معرفی 25 برنامه دوست یابی برای اندروید و آیفون

همه ما به دوستانی احتیاج داریم که بتوانیم اوقاتی را با آن‌ها گذرانده و دچار احساس تنهایی نشویم. بدون تردید دوستان و اطرافیان، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر فردی را تشکیل می‌دهند.

برخی از دوستان، با گذشت سال‌های متمادی اکنون به بخشی جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند که تصور سپری کردن چند روز بدون دیدن یا شنیدن صدای آن‌ها، برایمان غیر ممکن است.

برخی از دوستان نیز به تازگی وارد دایره ارتباطات اجتماعی ما شده‌اند؛ ولی با این‌حال در زندگی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. یافتن دوستان جدید اما برای بسیاری از افراد کاری سخت و زمان‌بر به نظر می‌رسد.

امروز در ایده آل تکنولوژی می‌خواهیم با معرفی چند برنامه موثر در این زمینه، به شما در یافتن دوستانی خوب کمک کنیم. در ادامه بهترین برنامه‌ دوست یابی را بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

برنامه دوست یابی برای اندروید

سیستم عامل اندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها در بین کاربران گوشی‌های هوشمند بوده و بسیاری از افراد از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. به همین دلیل بدیهی است که بسیاری از برنامه‌های دوست یابی هم برای این سیستم عامل طراحی شده باشند.

برنامه دوست یابی برای اندروید

با وجود این که تعداد بیشماری برنامه دوست یابی برای سیستم عامل اندروید وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها عملکرد درستی نداشته و در برخی موارد اصلا کار نخواهند کرد.

در ادامه این بخش ما قصد داریم تا 10 مورد از بهترین برنامه‌های دوست یابی برای اندروید را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال یک دوست جدید هستید و این مطلب را از گوشی اندروید خود مطالعه می‌کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

برنامه دوستیابی Bumble

اپلیکیشن Bumble یکی از بهترین برنامه‌های دوستیابی برای خانم‌هاست. خانم‌ها و دخترانی که دوست دارند تا در برنامه‌های دوست یابی ثبت نام کنند اما از مزاحمان احتمالی می‌ترسند، باید بگوییم که بامبل بهترین انتخاب برای شماست.

برنامه Bumble

در برنامه دوست یابی Bumble ابتدا خانم‌ها باید به طرف مقابل پیام بدهند. اگر خانم‌ها تا 24 ساعت به پیام آقایان در این برنامه دوستیابی جواب ندهند، Bumble چت را لغو کرده و آقایان دیگر نمی‌توانند پیام بدهند.

گفتنی است که اگر جنسیت هر دو طرف یکسان باشد این قانون اجرا نمی‌شود و هر دو طرف می‌توانند اول پیام بدهند.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Bumble

یکی از مزایای بزرگ برنامه دوست یابی Bumble، امنیتی است که این اپلیکیشن برای خانم‌ها ایجاد می‌کند. تمامی خانم‌ها می‌توانند به راحتی و تنها با جواب ندادن به پیام‌های ارسال شده از شر مزاحمان خود خلاص شوند.

اما همین قابلیت که یکی از مزایای اپلیکیشن دوست یابی بامبل محسوب می‌شود، تبدیل به یکی از معایب آن هم شده است. چرا که اگر به هر دلیلی خانم نتواند تا 24 ساعت برنامه را چک کند یا اینترنت نداشته باشد، باز هم چت لغو شده و دیگر امکان برقراری ارتباط نخواهند داشت. اما در کل این برنامه دوست یابی از کاربران خود امتیاز بالایی دریافت کرده است.

برنامه دوست یابی اندروید Clover Dating

برنامه دوست یابی اندروید Clover Dating یکی از بهترین برنامه‌های دوست یابی اندروید بوده و امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. شما می‌توانید با ثبت نام در این برنامه دوست یابی، در رویدادهای مختلف شرکت کنید، افرادی که علایق یکسانی با شما دارند را ملاقات کنید و از گزینه Mixer استفاده کنید تا اپلیکیشن شما را به صورت تصادفی با فردی که فکر می‌کند مناسب شماست آشنا کند.

برنامه دوست یابی Clover Dating

با وجود این که این اپلیکیشن قابلیت‌های بسیار زیادی دارد، اما بازهم کاربران زیادی در آن ثبت نام نمی‌کنند. به همین دلیل ممکن است انتخاب‌های شما هنگان استفاده از Clover Dating کمی محدود باشد.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوستیابی Clover Dating

یکی از مزایای بسیار عالی برنامه دوست یابی Clover Dating این است که شما می‌توانید انتخاب کنید به دنبال یک دوستی رمانتیک هستید یا یک دوستی ساده. این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند.

در ضمن گفتنی است که برخلاف بیشتر برنامه‌های دوست یابی، قابلیت چت به صورت نامحدود در این برنامه رایگان است. یکی از بزرگ‌ترین معایب برنامه دوست یابی Clover Dating این است که تعداد افراد زیادی آن را نشناخته و کاربران و در نتیجه انتخاب‌های افراد محدود خواهد بود.

برنامه دوستیابی اندروید Coffee Meets Bagel

برنامه دوست یابی Coffee Meets Bagel یکی از بهترین برنامه‌های دوستیابی اندروید برای افرادی است که مشغله زیادی داشته و فرصت ندارند تا در بین حساب‌های کاربری مختلف به دنبال یک گزینه مناسب باشند.

