نصب و اضافه کردن چند اکانت تلگرام همزمان روی گوشی

تلگرام یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیام رسان در جهان است. این اپلیکیشن یک سرویس پیام رسان چند پلتفرمی محسوب می‌شود که توسط کارآفرین روسی، پاول دوروف تأسیس شده است. تلگرام از زمان تأسیس خود تا به الان، روز به روز دچار تغییر و تحول شده و پیشرفت‌های زیادی در آن ایجاد شده است. در گذشته این نرم‌‌افزار صرفاً یک پیام‌رسان ساده محسوب می‌شد، اما در حال حاضر امکانات فوق‌العاده‌ای در آن وجود دارد. برخی از مهم‌ترین آپشن‌های تلگرام عبارتند از:

  • امکان تشکیل گروه‌های معمولی و گروه‌های بسیار بزرگ (سوپر گروه)
  • امکان ساخت کانال و قرار دادن مطالب مختلف
  • امکان ایچاد چت مخفیانه
  • امنیت بسیار عالی برای کاربر
  • امکان مخفی کردن شماره
  • امکان ساخت و ارسال استیکرهای مختلف
  • امکان ارسال گیف‌
  • امکان ساخت ربات با کاربری‌های گوناگون
  • امکان تماس تصویری با مخاطبین مختلف به صورت فردی و گروهی
  • امکان ایجاد استوری (کاربران پرمیوم)

تلگرام قابلیت‌های مختلفی دارد.

با توجه به فراگیر شدن استفاده از تلگرام برای مصارف مختلف جدا کردن حساب های کاربری مسئله ای است که بسیاری افراد به آن فکر می کنند. در دنیای حریم خصوصی، ایده خوبی است که اکانت تلگرام شخصی و کاری خود را از یکدیگر جدا کنید. این مسئله به خصوص زمانی که با استفاده از حساب شخصی خود وارد گروه های تلگرامی کاری می شوید اهمیت پیدا می کند. در درجه اول باید توجه داشته باشید که برای ساخت هر اکانت کاربری در تلگرام باید یک شماره تلفن همراه وارد کنید. پس ساخت هر اکانت کاربری مستلزم وارد کردن شماره ای جدید است که قبلا با آن حساب کاربری نساخته اید.

در ادامه به بیان 4 روش مهم خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بیش از یک اکانت در تلگرام داشته باشید.

روش اول: نصب چند اکانت در تلگرام با استفاده از Add Account

یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها برای نصب دو تلگرام روی گوشی، استفاده از قابلیت Add Account است. بدین منظور باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • بر روی علامت سه خط موازی در گوشه بالا سمت چپ گوشی خود بزنید و گزینه Add account را انتخاب کنید.
  • در ادامه شماره تلفن مد نظر را وارد کنید. تلگرام برای شما، یک کد ارسال خواهد نمود که باید آن را به عنوان تایید اکانت وارد کنید.

چند اکانت تلگرام در یک دستگاه

اکنون که اکانت جدید خود را اضافه کردید، می‌توانید به راحتی بین دو پروفایل در همان دستگاه جابجا شوید. به خاطر داشته باشید این قابلیت تلگرام تنها از سه اکانت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

در تصویر متحرک زیر آموزش سوییچ کردن بین اکانت‌های مختلف روی یک برنامه تلگرام را مشاهده می‌کنید. این قابلیت روی اندروید و IOS قابل اجرا است.

امکان جابجایی بین اکانت‌های تلگرام وجود دارد.

روش دوم: نصب چند برنامه تلگرام برای داشتن چند اکانت در تلگرام

نصب چند برنامه مختلف در گوشی موبایل و استفاده از هرکدام به طور جداگانه می‌تواند راه‌حل بعدی باشد. همانطور که می‌دانید تلگرام یک اپلیکیشن اپن سورس مجسوب می‌شود. نرم‌افزار Open Source، برنامه ای است که هر کسی می‌تواند سورس‌ کد آن را ببیند و آن را ویرایش کرده یا توسعه دهد.

