بهترین برنامه های ارسال پست اتوماتیک اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

حضور موفق در وب، به مدیریت مناسب شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد؛ به این معنی که باید مدام دنبال‌کننده‌های خود را از آپدیت‌ها مطلع کنید. دنیای مدرن سرعت بالایی دارد؛ اگر اخبار خود را در لحظات حساس و ابتدایی ارسال نکنید، هزاران بازدید و حتی دنبال‌کننده را از دست خواهید داد. به همین دلیل ارسال خودکار پیام در رسانه‌های اجتماعی بسیار ضروری خواهد بود.

خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای ساده‌تر کردن ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی، موجود است. این ابزارها به مواردی مانند پست‌های وبلاگ و سایر ورودی‌ها پاسخ می‌دهند؛ بنابراین مجبور نیستید به صورت دستی پست ایجاد کنید.

این ابزار‌ها همچنین توانایی برنامه‌ریزی برای چندین پست، قبل از زمان ارسال را هم برای شما فراهم می‌کنند. در ادامه تعدادی از برنامه‌های کاربردی برای مدیریت ارسال خودکار پیام در رسانه‌ های اجتماعی را معرفی خواهیم کرد. با ما در مجله تکنولوژی ایده آل تک همراه شوید.

برنامه ارسال پست اتوماتیک در اینستاگرام

اگر می‌خواهید بیشترین بازدهی را از کسب و کار خود داشته باشید، نیاز به یک استراتژی دقیق و منظم خواهید داشت. این موضوع در بازاریابی آنلاین و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه کسب و کارهای اینستاگرامی، ارسال پست به صورت منظم و در زمان‌های مشخص است.

اگرچه با مدیریت بهتر پیج‌های بیزینسی می‌توان به یک برنامه زمان‌بندی شده برای ارسال دقیق و منظم پست‌ها دست پیدا کرد. اما باز هم ممکن است گاهی وقت‌ها نتوانید مطابق انتظار جلو بروید. این‌جاست که اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند به کمک ادمین‌ها و گردانندگان صفحات اینستاگرام بیایند.

اینستاگرام موثرترین شبکه اجتماعی در زمینه در زمینه رشد کسب و کارهای مختلف و بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود. جدول زیر تاثیر شبکه‌های اجتماعی مختلف در برندینگ و فروش آنلاین را نشان می‌دهد:

تاثیر شبکه های اجتماعی روی کسب و کارهای مختلفهمان‌طور که مشاهده می‎‌کنید، سهم اینستاگرام در بازاریابی‌ و برندینگ آنلاین، از مجموعه تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر بیشتر است. بنابراین بدیهی است که تمرکز مدیران کسب و کار، روی این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.

با یک جستجوی ساده در اینترنت و فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور، متوجه خواهید شد که برنامه‌های بسیار زیادی برای زمانبندی پست‌های اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، در دسترس شما قرار دارند. اما سوال این‌جاست که کدام یک از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند بهترین بازدهی و عملکرد را داشته باشند.

ما در ادامه کار شما را برای انتخاب یکی از این برنامه‌ها راحت کرده‌ایم. هر کدام از برنامه‌هایی که در قسمت‌های بعدی معرفی می‌شوند، می‌توانند به بهترین شکل ممکن، ارسال زمانبندی شده پست‌های شما را در صفحات اینستاگرام، مدیریت کنند.