اپلیکیشن Coffee Meets Bagel

این برنامه هر روز عصر یک لیست آپدیت شده به تمامی کاربران می‌دهد و گزینه‌هایی که برای آن‌ها مناسب است را نمایش می‌دهد. این لیست بر اساس محل زندگی و علایق مشترک آپدیت می‌شود.

در صورتی که آقایان به خانم‌ها علاقه‌ای نشان بدهند، نام آن‌ها در لیست در رده بالاتری قرار خواهد گرفت و در ابتدای لیست نمایش داده می‌شود.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Coffee Meets Bagel

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این برنامه این است که بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های موجود را بر اساس علایق و محل زندگی افراد به آن‌ها نشان داده و افراد دیگر نیازی نیست تا ساعت‌ها وقت صرف کرده و در این اپلیکیشن به دنبال مناسب‌ترین گزینه برای دوست شدن باشند.

اما این مورد باعث می‌شود تا گاهی لیست برخی از افراد که احتمالا گزینه خوبی هستند در لیست پیشنهادی نباشد. یکی دیگر از معایب این برنامه هم این است که برای بهتر دیده شدن باید مبلغی را پرداخت کرد. به غیر از این موارد، برنامه Coffee Meets Bagel مشکل دیگری ندارد.

برنامه Eventbrite یک راه خوب برای دوست یابی

برنامه Eventbrite به خودی خود یک برنامه دوست یابی نیست. اما افراد می‌توانند با استفاده از این برنامه دوست‌های بسیاری پیدا کنند.

برنامه Eventbrite

در واقع کاری که برنامه Eventbrite این است که رویدادها، جشنواره‌ها و مراسم‌هایی که در نزدیکی محل زندگی شما در حال برگزاری هستند را پیدا کرده و شما را با سایر افرادی که به این رویدادها می‌روند آشنا خواهد کرد.

چه راهی بهتر از این که به رویدادها و مراسم‌های مورد علاقه خود بروید و افرادی را ببینید که علایقی مشابه علایق شما دارند؟ Eventbrite می‌تواند در کمترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام بدهد.

بررسی مزایا و معایب برنامه Eventbrite اندروید

این برنامه یک برنامه دوست یابی نیست و یکی از معایب آن برای افرادی که به دنبال دوست هستند این است که نمی‌توانند اطلاعات شخصی هر فرد را مشاهده کنند.

اما یکی از مزایای این برنامه که می‌تواند آن را به یک برنامه دوست یابی بسیار عالی تبدیل کند، این موضوع است که افراد می‌توانند به رویدادها و مراسم‌های واقعی رفته و با سایر افرادی که تنها به این رویدادها آمده‌اند ارتباط برقرار کنند.

در کل می‌توان گفت با وجود این که برنامه Eventbrite یک برنامه دوست یابی نیست، اما می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن‌ها باشد.

برنامه دوستیابی اندروید Facebook Dating

برنامه دوست یابی Facebook Dating یکی از بهترین و امن‌ترین برنامه‌های دوست یابی است. چرا که برای ثبت نام و نام نویسی در این برنامه دوست یابی، باید ابتدا یک حساب کاربری فیس‌بوک ساخت.

برنامه دوست یابی Facebook Dating

افراد به طور معمول در فیس‌بوک از نام واقعی خود استفاده می‌کنند و عقاید خود را به اشتراک می‌گذارند. برای همین اگر می‌خواهید با کسی دوست شوید و همه چیز را درباره واقعیت شخصیت آن‌ها بدانید، برنامه Facebook Dating بهترین برنامه دوست یابی برای شماست. این برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا نزدیک‌ترین شخص به خود را از جهات مختلف پیدا کنید.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Facebook Dating

از جمله مزایای برنامه دوست یابی Facebook Dating این است که افراد می‌توانند اعتماد بیشتری به کاربران این اپلیکیشن بکنند. چرا که دسترسی به پیج فیس‌بوک آن‌ها فراهم شده و می‌توان بررسی کرد که آیا این فرد قابل اعتماد است یا خیر.

اما اگر بخواهیم از دید دیگری به ماجرا نگاه کنیم، در صورتی که روابط به خوبی پیش نرود، اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری افراد در فیس‌بوک و اینستاگرام به افراد غریبه و غیرقابل اعتماد نمایش داده می‌شود. به همین دلیل بیشتر خانم‌ها خیلی طرف‌دار برنامه دوست یابی Facebook Dating نیستند.

برنامه دوست یابی MeetMe

این برنامه یکی از برنامه‌های دوست یابی اندروید با بیشترین میزان دانلود از گوگل پلی است. در اصل سازندگان اپلیکیشن MeetMe این برنامه را طراحی کردند تا افرادی که تازه به یک مکان منتقل شده‌اند، بتوانند در آن حوالی دوستان جدیدی پیدا کنند.

برنامه MeetMe

اپلیکیشن MeetMe بر اساس لوکیشن یا موقعیت مکانی افراد کار کرده و تنها لیست اشخاصی را به شما نشان خواهد داد که در نزدیکی محل زندگی شما سکونت دارند. افراد می‌توانند کمی در این برنامه با هم صحبت کنند و در صورت تمایل یک جا قرار گذاشته و همدیگر را ملاقات کنند.

بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن دوست یابی MeetMe

در ابتدا باید بگوییم که یکی از برترین مزیت‌های این برنامه نسبت به سایر اپلیکیشن‌های دوست یابی این است که برنامه MeetMe کاملا بر اساس لوکیشن کار کرده و تنها افرادی را نشان می‌دهد که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند. افرادی که به دنبال روابط راه دور نیستند، می‌توانند در این اپلیکیشن دوستان بسیار زیادی پیدا کنند. اما متاسفانه در این اپلیکیشن خیلی قوانین سختی برای نام نویسی وجود نداشته و به همین دلیل پروفایل‌های ساختگی زیادی در آن وجود دارد. امنیت افراد هم هنگام قرار گذاشتن به دلیل ساخت همین پروفایل‌های ساختگی خیلی قابل تضمین نیست.

برنامه دوستیابی OkCupid

برنامه دوست یابی OkCupid یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دوست یابی است. این برنامه ساخت همان طراحانی است که برنامه‌های دوست یابی مانند تیندر و match را طراحی کرده‌اند.

اپلیکیشن دوست یابی OkCupid

در طراحی رابط کاربری این اپلیکیشن دوست یابی، از همان شیوه سنتی ساخت اپلیکیشن‌ها استفاده شده است. در ابتدا از افراد چندین سوال پرسیده می‌شود و سپس طبق علایقی که دارند، چند گزینه به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

اگر کاربران از این شخص خوششان آمد می‌توانند پروفایل را به سمت راست کشیده و اگر خوششان نیامد، می‌توانند آن را به سمت چپ بکشند.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوستیابی OkCupid

یکی از بهترین مزایای این برنامه این است که مراحل زیادی برای نام نویسی داشته و قوانین سایت اجازه نمی‌دهد تا کاربران زیادی با پروفایل‌های ساختگی وارد این برنامه شوند. به همین دلیل می‌توان گفت که بیشتر کاربران OkCupid کاربران واقعی هستند. اما با وجود این که سازندگان این اپلیکیشن در ساخت برنامه‌های دوست یابی تجربه داشتند، این برنامه باگ‌های زیادی داشته و دفعات بالایی فریز می‌شود. اما در یک نگاه کلی می‌توان گفت که اپلیکیشن دوستیابی OkCupid یکی از برنامه‌های دوست یابی خوب و قابل اعتماد است.

برنامه دوست یابی Plenty of Fish

برنامه دوست یابی Plenty of Fish یا POF یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوست یابی معرفی شده در این لیست است که توانسته در گوگل پلی امتیاز بسیار خوبی کسب کرده و به یکی از بهترین برنامه‌های دوست یابی اندروید تبدیل شود.

برنامه دوست یابی Plenty of Fish

در این اپلیکیشن که مانند اپلیکیشن OkCupid به سبک سنتی کار می‌کند، افراد می‌توانند دوست‌های بسیاری با علایق نزدیک به خود پیدا کنند. کاربران این اپلیکیشن دوست یابی هم به نسبت بسیار زیاد بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا کاربران انتخاب‌های بسیاری داشته باشند.

بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن دوستیابی Plenty of Fish

این اپلیکیشن به خودی خود رایگان بوده و افراد می‌توانند به صورت رایگان یک پروفایل کاربری ساخته و از آن استفاده کنند. اما بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن تنها با خرید ورژن پولی برنامه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به عنوان مثال افراد می‌توانند با پرداخت مبلغی، کاری کنند که پروفایل آن‌ها زودتر نمایش داده شود که همین موضوع شانس را برای سایر کاربران کمتر می‌کند. در کل برنامه ایرادات چندانی نداشته و بیشتر کاربرانی که در آن نام نویسی می‌کنند کاربران واقعی هستند.

برنامه دوستیابی Tinder

تیندر یا Tinder یکی از شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین برنامه‌های دوست یابی است. طراحی این اپلیکیشن درست مانند اپلیکیشن OkCupid است. هر بار که وارد اپلیکیشن شوید چند کاربر به شما نمایش داده می‌شوند.

برنامه دوستیابی Tinder

شما می‌توانید در صورت تمایل پروفایل‌ها را به سمت راست فرستاده و آن‌ها را در لیست علاقه ‌مندی‌های خود قرار دهید، یا این که به چپ فرستاده و آن‌ها را رد کنید. Tinder یکی از شناخته شده‌ترین برنامه‌های دوست یابی در دنیا بوده و کاربران فعالی بسیاری در آن ثبت نام کرده‌اند.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Tinder

این برنامه یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برنامه‌های دوست یابی است و همین امر سبب شده تا کاربران بسیاری از سراسر دنیا در این اپلیکیشن ثبت نام کنند. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران انتخاب‌های بی شماری برای دوست شدن داشته باشند.

با وجود این که این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های دوست یابی است، باز هم از دست کاربران و پروفایل‌های ساختگی در امان نیست. ممکن است حداقل دو سه باری در طول گشت و گذار خود در تیندر به این کاربران ساختگی و غیر واقعی برخورد بکنید. اما در کل می‌توان گفت که تیندر یکی از بهترین برنامه‌های دوست یابی اندروید است.

برنامه دوست یابی eHarmony

اگر دوست دارید تا دوست آینده شما از لحاظ شخصیتی بسیار شبیه شما باشد، برنامه eHarmony بهترین برنامه دوست یابی موجود برای شماست.

