راهنمای خرید ساعت هوشمند در سال 1402

در دنیای پیشرفته امروزی، ساعت‌های هوشمند به یکی از انواع گجت‌های پوشیدنی پرطرف‌دار تبدیل شده‌اند. راهنمای خرید ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند تا در بین برندها و مدل‌های مختلف این ساعت محبوب، یک انتخاب خوب و متناسب داشته باشید.

شاید در قدم اول انتخاب یک ساعت هوشمند آسان به نظر برسد، ولی زمان روبه‌رو شدن با انبوهی از برندها و مدل‌های موجود در بازار، به حساسیت موضوع بیشتر پی خواهید برد.

در این مقاله از مجله تکنولوژی  ایده آل تک، با معرفی انواع ساعت هوشمند، یک راهنمای کامل خرید، برای شما گردآوری نموده‌ایم. اگر به دنبال خرید یکی از این ساعت‌ها هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید. 

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند یک کامپیوتر کوچک قابل حمل است که روی مچ دست شما قرار می‌گیرد. از اوایل سال 2000 تاکنون، فرهنگ‌ خرید و استفاده از این ساعت‌ها به صورت چشم‌گیری گسترش یافته است؛ تا جایی که برای انجام بسیاری از کارها به جای تلفن همراه، از ساعت هوشمند استفاده می‌شود.

ساعت هوشمند

در یک کلام، ساعت‌های هوشمند، یک مرکز اطلاع رسانی واقع بر روی مچ دست شما محسوب می‌شوند! نمایشگر آنها یک صفحه است که اعلان‌های مختلف از تلفن همراه را به شما نشان می‌دهد.

اگر اهل گجت و فناوری هستید و دوست دارید از ساعت خود همچون یک کنترل از راه دور استفاده کنید، ساعت‌های هوشمند گزینه  بسیار مناسبی هستند!

ساعت‌های مچی سنتی فقط می‌توانند زمان و تاریخ را به طور دقیق نشان داده و تاریخ را به شما اعلام کنند؛ اما ساعت‌های هوشمند، دارای عملکردهای مختلفی هستند و می‌توانند کاربر را به هیجان بیندازند. این ساعت‌ها قابلیت‌هایی مانند پاسخ به تماس، اعلان دریافت ایمیل، کنترل پخش موسیقی، اندازه‌گیری ضربان قلب، فشار خون و … را دارا هستند.

ساعت هوشمند به شما اطمینان می‌دهد هر چیزی که به صورت آنلاین برنامه‌ریزی شده باشد را از دست نخواهید داد. این حتی می‌تواند شامل یادآوری رویدادها و جلسات آینده باشد تا هرگز در محل کارتان بد قول نباشید.

ساعت هوشمند از قالب تزئینی بودن و یک ساعت مچی عادی بیرون آمده و در حال حاضر، جایگاهی جدی و مهم برای خود پیدا کرده است. اکثر ساعت‌های هوشمند دارای یک صفحه لمسی هستند و می‌توان عملکرد آنها را با لپ تاپ و تلفن همراه، همگام سازی کرد.

انواع ساعت هوشمند

در راهنمای خرید ساعت هوشمند، ابتدا باید تصمیم بگیرید که بیشتر به کدام یک از مدل‌های آن احتیاج دارید. ما در ادامه به بررسی انواع ساعت‌های هوشمند موجود در بازار پرداخته‌ایم.

ساعت هوشمند ساده

می‌توان گفت این ساعت‌ها در واقع، اولین سری از مدل‌های سازنده خود بوده‌اند و به همین خاطر امروز و در مقابسه با ساعت‌های جدید، ساده به نظر می‌رسند. البته این ساعت‌ها امکاناتی مانند GPS ، برنامه‌های ورزشی، تست ضربان قلب و اعلان تلفن همراه را در اختیار شما قرار می‌هند.

ساعت هوشمند ساده

از بهترین مدل‌های ساعت هوشمند ساده می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • Fitbit Versa Lite
  • TicWatch E2
  • Garmin Forerunner 30
  • Polar M200
  • Withings Move ECG

ساعت هوشمند کلاسیک

این ساعت‌‌ها با طرح‌های قدیمی و کلاسیک ساخته شده و  از کلیه امکاناتی که سایر ساعت‌های هوشمند دارند، برخوردار هستند. قابلیت‌هایی مانند GPS داخلی، سنجش ضربان قلب، دستیارهای گوگل، مربی تمرین، بهبود خواب و … بر روی بسیاری از ساعت‌های هوشمند کلاسیک وجود دارند.

