مشکل بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ چگونه حل می‎‌شود؟

کاربران گوشی‌های سری A و J، بارها و بارها با مشکل بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ خود مواجه شده‌اند. می‌توان گفت که این اختلال، بیش از سایر خرابی‌های رایح گوشی‌های موبایل، آن‌ها را آزار داده است. البته در سایر گوشی‌های Samsung نیز این مشکل گزارش شده است؛ اما در سری‌های A و J  این اختلال به اوج خود می‌رسد .

علت رنگی شدن صفحه گوشی سامسونگ برای بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه ساخت این شرکت مطرح کره‌ای، جای سوال و ابهام است. یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، در نهایت تعجب، می‌بینید که ال سی دی گوشی شما، رنگی (در بیشتر مواقع بنفش یا آبی) شده است! شاید باورتان نشود، اما این مشکل، می‌تواند بزرگ‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. 

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به بررسی مشکل بنفش شدن ال سی دی گوشی سامسونگ و روش‌های رفع آن خواهیم پرداخت. اگر شما نیز اخیرا با یک صفحه بنفش روی موبایل خود، مواجه شده‌اید؛ حتما تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید. 

علت رنگی شدن صفحه گوشی سامسونگ چیست؟

هیچ‌چیزی نمی‌تواند ناراحت‌کننده‌تر از دیدن لکه‌های رنگی روی صفحه نمایش موبایل باشد. متاسفانه این مشکل، در گوشی‌های ساخت شرکت سامسونگ، رایج‌تر از سایر برندهای تلفن همراه است. در این مواقع، چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا امکان رفع این مشکل وجود دارد؟ 

رنگی شدن ال سی دی، می‌تواند دلیل‌های زیادی داشته باشد که بیشتر آن‌ها، به موارد سخت‌افزاری، مربوط می‌شوند. اما گاهی وقت‌ها، ممکن است یک اپلیکیشن ساده هم، منجر به بروز این اتفاق ناگوار شود! 

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، بیشترین موارد رنگی شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ، به بنفش شدن ال سی دی، مربوط می‌شود. به همین دلیل است که ما نیز، روی این مورد، تاکید بیشتری خواهیم داشت. 

چرا صفحه نمایش گوشی بنفش می‌شود ؟

برای پیدا کردن راه‌حل برای هر مساله‌ای، ابتدا باید به دنبال ریشه‌یابی آن مشکل و علل ایجاد آن باشیم:

در بیش از 90 درصد از موارد، علت بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ به اشکالات سخت افزاری، مربوط می‌شود. 

چرا صفحه گوشی بنفش می‌شود؟

مواردی از قبیل زمین خوردن گوشی، خیس شدن آن و ضربه خوردن، می‌توانند در نهایت، منجر به ایجاد لکه‌های بنفش، روی LCD گوشی‌های سامسونگ شود.

این لکه‌ها شاید هیچ تاثیری بر روی عملکرد موبایل نگذارند و حتی لمس گوشی شما نیز همانند گذشته، بدون ایراد کار کند؛ اما به‌هرحال نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها، عبور کرد.

مشکل آن‌جایی حاد می‌شود که این لکه‌های بنفش، روز به روز بزرگ‌تر شده و با گذشت زمان، تمام صفحه تلفن همراه شما را اشغال می‌کنند. در چنین شرایطی، کار کردن با موبایل، عملا غیر ممکن شده و باید به دنبال یک راه‌حل، برای آن بود.

البته در برخی از موارد نیز به نظر می‌رسد گذشت زمان و استفاده مداوم از تلفن همراه، باعث می‌شود فسفر موجود در صفحه نمایش که مامور تولید نور است، کیفیت خود را از دست داده و در نتیجه، صفحه موبایل بنفس شود. به‌هرحال دلیل این اتفاق هرچه باشد، باید هرچه سریع‌تر، به دنبال یک راه چاره، برای رفع آن باشید.

تذکر: به محض مشاهده لکه‌های بنفش روی صفحه نمایش گوشی، سریعا به یک تکنسین فنی مراجعه کرده و اجازه ندهید، این لکه‌ها گسترش یافته و بزرگ‌تر شوند.

البته راه‌حل‌هایی نیز برای رفع این مشکل وجود دارند که در ادامه، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

صفحه بنفش گوشی سامسونگ را می‌توان به کمک یکی از روش‌های زیر، حل کرد. (البته هیچ تضمینی برای موفقیت صد در صد هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها، وجود ندارد). 