اپلیکیشن eHarmony

هنگام ساخت یک پروفایل کاربری، کاربران برنامه دوست یابی eHarmony باید به یک پرسش نامه بسیار طولانی پاسخ بدهند تا تمامی ویژگی‌های شخصیتی خود را به این برنامه معرفی کنند.

سپس هوش مصنوعی این اپلیکیشن وارد کار شده و نزدیک‌ترین اشخاص از نظر شخصیت و علایق کلی را به افراد معرفی خواهد کرد.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی eHarmony

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، برنامه دوستیابی eHarmony یکی از بلندترین و کامل‌ترین پرسش نامه‌های شخصیتی را دارد. این موضوع علاوه بر این که یکی از مزایای این اپلیکیشن محسوب می‌شود، می‌تواند یکی از معایب آن هم به حساب آید.

بسیاری از افراد هنگام پاسخ دادن به این پرسش نامه کلافه می‌شوند و می‌خواهند که سوالات زودتر تمام بشود. به همین دلیل ممکن است به برخی از آن‌ها دقیق پاسخ ندهند.

اما در یک نگاه کلی می‌توان گفت که مزایای این اپلیکیشن بسیار بیشتر از معایب آن بوده و حتی یک سری مقاله به زبان انگلیسی درباره قرار گذاشت و دوست یابی هم در این برنامه ارائه می‌شود.

برنامه دوست یابی در آیفون

سیستم عامل iOS دومین سیستم عامل پر کاربر در جهان است. به همین دلیل تقریبا تمامی برنامه‌های دوست یابی دنیا، یک نسخه iOS هم برای برنامه خود منتشر کرده‌اند.

برنامه‌های دوست یابی مخصوص آیفون تفاوت چندانی با سایر برنامه‌ها نداشته و فقط طراحی این نسخه از برنامه‌های دوست یابی به صورتی است که قابل نصب از اپ استور بر روی آیفون و سایر دستگاه‌هایی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند باشند.

در ادامه این بخش برخی از بهترین برنامه‌های دوستیابی در اپ استور را برای کاربران آیفون معرفی کرده‌ایم.

برنامه دوست یابی آیفون Hinge

برنامه دوست یابی Hinge یکی از بهترین برنامه‌های دوست یابی است که جدیدا در کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا خیلی محبوب شده است. شعار اپلیکیشن Hinge این است که این اپلیکیشن طراحی شده است تا پاک شود.

برنامه دوست یابی Hinge

این شعار به این معنی است که شما حتما قرار است نیمه گمشده خود را در این اپلیکیشن پیدا کرده و پس از آن برنامه دوست یابی Hinge را به طور کلی پاک کنید. کاربران Hinge هر روزه رو به افزایش هستند و این برنامه در بیشتر کشورهای جهان دارد به محبوبیتی در سطح اپلیکیشن Tinder می‌رسد.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Hinge

با وجود این که کاربران بسیاری در برنامه دوستیابی Hinge ثبت نام کرده‌اند و تعداد کاربران فعال این اپلیکیشن هر روزه رو به افزایش است، اما باز هم در برخی کشورهای جهان پیدا کردن افراد مناسب کار سختی است.

سیستم چت این برنامه به صورتی است که شما می‌توانید با سایر افرادی که علایق مشترکی با شما دارند زودتر صحبت کنید و این یکی از بهترین مزایای برنامه دوست یابی Hinge محسوب می‌شود. برنامه Hinge به خودی خود رایگان است، اما برای استفاده از برخی قابلیت‌های آن، باید مبلغی را پرداخت کنید.

برنامه دوست یابی Zoosk

برنامه دوست یابی Zoosk یکی از امن‌ترین برنامه‌های دوست یابی آیفون است. کاربران می‌توانند توسط کارشناسان برنامه دوست یابی آیفون Zoosk تایید شوند و پس از آن که ثابت کردند عکس‌های استفاده شده در پروفایل عکس خودشان است، یک تیک تایید کاربر واقعی دریافت خواهند کرد.

اپلیکیشن Zoosk

در این برنامه ریکشن‌ها یا ایموجی‌های چشمک و قلب هم وجود داشته که با استفاده از آن می‌توانید به افراد مختلف ابراز علاقه کرده و بگویید که از آن‌ها خوشتان آمده است.

بررسی مزایا و معایبت برنامه دوست یابی آیفون Zoosk

یکی از بهترین مزایای برنامه Zoosk این است که افراد می‌توانند پروفایل خود را تایید کنند. با انجام این کار شما می‌توانید با خیال راحت و تنها به افرادی که مطمئن هستید از عکس‌ها و اطلاعات خود استفاده می‌کنند، پیام بدهید.

اما یکی از معایب این اپلیکیشن این است که تنها کاربرانی که اکانت پریمیوم یا پولی داشته باشند می‌توانند این اطلاعات را مشاهده کنند. یعنی کاربران معمولی و افرادی که از نسخه رایگان Zoosk استفاده می‌کنند نمی‌توانند تیک تایید کاربران را مشاهده کنند.

برنامه دوستیابی Match

برنامه دوست یابی Match هم یکی دیگر از برنامه‌های ساخت کمپانی Tinder و OkCupid است. این برنامه سابقه کاری بسیار زیادی داشته و به همین دلیل هر روزه تعداد کاربرانی که به این برنامه اعتماد کرده و در آن ثبت نام می‌کنند، بیشتر می‌شود. به گفته خود این کمپانی، روزانه 25.000 کاربر جدید از کل دنیا در برنامه دوست یابی Match ثبت نام می‌کنند.