ساعت هوشمند کلاسیک

اگر علاقمند به طراحی قدیمی ساعت‌ها هستید و از طرفی نمی‌توانید از تکنولوژی دل بکنید، یک ساعت هوشمند کلاسیک، همان‌چیزی است که به دنبال آن هستید.

از بهترین مدل‌های ساعت هوشمند کلاسیک، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • Montre GARMIN MARQ AVIATOR
  • Samsung Gear S3
  • Garmin Fenix 6

ساعت هوشمند ورزشی

این ساعت‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند در ورزش کردن، به شما کمک کنند و نقش یک مربی آنلاین را برایتان ایفا کنند. این ساعت‌ها می‌توانند در بهبود کیفیت ورزش کردن شما نیز موثر باشند.

ساعت هوشمند ورزشی

یک ساعت هوشمند ورزشی می‌تواند امکاناتی از قبیل اندازه گیری ضربان قلب، تعیین مسافت پیموده شده، برنامه ورزشی از قبل برنامه ریزی شده، سرعت، ارتفاع، ریتم حرکت و … برای کاربران به ارمغان بیاورد.

از بهترین مدل‌های ساعات هوشمند ورزشی می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • Apple Watch Series 3
  • Garmin Forerunner 25
  • Garmin Forerunner 245
  • Garmin Approach S62
  • Amazfit T-Rex

ساعت هوشمند هیبریدی

این ساعت‌ برای کسانی مناسب است که نیاز به فناوری قدرتمند ساعت‌های هوشمند ندارند؛ اما مایل هستند از طریق ساعت مچی خود بدانند که در تلفن همراهشان چه خبر است.

ساعت هوشمند هیبریدی

ساعت هوشمند هیبریدی یک ساعت آنالوگ کلاسیک پیشرفته است. این ساعت‌ها صفحه نمایش ندارند. ساعت هوشمند هیبریدی از طریق بلوتوث به تلفن همراه شما متصل می‌شوند.

در این ساعت‌ها می‌توانید، از طریق لرزش و هشدارهای ساعت از اعلان‌های گوشی همراه خود مطلع شوید.  همچنین می‌توانید هنگام دریافت پیام از سوی مخاطبین خاص، به ساعت هوشمند هیبریدی خود برنامه دهید تا حتما تلفن همراه خود را بررسی کنید.

از بهترین نمونه‌های ساعت هوشمند هیبریدی، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • Garmin Vivomove 3 series
  • Withings Move ECG
  • Fossil Hybrid HR
  • Withings Steel HR Sport

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

قبل از هر چیز، باید با توجه نیازهایتان و همچنین انتظاراتی که از یک ساعت هوشمند دارید، مدل دلخواه خود را از میان انواع مدل‌های Smartwatch که در بالا معرفی شدند انتخاب کنید؛ اما این مورد به تنهایی کافی نیست. زیرا شما باید فاکتورهای مهم دیگری را نیز برای انتخاب و خرید ساعت هوشمند، در نظر داشته باشید.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین فاکتورهایی می‌پردازیم که باید در زمان خرید یک ساعت هوشمند، به آن‌ها توجه داشته باشید.

سازگاری با تلفن همراه

فرقی نمی‌کند کهه کدام مدل و برند ساعت هوشمند (اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی و …) را انتخاب می‌کنید. شما باید به دنبال یک ساعت متناسب با نرم افزار تلفن همراه خود باشید. همچنین باید مطمئن شوید که تلفن همراه شما از نظر به‌روز بودن، قابلیت ست شدن و کار کردن با ساعت هوشمند انتخابی شما را دارد.

سازگاری ساعت هوشمند با تلفن همراه

برخی از ساعت‌های هوشمند با سیستم عامل iOS سازگاری دارند، برخی دیگر تنها با گوشی‌های همراه اندروید کار می‌کنند و تعدادی از ساعت‌های هوشمند نیز برای ست شدن با سایر سیستم‌عامل‌های موبایل طراحی شده‌اند. در حال حاضر، بیشتر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، با سیستم عامل اندروید سازگاری دارند.

نکته!
اگر کاربر گوشی‌های آیفون و سیستم عامل iOS هستید، باید برای خرید ساعت هوشمند، به سراغ اپل واچ بروید؛ زیرا شرکت اپل، تمایل چندانی به سازگاری با سایر برندها و شرکت‌ها ندارد. این درحالیست که سیستم عامل اندروید، انعطاف بیشتری داشته با بسیاری از برندهای ساعت هوشمند، تعامل دارد.

