فعال سازی اینترنت ایرانسل برای اندروید و iOS

ایرانسل را می‌توان یکی از پیشگامان اینترنت همراه در ایران دانست که همواره در تلاش بوده است تا به‌روزترین تکنولوژی‌ها را در ایران به کار بگیرد. اگر چه استفاده از اینترنت همراه بسیار رایج است، اما فعال سازی اینترنت ایرانسل در بسیاری از موارد ممکن است با سختی‌هایی همراه باشد.

ایرانسل با معرفی سیمکارت‌های دوقلو توانست موبایل و سیمکارت را از کالایی لوکس و گران قیمت، به محصولاتی فراگیر و کاربردی تبدیل کند. همزمان با گسترش 3G در سراسر دنیا، این اپراتور هم اقدام به راه اندازی سیستم 3G در ایران کرد. همان کاری که با اینترنت 4g انجام داد و ذرصدد هستند تا 5G را هم در ایران گسترش دهند.

فعال سازی اینترنت ایرانسل برای اندروید و iOS موضوع این مقاله ما در مجله تکنولوژی ایده آل تک است. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

انواع اینترنت ایرانسل

ایرانسل دو نوع اینترنت به مشترکان خود ارائه می‌کند:

  1.  اینترنت همراه که همان اینترنت مورد استفاده در گوشی‌ها می‌باشد و برای استفاده شخصی کاربرد دارد.
  2.  اینترنت TD-LTE که با استفاده از یک مودم ثابت یا مودم همراه اینترنت 4G را در اختیار کاربران قرای می‌دهد. این اینترنت بیشتر برای شرکت‌ها و مصارف خانگی کاربرد دارد.

نکته مهم اما این است که ارائه انواع اینترنت ایرانسل به کمک سیمکارت میسر خواهد شد. فعال کردن هر کدام از این سرویس‌ها فرآیند خاص خود را دارد. ما در این نوشته روی فعال سازی اینترنت ایرانسل برای اندروید و iOS تمرکز کرده‌ایم.

نکاتی قبل از خرید سیمکارت

چند مورد وجود دارد که قبل از اینکه بخواهید از  تنظیمات اینترنت 4.5G ایرانسل استفاده کنید، حتما باید آن‌ها را بررسی کنید.

قبل از هر کاری مطمئن شوید که منطقه شما تحت پوشش اینترنت ایرانسل قرار دارد. این مورد مخصوصا در مناطق روستایی و شهرهای کوچک حائز اهمیت است. به دو روش می‌توانید از مناطق تحت پوشش اینترنت همراه ایرانسل اطلاع پیدا کنید:

  1. ساده‌ترین راه ممکن این است که بررسی کنید که از اطرافیان شما آیا کسی از اینترنت ایرانسل استفاده می‌کند؟ اگر جواب مثبت بود می‌توانید از او بخواهید دسترسی به اینترنت 4G ایرانسل را در محل زندگی شما هم امتحان کند.
  2.  با مراجعه به صفحه مناطق تحت پوشش اینترنت همراه ایرانسل، منطقه مورد نظر را برای تحت پوشش قرار داشتن بررسی کنید.

مطمئن شوید که گوشی همراه شما از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های جدید معمولا این ویژگی را دارند. اما اگر قصد خرید گوشی دست دوم را دارید، حتما به این ویژگی توجه داشته باشید که آیا گوشی مورد نظر از قابلیت 4G پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

فعال سازی اینترنت ایرانسل

در ادامه این مقاله، به بررسی انواع روش‌های فعالسازی اینترنت همراه ایرانسل خواهیم پرداخت:

فعال سازی اینترنت ایرانسل برای اندروید و ios با استفاده از کد ussd

با اینکه اپلیکیشن‌های زیادی برای مدیریت سیمکارت و پرداخت‌ها وجود دارند، اما برخی از افراد کماکان از کد ussd برای انجام کارهای خودشان استفاده می‌کنند.