مزایای ارسال پست زمان‌بندی شده در اینستاگرام

پست‌های زمان‌بندی شده در اینستاگرام، مزایای زیادی را برای کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، به همراه دارد که در ادامه، به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • با زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام، در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. به جای این‌که هر روز وقت خود را به ارسال پست اختصاص دهید، می‌توانید همه آن‌ها را در یک زمان مشخص، زمان‌بندی کنید.
  • این ابزارها انتشار پست را ساده‌تر می‌کنند.
  • با استفاده از این ابزارها می‌توانید همه پست‌های خود را با فیلتر، پالت رنگ، کپشن و … مشابه منتشر کنید. به این ترتیب، صفحه اینستاگرام شما از زیبایی بیشتری برخوردار می‌شود.
  • به کمک این برنامه‌ها می‌توانید پست‌های بیشتری منتشر کنید و در نتیجه، نرخ تعامل صفحه شما بالاتر خواهد رفت.
  • این ابزارها به شما در پیدا کردن کپشن‌های بهتر کمک می‌کنند.
  • انتشار پست‌های زمان‌بندی شما باعث می‌شود پست‌های شما در فواصل منظم منتشر شوند.

طبق تحقیقاتی که موسسه Keep انجام داده است، تنها 36 درصد از مشاغل کوچک، به استراتژی بازاریابی محتوا در ایسنتاگرام علاقمند هستند و این کار را انجام می‌دهند. بنابراین استفاده از این ابزارها و در نتیجه ایجاد یک استراتژی منظم، می‌تواند شما را جلوتر از بسیاری از رقیبان خود قرار دهد.

استاتژی‌های بازاریابی محتوا (از جمله ارسال پست‌های زمان‌بندی شده) منجر به صرفه جویی در هزینه‌های کسب و کار شما خواهند شد. بر این اساس، یک استراتژی محتوا، 62 درصد کمتر از بازاریابی‌های سنتی هزینه بر جا می‌گذارد؛ این در حالیست که 3 برابر آن‌ها نیز بازدهای دارد!

تصویر زیر، شبکه‌های اجتماعی که توسط کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند را نشان می‌دهد. بر این اساس، بیش از 24 درصد از این مشاغل، از اینستاگرام برای استراتژی محتوای خود استفاده می‌کنند. (البته این آمار قطعا در کشورمان متفاوت خواهد بود؛ زیرا فیسبوک آن‌چنان مورد استقبال ما ایرانی‌ها نیست)

شبکه های اجتماعی مورد استفاده توسط مشاغل مختلف

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، 39 درصد از کسب و کارهای مختلف، اصلا از شبکه‌های اجتماعی برای استراتژی محتوا استفاده نمی‌کنند. این موضوع، نشان می‌دهد که موارد از قبیل زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام، می‌تواند تا چه اندازه در روند بهبود تجارت شما موثر باشد.

بهترین ابزارهای زمان‌بندی پست در اینستاگرام

در لیست زیر، می‌توانید بهترین ابزارهای رایگان ارسال خودکار پست در اینستاگرام را مشاهده کنید:

  1. Combin Scheduler
  2. Semrush
  3. Tailwind
  4. Sked Social
  5. Buffer
  6. Hootsuite
  7. SproutSocial

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی جداگانه هر کدام از این ابزارهای قدرتمند و البته رایگان بپردازیم.

Combin Schedule

این ابزار را می‌توان بهترین انتخاب برای کسب و کارهای متوسط و کوچک به شمار آورد. خوشبختانه استفاده از Combin کاملا رایگان بوده و برای ارسال پست‌های زمان‌بندی شده توسط این برنامه، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.

برنامه combin

با استفاده از این ابزار، می‌توانید پست‌های زمان‌بندی شده خود را از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ منتشر کنید. Combin از سیستم عامل‌های ویندوز، مک و اوبنتو پشتیبانی می‌کند. قابلیت مشاهده پیش‌نمایل موبایل نیز به شما امکان می‌دهد پست‌های خود را قبل از انتشار، به درستی تنظیم کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه Combin