بنابراین، ابتدا دستگاه موبایل خود و سیستم عامل آن را در نظر داشته باشید و مطابق با آن‌ها، ساعت هوشمند دلخواه خودتان را خریداری کنید.

سیستم عامل

ساعت‌های هوشمند دارای یک سیستم عامل مخصوص به خود هستند. در حال حاضر، این ساعت‌ها با یکی از سیستم‌عامل‌های زیر به بازار عرضه می‌شوند:

سیستم عامل «WearOS» یا «Android Wear»: این سیستم عامل توسط شرکت گوگل ایجاد شده است. بنابراین شما با داشتن آن در ساعت هوشمند خود، می‌توانید از گوگل فیت، گوگل پلی، گوگل مپ، اسپتیفای و یوتیوب بهره‌مند شوید. ساعت‌های هوشمند ال‌جی و هواوی از این سیستم عانمل استفاده می‌کنند.

تذکر!
برای استفاده از ساعت‌های هوشمند با سیستم عامل WearOS تلفن همراه شما، حتما باید دارای سیستم عامل اندروید بالاتر از 4.3 باشد

سیستم عامل «Tizen»: توسط شرکت سامسونگ طراحی شده است و از جمله بهترین ساعت‌های هوشمند با این سیستم عامل، می‌توان به «Galaxy Watch Active 2» اشاره کرد. این ساعت‌ها امکان سازگاری با اندروید و iOS را دارند؛ اما توصیه می‌کنیم از آن‌ها در کنار گوشی‌های اندوریدی استفاده کنید.

سیست عامل «WatchOS»: مختص کاربران اپل است و امکان استفاده از سرویس‌هایی مانند سیری را فراهم می‌کند. همین مورد به شما این را امکان می‌دهد تا ساعت هوشمند را دقیقا مانند آیفون خود کنترل کنید. همچنین از برنامه‌های موردعلاقه شما در تلفن همراهتان هم پشتیبانی می‌کند.

هیچ کدام از این سیستم عامل‌ها برتر از دیگری نیست و انتخاب هر کدام از آن‌ها، تنها به تلفن همراه شما و سازگاری‌اش با ساعت هوشمند مورد نظرتان بستگی دارد.

عمر باتری

یکی از مهم‌ترین موارد در راهنمای خرید ساعت هوشمند، توجه به عمر باتری آن است. وجود امکانات و قابلیت‌های متعدد بر روی ساعت‌های هوشمند سبب می‌شود تا باتری آن‌ها بسیار سریع‌تر از ساعت‌های مچی تخلیه شود.

توجه!
باتری ساعت‌های هیبریدی به دلیل عدم استفاده از صفحه نمایش، دیرتر از سایر مدل‌ها تخلیه می‌شود.

اگر ساعت هوشمند شما از صفحه نمایش رنگی استفاده می‌کند، با هر بار شارژ کامل، می‌توانید حدودا 2 روز روی عمر باتری آن حساب کنید. شارژر ساعت‌های هوشمند هم می‌تواند سیمی باشد و هم به صورت وایرلس آن‌ها را شارژ کند.

نمایشگر

با استفاده از نمایشگر، می‌توانید قابلیت‌های ساعت هوشمند را مشاهده کرده و آن‌ها را کنترل کنید. در حال حاضر اکثر این ساعت‌ها از صفحه‌نمایش‌های ال ای دی رنگی استفاده می‌کنند. البته استفاده از نمایشگرهای LCD نیز در ساعت‌های هوشمند مرسوم است. این صفحه نمایش‌ها نسبت به نمایشگرهای LED از ضخامت بیشتر برخوردار هستند.

رابط کاربری

برندهای مختلف، برای ساعت‌های هوشمند خود از رابط‌های گرافیکی مختلفی استفاده می‌کنند. با توجه به کوچک بودن نمایشگر این ساعت‌ها، یک رابط کاربری باکیفیت، می‌تواند استفاده از آن‌ها را بسیار آسان‌تر و دلپذیرتر ‌کند.

شما برای استفاده آسان از قابلیت‌هایی مانند گوش دادن به موسیقی، دسترسی به GPS و نقشه، ابزارهای ورزشی و … نیاز به استفاده از رابط کاربری دارید. در حال حاضر ساعت‌های هوشمندی که از سیستم عامل WearOS استفاده می‌کنند، از رابط گرافیکی بهتر و باکیفیت‌تری استفاده می‌کنند.