فعال سازی اینترنت ایرانسل برای اندروید و ios با استفاده از کد ussd

برای فعال سازی اینترنت ایرانسل از طریق کد ussd کافی است کد #2*4*555* را از سیمکارت ایرانسل شماره گیری کنید. در مرحله بعد یک پیامک حاوی تنظیمات اینترنت برای شما ارسال خواهد شد. با ذخیره تنظیمات می‌توانید به راحتی از اینترنت ایرانسل استفاده کنید. اگر برای ذخیره از شما رمز درخواست شد، 1234 را وارد کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل

اگر به هر دلیلی با استفاده از روش قبلی نتوانستید تنظیمات اینترنت ایرانسل را دریافت کنید، برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل LTE به صورت آنلاین به روش زیر عمل کنید:

  •  به صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه در سایت ایرانسل مراجعه کنید.
  •  شماره تلفن خودتان را مطابق تصویر زیر وارد کرده و دکمه ارسال را بزنید. در این مرحله یک کد شش رقمی به شماره تلفنی که وارد کرده‌اید، ارسال خواهد شد.

دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل مرحله 1

  •  در صفحه بعد شماره تلفن و رمز دریافتی را وارد کرده روی دکمه ورود کلیک کنید.

دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل مرحله 2

  • در این مرحله صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که عکس و مدل گوشی شما را نشان می‌دهد. با کلیک روی گزینه تنظیم به یک صفحه جدید هدایت خواهید شد.

دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل مرحله 3

  • در این صفحه ابتدا تیک گزینه تنظیمات اینترنت همراه را بزنید و سپس روی گزینه ارسال کلیک کنید. با این کار تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل برای شما ارسال خواهد شد. از این مرحله به بعد همانند روش قبلی باید تنظیمات را ذخیره کنید. در صورت درخواست رمز، 1234 را وارد کنید.

دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل مرحله 4

فعال سازی تنظیمات اینترنت LTE ایرانسل به صورت دستی

دو روش قبلی به صورت اتوماتیک تنظیمات مورد نظر را برای شما ارسال می‌کردند و شما فقط لازم بود که این اطلاعات را ذخیره کنید. اما دریافت تنظیمات همیشه به این آسانی نیست. در برخی از موارد ممکن است گوشی شما دچار اختلال شده باشد و به شما اجازه ندهد این اطلاعات را ذخیره کنید.

در این حالت تنها گزینه موجود، فعال سازی تنظیمات اینترنت همراه به صورت دستی است. نکته مهم این است که دو روش قبلی چون به صورت اتوماتیک تنظیمات را برای شما ارسال می‌کردند، در گوشی‌های اندروید و ios روندی مشابه و یکسان دارند. اما برای دسترسی به تنظیمات اینترنت در گوشی‌های اندروید و ios لازم است که مسیرهای مختلفی را طی کنید.

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای اندروید

برای اینکه بتوانید به صورت دستی تنظیمات اینترنت 4G را در گوشی‌های اندرویدیی فعال کنید، باید مراحل زیر را طی کنید.

  • به بخش تنظیمات یا setting گوشی خود بروید. سپس گزینه Network & Internet را باز کنید.

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای اندروید مرحله 1

  • در پنجره جدید روی گزینه mobile netwok تب کنید، پنجره جدیدی برای شما باز شود.

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای اندروید مرحله 2

  • روی گزینه access point name تب کنید.

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای اندروید مرحله 3

  • گزینه Irancell-Internet را باز کنید. یا اگر چنین گزینه‌ای را مشاهده نمی‌کنید، با تب روی علامت + یک  APN جدید بسازید.

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای اندروید مرحله 4

  • روی گزینه Name تب کنید و مقدار آن را روی Irancell-Internet تنظیم کنید. مقدار APN هم را روی mtnirancell قرار دهید. به بقیه گزینه‌ها کاری نداشته باشید. مطمئن شوید گزینه های proxy، port، username و password خالی باشند.