  1. این برنامه از ویژگی‌هایی مانند ویرایش تصاویر، برچسب‌گذاری موقعیت مکانی، تگ کردن کاربرها، هشتگ گذاری، مدیریت هشتگ‌ها، گذاشتن لینک در بیو، انتشار استوری‌های انبوه و … برخوردار است.
  2. نسخه رایگان این ابزار، به کاربران اجازه مدیریت یک حساب، انتشار 3 پست و 15 استوری در هفته را می‌دهد.
  3. نسخه رایگان Combin امکان انتشار لینک در بیو، برچسب‌گذاری مکان و استفاده از تصاویر انبوه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به طور کلی می‌توان گفت که Combin یک ابزار قدرتمند است که با زمان‌بندی و مدیریت پست‌ها، به شما در جذب فالوئرهای جدید اینستاگرام کمک می‌کند. رابط کاربری این برنامه بسیار آسان است و حتی کاربران مبتدی نیز می‌توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

آموزش دانلود و استفاده از Combin

برای دانلود این ابزار قدرتمند زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از نصب این برنامه، روی آیکون آن در دسکتاپ کلیک کنید تا اجرا شود. مطابق تصویر زیر، در اولین قدم، باید نام کاربری و پسورد حساب اینستاگرام خود را وارد کنید.

 

Buffer یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین برنامه‌ها برای خودکار کردن ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی است. این برنامه با اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و پینترست کار می‌کند، اما بسیاری از ویژگی‌های آن مناسب برای پست‌‌های اینستاگرام است.

بافر یک سرویس پولی است، اما یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه هم دارد. قیمت این سرویس به ترتیب 15، 65 و 99 دلار در ماه برای برنامه‌های Premium ، Pro و Business است. تفاوت این برنامه‌ها در تعداد کاربران، تعداد پست‌های برنامه ریزی شده برای هر حساب و تعداد حساب‌های شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند مدیریت کند.

ارسال خودکار پیام با Buffer

بافر این امکان را به شما می‌دهد تا به طور مستقیم، پست‌ها را زمان‌بندی کنید، یک برنامه زمان‌بندی ارسال پست ایجاد کنید و پست‌های متناسب هر شبکه‌ اجتماعی را جداگانه تنظیم کنید.

بافر همچنین شامل ویژگی‌هایی مانند ایجاد اولین نظر در اینستاگرام برای تگ‌های کم ‌‌اهمیت، مدیریت هشتگ و نمایش تجزیه و تحلیل بر اساس عملکرد پست‌های شما است.

نحوه ی ارسال پست زمانبندی شده در بافر

ابتدا وارد وب سایت Buffer شده و روی گزینه “Get started now” که در وسط صفحه قابل مشاهده است، کلیک کنید.

روی get started now کلیک کنید

در مرحله بعد، در قسمت Publishing تعرفه رایگان برنامه را انتخاب کنید. این تعرفه به شما اجازه دسترسی به 3 صفحه مختلف اینستاگرام و روزانه ارسال 10 پست را می‌دهد.

تعرفه رایگان را انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید در برنامه ثبت نام کنید. به این منظور، کافیست یک آدرس ایمیل و یک پسورد معتبر وارد نمایید.

ایمیل و گذر واژه خود را وارد نمایید

پس از ثبت نام و مطابق عکس زیر، روی گزینه “Connect your first channel” کلیک کنید.

یک کانال اضافه کنید

در صفحه جدید، روی Instagram کلیک کنید.

اینستاگرام را انتخاب کنید

در این مرحله باید ایمیل و رمز عبور صفحه فیسبوک که پیج اینستاگرام خود را به آن متصل کرده‌اید وارد کنید تا بتوانید به راحتی پست‌های خود را برای زمان‌های متفاوت، برنامه‌ریزی کنید.

ارسال پست اتوماتیک اینستاگرام در IFTTT

IFTTT فقط برای شبکه‌های اجتماعی نیست. از IFTTT می‌توان برای ذخیره خودکار پیوست‌های ایمیل در یک پوشه دراپ‌باکس استفاده کرد. همچنین می‌توان دستگاه‌های هوشمند مختلف را به یک‌دیگر پیوند داد و از همه مهمتر، رسانه‌های اجتماعی خود را به صورت خودکار درآورد.