طراحی ظاهری

هرچقدر هم که به دنبال تکنولوژی و استفاده از قابلیت‌های یک ساعت هوشمند باشید، باز هم نمی‌توانید تاثیر آن را بر خوش‌پوشی خود انکار کنید. یک ساعت هوشمند هرچقدر هم که پیشسرفته باشد، در نهایت همچنان یک ساعت است که بر روی مچ دست خود می‌بندید؛ بنابراین باید شکل ظاهری آن را دوست داشته باشید.

طراحی ظاهری ساعت هوشمند

بستن ساعت،‌ یک روش زیرکانه برای بهتر کردن ظاهر لباس است. بنابراین اندازه، رنگ و سبک ساعت هوشمند، دقیقا به اندازه قابلیت‌های آن مهم است. خوشبختانه ساعت‌های هوشمند، از نظر شکل ظاهری و طراحی به اندازه ساعت‌‌های مچی متنوع هستند و می‌توانید مدل دلخواه خود را به سادگی انتخاب کنید.

برای داشتن یک ظاهر متفاوت، به دنبال ساعت‌های هوشمندی باشید که به شما امکان تغییر بند را بدهند. به این صورت می‌توانید بسته به موقعیت (رسمی یا اسپرت) یا روحیه خود، بند ساعت هوشمند خود را عوض کنید.

امکانات و اپلیکیشن‌ها

تقریبا می‌توان ادعا کرد که امروزه، برای هر کاری یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی شده است. درست است که اکثریت اپلیکیشن‌ها برای دستگاه‌های موبایل طراحی می‌شوند، اما ساعت‌های هوشمند هم از قافله عقب نیفتاده‌اند. امروزه برای انواع سیستم‌عامل‌های ساعت هوشمند، هزاران اپلیکیشن طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در زمان خرید ساعت هوشمند، حتما به اپلیکیشن‌ها و امکانات آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چون شما در حال پرداخت هزینه زیادی هستید و اصلا دوست ندارید که ساعتی که به روی مچ دست خود می‌بندید، یک گجت تجملاتی باشد و نتوانید هیچ کاری با آن انجام دهید.

اپلیکیشن‌های ورزشی، پخش موسیقی، دریافت اعلان‌های تلفن همراه، شمارنده ضربان قبل، شمارنده مسافت طی شده و …. از جمله برنامه‌هایی هستند که باید مطمئن شوید، ساعت هوشمند مد نظرتان، قابلیت پشتیبانی از آن‌ها را دارد یا خیر.

سنجش تندرستی و سلامت

درست است که یک ساعت هوشمند قابلیت‌های زیادی دارد؛ اما واقعا یکی از محبوب‌ترین و بهترین قابلیت‌های آن، کمک به تندرستی و سلامت شماست. ساعت‌های هوشمند می‌توانند قدم به قدم مانند یک دستیار، همراه و حتی مربی در کنار شما باشند تا بتوانید به راحتی وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشید.

ضربان قبل شما در ساعت هوشمند

یک پرستار خصوصی و همیشگی!
با استفاده از یک ساعت هوشمند مناسب، می‌توانید در هر لحظه از وضعیت سلامتی خود و فاکتورهایی مانند ضربان قلب آگاه شوید. پس در راهنمای خرید ساعت هوشمند، حتما به این مورد توجه کنید که ساعتی که خریداری می‌کنید بتواند مانند یک پرستار، همواره در کنار شما باشد.

ساعت‌های هوشمند ورزشی، به صورت اختصاصی به این منظور طراحی و ساخته شده‌اند؛ اما سایر مدل‌های ساعت‌های هوشمند هم می‌توانند ابزارهای سنجش سلامتی را در اختیار شما قرار دهند.

امکان برقراری تماس

برخی از مدل‌های ساعت هوشمند دارای قابلیت LTE داخلی هستند؛ عاملی که سبب می‌شود تا بتوانید از طریق آن‌ها، تماس صوتی برقرار کنید. برای این کار باید از سیم‌کارت‌هایی که به صورت ویژه برای ساعت هوشمند طراحی شده‌اند استفاده کنید.

در زمان خرید یک ساعت هوشمند، حتما از فروشنده درباره قابلیت برقراری تماس صوتی سوال کرده و یا با مطالعه دفترچه ساعت، در این‌باره مطمئن شوید؛ البته اگر تماس گرفتن از طریق ساعت هوشمند برایتان مهم است.

