آموزش تمام روش های ساخت اپل آیدی در ایران

ساخت اپل آیدی اولین کاری است که کاربران بعد از خرید گوشی‌های همراه آیفون انجام می‌دهند. کاربران ایرانی تا چندی قبل، هیچ مشکلی برای این کار نداشتند. ولی متاسفانه با اضافه شدن شماره موبایل به الزامات ساخت Apple ID دردسرهای ما نیز شروع شد؛ زیرا شرکت اپل ایران را در لیست تحریم خود قرار داده و بنابراین، کاربران نمی‌توانند با پیش شماره‌های کشورمان در این سرویس، ثبت نام کنند.

متاسفانه ما آنقدر درگیر تحریم‌های مختلف بوده‌ایم که راه‌های دور زدن آن را نیز به خوبی یاد گرفته‌ایم! خوشبختانه در مورد ساخت اپل آیدی هم روش‌هایی برای فرار از این تحریم‌ها وجود دارند: استفاده از یک شماره معتبر خارجی، استفاده از شماره‌های مجازی، ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن و …

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با انواع روش‌های ساخت اپل آیدی در ایران آشنا کنیم. اگر به تازگی یک گوشی آیفون خریداری کرده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید. 

روش اول: ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن

برای ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن، باید استفاده از گوشی‌های آیفون را فراموش کرده و سراغ کامپیوتر یا لپ تاپ بروید. به این منظور، نیاز به دانلود و نصب نرم افزار iTunes دارید. آیتونز یک پخش‌کننده چندرسانه‌ای، کتابخانه رسانه‌ای و نرم‌افزار کاربردی‌ای جهت مدیریت تلفن‌های همراه است که توسط شرکت اپل توسعه داده شده‌است.

نکته بسیار مهم: در نسخه‌های جدید نرم افزار iTunes برای ساخت اپل آیدی، نیاز به شماره تلفن همراه دارید. بنابراین باید یکی از نسخه‌های قدیمی این برنامه را دانلود کرده و روی رایانه خود نصب کنید.

در ادامه، لینک دانلود نسخه iTunes 12.10.5.12 قرار داده شده است. برای ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن می‌توانید از این برنامه استفاده کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از دانلود و نصب این نسخه از آیتونز، نیاز به یک آدرس پستی معتبر دارید که متاسفانه در این مرحله هم نمی‌توانید آدرس کشور ایران را وارد کنید. مانند همیشه، یک راه برای دور زدن این مشکل نیز وجود دارد: می‌توانید از آدرس‌های جعلی اما معتبر استفاده کنید!

برای ساخت یک آدرس جعلی، می‌توانید از وب سایت fakeaddressgenerator استفاده کنید. با ورود به این سایت، یک آدرس معتبر دریافت می‌کنید که می‌توانید از آن برای ساخت اپل آیدی استفاده کنید.

یک آدرس ایمیل معتبر، آخرین پیش نیاز شما برای ساخت Apple ID محسوب می‌شود. می‌توانید از سرویس‌های ایمیل، جی میل یا Outlook برای ساخت یک آدرس ایمیل استفاده کنید.

ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن

اکنون و با آماده کردن تمام پیش‌نیازهای لازم، زمان ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن رسیده است. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نرم افزار iTunes را اجرا کرده و از منوی بالای برنامه، گزینه “Account” را انتخاب کنید.

زوی Account کلیک کنید

  • در منویی که باز می‌شود، روی Sign in کلیک کنید.

روی گزینه sign in کلیک کنید

  • در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی گزینه “Create New Apple ID” کلیک کنید.

روی ساخت اپل آیدی جدید کلیک کنید

  • در مرحله بعد روی Continue کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات شخصی شوید. در این پنجره و مطابق تصویر زیر، آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را تایپ کنید. توجه داشته باشید که آدرس ایمیل به عنوان شناسه اپل آیدی شما در نظر گرفته می‌شود. کشور محل زندگی خود را United States انتخاب کنید. (چون آدرس جعلی شما متعلق به کشور آمریکا است)

اطلاعات شخصی خود را وارد کنید

  • در مرحله بعد، اطلاعات شخصی خود از قبیل نام، نام خانوادگی و تاریخ تولدتان را وارد کنید. مطابق تصویر زیر، باید به 3 سوال امنیتی پاسخ دهید و بعد از آن، روی Continue کلیک کنید.

