این دو را بردارید. فقط توجه کنید که نباید فایل دیگری را که عنوان type: audio دارد را حذف کنید. زیرا فایل صدای دوبله فارسی فیلم است که در مرحله قبل آن را وارد کردیم.

هم‌چنین می‌توانید در بخش Output filename نام و مسیر ذخیره فایل جدید را به دلخواه تغییر دهید. حالا برای چسباندن صدا به فیلم روی دکمه  Start muxing کلیک کنید.

صدا را به فیلم بچسبانید

این مرحله ممکن است کمی طول بکشد. منتظر بمانید تا نوار بالای پنجره به طور کامل سبز رنگ شود.

منتظر بمانید تا نوار سبز شود

مشاهده تصویر زیر، نشان می‌دهد عملیات با موفقیت انجام شده است. روی دکمه Ok کلیک کنید. حالا می‌توانید به محل ذخیره فایل جدید بروید و با خیال راحت به تماشای فیلم مورد علاقه خود با زبان شیرین فارسی بنشینید.

روی ok کلیک کنید

کلام آخر

برای تماشای فیلم‌های دوبله شده، باید صوت دوبله را به فیلم اضافه کرده یا در اصطلاح بچسبانید. این کار باعث می‌شود که فیلم شما در هر نرم افزاری و به راحتی همراه با صدای دوبله، پخش شود.

در این مقاله به آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم در برنامه MKV Merge پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4.3 | (9)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//