ضد آب بودن

یکی از مشکلات همیشگی ساعت‌های هوشمند و حتی ساعت‌های مچی سنتی، تماس با آب و خراب شدن آن‌ها است. واقعا آزار دهنده است که همواره مراقب باشیم که آب نزدیک ساعت ما نشود. خوشبختانه برخی از ساعت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ضدآب هستند.

ساعت هوشمند ضد آب

اگر ساعت هوشمند شما ضد آب باشد، به راحتی می‌توانید بدون باز کردن آن، دست‌های خود را بشویید، حمام کنید و یا حتی به استخر بروید. از بهترین نمونه‌های یک ساعت هوشمند ضد آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Garmin Vivoactive 4
  • Apple Watch Series 5
  • Garmin Venu
  •  Samsung Galaxy Watch Active 2

طول عمر

ساعت مچی سنتی نیازی به تعویض شدن مداوم ندارد؛ زیرا هیچ قطعه الکترونیکی ندارد و ماندگاری آنها بسیار بیشتر از ساعت‌های هوشمند است. خوشبختانه ساعت هوشمند هم دارای ماندگاری و طول عمر زیادی است؛ اما طبیعتا با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و پس از مدتی باید آن را با یک مدل جدیدتر جایگزین کنید.

لازم نیست نگران هزینه‌ها باشید، چون بیشتر اوقات مجبور نیستید ساعت هوشمند خود را به طور مرتب تعویض کنید. فقط هنگام تعویض تلفن همراه خود، مطمئن شوید که مدل جدید با ساعت هوشمند شما سازگار است. در کل سعی کنید هنگام خرید ساعت هوشمند، آخرین مدل موجود در بازار را تهیه کنید.

میزان فضای ذخیره سازی

میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما در نوع ساعت هوشمندی که خریداری می‌کنید، تأثیر گذار است. اگر شما ازعلاقه‌مندان به موسیقی هستید و لیست پخش بلند بالایی دارید، باید به دنبال یک ساعت هوشمند با فضای حافظه بالا باشید.

با این کار می‌توانید لیست‌های پخش خود را به ساعت اضافه کرده و آهنگ‌های مورد علاقه خود را در حین حرکت گوش دهید. اگر به دنبال یکی از این ساعت‌ها هستید، می‌توانید بر روی مدل‌های زیر حساب باز کنید:

  • Garmin vivoactive 4
  • Amazfit Stratos
  • Garmin Forerunner 645 Music
  • Fossil Gen 5

مدل های ساعت هوشمند ارزان در بازار ایران

قیمت همچنان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید انواع محصولات به شمار می‌رود و ساعت‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از افراد، به دنبال خرید ساعت‌های هوشمند ارزان هستند. ما در ادامه به معرفی بهترین نمونه‌های ارزان قیمت این ساعت‌ها که در بازار ایران موجود هستند خواهیم پرداخت:

ساعت هوشمند مدل Inpods

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 212 هزار تومان
ساعت هوشمند Inpods

مشخصات کلی و قابلیت‌های این ساعت زیبا و ارزان قیمت، درجدول زیر آورده شده‌اند:

ساعت وی سریز مدل Inpods مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
سیستم عامل  no
جنس بند سیلیکون
ظرفیت باتری 150 میلی آمپر ساعت
فرم صفحه مستطیل
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
زبان انگلیسی
قابلیت ضبط صدا و فیلمبردای no

ساعت هوشمند وی سریز مدل X6

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 235 هزار تومان

ساعت هوشمند مدل X6

در ادامه به بررسی مشخصات این ساعت محبوب می‌پردازیم:

ساعت هوشمند مدل X6 مشخصات
وزن 56 گرم
جنس شیشه معدنی
جنس بند لاستیک
اندازه صفحه نمایش 1.54 اینچ
حنس بند سیلیکونی
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
سازگاری با اندورید 4.3 و بالاتر
منبع شارژ درگاه USB

ساعت هوشمند ورنا مدل V88

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 320 هزار تومان
ساعت هوشمند ورنا مدل V88

در جدول زیر می‌توانید ویژگی‌ها و مشخصات ساعت ارزان و باکیفیت V88 را مشاهده نمایید:

