نصب تیک تاک در آیفون – حل مشکل تیک تاک در آیفون

تیک تاک (TikTok) یک شبکه اجتماعی اشتراک ویدیو است که محبوبیت آن، به ویژه در میان نوجوانان، روز به روز در حال افزایش است. با این حال، کاربران آیفون تجربه خوبی در زمینه استفاده از این برنامه ندارند و در حین کار کردن با تیک تاک، با خطاهای مختلفی مواجه می‌شوند!

آیا مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون به اختلافات چین و آمریکا ربط دارد؟ نمی‌توانیم به این سوال، پاسخ قطعی بدهیم! اما آنچه مشخص به نظر می‌رسد، این است که کاربران اندروید در زمینه استفاده از TikTok بسیار راضی‌تر از کسانی هستند که از تلفن‌های همراه شرکت اپل استفاده می‌کنند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی 5 روش سریع اما کاربردی برای رفع مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون بپردازیم. اگر شما هم به تازگی از تماشای ویدیوهای TikTok روی دستگاه آیفون خود محروم شده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

آموزش نصب تیک تاک در آیفون

اپلیکیشن رسمی TikTok در فروشگاه اپ استور موجود است؛ بنابراین مشکلی برای دانلود و نصب آن نخواهید داشت. قبل از هر چیز، از طریق لینک زیر وارد صفحه تیک تاک در App Store شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

در این صفحه، روی Get ضربه بزنید. بعد از احراز هویت، برنامه تیک تاک دانلود شده و به صورت اتوماتیک روی آیفون شما نصب می‌شود. تا اینجای کار، بسیار آسان بود. اما برای استفاده از این شبکه اجتماعی، نیاز به ساخت یک حساب کاربری هم خواهید داشت.

ساخت حساب کاربری تیک تاک در آیفون 

بعد از اینکه برنامه تیک تاک را با موفقیت روی آیفون خود نصب کردید، روی آیکون آن در صفحه اصلی ضربه بزنید.

روی آیکون تیک تاک در صفحه اصلی ضربه بزنید

در اولین مرحله، روی Allow ضربه بزنید تا TikTok بتواند نوتیفیکیشن‌های مختلف را برای شما ارسال کند.

روی allow ضربه بزنید

صفحه برنامه را به سمت بالا بکشید تا پنجره خوش‌آمد گویی تیک تاک به نمایش دربیاید.

صفحه را به سمت بالا بکشید

در این مرحله، روی “Agree” که در پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید. در ادامه روی آیکون پروفایل ضربه بزنید که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد. اکون می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌های شماره تلفن همراه یا ایمیل، در تیک تاک حساب کاربری ایجاد کنید.:

  • روی Sign Up With Phone or Email ضربه بزنید..
  • تاریخ تولد خود را وارد کنید و روی پیکان سمت راست ضربه بزنید..
  • شماره تلفن خود را وارد کنید یا روی Email در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • در صورت درخواست، کد 4 رقمی را که برنامه برای شما پیامک ارسال می کند، وارد کنید.
  • رمز عبور مورد نظر خود را وارد کرده و علامت چک را بزنید.
  • در صورت درخواست، روی کادر کنار «من ربات نیستم» ضربه بزنید. این فقط در صورتی اعمال می شود که با یک آدرس ایمیل ثبت نام کنید.
  • حساب شما اکنون راه اندازی شده و آماده استفاده است.

برای ساخت حساب کاربری در تیک کاک گزینه‌های دیگری از قبیل استفاده از حساب فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، گوگل و … هم وجود دارند. در صورت تمایل، می‌توانید از هر کدام از آن‌ها برای ایجاد اکانت استفاده کنید.

مشکل تیک تاک در آیفون چیست؟

خب قبل از هر چیز، باید به شناسایی مشکلی که برنامه تیک تاک را روی گوشی‌‌های آیفون غیر فعال می‌کند، بپردازیم. بسیاری از کاربران آیفون گزارش داده‌اند که هنگام باز کردن TikTok روی گوشی آیفون خود، با خطای زیر مواجه می‌شوند:

No Network Connection-Connect to the internet and try again

مشکل تیک تاک در آیفون

درست در زیر این پیغام، یک دکمه برای راه‌اندازی مجدد یا همان “Try Again” وجود دارد. اما حتی با چندین و چند بار ضربه زدن روی این دکمه، باز هم با همان پیغام بالا مواجه می‌شوید! این مشکل به خطای شبکه مربوط می‌شود؛ به عبارتی دیگر، تیک تاک نمی‌تواند اتصال اینترنت شما را شناسایی کند.

