بررسی 2 مورد از بهترین سیستم های استریو خانگی در سال 2021

اسپیکرها از دیرباز در خانه‌های ما حضور داشتند، وسایلی که باعث می‌شوند صدای رادیو و موزیک پلیر و دیگر وسایل صوتی و تصویری را بلندتر بشنویم. اما در حال حاضر در ساخت اسپیکرها، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری استفاده می‌شود که آنها را تبدیل به سیسم‌های استریو خانگی تبدیل کرده و می‌تواند برای سینمای خانگی و تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. البته موارد استفاده سیستم‌های پخش خانگی فقط به این موارد محدود نیست و معمولا برای مهمانی‌ها و سخنرانی‌ها نیز از آنها استفاده می‌شود. با این مقدمه تلاش کرده‌ایم در این مقاله برخی از برندهای خوب که سیستم‌های استریو خانگی خوبی به بازار ارائه کرده‌اند را بررسی کنیم تا اگر قصد خرید این دستگا‌ه‌ها را دارید، بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 چه ویژگی‌هایی در سیستم‌های پخش خانگی مهم است؟

سیستم ‌های پخش خانگی یا استریو را باید متناسب با فضایی که دارید، انتخاب کنید. اگر سیستم پخش خانگی را برای یک خانه با متراژ کم می‌خواهید شاید بهتر باشد از انواعی از استریو را انتخاب کنید که صدای بلندتری نسبت به فضای ساختمان ایجاد نکند.

همچنین نوع استفاده خود را مشخص کنید. شاید بخواهید یک سیستم پخش خانگی فقط برای مهمانی‌های بزرگ داشته باشید و یا آنکه بخواهید فیلم‌های تلویزیون و یا لپ‌تاپ را با صدای بهتر و تاثیرگذارتری بشنوید. بنابراین به کاربردها توجه کنید.

بر اساس فضا و کاربرد، می‌توانید اندازه اسپیکر خود را هم مشخص کنید؛ برای مثال دو اسپیکر ایستاده ساده برای قرار دادن در کنار یک تلویزیون قدیمی، حتما مناسب خواهد بود، اما شاید بهتر باشد از اسپیکرهای کوچک bookshelf که قابلیت اتصال بلوتوثی دارند استفاده کنید تا آن را بتوانید در فاصله دورتری از تلویزیون قرار دهید تا صدا بیشتر پخش شود. برای مشاهده مدل های اسپیکر ایستاده با توجه به نیاز خود از لینک کمک بگیرید.

همچنین باید با مواردی مانند فرکانس صدا (بر حسب هرتز)، آمبدانس (مقاومت الکتریکی امپلیفایرها بر حسب اهم) و حساسیت صدا (بر حسب دسیبل) آشنا باشید تا بتوانید مدل‌های مختلف را با همدیگر مقایسه کنید. برای مثال هر چه توان صدا به 20 هرتز نزدیک‌تر باشد، اسپیکر صداهای بم‌تر را بهتر پخش می‌کند. به طور معمول عددی که برای توان صدا باید گزارش شود، دو بخشی است. عدد دوم باید نزدیک به 20 کیلو هرتز باشد تا بتوانید صداهای زیر را نیز به خوبی بشنوید.

انواع استریوی خانگی

میزان استاندارد حساسیت صدا نیز 87 دسیبل است که متاسفانه روی بسیاری از سیستم‌های پخش خانگی نوشته نمی‌شود. اما هر چه این عدد بالاتر می‌رود، میزان حساسیت به صدا در اسپیکر بالاتر می‌رود.

مقاومت الکتریکی که بر حسب اهم بیان می‌شود، هر چه بیشتر باشد، کنترل بهتری روی پرده دیافراگم اسپیکر وجود خواهد داشت و برعکس.

موضوع دیگری که در انتخاب اسپیکرها کمک کننده است، تعداد کانال‌های خروجی است که بسته به میزان کاربردی که از سیستم استریو می‌خواهید باید انتخاب شود. برای تماشای فیلم‌های سینمایی، معمولا پیشنهاد می‌شود از سیستم‌های استریو با کانال‌های 5.1 و 7.1 استفاده شود، اما اگر قصد خرید اسپیکر برای گوش دادن به موسیقی را دارید، دو کاناله بودن اسپیکر نیز کافی است. همچنین می‌توانید با اسپیکرهای مناسب برای گوش دادن به موسیقی در این مطلب بیشتر آشنا شوید.