برنامه دوست یابی Match

فیلترهای این اپلیکیشن دوست یابی به گونه‌ای است که می‌تواند افراد را طبق سلیقه شما و نزدیک به محل زندگی شما پیدا کرده و به شما نشان بدهد. در کل می‌توان گفت که این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های دوستیابی آیفون است.

بررسی مزایای و معایب برنامه دوست یابی Macth

این برنامه دوست یابی فیلترهای کارآمد و بسیار مناسبی برای پیدا کردن بهترین گزینه برای شما دارد. اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که بسیاری از این فیلترها و قابلیت‌ها پولی بوده و تنها برای کاربران نسخه پولی در دسترس است.

یک مشکل دیگر هم در Match این است که راهی برای شناختن حساب‌های کاربری ساختگی و واقعی وجود نداشته و در خیلی از موارد ممکن است شما با یک حساب کاربری ساختگی مواجه شوید که از عکس‌های شخص دیگری استفاده می‌کند.

برنامه دوستیابی Badoo

یکی دیگر از برنامه‌های دوست یابی امن و قابل اعتماد برای کاربران آیفون، برنامه دوست یابی Badoo است. این برنامه پروفایل کاربری کاربران خود را تایید کرده و از ورود اکانت‌های اسپم و حساب‌های کاربری ساختگی از عکس‌های سایر افراد استفاده می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

برنامه دوست یابی Badoo

تمامی افراد می‌توانند در این اپلیکیشن با خیال راحت و بدون ترس از ساختگی بودن حساب کاربری، یک دوست معمولی یا یک رابطه جدی پیدا کنند.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Badoo

بزرگ‌ترین مزایای برنامه دوستیابی Badoo همین موضوع است که برای ثبت نام در این اپلیکیشن، کاربران باید توسط تیم Badoo تایید بشوند و معلوم بشود که از عکس کاربری خود استفاده می‌کنند.

برخلاف سایر برنامه‌های دوست یابی که تنها به کاربران پریمیوم اجازه می‌دهد تا ببینند کاربر تایید شده است یا خیر، اپلیکیشن Badoo به همه کاربران خود اجازه می‌دهد که این مورد را مشاهده کنند. این اپلیکیشن به غیر از چند باگ کوچک که در هر آپدیت برطرف می‌شود مشکل دیگری ندارد.

برنامه دوست یابی آیفون Lovoo

در برنامه دوست یابی Lovoo هم افرادی که به دنبال یک رابطه جدی هستند می‌توانند به خواسته خود برسند، هم افرادی که تنها به دنبال وقت گذرانی و پیدا کردن دوست‌های مجازی هستند.

اپلیکیشن Lovoo

این اپلیکیشن از شما سوال می‌کند که دنبال چه جور رابطه‌ای هستید و سپس تمامی افرادی که مانند شما به دنبال همان رابطه هستند را به شما نشان خواهد داد. تعداد کاربران این اپلیکیشن دوست یابی هم بسیار زیاد بوده و اصلا لازم نیست تا نگران پیدا نشدن فرد مورد نظر خود باشید.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Lovoo

برنامه دوست یابی Lovoo مزایای بسیاری داشته که یکی از بهترین آن‌ها، انتخاب نوع رابطه است. در این اپلیکیشن همه افراد می‌توانند خواسته خود را از دوستی مطرح کرده و تنها با اشخاصی دوست شوند که به دنبال همان نوع رابطه هستند.

اما یکی از معایب بسیار بزرگ این برنامه این است که راهی برای تایید حساب کاربری افراد در Lovoo وجود نداشته و همین موضوع باعث می‌شود تا تعداد کاربران ساختگی این برنامه بسیار بالا باشد.

برنامه دوستیابی آیفون YoCutie

یکی از معدود برنامه‌های دوست یابی که قابلیت ویدیو کال داخل برنامه را دارد، برنامه دوست یابی YoCutie است. در این برنامه می‌توانید علایق خود را وارد کرده و سپس با افرادی که نقاط مشترک زیادی با شما دارند ارتباط برقرار کنید.

برنامه دوست یابی YoCutie

این برنامه کاربران بسیار زیادی داشته و با استفاده از آن بعد از مدت کوتاهی می‌توانید دوست‌های زیادی پیدا کنید. چت در این برنامه هم محدودیتی نداشته و می‌توانید با تعداد زیادی کاربر در آن واحد چت کنید.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی YoCutie

یکی از مزایای برنامه دوست یابی YoCutie این موضوع است که می‌توانید در این برنامه و بدون نیاز به رد و بدل کردن شماره تماس، تماس تصویری بگیرید.

این امر می‌تواند در اعتماد سازی و مطمئن شدن از این که کاربران با عکس و اطلاعات خودشان ثبت نام کرده‌اند تاثیر بسیار زیادی دارد. اما باز هم با این وجود تعداد کاربران ساختگی و اکانت‌های اسپم YoCutie تا حدودی زیاد بوده و پیدا کردن یک دوست مناسب را کمی سخت می‌کند.

