جلوگیری از پخش خودکار گیف در مرورگرهای اینترنت

اگر شما هم از اینکه یک صفحه وب را بازکنید و در انیمیشن‌هایی که نمی‌خواهید باز کنید؛ غرق شوید متنفر هستید؛ تا پایان این مقاله با ایده آل تکنولوژی همراه شوید. در ادامه راه‌های جلوگیری از پخش خودکار گیف در مرورگرهای اینترنت را بررسی خواهیم کرد. همه ما حداقل چند بار در صفحات وب با گیف‌هایی که بدون اجازه شروع به پخش شدن می‌کنند؛ برخورد داشته‌ایم. بسیاری از کاربران اینترنت به شوخی این اتفاق را یک جنایت بر علیه بشریت می‌دانند که باید سریعا متوقف شود!

بهرحال گیف‌ها یا همان تصاویر متحرک به عنوان یک مورد آزاردهنده در صفحات وب به شمار می‌روند و همه ما دوست داریم به نوعی از شر آن‌ها خلاص شویم. تفاوتی نمی‌کند که شما از چه مرورگری برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید؛ زیرا این گیف‌ها در هر مرورگری حضور دارند و روی اعصاب و روان شما راه خواهند رفت. در ادامه برای هر مرورگر، روش مخصوص جلوگیری از پخش خودکار گیف را ارائه خواهیم داد:

فایرفاکس ( Firefox )

گسترش دهندگان این مرورگر به خوبی در رابطه با گیف‌ها و مشکلات مربوط به پخش خودکارشان اندیشیده بودند و به همین دلیل یک گزینه برای توقف آن‌ها پیش روی کاربران قرار داده‌اند:

  • عبارت “about:config” را در نوار آدرس تایپ کنید
  • اگر با عبارت “I accept the risk!” مواجه شدید بر روی آن کلیک کنید
  • با استفاده از کادر جستجو عبارت “image.animation” را پیدا کنید
  • روی عبارت “image.animation_mode.” دو بار کلیک کنید
  • در عبارت بعدی کلمه ” None ” را تایپ نمایید

توقف پخش خودکار گیف در فایرفاکس

از این به بعد گیف‌ها در مرورگر موزیلا هرگز باز نخواهند شد. البته توجه داشته باشید که این تنظیمات غیر قابل بازگشت خواهند بود و شما نمی‌توانید دوباره آن‌ها را تغییر دهید. البته اگر راه حل نرم افزاری را ترجیح می‌دهید؛ می‌توانید اکستنشن ” SuperStop ” را برای فایرفاکس دانلود کرده و در هنگام بارگیری صفحات بر روی آن کلیک کنید. در این صورت تمامی گیف‌های موجود در آن صفحه، متوقف خواهند شد.

گوکل کروم ( Chrome )

توقف گیف در مرورگرکروم

متاسفانه هیچ ابزاری در داخل مرورگر گوگل کروم برای توقف گیف‌ها قرار داده نشده است. برای اینکه بتوانید از نمایش خودکار گیف‌ها در مرورگر کروم جلوگیری کنید؛ نیاز به خرید یک ابزار از فروشگاه ” Google Web ” نیاز خواهید داشت. در ادامه به برخی از افزونه‌های موجود در این فروشگاه که می‌توانند پخش خودکار گیف‌ها را در گوگل کروم متوقف کنند؛ اشاره خواهیم کرد:

  • (Gif Jam (Animation Stopper فقط اولین فریم از گیف موجود در صفحه وب را بارگیری می‌کند.
  • Animation Policy به شما اجازه می‌دهد که تعیین کنید گیف اصلا پخش نشود یا فقط یکبار بارگیری شود
  • Gif Stopper به شما امکان می‌دهد با کلیک بر روی کلید ” Esc ” کلیه گیف‌های موجود در صفحه را متوقف کنید
  • Gif Delayer گیف‌ها را متوقف نمی‌کند؛ اما پخش آن‌ها را تاخیر مواجه می‌سازد

اپرا ( Opera )

قبلا برای جلوگیری از پخش خودکار گیف ها در مرورگر اپرا، تنظیماتی در داخل آن در نظر گرفته شده بود. اما امروزه خبری از این تنظیمات نیست. بهترین راه برای خلاص شدن از دست گیف‌ها،این است که از افزونه‌های که برای مرورگر کروم ذکر شد؛ در این مرورگر نیز استفاده کنیم. ( باید اکستنشن مربوط به اپرا را دانلود کنید ). برای دانلود استفاده از این اکستنشن‌ها، باید ابتدا افزونه ” Download Chrome Extension ” را برای مروگر اپرا نصب کنید. دانلود و نصب این افزونه به شما اجازه خواهد داد که به فروشگاه ” Google Web ” بروید و تمامی اکستنشن‌های گوکل کروم را برای اپرا نیز دانلود و اجرا نمایید. افزونه (Gif Jam (Animation Stopper بهترین انتخاب شما در این زمینه خواهد بود.

اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer )

گیف در اینترنت اکسپلورر

مرورگر اینترنت اکسپلورر بهترین عملکرد را در زمینه جلوگیری از پخش خودکار گیف دارد ( بهترین بودن کمی برای این مرورگر عجیب است ) . زمانی که یک گیف در این مرورگر شروع به پخش شدن می‌نماید؛ تنها با کلیک بر روی ” Esc ” می‌توانید پخش آن را متوقف نمایید. اگر در یک صفحه بیش از یک گیف موجود باشد؛ برای توقف همگی آن‌ها، باید بیش از یکبار ” Esc ” را فشار دهید. اگر می‌خواهید برای همیشه از دست گیف‌ها راحت شوید؛ باید مطابق مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد منوی Internet Options شوید
  • تب ” Advanced ” را انتخاب کنید
  • از طریق قسمت ” Multimedia ” گزینه ” Play animations in web pages ” را انتخاب کنید
  • کامپیوتر خود را ریستارت کنید

متاسفانه هنوز یک راه حل قطعی برای جلوگیری از پخش گیف برای ” Microsoft Edge ” پیدا نشده است.

سافاری ( Safari )

برای این مرورگر هنوز هیچ راه حل معتبر و قابل اعتمادی در زمینه عدم نمایش گیف‌ها یافت نشده است. با این حال یک افزونه قدیمی به نام ” Deanimator ” در سافاری وجود دارد که ممکن است شما را در این زمینه به نتایجی که انتظار دارید؛ برساند.

توئیتر و فیسبوک

توئیتر یکی از بهترین راه‌حل‌ها را در زمینه پخش گیف‌ها ارائه کرده است. شما در همه قسمت‌های این سایت با عبارت ” if you don’t like it, click it ” مواجه می‌شوید که با کلیک بر روی آن، پخش آیتم‌های مختلف از جمله گیف‌ها متوقف می‌شود. با یکبار دیگر کلیک بر روی این عبارت، پخش دوباره از سر گرفته می‌شود. در فیسبوک نیز برای جلوگیری از پخش خودکار گیف ، تنها کافیست یکبار بر روی آن کلیک نمایید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//