بلاک کردن در شبکه های محبوب

بسیاری از افراد در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی با موقعیتی روبرو می شوند که ترجیح می دهند توسط یک فرد دنبال نشوند. این یعنی شما دوست ندارید که این فرد، از فعالیت های شما در آن شبکه اجتماعی را آگاه باشد و یا برای شما پیام بفرستد. همه شبکه های اجتماعی قابلیتی به نام بلاک کردن دارند. بلاک کردن ویژگی است که به کاربر این امکان را می دهد تا از شر افراد مزاحم راحت شود.

در این مقاله، ایده آل تک به شما آموزش می دهد تا به راحتی در شبکه های اجتماعی محبوبی چون تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و توییتر از قابلیت بلاک کردن استفاده کنید.

تفاوت بلاک کردن و ریپورت

بعضی از افراد به اشتباه تصور می کنند که ریپورت و بلاک در این شبکه های اجتماعی دو قابلیت یکسان هستند اما در واقع این ها دو موضوع کاملا جدا و متفاوت از یکدیگرند.

ریپورت به معنی گزارش است و اگر کاربری در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی قوانین را زیر پا بگذارد توسط سایر کاربران ریپورت می شود. این موضوع می تواند باعث حذف حساب کاربری فرد در آن شبکه اجتماعی یا پیام رسان شود. هر یک از شبکه های اجتماعی قوانین خود را برای ریپورت کردن حساب های کاربری دارند.

بلاک کردن افراد در توییتر

در ابتدا قبل از بیان نحوه بلاک کردن افراد در این شبکه اجتماعی باید بدانید که بعد از استفاده از این قابلیت، یک سری از محدودیت ها برای ارتباط شما با شخص بلاک شده ایجاد می شود:

  • به صورت خودکار شخص مورد نظر را آنفالو خواهید کرد.
  • به طور خودکار او نیز شما را آنفالو خواهد کرد.
  • دیگر نمی توانید یکدیگر را فالو کنید.
  • قادر به ارسال پیام به یکدیگر نخواهید بود.
  • شخص بلاک شده نمی تواند توییت های شما را ببیند.
  • توییت های او در تایم لاین شما نمایش داده نخواهد شد.
  • شخص بلاک شده نمی تواند شما را روی عکس های خود تگ کند.
  • او نمی تواند شما را به لیست های مورد نظرش اضافه کند.
  • اطلاعات حساب شما مانند دنبال کنندگان، دنبال شوندگان، توییت ها و لیست های شما را نخواهد دید.

پس با اطلاع از این محدودیت ها می توانید به یکی از روش های زیر فرد مورد نظر خود در توییتر را بلاک کنید.

بلاک کردن افراد در توییتر با موبایل

برای بلاک کردن فرد در توییتر در موبایل، باید در کنار توییت فرد مورد نظرتان فلش رو به پایین را لمس کنید و گزینه Block@username را انتخاب کنید تا فرد بلاک شود.

مسدود کردن مخاطبان درتوییتر

اگر به توییت او دسترسی ندارید وارد حساب کاربری او شوید و گزینه تنظیمات را لمس کنید و حال گزینه Block@username را انتخاب کنید.

خلاص شدن از شر مزاحمان در توییتر

بلاک کردن افراد در توییتر با مرورگر

مسدود کردن مخاطب در توییتر با مرورگر نیز مشابه این کار در اپلیکیشن است. فلش کنار توییت فرد مورد نظر را لمس کنید تا منویی مانند شکل زیر باز شود. اکنون گزینه Block@username را انتخاب کنید. به این صورت شخص بلاک می شود.

بلاک کردن افراد در توییتر

در روش دوم برای این کار می توانید وارد حساب کاربری فرد مورد نظرتان شوید و ایکون تنظیمات را انتخاب کنید. باز هم گزینه Block@username را انتخاب کنید تا فرد بلاک شود.

انسداد مخاطبان در توییتر

رفع بلاک یک فرد در توییتر

اگر در مواردی شما از بلاک کردن یک فرد در توییتر پشیمان شدید و یا به اشتباه او را بلاک کردید به روش زیر می توانید به راحتی او را از بلک خارج کنید.

انبلاک کردن افراد در توییتر در مرورگر: روی گزینه پروفایل خود کلیک کنید و به گزینه Settings and privacy بروید. گزینه Blocked accounts را انتخاب کنید تا لیست افراد بلاک شده خود را ببینید.

حال روی پروفایل شخصی که قصد آنبلاک او را دارید، گزینه Blocked را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه شخص مورد نظر از بلاک خارج می شود و شما می توانید دوباره او را فالو کنید.

رفع بلاک افراد در توییتر در گوشی موبایل: برای انجام این کار در سیستم عامل های IOS، به پروفایل خود بروید و گزینه Settings را انتخاب کنید. گزینه Privacy and Content را لمس کنید.

به قسمت Blocked Accounts بروید تا لیست افراد بلاک شده را ببینید. در کنار پروفایل شخص مورد نظرتان علامت قرمز رنگ را انتخاب کنید تا شخص از بلاک خارج شود.

برای فالو کردن دوباره شخص، به پروفایل او بروید و گزینه فالو را انتخاب کنید.

بلاک کردن افراد در اینستاگرام

باز هم قبل از استفاده از گزینه بلاک، باید بدانید که استفاده از این قابلیت باعث ایجاد محدودیت هایی در ارسال پیام و دیدن پست ها برای شما و شخص بلاک شده می شود.