روش اول : استفاده از برنامه Tenorshare ReiBoot

در صورتی که صفحه گوشی شما به دلایل نرم افزاری و یا گذشت زمان بنفش شده باشد، با استفاده از برنامه Tenorshare ReiBoot می‌توانید به رفع آن امید داشته باشید.

البته تجربه نشان داده است که این اپلیکیشن دارای موفقیت کامل در رفع مشکل صفحه رنگی گوشی سامسونگ نبوده است؛ اما به‌هرحال به عنوان یک راه حل احتمالی، می‌توانید روی آن حساب کنید.

Tenorshare ReiBoot می‌تواند در مواردی مانند آبی یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ نیز موثر واقع شود. این برنامه حتی در صورت یخ بستن یا عدم پاسخ‌گویی ال سی دی، تخلیه باطری و مشکلات مربوط به شارژ نشدن موبایل هم می‌تواند به کمک شما بیاید. 

تذکر: اگر هر کدام از مشکلات مطرح شده در بالا، به دلایل سخت افزاری رخ داده باشند، این نرم افزار نمی‌تواند هیچ کمکی به رفع آن‌ها کند. 

ReiBoot یک نرم افزار سیستمی اندروید است که می‌تواند اختلالات مربوط به سیستم را در موبایل‌ها و دستگاه‌های Android مرتفع کند. توجه داشته باشید که این برنامه، روی کامپیوتر و ویندوز اجرا می‌شود. در ادامه به صورت مرحله به مرحله، این نرم افزار کارآمد را بررسی خواهیم کرد :

قبل از هرکاری، از طریق لینک زیر، برنامه Tenorshare ReiBoot را دانلود کرده و روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود، نصب کنید.

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از اینکه برنامه را با موفقیت دانلود و نصب کردید، می‌توایند برای رفع مشکل بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • گوشی سامسونگ خود را به کامپیوتر متصل کرده و سپس ” USB Debugging ” را فعال کنید. سپس گزینه “Repair Android System” را انتخاب کنید.

رفع صفحه بنفش در گوشی سامسونگ

توجه: برای آشنایی بیشتر با مراحل فعال‌سازی قابلیت USB Debugging در تلفن‌های همراه سامسونگ، می‌توانید مقاله “آموزش فعال کردن گزینه Debugging USB در گوشی اندروید” را مطالعه نمایید. 
  • گزینه “Repair Now” را انتخاب کرده و اطلاعات گوشی خود را با دقت، وارد کنید.
  • رفع صفحه بنفش مرحله 2در این مرحله، گزینه “Download”را انتخاب کنید تا “firmware” مورد نیاز، روی سیستم شما بارگیری شود. 
  • رفع صفحه بنفش مرحله 3مجددا روی “Repair Now” کلیک کنید تا تعمیر سیستم اصلی گوشی سامسونگ، آغاز شود.

رفع صفحه بنفش مرحله 4وقتی کار تعمیرات سیستماتیک تلفن همراه به پایان رسید، روی “Done” کلیک کرده و یک‌بار گوشی خود را ریستارت کنید. امید داشته باشید که مشکل برطرف شده باشد.

استفاده از حالت “Safe Mode”

برای رفع مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ گاهی وقت‌ها می‌توان از ورود به حالت Safe Mode نیز استفاده کرد. Safe Mode برنامه‌های در حال اجرا روی دستگاه تلفن همراه را غیرفعال کرده و عملکرد سیستم عامل را کاهش می‌دهد.

این حالت می‌تواند برخی از مسائل، از جمله صفحه یخ‌زده یا بدون پاسخ و صفحه بنفش سامسونگ را برطرف کند.

برای به ورود به حالت Safe Mode مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه پاور گوشی خود را لمس کرده و آن را نگه دارید.
  • Power Off را انتخاب کرده و روی OK ضربه بزنید.
  • دکمه پاور را رها کرده و دکمه کم کردن صدا را فشار دهید.
  • دکمه کم کردن صدا را آن‌قدر نگه دارید تا گوشی در حالت بوت شدن قرار بگیرد..
  • در این حالت، تلفن همراه در حالت Safe Mode قرار گرفته است.