ارسال خودکار پیام در برنامه IFTTT

IFTTT از طریق یک سری دستورات “اگر x (triggers یا ماشه)، آنگاه y (action یا عمل)” کار می‌کند. اگر x آنگاه y، یعنی اگر x اتفاق افتاد آنگاه باید y انجام شود. به عنوان مثال: اگر پست جدید وردپرس در سایت شما با یک برچسب خاص ایجاد شد، آنگاه یک توییت در شبکه اجتماعی ارسال شود.

هم triggers و هم action توسط شما تعیین می‌شود. برای اینکه هر یک از این دستورات کار کند، لازم است حساب IFTTT خود را به حساب‌های شبکه‌ های اجتماعی خود پیوند دهید. مهمتر از همه اینکه IFTTT رایگان است، اما می‌توانید برای استفاده از ویژگی‌های بیشتر و کامل‌تر آن، نسخه Pro را خریداری کنید.

مراحل ارسال پست زمان دار با IFTTT

قبل از هر چیز، اپلیکیشن این برنامه را از طریق لینک زیر دانلود و نصب نمایید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از نصب، روی آیکون این برنامه ضربه بزنید و حساب کاربری خود را ایجاد کنید. البته می‌توانید این کار را از طریق وب سایت IFTTT نیز انجام دهید.

ثبت نام در IFTTT

در مرحله بعد، باید گذرواژه حساب خود را وارد کرده و آن را تایید کنید. اکنون حساب شما در اپلیکیشن یا وب سایت IFTTT ساخته شده و  می‌توانید بدون هیچ مشکلی، پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف، زمانبندی کنید.

برنامه ارسال پست خودکار اینستاگرام هوت سوت (Hootsuite)

Hootsuite با توجه به ویژگی‌های توییتر طراحی شده است؛ اما با اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، لینکدین و پینترست هم کار می‌کند. این برنامه یک پلتفرم قدرتمند است، اما نسخه رایگان آن ویژگی‌های بسیار محدودی در مقایسه با نسخه premium دارد.

ارسال پیام در شبکه Hootsuite

در نسخه رایگان Hootsuite، تنها به یک کاربر و سه کانال اجتماعی دسترسی دارید و می‌توانید حداکثر برای 30 پست برنامه‌ریزی کنید. نسخه‌های پولی هم از 29 دلار در ماه شروع می‌شود. نسخه پولی امکان دسترسی به حداکثر 10 پروفایل اجتماعی و زمان‌بندی پست به تعداد نامحدود دارد، اما همچنان به یک کاربر محدود می‌شود.

مراحل زمان بندی پست برای ارسال در اینستاگرام در هوت سوت

ابتدا باید وارد وب سایت Hootsuite شده و روی گزینه “Start your free 30-day trial” کلیک کنید. این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد به مدت 30 روز، به صورت کاملا رایگان از ابزارهای آن استفاده کنند.

در برنامه هوت سوت یک حساب کاربری بسازید

در مرحله بعد و مطابق عکس زیر، مشخصات خواسته شده را تکمیل کرده و روی گزینه “Create my account” کلیک کنید.

مشخصات خواسته شده را وارد کنید

در مرحله بعدی، باید مشخصات و نحوه پرداخت خود را وارد کنید تا حساب یک ماهه رایگان برای شما فعال شود. پس از آن می‌توانید انواع پست‌های خود را برای اینستاگرام، زمان‌بندی کنید.

برنامه ارسال پست خودکار اینستاگرام توسط Sprout Social

Sprout Social یک سرویس پولی برای اتوماتیک کردن ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی است. ابتدایی‌ترین سطح آن، ماهانه 99 دلار برای هر کاربر هزینه دارد. این سطح شامل دسترسی به 5 پروفایل شبکه‌های اجتماعی و یک اینباکس جمعی است. به عبارت دیگر، می‌توانید همه فعالیت‌ها را در همه حساب‌ها، در یک‌جا مشاهده کنید.