به دلیل همین اپن سورس بودن موجب شده تا اپلیکیشن‌های دیگری هم‌راستا با تلگرام به وجود آیند که حتما نام آن‌ها را شنیده‌اید. نسخه‌های غیررسمی تلگرام در میان کاربران ایرانی محبوبیت زیادی دارند و بسیاری از آن ها به دلیل ساپورت زبان فارسی و دور زدن فیل*ترینگ بسیار پر استفاده هستند. بحث امنیت در این نوع اپلیکیشن‌ها مفصل است و بهتر است در این مطلب به آن اشاره ای نکنیم.

برخی از این اپلیکیشن‌های غیررسمی تلگرام شامل:

  • تلگرام طلایی
  • هاتگرام
  • تلگرام ایکس
  • تلگرام بتا
  • موبوگرام
  • تلگرام فارسی

شما می‌توانید با نصب هر یک از این نرم افزارها به صورت جداگانه روی گوشی تلفن هوشمند خود، هر تعداد اکانت کاربری را از طریق آن ها مدیریت کنید. به عبارتی دیگر شما می‌توانید با تلگرام طلایی یک اکانت داشته باشید و نرم‌افزاری مثل موبوگرام، تلگرام فارسی و غیره اکانت دیگری برای خود ایجاد کنید.

این برنامه ها حتی ممکن است در برخی موارد امکاناتی بیشتر از تلگرام اصلی را در اختیار شما قرار دهند، اما فراموش نکنید امنیت یکی از اساسی ترین مسائل در استفاده از شبکه های اجتماعی است. قبل از نصب هر برنامه غیر رسمی در مورد آن تحقیق انجام دهید.

یکی از مشکلاتی که معمولاً در این نرم‌افزارها مشاهده می‌شود، موضوع عدم رعایت حریم شخصی است. به طور مثال زمانی که شما از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، پیام‌هایی از جانب شما به مخاطبین و گروه‌هایی که در آن‌ها عضو هستید، ارسال می‌شوند که نسبت به آن بی‌اطلاع هسنید.

این پیام‌ها معمولاً حاوی مطالب تبلیغاتی هستند که دیگران را نسبت به استفاده از برنامه‌های غیر رسمی تلگرام دعوت می‌کنند. بنابراین با توجه به مشکل ذکر شده، توصیه می‌کنیم که برای نصب دو تلگرام روی گوشی، استفاده از اپلیکیشن‌های غیررسمی در تلگرام را در اولویت آخر خود قرار دهید.

برنامه های نام برده شده در بالا مخصوص پلتفرم اندروید است و روی IOS قابل نصب نیستند. برای سیستم عامل IOS می‌توانید از برنامه‌هایی شامل لوپی (Loopy) و Plus Messenger استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از نرم‌افزارهای Clone

اگر بحث امنیت تلگرام‌های غیررسمی شما را نگران می‌کند. استفاده از نرم‌افزارهای Clone می‌تواند راه‌حل بهتری باشد. نصب و استفاده از نرم افزار های Clone یا کپی‌کننده اپلیکیشن می‌تواند شما را از نصب برنامه‌های جانبی بی‌نیاز کند. برخی از کمپانی‌ها مانند هوآوی این قابلیت را به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های خود قرار می‌دهند و نیازی به نصب برنامه نیست.

نرم‌افزارهای کلون برای ایجاد چند کاربر در تلگرام مناسب هستند.

