ساخت ربات نظرسنجی تلگرام

نظرسنجی و سلیقه کاربران در فضای مجازی یکی از راه‌های تعامل مدیران با کاربران خود است. مدیران کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی تمایل دارند در مورد مسائل مختلف نظر کاربران و اعضای خود را بدانند. خوشبختانه شبکه اجتماعی تلگرام با به‌روزرسانی‌های خود در این سال‌ها امکانات و قابلیت‌های فراوانی را برای ارائه خدمات بهتر به کاربران خود افزوده است. ربات VoteBot یکی از پرکاربردترین ربات‌های تلگرام است که از آن برای نظرسنجی در مورد مسایل مختلف استفاده می‌شود. با استفاده از این ربات می‌توانید سوالات خود را از کاربران بپرسید و آن را در گروه و یا کانال به اشتراک بگذارید. از این رو تصمیم گرفتیم به آموزش نحوه ساخت ربات نظرسنجی تلگرام بپردازیم.

ساخت ربات نظرسنجی تلگرام

به کمک ربات VoteBot می‌توانید پست‌های نظرسنجی‌ در کانال و گروه‌های تلگرامی ارسال کنید. استفاده از این ربات بسیار افزایش یافته. به طوری که مدیران کانال‌ها برای موضوعات مختلفی آن را به کار می‌برند. این ربات براساس متن کار می‌کند. یعنی شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌های خود عکس، ویس و ویدئو به کار ببرید. بلکه تنها قادر به استفاده از متن و ایموجی در سوال و گزینه‌های نظرسنجی هستید.

کار با ربات VoteBot اصلا سخت و پیچیده نیست. بهتر است قبل از هر کاری تلگرام خود را به‌روزرسانی کنید تا از تمامی امکانات جدید تلگرام بهره‌مند شوید. علامت سه نقطه گوشه بالای صفحه تلگرام سمت راست تپ کنید. در منویی که مشاهده می‌کنید گزینه Search را انتخاب کنید تا با وارد کردن آدرس ربات نظرسنجی تلگرام آن را پیدا کنید. در باکس بالای صفحه در قسمت Search آدرس ربات VoteBot@ را تایپ نمایید. حالا روی نام ربات بزنید تا وارد صفحه شروع آن شوید.

بعد از جستجو و انتخاب ربات با تصویر زیر روبه رو می‌شوید. برای شروع کار و فعال‌سازی ربات دکمه Start در پایین صفحه را انتخاب کنید.

شروع ربات نظرسنجی

بعد از شروع به کار ربات، باید نوع نظرسنجی را در این قسمت مشخص کنید. دو نوع نظرسنجی در تلگرام وجود دارد:

  • عمومی یا public:  آیدی اعضایی که در نظرسنجی عمومی شرکت می‌کنند، مشخص است. شما می‌توانید ببینید چه کسانی به سوال شما رای دادند.
  • خصوصی یا anonymous: در نظرسنجی خصوصی مشخص نیست چه کاربرانی در رای‌گیری شما شرکت کرده‌اند و فقط تعداد شرکت‌کنندگان مشخص است. بناربراین آیدی اعضای شرکت‌کننده نامشخص است.

نظرسنجی عمومی یا public

برای ایجاد نظرسنجی به صورت عمومی در این بخش روی دکمه public بزنید.

انتخاب ربات نظرسنجی public

در مرحله بعدی باید متن سوال‌تان را تایپ کنید. بعد از تایپ متن آن را برای ربات ارسال نمایید.

ارسال متن سوال به ربات نظرسنجی

در این مرحله نوبت به ارسال گزینه‌های سوال می‌رسد. گزینه اول را تایپ و ارسال کنید.

وارد کردن اولین گزینه سوال در ربات

در مرحله بعدی گزینه‌ دوم نظرسنجی را تایپ و به ربات ارسال نمایید.

وارد کردن گزینه های دیگر سوال در ربات

اگر سوال شما گزینه بیشتری دارد در این بخش سایر گزینه‌ها را وارد کنید. در غیراین‌صورت برای بستن نظرسنجی روی لینک done بزنید.

انتخاب گزینه done

به این ترتیب نظرسنجی شما آماده می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید ابتدا سوال موردنظر، سپس گزینه‌های آن به ترتیبی که وارد کرده‌اید در این رای‌گیری آمده است. حالا می‌توانید آن را در گروه یا کانال‌های مختلفی به اشتراک بگذارید و نتیجه را مشاهده کنید. برای به اشتراک‌گذاری نظرسنجی، دکمه publish poll را لمس کنید و گروه یا کانال موردنظرتان را انتخاب نمایید. کمی صبر کنید تا سوال بارگذاری شود. سپس روی سوال بزنید تا به گروه یا کانال ارسال شود.

دقت کنید اگر در این مرحله برای ارسال نظرسنجی در گروه و کانال روی دکمه send بزنید، فقط متن سوال ارسال می‌شود. برای ارسال سوال و دکمه‌ها باید کمی منتظر بمانید تا بارگذاری شود. سپس روی متن سوال بزنید تا send شود.

از دکمه update results برای به‌روزرسانی نتیجه رای‌گیری استفاده کنید.

دکمه Delete نظرسنجی را حذف می‌کند و Close رای‌گیری را می‌بندد.

ارسال نظرسنجی در کانال

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید متن سوال به همراه دکمه‌های گزینه‌های آن در کانال ارسال شده است. کاربران می‌توانند با لمس هر یک از دکمه‌ها در این رای‌گیری شرکت کنند.

ساخت ربات نظرسنجی در تلگرام

بعد از اولین رای در تصویر زیر آیدی رای‌دهنده زیر گزینه‌ای که ارسال کرده مشخص است. در بخش پایین هم تعداد افرادی که رای داده‌اند را می‌توانید ببینید.

ربات نظرسنجی عمومی در تلگرام

نظرسنجی خصوصی یا anonymous

برای ایجاد رای‌گیری به صورت خصوصی ابتدا چت‌های ربات را پاک کنید. روی علامت سه نقطه گوشه بالای صفحه سمت راست بزنید. از منویی که مشاهده می‌کنید گزینه clear history را انتخاب نمایید.

پاک کردن ربات

در پنجره محاوره‌ای زیر گزینه clear history را تپ کنید تا چت‌های ربات نظرسنجی تلگرام پاک شود.

clear history

برای فعال‌سازی ربات مجددا روی Start بزنید.

شروع ربات نظرسنجی

حالا در این بخش روی دکمه anonymous بزنید تا رای‌گیری به صورت خصوصی ایجاد شود.

انتخاب ربات نظرسنجی anonymous

مطابق مراحل ساخت نظرسنجی عمومی متن سوال و گزینه‌های آن را وارد و در آخر روی لینک done بزنید.

انتخاب گزینه done و ساخت نظرسنجی

برای انتشار رای‌گیری به کمک دکمه publish poll آن را در گروه یا کانال موردنظر ارسال نمایید.

ارسال نظرسنجی در کانال

اگر به تصویر زیر دقت کنید می‌بینید که بعد از اولین رای آیدی کاربری که در رای‌گیری شرکت کرده مشخص نیست. تنها تعداد کاربرانی که در نظرسنجی ربات تلگرام شرکت کرده‌اند را می‌توانید مشاهده کنید.

ویژگی نظرسنجی anonymous

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//