دلایل کار نکردن تیک تاک در آیفون

خطای شبکه تیک تاک در آیفون، اصلی‌ترین دلیل کار نکردن این برنامه در سیستم عامل iOS محسوب می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند منجر به بروز این خطا شوند که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. ممکن است اتصال اینترنت بی سیم (وای فای) شما، به طور مداوم قطع و وصل شود.
  2. شما برای باز کردن تیک تاک از اینترنت همراه با سیگنال ضعیف استفاده می‌کنید.
  3. ممکن است در حال استفاده از یک نسخه معیوب یا خراب از برنامه TikTok باشید.
  4. برنامه تیک تاک در کشور شما محدود شده باشد.
  5. دسترسی TikTok به اینترنت را در آیفون خود قطع کرده باشید.
  6. ممکن است ایراد از سمت سرورهای اصلی تیک تاک باشند.

دلایل کار نکردن تیک تاک در آیفون

به هر حال دلیل کار نکردن تیک تاک در آیفون هر چه باشد، با استفاده از روش‌های زیر، به راحتی قابل حل است. پس اگر دلتان برای ویدیوهای 15 ثانیه‌ای و کوتاه TikTok تنگ شده است، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

رفع مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون

خب وقت خلاص شدن از دست مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون رسیده است. به احتمال بسیار زیاد، حداقل یکی از راه‌حل‌های زیر، می‌توانند دوباره TikTok را روی گوشی همراه شما راه‌اندازی کنند.

برنامه تیک تاک را ببندید و دوباره اجرا کنید

بستن تیک تاک به این برنامه اجازه می‌دهد به صورت طبیعی خاموش شده و برخی از ایرادات جزئی نرم افزاری را رفع کند. البته فراموش نکنید قبل از انجام این کار، باید تعویض کننده یا switcher برنامه را باز کنید.

در iPhone 8 یا بالاتر، دکمه Home را دو بار فشار دهید تا سوئیچر برنامه باز شود. برای انجام این کار در iPhone X یا جدیدتر، انگشت خود را از انتهای صفحه نمایش، به سمت بالا (به مرکز صفحه) بکشید. پس از باز شدن تعویض برنامه، TikTok را به بالا و پایین صفحه بکشید تا بسته شود.

اکنون می‌توانید دوباره برنامه تیک تاک را با ضربه زدن روی آیکون آن در صفحه اصلی اجرا کنید. اگر مشکل رفع شده بود که چه بهتر؛ در غیر این صورت، می‌توانید به سراغ راه‌حل‌های بعدی بروید.

آیفون خود را ریستارت کنید

گاهی وقت‌ها مشکل از سمت برنامه تیک تاک نست؛ بلکه چند ایراد نرم افزاری یا سیستمی آیفون، باعث می‌شوند این شبکه اجتماعی به درستی راه‌اندازی نشود. در این موارد، ریستارت کردن آیفون می‌تواند مشکل شما را رفع کند. فراموش نکنید که راه اندازی مجدد iPhone می‌تواند اشکالات جزئی نرم افزار را برطرف کند.

بسته به مدل گوشی شما، چند راه متفاوت برای راه‌اندازی مجدد آیفون وجود دارند:

  1. آیفون 8 یا بالاتر: دکمه خاموش/روشن را فشار داده و آن را تا زمان مشاهده پیغام “slide to power off” نگه دارید. اکنون برای خاموش کردن گوشی، آیکون power را از سمت چپ به راست بکشید. برای روشن کردن دوباره آیفون، دکمه پاور را فشار داده و برای چند لحظه نگه‌دارید.
  2. آیفون X یا جدیدتر: دکمه تنظیم صدا و دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا “slide to power off” روی صفحه نمایش داده شود. برای خاموش کردن iPhone، نماد قدرت قرمز و سفید را از چپ به راست بکشید. دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا دوباره iPhone خود را روشن کنید.

بعد از روشن شدن دوباره گوشی، حل شدن مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون خود را دوباره بررسی کنید. در صورتی که هم‌چنان با این خطا مواجه هستید، راه حل‌های بعدی را امتحان کنید.