با این توضیحات، سعی کرده‌ایم برخی از این اسپیکرهای مناسب را معرفی کنیم:

  1. سیستم استریو خانگی سونی مدل MHC-V83D

سیستم استریوی سونی

قیمت این سیتم پخش خانگی نزدیک به 15 میلیون تومان است. پس اگر مساله هزینه و قیمت برای شما مهم است، باید روی این موضوع دقت کنید. اما بسیاری از افرادی که این دستگاه را خریداری کرده‌اند، از قابلیت‌های آن راضی هستند. البته سونی برندی شناخته شده است که بسیاری از محصولات آن ارزش خرید دارند.

در این محصول فقط یک ساب ووفر تعبیه شده است که اتفاق خوبی است. برخلاف آنکه تصور می‌شود داشتن چند ساب ووفر می‌تواند قدرت صدا را بهبود بخشد، یک ساب ووفر، اما با اندازه بزرگ‌تر می‌تواند بیس عمیق‌تری ایجاد کند.

موضوع دومی که در این دستگاه خودنمایی می‌کند، قابلیت اتصال آن به اینترنت وای فای است که باعث می‌شود شما بتوانید آن را به راحتی با یک مدل تلویزیون هوشمند از برند سامسونگ، ال جی یا هایسنس متصل کنید و یا اگر تلویزیون شما هوشمند نیست، با خرید یک اندروید باکس (که دامنه قیمتی بسیار پایین‌تری نسبت به تلویزیون‌های هوشمند دارند) و اتصال آن به این اسپیکر، صدای قدرتمندی را در هنگام پخش محتواهای چند رسانه‌ای داشته باشید.

این اسپیکر ایستاده، قابلیت اتصال به میکروفون را دارد و شما می توانید به کمک آن در مهمانی‌ها و شرایطی که دوست دارید، رقص نور هم داشته باشید. اما یکی از معایب آن، بدنه پلاستیک آن است که استحکام کمتری نسبت به بدنه چوبی دارد.

  1. پخش کننده خانگی تسکو مدل TS 2193

اگر می‌خواهید اسپیکر قدرتمندی برای گوش دادن به موسیقی داشته باشید و قیمت بسیار کمتری هم نسبت به مورد قبلی پرداخت کنید، می‌توانید به سراغ این سیستم پخش خانگی بروید. این اسپیکر دارای پیکربندی 2.1 کاناله است که به معنای حضور دو اسپیکر  و یک ساب ووفر است. هر دو این ویژگی‌ها باعث می‌شود شما بتوانید صداها را با بیس عمیق‌تری بشنوید. این اسپیکر قابلیت اتصال بلوتوث را دارد و در نتیجه می‌توانید بدون نیاز به کابل آن را به لپ‌تاپ و یا تلویزیون خود وصل کنید. دارای حساسیت 72 دسیبلی است که از میزان استاندارد آن پایین‌تر است. اما با توجه به قیمتی که دارد، حدود یک میلیون 300 هزار تومان (در سال 1400)، ارزش خرید آن زیاد است و البته بسیاری از افرادی که این اسپیکر را خریداری کرده‌اند، از این انتخاب راضی بوده‌اند.

از دیگر برندهایی که سیستم‌های پخش خانگی خوبی ارائه می‌کنند، می‌توان به یاهاما، مارشال، لاجیتک، ال جی و شارپ اشاره کرد که مدل‌های بسیار متنوعی ارائه می‌کنند. اما اگر قصد خرید اسپیکر را دارید، ابتدا سعی کنید به طور کامل نیاز‌سنجی کنید و دستگاهی را خریداری  کنید که یا امکان اتصال به بسیاری از سیستم‌های صوتی و تصویری شما را داشته باشد و یا برای هدف ویژه شما کاملا تخصصی شده باشد.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//