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای اندروید مرحله 5

  • روی سه نقطه در بالای تصویر تب کرده و گزینه save را بزنید. سپس گوشی خود را یکبار خاموش و روشن کنید حالا می‌توانید با خیال راحت از اینترنت همراه ایرانسل بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای اندروید مرحله 6

فعال سازی دستی اینترنت ایرانسل برای ios

ios یک سیستم عمل مختص به گوشی‌های آیفون است. روند فعال سازی اینترنت ایرانسل در گوشی‌های آیفون متفاوت از گوشی‌های اندرویدی است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به بخش تنظیمات یا setting گوشی خود بروید و روی گزینه cellular کلیک کنید.
  • در پنجره جدید گزینه cellular data  را فعال کنید. در همین پنجره روی گزینه Cellular Data Network تب کنید.
  • مشابه تنظیمات گوشی‌های اندرویدی مقدار APN را به mtnirancell تغییر دهید. گوشی خود را خاموش کرده و سپس روشن کنید. حالا به راحتی می‌توانید از اینترنت همراه خود لذت ببرید.

راه حل آخر تنظیم اینترنت ایرانسل

اگر با موارد گفته شده موفق به فعال سازی اینترنت ایرانسل در گوشی خود نشدید، می‌توانید از خطوط ایرانسل با شماره 700 تماس بگیرید. همچنین از سایر خطوط با شماره گیری 09377000000 از خدمات پشتیبانی ایرانسل بهره ببرید و مشکلات احتمالی خود را از این طریق پیگیری کنید.

فعال سازی اینترنت ایرانسل گوشی سامسونگ و شیاومی

فعال سازی اینترنت ایرانسل گوشی سامسونگ، شیاومی، هواوی، ال‌جی و سایر برندهایی که از اندروید استفاده می‌کنند مشابه هم است. در فعال سازی اینترنت ایرانسل به صورت اتوماتیک با همدیگر همچ تفاوتی ندارند.

فعال سازی اینترنت در گوشی شیائومی و سامسونگ

 

اما در تنظیم دستی مسیر دستیابی آن‌ها به access point nama ممکن است با هم متفاوت باشد. به غیر از این مورد هیج تفاوتی دیگری با همدیگر ندارند و اصل کار همان است که توضیح داده شد.

گوشی های دو سیمکارته 

گوشی های دو سیمکارته یکی از ترندهای بسیار محبوب بازار می‌باشند. به صورتی که کمتر گوشی موجود در بازار، تک سیمکارته می‌باشد. بنابراین در نظر داشته باشید اگر پس از طی مراحل بالا نمی‌توانید از اینترنت استفاده کنید، ممکن مربوط به تنظیمات گوشی دو سیمکارت باشد.

گوشی های دو سیم کارته

در برخی از این گوشی‌ها امکان استفاده از اینترنت 4G در هر دو سیمکارت فعال است و فقط لازم است که سیمکارتی که از اینترنت استفاده می‌کند را تعیین کنید. اما برخی دیگر برای اینکه بتوانید از اینترنت 4G استفاده کنید، علاوه بر تعیین سیمکارت، نیاز است که نوع شبکه را هم انتخاب کنید.

چرا که فقط یکی از سیمکارت‌ها می‌تواند از اینترنت 4G استفاده کند. بنابراین در نظر داشته باشید که علاوه بر تنظیمات اینترنت ایرانسل باید تنظیمات گوشی و سیمکارت‌ها را هم بررسی کنید.

تبدیل سیمکارت عادی به usim

با اینکه چند سالی از ورود فناوری LTE به ایران می‌گذرد، اما هنوز بسیاری از افراد از سیمکارت‌های قدیمی خود استفاده می‌کنند. برای استفاده از اینترنت 3G به تغییر خاصی نیاز نیست. اما برای استفاده از اینترنت 4G ایرانسل نیاز است که از سیمکارت‌های خاصی به اسم usim استفاده کنیم.

تبدیل سیمکارت عادی به usim

بنابراین اگر سیمکارت شما جدید نیست، ممکن است از اینترنت LTE پشتیبانی نکند. به همین دلیل لازم است که سیمکارت خود را به usim تغییر دهید.