ساعت هوشمند ورنا مدل V88 مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
فرم صفحه گرد
جنس بدنه فلز
وزن 60 گرم
جنس شیشه معدنی
نوع کاربری  رسمی – روزمره – ورزشی
اندازه صفحه نمایش 1.2 اینچ
سازگاری اندروید 4.3 و بالاتر

ساعت هوشمند مدل T500

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 400 هزار تومان

ساعت هوشمند مدل T500

ساعت هوشمند مدل T500 یکی دیگر از ساعت‌هایی است که در بازار ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. با هم به بررسی برخی از مشخصات این ساعت ارزان می‌پردازیم:

ساعت هوشمند مدل T500 مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
صفحه نمایش لمسی yes
جنس بدنه فلز
قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث yes
فرم صفحه مستطیل
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
حسگرها بلوتوث – گام شمار

 

 
پشتیبانی از زبان فارسی  yes

ساعت هوشمند مدل Z6

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 426 هزار تومان
ساعت هوشمند مدل Z6

در جدول زیر به مشخصات کلی ساعت هوشمند Z6 پرداخته‌ایم:

ساعت هوشمند مدل Z6 مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
وزن 95 گرم
جنس بدنه آلومینیوم –  پلاستیک
کنترل موسیقی yes
فرم صفحه مربع
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
حافظه داخلی 32 گیگابیت
صفحه نمایش لمسی yes

ساعت هوشمند مدل W98 2020

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 490 هزار تومان

ساعت هوشمند مدل W98 2020

در زیر می‌توایند به مهم‌ترین مشخصات ساعت هوشمند مدل W98 2020 دسترسی داشته باشید:

ساعت هوشمند مدل W98 2020 مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
وزن 40 گرم
جنس بدنه پلاستیک –  فلز –  آلومینیوم
جنس بند سیلیکون
فرم صفحه مربع
سیستم عامل WatchOS
حسگرها گام شمار – شمارش ضربان قلب – فشارسنج
ظرفیت باتری 200 میلی آمپر ساعت

بهترین ساعت های هوشمند بازار بین 1 تا 5 میلیون تومان

خب بعد از بررسی نمونه‌های ارزان قیمت ساعت‌های هوشمند در ایران، می‌خواهیم تعدادی از ساعت‌های میان رده را نیز معرفی کنیم. شما عزیزان می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید ساعت هوشمند کنار گذاشته‌اید، یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید:

ساعت هوشمند مدل ZK16

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 1/000/000 تومان

ساعت هوشمند مدل ZK16

در جدول زیر می‌توانید با مشخصات و ویژگی‌های مهم این ساعت هوشمند زیبا بیشتر آشنا شوید:

ساعت هوشمند مدل ZK16 مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
بلوتوث yes
جنس بند سیلیکون
شمارنده ضربان قلب yes
فرم صفحه مستطیل
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
حسگرها ژیروسکوپ سنجش نور محیط – گام شمار – شمارش ضربان – قلب فشارسنج
قابلیت مکالمه بلوتوثی yes

ساعت هوشمند مدل AH HAYLOO 123

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 1/175/000 تومان

ساعت هوشمند مدل AH HAYLOO 123

این ساعت زیبا و هوشمند دارای قابلیت‌ها و مشخصاتی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

ساعت هوشمند مدل AH HAYLOO 123 مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
زبان قابل پشتیبانی  انگلیسی
جنس بند سیلیکون
بلوتوث yes
فرم صفحه گرد
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
حسگرها شتاب سنج – گام شمار – سنجش نور محیط
زبان انگلیسی

ساعت هوشمند مدل Watch 4 2019

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 1/500/000 تومان

ساعت هوشمند مدل Watch 4 2019

در جدول زیر می‌توانید مشخصات کلی ساعت هوشمند مدل Watch 4 2019 را مشاهده نمایید:

ساعت هوشمند مدل Watch 4 2019 مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
وزن 26 گرم
جنس بدنه آلومینیوم – فلز
سیستم عامل WatchOS
فرم صفحه مستطیل
حافظه داخلی 128 گیگابایت
سازگاری سازگار با تمام مدل های آیفون و اندروید
ظرفیت باتری 350 میلی آمپر ساعت

ساعت هوشمند اُرایمو مدل OSW-16 pro

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 2/100/000 تومان

ساعت هوشمند اُرایمو مدل OSW-16 pro

جدول مشخصات این ساعت، در زیر آورده شده است:

