دیلیت اکانت روبیکا ؛ خروج از حساب کاربری روبیکا برای همیشه

شاید بتوان گفت افرادی که در سال‌های اخیر از مخاطبین صدا و سیما بوده‌اند؛ هیچ اسمی را بیش از روبیکا نشنیده‌اند. تبلیغات وسیعی که برای این اپلیکیشن شکل گرفت؛ باعث شد تا به سرعت سر از موبایل‌های مردم دربیاورد. روبیکا اگرچه نه با شدت قبل، اما همچنان در حال تبلیغات گسترده و افزایش کاربران خود می‌باشد. بر اساس ادعای سازندگان و توسعه دهندگان این اپلیکشن، کاربران در روبیکا می‌توانند به مواردی از قبیل : تماشای فیلم و سریال ، گوش دادن به موسیقی ، خدمات پرداخت ، پیام رسان و … دسترسی داشته باشند.

همانطور که می‌دانید برای استفاده از تمامی خدمات اپلیکیشن روبیکا، هر فرد باید یک حساب کاربری ایجاد نموده و وارد آن شود. البته ایجاد حساب در روبیکا بسیار آسان است؛ اما آیا پاک کردن آن نیز به همان سهولت در دسترس کاربران قرار دارد ؟ متاسفانه پاسخ ما به این سوال منفی می‌باشد. زیرا با وجود گذشتن چند سال از  تولد روبیکا و شروع به فعالیت آن، کاربران هنوز هم نمی‌توانند به صورت کامل حساب کاربری خود را در این اپلیکیشن پاک کنند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد در حال حاضر، باید دیلیت اکانت روبیکا را فراموش کرده و به دنبال یک راه حل جایگزین باشیم. راهکاری که امروز در ایده آل تک به شما پیشنهاد خواهیم داد؛ خروج از حساب کاربری روبیکا می‌باشد:

خروج از حساب کاربری روبیکا 

توجه داشته باشید که خروج از حساب کاربری هرگز به معنی دیلیت اکانت روبیکا نمی‌باشد و شما کماکان عضو این اپلیکیشن باقی خواهید ماند. با این حال و تا زمانی که قابلیت دیلیت اکانت روبیکا به آن اضافه شود؛ خروج همیشگی از حساب کاربری، یک راه حل قابل قبول به نظر می‌رسد. برای اینکه بتوانید با موفقیت از کاربری خود در روبیکا خارج شوید؛ یاید مراحل زیر را دنبال کنید:

پاک کردن روبیکا

  • وارد حساب کاربری خود شوید
  • وارد تنظیمات برنامه شوید
  • بر روی علامت سه نقطه در گوشه بالایی سمت چپ کلیک کنید
  • با انتخاب و لمس کلمه خروج از حساب کاربری خود خارج شوید

حذف روبیکا

حال شما دیگر فعالیتی در برنامه روبیکا نخواهید داشت و باید امیدوار باشید که مخاطبین شما از این طریق متوجه شوند که شما دیگر عضو روبیکا نیستید. با این حال شما کماکان یکی از اعضای این اپلیکیشن باقی می‌مانید و حتی از گروه‌هایی که قبلا عضو بوده‌اید نیز خارج نخواهید شد. باید امیدوار باشیم که اپلیکیشن روبیکا هر چه زودتر با احترام به حریم خصوصی افراد، امکان دیلیت اکانت را برای کاربران خود فراهم آورد.

آیا روبیکا امن است ؟

امنیت روبیکا

این که روبیکا به کاربران خود اجازه نمی‌دهند که برای همیشه اطلاعات خود را از این برنامه پاک کنند؛ زمزمه‌هایی را مبنی بر ناامن بودن آن ایجاد کرده است. یکی دیگر از مواردی که باعث نگرانی بیشتر کاربران شده است، استفاده از بخشی از کدهای برنامه تلگرام در ساختار و کدهایی روبیکا می‌باشد. اتفاقی که البته از نظر سازندگان روبیکا کاملا طبیعی می‌باشد. توسعه دهندگان روبیکا با تاکید بر روی این جمله که ” در همه جای دینا استفاده از کدهای منبع باز رایج است و ما نیز به همین دلیل از کدهای برنامه تلگرام استفاده کرده‌ایم” به این شبهات پاسخ داده است. البته این پاسخ‌ها آنچنان که به نظر می‌رسید؛ برای کاربران قابل قبول نبودند.

واضح است که ما نمی‌توانیم در ارتباط با امن یا ناامن بودن هیچ اپلیکیشنی به طور دقیق و واضح اظهار نظر نماییم. اما قطعا عدم وجود گزینه دیلیت اکانت روبیکا به نوعی بی احترامی به کاربران بوده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

 

 

4.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//