اتصال اینترنت گوشی  را چک کنید

برای راه اندازی تیک تاک و تماشای ویدیوهای موجود در این اپلیکیشن، باید به اینترنت همراه یا یک شبکه وای فای متصل شوید. در صورتی که اتصال گوشی به اینترنت مشکل داشته یا از سرعت کمی برخوردار باشد، TikTok به درستی اجرا نخواهد شد.

در صورتی که از وای فای استفاده می‌کنید، وارد تنظیمات شده و روی Wi-Fi ضربه بزنید. در این صفحه، مطمئن شوید که تاگل کناری Wi-Fi روشن است و یک علامت آبی در کنار نام شبکه شما دیده می‌شود. تنظیمات وای فای را بررسی کنید

در مرحله بعد، به تنظیمات برگردید و روی Cellular ضربه بزنید و مطمئن شوید که کلید بالای صفحه روشن است.

روشن بودن داده های همراه را بررسی کنید

 

در صورتی که تنظیمات اینترنت وای فای یا داده‌های همراه در آیفون شما به درستی انجام شده باشند، برای رفع مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون باید به سراغ راه‌حل‌های بعدی بروید.

سرورهای تیک تاک را بررسی کنید

گاهی اوقات نه برنامه تیک تاک مشکل دارد و نه ایراد از گوشی آیفون شما است. بلکه تنها عاملی که باعث کار نکردن TikTok شده، خرابی سرورهای اصلی این اپلیکیشن است. راه حل این مشکل ساده است: باید صبور باشید؛ زیرا سرورها بعد از مدت کوتاهی، دوباره فعال می‌شوند.

برای اطلاع از خرابی سرورهای تیک تاک، می‌توانید از دیگر کاربران این برنامه سوال کنید که آیا آن‌ها هم برای باز کردن این شبکه اجتماعی مشکل دارند یا خیر. علاوه بر این، دنبال کردن صفحه توییتر TikTok برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات این اپلیکیشن، می‌تواند یک منبع خبری مناسب از خرابی‌های احتمالی سرورها باشد.

حذف و نصب مجدد تیک تاک

با حذف اپلیکیشن TikTok و نصب دوباره آن، یک راه‌اندازی کاملا جدید در آیفون شما انجام می‌شود. به این ترتیب، ایرادات نرم افزاری یا فایل‌های خراب احتمالی برنامه پاک می‌شوند و مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون هم به احتمال زیاد، برطرف خواهد شد.

برای حذف TikTok، نماد برنامه را به آرامی فشار داده و نگه دارید تا یک X کوچک ظاهر شود. روی X و سپس روی Delete ضربه بزنید تا TikTok را در iPhone خود حذف کنید.

تیک تاک را حذف کنید

نکته: با پاک کردن اپلیکیشن تیک تاک، حساب کاربری شما در این شبکه اجتماعی حذف نخواهد شد. بنابراین نگران این موضوع نباشید.

بعد از نصب مجدد برنامه، روی آیکون تیک تاک در صفحه اصلی ضربه زده و رفع مشکل کار نکردن تیک تاک در آیفون را بررسی کنید. به احتمال بسیار زیاد، این اپلیکیشن اکنون با موفقیت راه‌اندازی خواهد شد.

کلام پایانی

کار نکردن تیک تاک در آیفون یکی از مشکلات همیشگی کاربران سیستم عامل iOS محسوب می‌شود. به همین دلیل و در این مقاله، به بررسی 5 روش سریع و کاربردی برای خلاص شدن از این وضعیت پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، به احتمال بسیار زیاد، حداقل یکی از راه‌حل‌های گفته شده، برنامه TikTok را دوباره روی گوشی شما راه‌اندازی خواهد کرد.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

چرا بازدیدها در TikTok نمایش داده نمی‌شوند؟

دلیل این اتفاق این است که تیک توک دارای الگوریتمی است که افرادی که فیلم‌های خود را آپلود نمی‌کنند بلاک می‌کند.

چگونه می‌توانم بازدید خود را در TikTok افزایش دهم؟

۷ راه برای افزایش بازدیدهای تیک تاک و کسب فالوور بیشتر وجود دارد: هشتگ‌ها را به فیلم‌های خود اضافه کنید. از صفحه ‘For You’ استفاده کنید. در برنامه‌های دیگر فیلم به اشتراک بگذارید. با سایر کاربران تیک توک ارتباط برقرار کنید. با افراد دیگر همکاری کنید. به طور مرتب فیلم ارسال کنید. محتوای با کیفیت بالا بارگذاری کنید

3.5 | (13)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
14
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//