ساعت هوشمند اُرایمو مدل OSW-16 pro مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
پشتیبانی از زبان فارسی yes
جنس بند سیلیکون
سیستم عامل اندروید
فرم صفحه مستطیل
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
حسگرها شتاب سنج – ژیروسکوپ سنجش نور محیط – شمارش ضربان قلب
وزن 48 گرم

ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 3/120/000 تومان

ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex

ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. در جدول زیر به بررسی مشخصات کلی این ساعت زیبا پرداخته‌ایم:

ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex مشخصات
صفحه نمایش رنگی yes
ضد آب yes
ظرفیت باتری 390 میلی آمپر ساعت
GPS yes
فرم صفحه گرد
نوع صفحه نمایش اصلی AMOLED
سازگاری سازگار با اندروید 5.0 و بالاتر
جنس بند سیلیکون

بهترین ساعت های هوشمند بازار بین 5 تا 10 میلیون تومان

نوبت به معرفی ساعت‌های هوشمند گرانقیمت است. بسیاری از افراد، کیفیت و امکانات زیاد را در اولویت اول قرار می‌دهند و آنچنان به قیمت، اهمیتی نمی‌دهند. اگر شما نیز در این دسته قرار دارید، مدل‌هایی که در ادامه معرفی منی‌شوند، می‌توانند یک انتخاب خوب و مناسب برای شما باشند:

ساعت هوشمند سونی مدل SmartWatch 2

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 5/000/000 تومان

ساعت هوشمند سونی مدل SmartWatch 2

این ساعت هوشمند سونی دارای قابلیت‌هایی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در جدول زیر به مهم‌ترین مشخصاتساعت هوشمند سونی مدل SmartWatch 2 اشاره شده است:

ساعت هوشمند سونی مدل SmartWatch 2 مشخصات
پشتیبانی از زبان فارسی yes
منبع شارژ کابل Micro USB
جنس بند برزنت
پشتیبانی از بلوتوث yes
اندازه صفحه نمایش 1.6
سیستم عامل اندروید
نوع باتری لیتیوم پلیمری
سازگاری سازگار با تمام گوشی های اندرویدی

ساعت هوشمند مدل NAV GO

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 6/100/000 تومان

ساعت هوشمند مدل NAV GO

مشخصات کلی ساعت هوشمند مدل NAV GO را مشاهده نمایید:

ساعت هوشمند اپل واچ 3 مشخصات
سازگاری با اندروید و iOS yes
سیستم عامل اندروید
جنس بدنه استیل
مناسب برای آقایان و بانوان yes
فرم صفحه دایره
نوع کاربری ورزشی – روزمره
وزن 48 گرم
حنس بند سیلیکون

ساعت هوشمند موبووی مدل TicWatch C2 plus

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 7/200/000 تومان

ساعت هوشمند موبووی مدل TicWatch C2 plus

در حال صحبت درباره یکی از مدل‌های درخشان ساعت هوشمند هستیم. ساعت هوشمند موبووی مدل TicWatch C2 plus مشخصات و قابلیت‌های درخشانی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

ساعت هوشمند موبووی مدل TicWatch C2 plus مشخصات
پشتیبانی از زبان فارسی yes
سازگاری با اندروید و iOS
جنس بدنه فلز
GPS yes
فرم صفحه گرد
جنس بند چرم
اتصالات بلوتوث و وای فای 
مناسب برای بانوان

ساعت هوشمند سونتو مدل 3 ALL

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 8/100/000 تومان

ساعت هوشمند سونتو مدل 3 ALL

اگر شما نیز به ساعت هوشمند سونتو مدل 3 ALL علاقمند شده‌اید، جدول مشخصات آن را با دقت مطالعه نمایید:

ساعت هوشمند سونتو مدل 3 ALL مشخصات
پشتیبانی از بلوتوث yes
وزن 29 گرم
جنس بدنه فلز
GPS yes
فرم صفحه گرد
نوع کاربری ورزشی – رسمی – روزمره
سازگاری سازگار با گوشی‌های آیفون و اندروید
جنس بند پارچه‌ای

ساعت هوشمند اپل واچ سری SE 2021

آخرین قیمت در بازارهای ایران: 9/3800/000 تومان

ساعت هوشمند اپل واچ سری SE 2021

ساعت هوشمند اپل واچ سری SE 2021 دارای مشخصات زیادی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

ساعت هوشمند اپل واچ سری SE 2021 مشخصات
قابلیت ضد آب yes
مشخصات سخت افزاری پردازنده دو هسته‌ای
جنس بدنه آلومینیوم
GPS yes
فرم صفحه مستطیل
سیستم عامل WatchOS
وزن 36 گرم
جنس بند سیلیکون

مدل های ساعت هوشمند لوکس

در ادامه راهنمای خرید ساعت هوشمند، به معرفی چند مدل از ساعت‌های لوکس می‌رسیم. این ساعت‌ها از قابلیت‌ها و امکانات فوق‌‌العاده‌ای برخوردار هستند و طبیعتا قیمت آن‌ها نیز بالاتر از سایر مدل‌ها است.

مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، از بهترین نمونه‌های ساعت هوشمند لوکس به شمار می‌روند:

گارمین مارک درایور – Garmin Marq Driver

آخرین قیمت در بازارهای جهانی: 2/500 دلار

Garmin Marq Driver

این ساعت هوشمند زیبا همانطور که از اسمش نیر مشخص است، برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده است و قابلیت‌هایی همچون دور شمار، فاصله تا راننده جلوتر، نقشه پیست‌های اتومبیل‌رانی و …. را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

گارمین مارک درایور – Garmin Marq Driver مشخصات
حنس لنز کریستال
جنس بدنه تیتانیوم
جنس بند تیتانیوم
نمایشگر رنگی yes
وزن 128 گرم
عمر باتری 12 روز
رم 32 گیگابایت
GPS yes

گارمین مارک اویتور – Garmin Marq Aviator

آخرین قیمت در بازارهای جهانی: 1/950 دلار

Garmin Marq Aviator

ساعت هوشمند گارمین مارک اویتور به طور ویژه برای خلبانان طراحی شده و قابلیت‌هایی مانند گزارش آب و هوا، پشتیبانی از نقشه هوایی، هدایت اضطراری به اولین فرودگاه و … را به کاربران عرضه می‌کند.

ساعت هوشمند گارمین مارک اویتور مشخصات
جنس لنز کریستال
جنس بدنه تیتانیوم
جنس بند تیتانیوم
GPS yes
وزن 144 گرم
عمر باتری 12 روز
حافظه داخلی  32 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی yes

معرفی بهترین مچ بندهای هوشمند بازار 

اگر ساعت هوشمند برای شما مقداری گران است و یا به هر دلیل دیگری، دوست ندارید که از این گجت‌ها استفاده کنید، ما به عنوان جایگزین، به شما مچ بندهای هوشمند را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین مچ بند هوشمند

این مچ‌بندها بیشتر به عنوان دستبند سلامتی شناخته شده و طرفداران زیادی نیز دارند. از بهترین نمونه‌های مچ بند هوشمن در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردمی بند
  • شیائومی بند
  • آنر بند

سخن آخر

بلاخره به پایان راهنمای خرید ساعت هوشمند رسیدیم. اکنون با دانستن نکات، جوانب مثبت و منفی و همچنین آشنایی با برخی از بهترین ساعت‌های هوشمند، می‌توانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

به نظر شما کدام یک از مدل‌های ساعت‌های هوشمند می‌توانند برای زندگی روزمره ما مفید باشند؟ لطفا نظرات خود در این مورد را با ما و مخاطبان ایده آل تک درمیان بگذارید.

سوالات متداول

آیا ساعت هوشمند برای بدن ضرر دارد؟

از نظر پزشکی ممکن است ساعت های هوشمند با ساطع کردن امواج رادیویی و الکترومغناطیسی بر روی بیماری هایی مانند سرطان خون تاثیر منفی داشته باشند. البته این امر هنوز به اثبات عملی نرسیده است.

آیا ساعت هوشمند سیم کارت می خورد ؟

بله. برخی از مدل های ساعت هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانید سیم کارت های مخصوصی را بر روی آن‌ها نصب کنید. در زمان خرید یک ساعت هوشمند، حتما در این رابطه از فروشنده سوال نمایید.

فرق اپل فیک و اصل چیست؟

اپل فیک به راحتی از اپل اصل قابل تشخیص است. شما می‌توانید از روی مواردی ماننده اندازه ساعت، کنترلرها، بدنه پشتی و … به راحتی تشخیص دهید که آیا یک اپل واچ فیک است یا اصل.

آیا میتوان روی ساعت هوشمند واتساپ نصب کرد؟

بله. اخیرا سازندگان اپلیکیشن واتساپ اعلام کرده‌اند که یک نسخه از این برنامه را برای نصب بر روی ساعت‌های هوشمند اندرویدی طراحی کرده و روانه بازار کرده‌اند.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//