ترابرد

یکی از مشکلات افراد این است که قبلا از سیمکارت سایر اپراتورها استفاده کرده‌اند. حالا شماره آن‌ها در بین تعداد زیادی از دوستان، اقوام و همکاران پخش شده است. بنابراین تعویض اپراتور و شماره تماس یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد از آن فراری هستند.

اما با معرفی امکان ترابرد در سال‌های اخیر این مشکل به کلی حل شده است. شما از هر اپراتوری می‌توانید با حفظ شماره موجود، اپراتور خود را به ایرانسل تغییر دهید. با این کار می‌توانید از خدمات ایرانسل استفاده کنید، بدون اینکه دردسرهای تغییر شماره را تحمل کنید.

در نظر داشته باشید که اگر از نتیجه ترابرد راضی نباشید می‌توانید دوباره به اپراتور اصلی خود برگردید.

خرید بسته اینترنت ایرانسل

تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل هم در حالت عادی و هم در حالتی که از بسته اینترنت استفاده می‌کنید، کاربرد دارد. اما نکته مهم این است که بسته‌های اینترنت، هزینه‌های شما را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

اصولا بدون خرید بسته‌های اینترنت، استفاده از اینترنت آزاد سیمکارت توجیه اقتصادی ندارد. با شماره گیری کد دستوری #5*555* می‌توانید برای خرید اینترنت ایرانسل اقدام کنید.

البته را‌ه‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد. از طریق برنامه ایرانسل من هم می‌توانید بسته اینترنت خریداری کنید. همچنین بسیاری از اپلیکیشن‌های پرداخت هم این امکان را به شما می‌دهند که بسته به نیازهای خودتان خدمت مورد نظر را خریداری کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من

ایرانسل خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌کند. در همین راستا با راه اندازی سایت و اپلیکیشن ایرانسل من، سطح جدیدی از دسترسی را برای کاربران خود فراهم کرده این تا بتوانند حساب کاربری خود را مدیریت کنند.

ایرانسل من

فعال سازی اینترنت ایرانسل بدون خرید بسته و همچنین مدیریت بسته‌ها کاربرد بسیار زیادی ندارد. به کمک این برنامه هم می‌توانید بسته بخرید هم می‌توانید از باقیمانده بسته خود مطلع شوید.

یکی از مشکلاتی که کاربران اینترنت ایرانسل با آن روبرو هستند، کار نکردن اینترنت آن‌ها پس از خرید بسته‌های اینترنت است. خود ایرانسل پس از خرید بسته به کاربران یک پیام می‌دهد که باید داده‌های اینترنت خود را خاموش و سپس روشن کنید تا بسته جدید برای شما فعال شود و بتوانید از اینترنت استفاده کنید.

اما در برخی از موارد این اقدامات کافی نیست و پس از خاموش و روشن شدن دیتا هم اینترنت شما فعال نخواهد شد. در چنین حالتی اگر گوشی خود را خاموش و روشن کنید، به احتمال زیاد مشکل شما رفع خواهد شد.

اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت ایرانسل

آگاهی از باقیمانده اینترنت برای همه نیاز است. با این کار حساب و کتاب میزان اینترنت مصرفی در دستتان خواهد بود. برای آگاهی از باقیمانده حجم اینترنت خود می‌توانید از اپلیکیشن یا سایت ایرانسل من استفاده کنید.

از طرفی دیگر با شماره گیری کد دستوری #4*1*555* از میزان حجم اینترنت باقیمانده خود باخبر شوید. علاوه بر آن کد دستوری #10*141* هم وظیفه مشابهی دارد و میزان حجم باقیمانده اینترنت شما را به اطلاعتان می‌رساند.

باقیمانده اینترنت ایرانسل

کلام پایانی

در این مقاله به صورت کامل، تمامی راه‌های فعال سازی اینترنت همراه ایرانسل را بررسی کردیم. امیدواریم بتوانید از این به بعد به راحتی اینترنت موبایل خود را فعال کرده و از آن لذت ببرید.

دریافت تنظیمات اینترنت 4.5G ایرانسل فرآیند پیچیده‌ای ندارد و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. اگر در موارد بیان شده مشکلی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات از ما بپرسید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//