قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی های اندروید

امان از پیام تمام شدن بسته اینترنت! کاربران گوشی‌های اندروید یک مشکل بزرگ دارند: اینترنت آن‌ها زودتر از آنچه که انتظار دارند، تمام می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق، اینترنت پس زمینه برنامه‌ها است. زمانی که شما حتی فکرش را هم نمی‌کنید، بعضی از اپلیکیشن‌ها به صورت مخفی در حال مصرف بسته اینترنت نازنین شما هستند! در این مواقع، حتما باید برای قطع دسترسی برنامه‌ ها به اینترنت دنبال یک راه چاره باشید.

اپلیکیشن‌های اندروید، برای آپدیت شدن و یا نوش جان کردن اینترنت، نیازی به کسب اجازه از شما ندارند! دقیقا به همین دلیل است که هر بار که اینترنت همراهتان تمام می‌شود به این فکر می‌کنید که: مگر من چقدر اینترنت مصرف کرده‌ام که حجم بسته من به این زودی تمام شد؟

خوشبختانه سیستم عامل راه‌حل‌هایی را برای جلوگیری از مصرف اینترنت پس زمینه اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته است. البته برنامه‌هایی نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند کیفیت این کار را ارتقا دهند. به عبارتی دیگر، هم با استفاده از تنظیمات Android و هم از طریق نصب اپلیکیشن‌های مخصوص، می‌توانید دسترسی برنامه‌ها به اینترنت موبایل را قطع کنید.

امروز و در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک می‌خواهیم با قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت شما را برای همیشه از دست این معضل خلاص کنیم. اگر از مصرف خودسرانه بسته‌ها توسط اپلیکیشن‌های اندروید خسته شده‌اید؛ حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت از طریق تنظیمات اندروید

برای مدیریت کردن استفاده از دیتای موبایل در گوشی‌های اندروید و محدود کردن برنامه‌ها باید به مسیر زیر بروید:

Settings > Network & internet > Data Usage

در میانه این صفحه، شما گزینه غیرفعال کردن کامل استفاده از دیتای موبایل را مشاهده خواهید نمود. البته این گزینه فقط در مواقعی خاص، کاربرد دارد. مانند زمانی که بیش از آنچه که اینترنت دیتا اجازه می‌دهد، از اینترنت استفاده کرده باشید.

مشاهده مصرف اینترنت توسط برنامه ها

برای قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت می‌توانید گزینه “Data warning & limit” را انتخاب کنید. اکنون یک حد برای استفاده از دیتای موبایل تعیین کنید. به عنوان مثال با وارد کردن 5 گیگابایت، به تلفن همراه خود می‌گویید که مجاز نیست بیش از این میزان، از دیتا استفاده کند. در این شرایط و با عبور مصرف اینترنت از 5 گیگابایت، دیتای موبایل خاموش خواهد شد.

با استفاده از این روش، علاوه بر جلوگیری از مصرف اینترنت پس زمینه توسط برنامه‌ها، می‌توانید شرایط کلی استفاده خودتان از دیتای تلفن همراه را نیز مدیریت کنید. البته این روش کلی است و در آن، تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها محدود می‌شوند.

محدود کرده برنامه ها برای استفاده از دیتا

با استفاده از گزینه “App data usage” می‌توانید میزان مصرف اینترنت توسط هر برنامه را مشاهده کنید. به دنبال اپلیکیشن‌هایی باشید که مصرف زیادی داشته‌اند تا دسترسی آن‌ها به اینترنت دیتا را قطع کنید.

گزینه app data usage

در لیست برنامه‌هایی که در این صفحه ظاهر می‌شوند، با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها، می‌توانید دسترسی به اینترنت را برایشان قطع کنید. به این منظور کافی است تا گزینه “Background Data” را غیر فعال کنید. البته در این وضعیت، دسترسی اصلی برنامه به اینترنت موبایل قطع نخواهد شد؛ بلکه تنها از مصرف پنهان دیتا توسط آن، جلوگیری خواهد شد.
محدود کردن background data

ممکن است بررسی تک به تک تمام برنامه‌ها، کار زمانبری بوده و از حوصله شما خارج باشد. در این شرایط می‌توانید از یک گزینه کلی تحت عنوان “Data Saver” استفاده کنید.

گزینه data saver

با فعال کردن این قابلیت، از ارسال و دریافت داده در پس زمینه توسط اپلیکیشن‌های مختلف، جلوگیری خواهد شد.

جلوگیری از مصرف اینترنت توسط برنامه‌ها با نصب اپلیکیشن

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، علاوه بر تنظیمات اندروید، یک راه حل دیگر نیز برای قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت وجود دارد. شما می‌توانید این کار را به راحتی و از طریق نصب اپلیکیشن‌های مخصوص انجام دهید. NetGuard گزینه‌ای است که ما در این زمینه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اپلیکیشن NetGuard

این برنامه علاوه بر محدود کردن برنامه‌ها برای استفاده از دیتای موبایل، می‌تواند از اتصال آن‌ها به وای فای نیز جلوگیری کند. استفاده از این اپلیکیشن، باعث می‌شود مجبور نباشید هر روز تنطیمات تلفن همراه خود را برای مشاهده مصرف اینترنت توسط برنامه‌ها، بررسی کنید. علاوه بر این، می‌تواند به کاهش مصرف باتری موبایل نیز کمک کند.

دانلود اپلیکیشن NetGuard برای اندروید

از طریق لینک‌های زیر می‌توانید این اپلیکیشن محبوب و پرکاربرد را دانلود نمایید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

اپلیکیشن NetGuard همانند یک فایروال عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که تصمیم بگیرید کدام برنامه‌ها مجاز به استفاده از دیتای موبایل باشند و کدام یک خیر. از آنجایی که این برنامه، مجوز دسترسی به فایل‌های مهم شما را نمی‌خواهد، مطمئن خواهید بود که اطلاعات شخصی شما را سرقت نمی‌کند.

همانند تمام وی پی ا‌ن های دیگر (NetGuard همانند یک VPN محلی عمل می‌کند) با اجرای این اپلیکیشن نیز یک کلید بر روی نوار بالایی تلفن همراه شما به نمایش درخواهد آمد. NetGuard تمام برنامه های شما را به ترتیب حروف الفبا نمایش می دهد. در کنار هر برنامه‌ای، یک گزینه برای وای فای و یک گزینه هم برای دیتا وجود دارد. می‌توانید به دلخواه، هر کدام را فعال یا غیر فعال کنید.
مسدود کردن اینترنت برنامه ها با NetGuard

این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید فقط زمانی اینترنت دیتا مصرف شود که صفحه نمایش روشن باشد. به عبارت دیگر، با خاموش کردن صفحه نمایش، دیتای موبایل نیز به صورت اتوماتیک غیر فعال شود.

کلام پایانی

با استفاده از روش‌های گفته شده در این مقاله، می‌توانید به راحتی بر مصرف بسته‌های اینترنت خود نظارت داشته باشید و از اتلاف بیهوده آن جلوگیری کنید. در این صورت، دیگر با تمام شدن ناگهانی و زودتر از موعد اینترنت تلفن همراه خود، متعجب نخواهید شد.

اگر شما عزیزان از اپلیکیشن و یا روش دیگری برای قطع دسترسی برنامه‌ها به اینترنت استفاده می‌کنید، لطفا در بخش نظرات همین مقاله آن را با ما و سایر خوانندگان مجله ایده آل تک در میان بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//