برنامه دوست یابی آیفون Happn

یکی از بهترین و جالب‌ترین برنامه‌های دوست یابی برای آیفون، بی شک برنامه دوست یابی Happn است. این برنامه مانند سایر برنامه‌های دوستیابی کار کرده و به شما اجازه می‌دهد تا افرادی که علایق مشترکی با شما دارند را پیدا کرده و با آن‌ها دوست شوید.

برنامه دوست یابی Happn

اما این برنامه یک قابلیت جالب دارد و آن هم این است که تنها زمانی یک نفر می‌تواند به شما پیام بدهد که شما هم پروفایل او را در لیست علایق خود قرار داده باشید. برنامه Happn کاربران زیادی داشته و امکان این که دوست آینده یا شخص مورد علاقه خود را در این برنامه پیدا کنید بسیار زیاد است.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوستیابی Happn

یکی از برترین مزایای برنامه دوست یابی Happn نسبت به سایر برنامه‌ها این موضوع است که Happn به شما اجازه می‌دهد تا تنها از طرف افرادی که به آن‌ها علاقه‌مند شده‌اید و نظر شما را جلب کرده‌اند، پیام دریافت کنید.

این موضوع علاوه بر این که احتمال دریافت پیام‌های مزاحمت و اسپم را پایین میاورد، شانس این که از طرف کسی رد شوید را هم به صفر می‌رساند. چرا که فرد مورد نظر از قبل شما را در لیست علایق خود قرار داده است. معایب برنامه دوست یابی Happn تنها محدود به چند باگ کوچک و تعداد کمی حساب کاربری ساختگی می‌شود.

برنامه دوستیابی Date My Age

اگر به دنبال پیدا کردن دوستانی در رده سنی خود هستید، باید بگوییم که برنامه دوست یابی Date My Age بهترین گزینه برای شماست. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا با تمامی افرادی که هم سن و سال خود هستند دوست شده یا یک رابطه جدی‌تر را شروع کنند.

اپلیکیشن Date My Age

این برنامه بیشتر از علایق شخصی، به روی سن و موقعیت جغرافیایی تمرکز کرده و می‌تواند یکی از بهترین برنامه‌های دوست یابی برای افرادی باشد که نمی‌توانند یک دوست در رده سنی خود در سایر برنامه‌های دوست یابی پیدا کنند.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوستیابی Date My Age

یکی از بهترین مزایای این برنامه دوستیابی این است که افراد می‌توانند با خیال راحت با کاربرانی که در رده سنی خود هستند ارتباط برقرار کنند. اما باید متذکر شد که استفاده از این اپلیکیشن دوست یابی به هیچ عنوان رایگان نبوده و برای این که بتوانید به سایر کاربران پیام بدهید، باید حتما مبلغی را پرداخت کنید.

یکی دیگر از معایب برنامه دوستیابی Date My Age این است که بیشتر کاربران این اپلیکیشن افراد بالای 40 سال بوده و افراد جوان‌تر نمی‌توانند دوست مورد نظر خود را پیدا کنند. این برنامه بیشتر به افراد میان‌ سال توصیه می‌شود.

برنامه دوست یابی Skout

در برنامه دوست یابی Skout با دو روش می‌توانید دوست یا رابطه عاطفی خوبی پیدا کنید. اولین روش استفاده از ترجیحات و علایق مشترک است. برخی از سوالات را در اپلیکیشن دوستیابی Skout پاسخ بدهید و بعد از آن خیلی سریع Skout به شما کاربرانی که با شما علایق مشترکی داشته باشند را نشان می‌دهد.

برنامه دوست یابی Skout

دومین روش هم استفاده از موقعیت مکانی است. با این روش می‌توانید از برنامه Skout بخواهید که تمامی کاربران نزدیک محل زندگی شما را به شما نشان بدهد. در هر دو صورت ربات‌های این اپلیکیشن بهترین موارد موجود را به شما نمایش خواهند داد.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوست یابی Skout

از جمله مزایای این برنامه می‌توان به این موضوع اشاره کرد کاربران را طبق موقعیت مکانی به شما نمایش می‌دهد. اما این موضوع یکی از معایب این برنامه هم می‌تواند باشد.

چرا که بسیاری از افراد با لو رفتن موقعیت مکانی خود ممکن است در معرض خطر برخورد با مزاحم قرار بگیرند. کاربران اپلیکیشن Skout به نسبت زیاد هستند، اما باید متذکر شد که تعداد زیادی از این کاربران هم با عکس‌های ساختگی وارد Skout شده‌اند. متاسفانه هنوز در الگوریتم این اپلیکیشن، راهی برای تایید واقعی بودن کاربران ارائه نشده است.

برنامه دوست یابی Mingle2

برنامه دوست یابی Mingle2 یکی دیگر از برنامه‌های دوست یابی آیفون است که افراد می‌توانند با استفاده از آن، با سایر کاربرانی که علایق مشترکی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

برنامه دوست یابی Mingle2

در برنامه دوست یابی Mingle2 می‌توان نوع رابطه‌ای که به دنبالش هستید را تعیین کرده و تنها با افرادی ارتباط برقرار کنید که به دنبال همان نوع از رابطه باشند.

کاربران Mingle2 هر روزه رو به افزایش هستند و این اپلیکیشن می‌تواند بستری امن و مناسب برای شما پیدا کند تا یک دوست یا حتی نیمه گمشده خود را پیدا کنید.

