ارسال پیام زمان بندی شده در تلگرام

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیامرسان‌های کشور محسوب می‌شود که به صورت مداوم، امکانات جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از این قابلیت‌های جدید، ارسال پیام زمان‌بندی شده است. ما با استفاده از این ویژگی، می‌‌توانیم در یک زمان از پیش‌تعیین شده برای مخاطبان خود پیام ارسال کنیم.

امروز در ایده آل تک، تمام نکات مربوط به زمان بندی پیام در تلگرام را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌‎دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

زمان بندی پیام در تلگرام چیست؟

زمان بندی پیام در تلگرام می‌تواند بسیار مفید باشد. مثلا ممکن است، بخواهید موضوعی را به کسی یادآوری کنید؛ اما فکر می‌کنید که بهتر است بعداً پیام را ارسال کنید. این پیام توسط تلگرام و به صورت خودکار در روز و زمان دلخواهی که شما از قبل انتخاب کردید، ارسال خواهد شد.

با استفاده از قابلیت ارسال پیام زمان بندی شده در تلگرام، خطر فراموش کردن ارسال پیام شما را تهدید نمی‌کند و انجام آن هم بسیار آسان است. ممکن است اکثر کاربران از وجود این قابلیت مفید آگاهی نداشته باشند؛ زیرا در هیچ جایی به این موضوع اشاره نشده است و برای استفاده از این گزینه، باید ابتدا از وجود آن، مطلع باشید.

نحوه ارسال پیام زمان بندی شده در تلگرام

ارسال پیام زمان بندی شده در تلگرام فقط زمانی کار می‌کند که گیرنده وضعیت آنلاین خود را فعال کرده باشد. اگر مشاهده وضعیت آنلاین مخاطب برای شما امکان‌پذیر باشد، امکان ارسال پیام زمان بندی شده، برای او نیز وجود دارد.

 گزینه «Schedule Message» در مسیج زمان دار در تلگرام
روی گزینه «Schedule Message» ضربه بزنید

ارسال پیام زمان بندی شده در تلگرام، همچنین در قسمت «پیام‌های ذخیره شده» شما هم کار می‌کند. این قابلیت، به شما کمک می‌کند که پیام‌های زمان بندی شده خود را به یادآوری یا همان Reminder تبدیل کنید. برای استفاده از قابلیت زمان بندی پیام در تلگرام می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • اول چت یا گروهی را که می‌خواهید پیام را برای آن برنامه‌ریزی کنید، باز کنید.
  • پیام خود را تایپ کنید؛ اما به جای ضربه زدن روی دکمه «Send»، آن را برای چند ثانیه نگه دارید.
  • یک پنجره جدید با دو گزینه «Schedule Message» و «Send Without Sound» ظاهر می‌شود.
  • روی گزینه «Schedule Message» ضربه بزنید. شما نه تنها می‌توانید زمان ارسال پیام، بلکه تاریخ ارسال پیام را هم تنظیم کنید.
  • به همین سادگی، در زمان و تاریخ مشخص شده توسط شما، پیام به طور خودکار برای مخاطب ارسال خواهد شد.
مشخص کردن زمان و تاریخ مسیج زمان دار در تلگرام
مشخص کردن زمان و تاریخ پیام

بدین ترتیب، مسیج زمان دار در تلگرام را برای خود به یادآوری تبدیل می‌کنید. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید تمام کارهای مهمی که باید در آینده انجام دهید را نیز در قسمت Saved Massaged یا همان پیام‌های ذخیره شده، برای ارسال به خود زمان‌بندی کنید.

تغییر برنامه ریزی پیام

بعد از برنامه‌ریزی پیام خود، صفحه‌ای را با تمام پیام‌هایی که برای تحویل برنامه‌ریزی شده‌اند، مشاهده خواهید کرد. دراین صفحه، می‌توانید تمام پیام‌های برنامه ریزی شده را مشاهده و مدیریت کنید.

اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی پیام خود را تغییر دهید، باید وارد این صفحه شوید. برای ورود، روی نماد ساعت که در گوشه پایین سمت راست چت تلگرام وجود دارد، ضربه بزنید. کارهایی که در این صفحه می‌توانید با پیام‌های زمان‌بندی شده خود انجام دهید ، عبارتند از:

  • پیام را پاک کنید.
  • پیام را کپی کنید.
  • پیام را ویرایش کنید.
  • پیام را مجدد زمان بندی کنید.
  • پیام را همان موقع ارسال کنید.
 ارسال پیام زمان بندی شده در تلگرام گوشی
روی نماد ساعت ضربه بزنید

در واقع، تمام این کارها را می‌توانید هنگام ضربه‌زدن روی پیام خود هم انجام دهید. این گزینه هم در چت‌های گروهی و هم برای ارسال شخصی، در شما قرار دارد.