منظور از کلون یک اپلیکیشن، وجود چند نسخه کپی از آن اپلیکیشن است. برنامه‌های کلون از اپلیکیشن‌های مورد نظر شما مثل تلگرام، واتس اپ یا هر برنامه دیگری، یک نسخه کپی شده روی موبایلتان نصب می‌کند. یعنی شما می‌توانید از تلگرام خود، دو نسخه مجزا در منوی اپلیکیشن‌ها داشته باشید که هر یک مربوط به یک اکانت اختصاصی است. برخی از نرم‌افزارهای کلون شامل :

  • Parallel Space
  • Dual Space
  • App Cloner
  • ۲Accounts
  • Multiple Accounts:Parallel App
  • Clone
  • Parallel U
  • Multi-multiple accounts app
  • DO Multiple Accounts
  • Super Clone

در بین برنامه‌های معرفی شده، برنامه Super clone محبوبیت و کارایی زیادی دارد. رابط کاربری این برنامه بسیار راحت است و و لیست کاملی از تمام برنامه‌های موجود بر روی گوشی برای شما ارائه می‌دهد. با پیدا کردن نرم‌افزار تلگرام در برنامه Super clone می‌توان آن را کلون کرد.

البته در این حالت باید اجازه دهید تا برنامه به بتواند به فایل‌ها و مخاطبین و داده‌های تلگرام شما دسترسی داشته باشد. با استفاده از برنامه Super clone می‌توانید روی برنامه‌های کلون شده قفل بگذارید و امنیت آن را بالا ببرید. برای اضافه کردن کلون تلگرام با استفاده از super clone کافی است بر روی علامت + کلیک کنید.

در این حالت می‌توانید بیش از یک اکانت در تلگرام داشته باشید و از آن به راحتی استفاده کنید.

superclone یک نرم افزار برای کلون تلگرام است

روش چهارم: نصب دو تلگرام در موبایل (مخصوص گوشی‌های سامسونگ)

نصب دو تلگرام روی گوشی سامسونگ از طریق قابلیتی به نام «پیام رسان دوگانه» یا  «Dual messenger» امکان پذیر است که در بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد از دو اکانت مختلف از یک برنامه پیام‌رسان از جمله تلگرام در یک گوشی استفاده کنید. به منظور استفاده از برنامه «Dual messenger» در گوشی سامسونگ باید مراحل زیر را طی کنید:

  • پیش از هر موضوعی باید مطمئن شوید که گوشی سامسونگ شما از قابلیت Dual messenger پشتبیانی کند. بدین منظور باید مسیر زیر را طی نمایید.
    Settings > Advanced features > Dual Messenger چند اکانت تلگرام در یک دستگاه
  • وارد برنامه Dual Messenger شوید و سوئیچ کنار تلگرام را تغییر دهید تا نسخه دوم آن فعال گردد.چند اکانت تلگرام در یک دستگاه
  • در حال حاضر دو نسخه از تلگرام برای دستگاه سامسونگ خود خواهید داشت که می‌توانید اکانت‌های متفاوتی در آن‌ها داشته باشید.

سوالات متداول

آیا می‌توان با بیش از یک دستگاه وارد اکانت تلگرام شد و اصطلاحاً Log in کرد؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از گوشی، نسخه وب و یا نسخه دسکتاپ تلگرام، وارد یک اکانت شوید. البته تلگرام برای رعایت مسائل امنیتی برایتان کد تأیید ارسال خواهد کرد که باید آن را وارد نمایید.

آیا می‌توان با استفاده از یک شماره تلفن مجزا بیش از یک اکانت تلگرام ایجاد نمود؟

خیر، متأسفانه امکان ایجاد چند اکانت تلگرام با استفاده از یک شماره تلفن منفرد وجود دارد. اما امکان نصب دو تلگرام روی گوشی با شماره‌های مختلف فراهم است.

آیا امکان ساخت اکانت تلگرام بدون شماره تلفن وجود دارد؟

معمولاً برای ساخت اکانت تلگرام، داشتن شماره تلفن ضروری است اما اخیرا مدیران تلگرام این شرایط را فراهم کرده‌اند که کاربران بتوانند با استفاده از شماره تلفن ناشناس مبتنی بر بلاک‌چین در Fragment برای ساخت حساب کاربری اقدام نمایند.

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//