استفاده از safe mode برای رفع مشکل صفحه بنفش

اگر در این وضعیت، صفحه بنفش گوشی رفع شده باشد، مشخص می‌شود که ایراد از یکی از برنامه‌های نصب شده است. سپس باید با آزمون و خطا، آن اپلیکیشن خاص را پیدا کرده و از حافظه تلفن همراه خود، پاک کنید.

استفاده از بازگشت به تنظیمات کارخانه

بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان “factory reset” به پاک کردن داده‌ها در تلفن همراه شما خواهد انجامید. در مواردی مشاهده شده است که این کار، باعث رفع مشکل صفحه بنفش شده است؛ اما نمی‌توان با قاطعیت در این‌باره حرف زد. البته به عنوان یک راه احتمالی، بهتر است روی آن حساب کرده و امیدوار باشیم مشکل‌مان رفع شود.

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از خاموش بودن تلفن همراه خود مطمئن شوید.
  • دکمه‌های پاور، خانه و افزایش صدا را هم‌زمان انتخاب کرده و نگه دارید.
  • تا ظاهر شدن منوی “Recovery Booting menu” دکمه‌ها را رها نکنید.
  • گزینه “Wipe Data/Factory Reset” را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه “Yes” تایید کنید که می‌‌خواهید تمامی اطلاعات کاربری شما از تلفن همراه پاک شود.
  • گزینه “Reboot System Now” انتخاب کنید..

ریست فکتوری

راه حل قطعی: تعویض صفحه نمایش

در صورتی که هیچ‌کدام از راه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، نتوانستند شما را در رفع مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ یاری کنند (که احتمالا نیز همینطور خواهد بود) آخرین و البته قطعی‌ترین راه‌حل، تعویض صفحه نمایش یا LCD خواهد بود.

مسلما تعویض صفحه نمایش، از نظر هزینه، بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید یک گوشی جدید خواهد بود. بنابراین پیشنهاد ما به شما، تعویض LCD خواهد بود؛ البته به شرطی که اطمینان حاصل کنید از قطعات اصل و باکیفیت، برای این کار استفاده می‌شود.

کلام پایانی 

هرگونه مشکل یا ناسازگاری که روی صفحه نمایش تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید را جدی بگیرید. شاید اگر در همان روزهای اولیه‌‌ی بروز این دسته از مشکلات، به صورت جدی پیگیر بوده و به تعمیرکار مراجعه نمایید؛ بتوانید با یک هزینه بسیار کم آن را مرتفع کنید. در ارتباط با بنفش شدن صفحه گوشی هم، دقیقا همین قضیه صادق است.

در صورتی که به تازگی با اشکال یا مورد عجیبی در ارتباط با تلفن همراه خود مواجه شده‌اید، حتما در بخش نظرات همین مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم. 

سوالات متداول در ارتباط با صفحه بنفش 

علت رنگی شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ چیست؟

این اتفاق در بسیاری از موارد، به دلیل مشکلات سخت افزاری رخ می‌دهد. در این صورت، باید صفحه نمایش موبایل خود را تعویض کنید. البته ممکن است برخی از اپلیکیشن‌ها نیز باعث بروز این اشکال شوند که در این صورت، کار شما برای رفع آن، بسیار ساده‌تر خواهد بود.

علت بنفش شدن صفحه گوشی چیست؟

ممکن است ایرادات سخت افزاری سبب بروز این مشکل شده باشند و یا اینکه فسفر موجود در نمایشگر تلفن همراه، کیفیت اولیه خود را از دست داده باشد. در مواردی نیز اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌توانند نمایشگر گوشی شما را بنفش کنند.

آیا می‌توان صفحه نمایش بنفش را تعمیر کرد؟

بله. در صورتی که فسفر نمایشگر تمام شده باشد، می‌توان آن را تعمیر کرد. اما اگر اتفاقات گسترده‌تری در سخت افزار LCD تلفن همراه شما رخ داده باشند، بهترین راه حل، تعویض کامل نمایشگر است.

آیا نرم افزاری برای رفع مشکل صفحه بنفش در گوشی سامسونگ وجود دارد؟

بله . برنامه Tenorshare Reiboot می‌تواند ایرادات نرم افزاری احتمالی را در این زمینه برطرف کند. البته فراموش نکنید که این برنامه تنها روی سیستم عامل ویندوز قابل نصب و اجرا است.

3.8 | (10)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
14
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//