نحوه ارسال پیام زمان بندی شده در نسخه دسکتاپ تلگرام

ایجاد یک پیام زمان بندی شده در تلگرام نسخه دسکتاپ یا همان کامپیوتر هم بسیار ساده است. برای این کار، می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

  • روی دکمه «Send» نوار ابزار چت یا کانال، کلیک راست کنید.
  • گزینه «Schedule Message» را انتخاب کنید.
  • تاریخ و زمان ارسال آن را تنظیم کنید.

صدای نوتیفیکیشن ارسال پیام‌ زمان بندی شده در تلگرام

هر بار که پیام یا یادآوری زمان‌بندی شده شما ارسال می‌شود، یک نوتیفیکیشن (اعلان ویژه) دریافت می‌کنید تا در پیام‌هایی که قبلا ارسال کرده‌اید، تداخل ایجاد نشود.

گزینه «Mute»
گزینه «Mute» در میسج زمان دار در تلگرام

برای خاموش کردن صدای نوتیفیکیشن‌ ارسال پیام‌های زمان بندی شده، ابتدا به چت یا کانالی که در آن پیام‌های زمان بندی شده را دارید، وارد شوید. سپس در گوشه سمت راست بالای چت، بر روی گزینه نام کلیک کنید. در آخر، باید گزینه «Mute» را در لیست انتخاب کنید.

چه کسی به پیام‌های زمان بندی شده در تلگرام نیاز دارد؟

پیام‌های زمان بندی شده در تلگرام برای همه کاربران این برنامه محبوب، مفید است. از این قابلیت، می‌توان برای قرارهای کاری و دوستانه یا ایجاد یادآوری‌های شخصی استفاده کرد.

پیام‌های زمان بندی شده در تلگرام می‌تواند به ویژه برای مدیران گروه (ادمین) و دارندگان کانال‌های تلگرامی بسیار مفید باشد. این افراد، می‌توانند از این ویژگی، برای ایجاد محتوای از پیش تعیین شده برای کانال و ارسال منظم‌تر آنها استفاده کنند.

به عنوان مثال، می‌توانید صبح‌ها چندین پست بنویسید و آنها را به کمک پیام‌های زمان‌بندی شده، در طول روز منتشر کنید. با دانستن‌ این‌که در یک زمان مشخص، مشغول خواهید بود، می‌توانید پست‌ها را از قبل آماده کرده و ساعت انتشار آن را تنظیم کنید.

قابلیت ارسال پیام‌های زمان بندی شده بدون صدا در تلگرام

حالا که امکان مسیج زمان دار در تلگرام آشنا شدید، بد نیست که یک قابلیت دیگر آن را هم بشناسید. اگر می‌خواهید بدون اینکه کسی را با صدای زنگ آزار دهید، یک پیام ارسال کنید، می‌توانید با نگه داشتن گزینه «Send»، روی گزینه «Send Without Sound» ضربه بزنید.

 گزینه «Send Without Sound»
روی گزینه «Send Without Sound» ضربه بزنید

زمانی که بخواهید دیر وقت و بدون بیدار کردن مخاطب خود از خواب، پیامی را برایش ارسال کنید، قابلیت قطع صدا می‌تواند برای این کار مفید باشد.

آیا واتساپ و اینستاگرام قابلیت زمان بندی پیام را ارائه می‌دهند؟

برنامه‌های واتساپ و اینستاگرام در حال حاضر، امکان زمان‌بندی پیام را به کاربران نمی‌دهند. برای ارسال پیام زمان بندی شده در واتس اپ و اینستاگرام، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص در گوگل‌پلی و اپ‌استور استفاده کنید.

برای مثال، شما می‌توانید با استفاده از برنامه واتساپ بیزینس (WhatsApp Business) پیام زمانبندی شده ارسال کنید. واتساپ بیزینس یک برنامه رسمی برای شرکت‌هایی است که از واتساپ برای برقراری تماس با مشتریان و کارمندان خود استفاده می‌کنند.

در واقع این برنامه، بسیار شبیه به واتساپ معمولی کار می‌کند و فقط دارای چند قابلیت متفاوت، مانند زمانبندی پیام است. بنابراین اگر تلفن اندروید یا آیفون دارید، برای استفاده از قابلیت ارسال پیام زمانبندی شده واتس اپ بیزینس را از گوگلپلی یا اپ‌استور بارگیری و نصب کنید.

نتیجه گیری

در آخر، باید بگوییم که ممکن است خیلی از کاربران از وجود این ویژگی اطلاع نداشته باشند زیرا این قابلیت به وضوح در پیام‌رسان تلگرام، قابل مشاهده مشاهده نیست. اکنون که شما از خصوصیت زمان بندی پیام در تلگرام مطلع هستید، بهتر است تا خبر آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

آیا فکر می‌کنید، باید گزینه قابل مشاهده‌ای برای زمان بندی پیام‌ها وجود داشته باشد یا قرارگیری آن به همین شکل، خوب است؟ نظرات خود را پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//