بررسی مزایا و معایب برنامه دوستیابی Mingle2

استفاده از Mingle2 برای پیدا کردن افراد، افزودن آن‌ها در لیست علاقه مندی‌ها و حتی چت کردن با آن‌ها کاملا رایگان است. تعداد کاربران این اپلیکیشن زیاد بوده و هر روزه این برنامه لیست افرادی که احتمالا از آن‌ها خوشتان خواهد آمد را به شما معرفی خواهد کرد.

تعداد افرادی که با اطلاعات و عکس سایرین در این اپلیکیشن ثبت نام می‌کنند هم نسبت به سایر اپلیکیشن‌های دوست یابی معروف بسیار کمتر است. این اپلیکیشن تنها با برطرف کردن یک سری مشکلات درون برنامه‌ای و باگ‌هایی که دارد، می‌تواند تبدیل به بهترین برنامه دوستیابی آیفون شود.

برنامه دوست یابی برای کامپیوتر

بیشتر اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های دوستیابی که تا این بخش از مقاله بررسی کردیم در هر دو سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده هستند. اما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا با استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود به پلتفرم‌های دوستیابی رفته و به دنبال یک دوست جدید باشند.

با وجود این که بیشتر برنامه‌های دوست یابی نرم افزار مخصوص کامپیوتر نداشته و تنها در گوشی‌های هوشمند قابل استفاده هستند، اما بازهم کاربران کامپیوترها و لپ تاپ‌ها می‌توانند از طریق سایت‌های دوستیابی به پلتفرم دوستیابی مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

در ادامه این بخش همراه ما باشید تا 5 مورد از بهترین سایت‌های دوست یابی را به شما معرفی کنیم.

سایت دوست یابی Meetuo

در سایت دوست یابی Meetuo می‌توانید با افرادی دوست شوید که علایق مشترکی با شما دارند. مهم نیست که علایق و سرگرمی‌های شما چه چیزی باشد. از بافتنی بافتن گرفته تا تفریحات هیجان انگیز، همه افراد می‌توانند در Meetuo یک دوست مجازی برای خود پیدا کنند.

سایت دوست یابی Meetuo

این سایت دوست یابی بیشتر برای پیدا کردن دوست‌های معمولی است، اما افراد می‌توانند نیمه گمشده خود را هم در بین افرادی که در Meetuo ثبت نام کرده‌اند پیدا کنند.

بررسی مزایا و معایب سایت دوست یابی Meetuo

از جمله مزایای سایت دوست یابی Meetuo می‌توان به رایگان بود و ساده بودن آن اشاره کرد. رابط کاربری این سایت بسیار ساده بوده و تمامی افراد می‌تواند در چند دقیقه یک اکانت برای خود بسازند.

از آن جایی که می‌توان با استفاده از اکانت گوگل یا فیس‌بوک هم در این سایت ثبت نام کرد، امکان این که با اکانت‌ها یا حساب‌های کاربری ساختگی مواجه شوید بسیار پایین است. در این اپلیکیشن می‌توانید به صورت گروهی با افرادی که علایق مشترکی با شما قرار گذاشته و از بودن در کنار آن‌ها لذت ببرید.

سایت دوستیابی Bumble BFF

اگر از ابتدای این مطلب همراه ما بوده باشید، اکنون با برنامه دوست یابی Bumble آشنایی دارید. این برنامه یکی از امن‌ترین و بهترین برنامه‌های دوست یابی، به ویژه برای خانم‌هاست. سایت دوست یابی Bumble BFF هم طراحی همین کمپانی بوده و برای افرادی ساخته شده است که به دنبال یک رابطه رمانتیک نیستند و تنها می‌خواهند تا یک دوست جدید پیدا کنند.

سایت دوست یابی Bumble BFF

الگوریتم دوست یابی در Bumble BFF هم بر اساس علایق مشترک بوده و کاربران نسبت به سوالاتی که هنگام ساخت حساب کاربری جواب داده‌اید به شما پیشنهاد می‌شوند.

بررسی مزایا و معایب سایت دوست یابی Bumble BFF

یکی از برترین مزایای سایت دوست یابی Bumble BFF این است که افراد می‌توانند پروفایل کاربری خود را تایید کنند. این به تمامی کاربران کمک می‌کند تا از واقعی بودن فردی که با او دوست شده‌اند مطمئن شوند.

استفاده از این اپلیکیشن رایگان بوده و تعداد زیاد کاربران آن به شما اجازه می‌دهد تا از بین گزینه‌های مختلف، بهترین‌ها را به عنوان دوست آینده خود انتخاب کنید.

سایت دوست یابی Atleto

سایت دوست یابی Atleto کاملا مخصوص افرادی است که تنها به دنبال یک دوست معمولی هستند. این سایت به ویژه برای افرادی که نمی‌توانند به تنهایی هدفی مانند ورزش کردن را دنبال کنند ساخته شده است.

سایت دوست یابی Atleto

کافی است تا در این سایت ثبت نام کرده و هدف خود را از به دنبال یک دوست گشتن وارد کنید. سپس می‌توانید با سایر افرادی که اهداف مشترکی با شما دارند آشنا بشوید. به طور مثال اگر به دنبال یک دوست هستید که تا با شما به پیاده روی بیاید یا شما را در باشگاه همراهی کند، Atleto بهترین انتخاب برای شماست.