  • فرد بلاک شده نمی تواند لایک ها و کامنت های پست های شما را ببینید.
  • به طور خودکار توسط شما آنفالو خواهد شد.
  • اگر شما را منشن کند، به شما اطلاع داده نمی شود.
  • کامنت هایی که در پست های قبلی شما گذاشته است به طور خودکار حذف می شود.
  • کاربرد قادر نیست پروفایل شما را ببینید.

برای بلک کردن فرد در اینستاگرام باید وارد حساب کاربری فرد شود. در گوشه سمت راست و بالا روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.

مسدود کردن افراد در اینستاگرام

از منوی باز شده، گزینه Block را انتخاب کنید و سپس آن را تایید کنید.

مسدود کردن افراد در اینستاگرام

 

رفع بلاک کاربران در اینستاگرام

برای انبلاک کردن کاربری که قبلا او را بلاک کرده اید باید به صفحه کاربری او بروید. بعد از ورود به صفحه کاربری او سه نقطه بالا سمت راست را بزنید و این بار گزینه unBlock را بزنید و تایید کنید

مسدود کردن کاربران در تلگرام

در این شبکه اجتماعی نیز با بلاک کردن افراد یک سری محدودیت ها برای ارسال پیام بین شما و کاربر بلاک شده ایجاد می شود.

  • کاربر بلاک شده نمی تواند به شما پیام ارسال کند.
  • شما نیز نمی توانید به او پیام بدهید.
  • فرد بلاک شده نمی تواند زمان های آنلاین بودن شما را ببیند.
  • فرد بلاک شده نمی تواند عکس پروفایل شما را ببیند.

بلاک کردن افراد در تلگرام با موبایل

برای بلاک کردن یک فرد با اپلیکیشن تلگرام، باید به صفحه چت او بروید، سه نقطه بالا سمت راست را بزنید. در منوی باز شده گزینه بلاک را انتخاب کنید و آن را تایید کنید.

آموزش مسدود کردن مخاطبان در تلگرام

روش دیگری نیز برای بلاک کردن افراد در اپلیکیشن تلگرام وجود دارد. برای این کار وارد تنظیمات تلگرام شوید. گزینه Privacy and Security و سپس گزینه Blocked Users را انتخاب کنید.از منوی بالا گزینه به اضافه را انتخاب کنید و و از بین مخاطبان خود، فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این صورت او در لیست مخاطبان مسدود شده قرار می گیرد.

رفع بلاک یک کاربر در تلگرام

اگر از بلاک کردن یک شخص در تلگرام پشیمان شده اید، می توانید به راحتی مراحل بالا را انجام دهید و هنگامی که وارد Blocked Users شدید مخاطب مورد نظرتان را پیدا کنید و دست خود را روی مخاطب نگه دارید. در پنجره باز شده گزینه Unblock را انتخاب کنید تا فرد از بلاک خارج شود.

اگر صفحه چت خود و فرد بلاک شده را در منو دارید، می توانید وارد آن شوید. گزینه سه نقطه بالا سمت راست را بزنید، گزینه Unblock را انتخاب کنید تا فرد از بلاک خارج شود.

رفع بلاک افراد در تلگرام

مسدود کردن شخص در تلگرام با مرورگر

برای بلاک کردن شخص در تلگرام نسخه ویندوز، می توانید به دو روش کار کنید.

ابتدا وارد منوی تنظیمات تلگرام خود شوید. به قسمت Privacy and Security بروید و گزینه Blocked users را انتخاب کنید. حال علامت به اضافه بالا سمت راست را انتخاب کنید و از لیست مخاطبانتان، مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید تا در لیست بلاک قرار گیرد.

باز هم اگر از این کار پشیمان شدید می توانید دوباره از طریق منو به بخش Blocked users بروید و گزینه Unblock کنار نام مخاطب را بزنید تا او از بلاک خارج شود.

البته شما می توانید برای بلاک و انبلاک کردن مخاطبانتان از صفحه چت آن ها نیز استفاده کنید. برای این کار کافی است، صفحه چت آن را با باز کنید و بر روی گزینه سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید. و با باز شدن منو گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مسدود کردن افراد در تلگرام دسکتاپ

بلاک کردن مخاطبان در واتساپ

در مورد این پیام رسان نیز با مسدود کردن یک فرد، یک سری محدودیت در تماس بین شما و مخاطب بلاک شده ایجاد می شود.

  • دسترسی او به حساب کاربری شما قطع می شود.
  • قادر به ارسال پیام به شما نخواهد بود و حتی نمی تواند با شما تماس بگیرد.
  • او نمی تواند تصویر پروفایل شما را ببینید.

برای مسدود کردن یک مخاطب در واتساپ وارد قسمت تنظیمات واتس اپ خود شوید و به قسمت اکانت بروید.

نحوه بلاک کردن افراد در واتس اپ

سپس به قسمت Privacy بروید و در قسمت پایین صفحه گزینه Blocked user را بزنید.

آموزش نحوه بلاک کردن افراد در واتساپ

حال در پنجره زیر آیکون به اضافه را بزنید و مخاطب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

افزودن مخاطبان به لیست بلاک در واتساپ

همان طور که در این مقاله خواندید بلاک کردن مخاطبان در هر یک از این شبک های اجتماعی و پیام رسان ها باعث ایجاد یک سری از محدودیت ها در ارتباط بین شما و مخاطب می شود. پس قبل از بلاک کردن به این محدودیت ها توجه کنید. ایده آل تک آموزش های کاربردی برای استفاده درست از شبکه های مجازی گردآوری نموده است که شما می توانید با کمک این آموزش ها، از این شبکه ها به راحتی استفاده کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//