Sprout Social یک سرویس پولی برای اتوماتیک کردن ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی است

نحوه ی ارسال پست زمانبندی شده در Sprout Social

ابتدا وارد وب سایت Sprout social شده و روی گزینه “start your free trial” کلیک کنید.

حساب کاربری خود را بسازید

برای اینکه بتوانید از حساب 30 روز رایگان این برنامه استفاده کنید، باید یکی از تپلن‌های برنامه را خریداری کنید. در صورتی که امکان خرید بین المللی نداشته باشید، این برنامه برای شما مناسب نخواهد بود.

نسخه پولی برنامه

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کمترین هزینه برای استفاده از خدمات این برنامه، 99 دلار خواهد بود.

زاپیر (Zapier)

Zapier مانند IFTTT، ابزار اتوماتیک کردن مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که در یک سری از شرایط (triggers) فعال می‌شود. تسک‌های اتومات در زاپیر، Zaps نام دارند و تقریبا تمام اهداف شما را برآورده خواهند کرد.

ارسال خودکار پیام با Zapier

زاپیر با دسترسی به بیش از 250 سرویس، دارای طیف گسترده ای از قابلیت‌ها است. بنابراین یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای اتومات کردن شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

Zapier دارای یک سطح رایگان است که می‌تواند حداکثر 100 تسک در ماه انجام دهد. در این سطح، شما فقط به 5 تا Zap مختلف و همچنین هر Zap تا یک مرحله محدود خواهید بود. اولین سطح پرداختی 19.99 دلار در ماه است و حداکثر 750 تسک در ماه با محدودیت 20 تا Zap و دستورالعمل های چند لایه را ارائه می‌دهد.

SocialPilot

SocialPilot یک برنامه premium است که بسیاری از ویژگی‌های مشابه برنامه‌های با قیمت بالاتر را با بودجه کمتر ارائه می‌دهد. نکته اصلی در فروش این سرویس، مقرون به صرفه بودن آن از رقبای قدرتمندی مانند Hootsuite و Sprout Social است. پایین‌ترین سطح اشتراک 30 دلار در ماه یا 25 دلار در سال است.

ارسال خودکار پیام با SocialPilot

SocialPilot به کاربران این امکان را می‌دهد تا 25 حساب مختلف از شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنند. این ابزار، گزارش‌های تحلیلی و ترافیکی پست‌ها را ارائه می‌دهد و امکان برنامه‌ریزی برای انبوهی از پست‌ها را فراهم می‌کند.

در پایین‌ترین سطح از این برنامه، می‌توانید حداکثر سه عضو تیم و دو حساب Facebook Ad داشته باشید. برای یک کسب و کار کوچک که تازه شروع به ارسال خودکار پیام در شبکه‌های اجتماعی کرده است، Social Pilot با کمترین هزینه، امکانات مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

در سطوح بالاتر، ویژگی‌های بیشتری مانند اینباکس جمعی و مدیریت مشتری را ارائه می‌دهد. SocialPilot یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان هم دارد که می‌توانید از این طریق امکانات و ویژگی‌های آن را دقیق‌تر بررسی کنید.

کلام پایانی 

امروزه، انتقال سریع اطلاعات و ارائه به‌هنگام محصولات و خدمات، یک اصل مهم و کلیدی برای کسب و کارهای آنلاین محسوب می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها را برای ارتباط سریع با مشتریان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. امروز و در این مقاله با 6 ابزار بسیار مهم و کاربردی برای ارسال خودکار پیام در شبکه‌های اجتماعی، آشنا شدیم. ابزارهایی که می‌توانند در کمترین زمان ممکن، محصولات و خدمات شما را در فضای مجازی منتشر کنند.

در صورتی که در ارتباط با مدیریت شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیام در آن‌ها، سوال یا ابهامی دارید، در بخش نظرات همین مقاله مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//