بررسی مزایا و معایب سایت دوست یابی Atleto

در این برنامه می‌توانید از بین 40 ورزش یکی را انتخاب کرده و با فرد دیگری به ورزش و تمرین بپردازید، هدف از طراحی این سایت کاملا این بوده که افراد یک دوست برای ورزش کردن پیدا کنند. همین موضوع هم باعث شده تا تعداد افرادی که با عکس و اطلاعات ساختگی در این اپلیکیشن ثبت نام کرده‌اند، بسیار پایین باشد.

از جمله معایب این سایت می‌توان به تعداد نسبتا کم کاربران فعال آن اشاره کرد. پیدا کردن فردی که در نزدیکی محل زندگی شما باشد و بخواهد با شما ورزش خاصی را انجام بدهد ممکن است کمی سخت باشد.

سایت دوستیابی Hi5

در نگاه اول ممکن است سایت دوست یابی Hi5 مانند سایر سایت‌های دوست یابی به نظر برسد. اما برخلاف بیشتر سایت‌های دوست یابی که اکثر کاربران خود را از آمریکا جذب کرده‌اند، کاربران Hi5 از سایر نقاط جهان هستند.

سایت Hi5

یکی دیگر از نکاتی که سایت Hi5 را از سایر سایت‌های دوست یابی متمایز می‌کند این حقیقت است که این سایت یک پرسش نامه بسیار طولانی داشته و می‌تواند تا جزئیات دقیق علایق شما مانند بازی مورد علاقه‌تان را هم وارد کرده و مناسب‌ترین کاربران را به شما پیشنهاد کند.

بررسی مزایا و معایب سایت دوست یابی Hi5

این سایت به طور بسیار دقیقی تمامی علایق شما را وارد پایگاه داده خود کرده و شانس این که با فردی کاملا شبیه خودتان آشنا شوید را بسیار بالا می‌برد.

اما متاسفانه تعداد کاربران سایت دوستیابی Hi5 خیلی زیاد نبوده و همین موضوع باعث می‌شود تا شانس پیدا کردن یک دوست برای شما تا حدودی پایین بیاید. خبر خوب این است که علاوه بر تعداد کاربران کمتر، تعداد کاربران ساختگی سایت Hi5 بسیار کم است.

سایت دوست یابی Habbo

سایت دوستیابی Habbo یکی از متفاوت‌ترین سایت‌های دوستیابی جهان است. این سایت بیشتر یک فضای کارتونی داشته و شما می‌توانید کاراکتر خود را ساخته و در فضای سایت با دوستان مجازی خود آشنا شوید.

سایت دوست یابی Habbo

بیشتر افرادی که از این سایت استفاده می‌کنند نوجوانان بین 13 تا 18 سال هستند. به همین دلیل اگر به دنبال یک رابطه جدی هستید، سایت Habbo اصلا گزینه مناسبی برای شما نیست.

اما اگر می‌خواهید چند دوست مجازی جدید پیدا کرده و با آن‌ها در یک فضای کاملا امن در ارتباط باشید، Habbo می‌تواند بهترین سایت دوست یابی برای شما باشد.

بررسی مزایا و معایب سایت دوست یابی Habbo

یکی از مزایای این سایت این است که افراد با کاراکترهای پیکسلی خود با سایرین ارتباط برقرار کرده و به همین دلیل هم نیازی به ساخت یک اکانت ساختگی و غیرواقعی ندارند.

از آن جایی که بیشتر کاربران این سایت کم سن و سال هستند، این ویژگی باعث می‌شود تا آن‌ها عکس‌های واقعی خود را آپلود نکرده و از این نظر در امان باشند. این سایت برای پیدا کردن روابط رمانتیک و دوستی‌های دنیای واقعی پیشنهاد نمی‌شود.

کلام آخر

در این مقاله 25 مورد از بهترین اپلیکیشن‌ها و سایت‌های دوست یابی معرفی شده‌اند. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، بیشتر برنامه‌های دوستیابی معرفی شده را می‌تواند در تمامی سیستم‌ عامل‌های گوشی‌های هوشمند استفاده کرد.

شما می‌توانید با توجه به این که به دنبال چه جور رابطه و دوستی هستید، بهترین برنامه دوست یابی را از بین برنامه‌های معرفی شده در این مقاله انتخاب کنید.

اگر شما هم تجربه استفاده از این برنامه‌ها یا سایر برنامه‌های دوستیابی را داشته‌اید، نظرات و پیشنهادات خود را در این باره با ما در میان بگذارید. از همراهی شما تا این لحظه سپاس گزاریم.

سوالات متداول

بهترین برنامه دوست یابی اندروید کدام است؟

یکی از بهترین برنامه‌های دوست یابی برای اندروید، برنامه دوست یابی Tinder است. توضیحات بیشتر به همراه لینک دانلود تیندر در این مقاله قرار گرفته است.

بهترین برنامه دوست یابی آیفون کدام است؟

یکی از جدیدترین و بهترین برنامه‌های دوست یابی اندروید، برنامه دوست یابی Hinge است. برای آشنایی بیشتر با این برنامه و دانلود آن به این مقاله مراجعه شود.

بهترین سایت دوست یابی کدام است؟

یکی از بهترین سایت‌های دوست یابی برای افرادی که به دنبال دوست معمولی می‌گردند، سایت دوست یابی Bumble BFF است. توضیحات تکمیلی درباره این اپلیکیشن در این مقاله ارائه شده است.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//