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید

  • در این مرحله باید اطلاعات پرداخت خود را تکمیل کنید. مطابق عکس زیر، روی گزینه None کلیک کنید. پس از آن، آدرس پستی که از وب سایت معرفی شده در قسمت قبل به دست آورده‌اید، وارد کنید. با ورود به سایت fakeaddressgenerator به دنبال اطلاعاتی باشید که در تصویر زیر، مشخص شده‌اند.

آدرس جعلی

این اطلاعات را در فیلد‌های مربوطه در برنامه iTunes وارد کرده و روی Continue کلیک کنید. سه رقم اول قسمت “Phone Number” را در بخش Area code وارد کنید.

اطلاعات مربوطه را وارد کنید

  • در این مرحله، باید وارد آدرس ایمیلی که در ابتدای فرایند ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن وارد کرده بودید شده و کد ارسال شده را در فیلد مربوطه و مطابق تصویر زیر وارد کنید.

ایمیل خود را تایید کنید.

  • با وارد کردن کد تایید، در مرحله بعد شناسه اپل آیدی به شما نشان داده می‌شود. به این ترتیب، شما بدون استفاده از شماره مجازی یا خارجی، موفق به ساخت اپل آیدی شدید.

روش دوم: ساخت اپل آیدی با شماره مجازی 

در این روش هم شما باید به سراغ یک رایانه شخصی بروید و از طریق ورود به وب سایت رسمی شرکت اپل، اقدام به ساخت اپل آیدی نمایید. اما برای استفاده از شماره مجازی، باید دقت زیادی به خرج بدهید:

بسیاری از شماره‌های مجازی که از وب‌سایت‌های رایگان دریافت می‌کنید، بعد از مدتی به شخص دیگری واگذار می‌شوند. در این صورت، دسترسی شما به اپل آیدی که ساخته‌اید، قطع خواهد شد. 

برای ساخت اپل آیدی از طریق شماره مجازی، دو راه پیش روی شما قرار دارند: 

استفاده از شماره‌های مجازی پولی 

این روش بهترین گزینه است؛ زیرا شماره‌ای که در اختیار شما قرار می‌گیرد، کاملا معتبر بوده و نگرانی از بابت بلاک شدن توسط اپل نخواهید داشت. اما متاسفانه خرید شماره مجازی از وب‌سایت‌های معتبر برای کاربران ایرانی، اصلا کار آسانی نیست! 

از طرفی، خرید شماره مجازی از این وب سایت‌ها نیازمند پرداخت‌های ارزی است که برای کاربران ایرانی، دشواری‌های زیادی دارد. علاوه بر این، این سایت‌های هم پیش شماره‌های ایران (که برای خرید شماره مجازی الزامی است) را قبول نمی‌کنند. 

به عنوان یک راه حل جایگزین، می‌توانید به سراغ وب سایت‌های ایرانی بروید که اقدام به فروش شماره‌های مجازی معتبر می‌نمایند. با یک جستجوی ساده در اینترنت، می‌توانید به این سایت‌ها دسترسی داشته باشید. 

استفاده از سرویس‌های رایگان 

تعداد زیادی از وب سایت‌های رایگان وجود دارند که شماره‌های مجازی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. اما هرگز از این شماره‌ها برای ساخت اپل آیدی استفاده نکنید؛ زیرا بعد از مدت کوتاهی توسط شرکت اپل، بلاک خواهید شد. 

بسیاری از فروشندگان و وب سایت‌های راهنما، این روش را برای ساخت اپل آیدی پیشنهاد می‌دهند. متاسفانه این روش، بدترین گزینه‌ای است که می‌توانید برای ساخت اپل آیدی امتحان کنید. 

مراحل ساخت اپل آیدی با شماره مجازی 

بعد از این‌که شماره مجازی حود را به دست آوردید، می‌توانید از طریق مراحل زیر، اقدام به ساخت اپل آیدی نمایید: 

  • وارد آدرس appleid.apple.com شوید. 
  • در این صفحه و مطابق عکس زیر، روی Create Your Apple ID کلیک کنید. 

روی ساخت اپل آیدی جدید ضربه بزنید

در این قسمت وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید اطلاعات هویتی خود را به ترتیب زیر وارد کنید: 

  • نام و نام خانوادگی خود را به ترتیب در قسمت First Name و Last Name وارد کنید
  • در قسمت COUNTRY / REGION، حتما ایالات متحده (United States) را انتخاب کنید. 
  • تاریخ تولد خود (به میلادی) را در قسمت Birthday وارد کنید. 
  • در قسمت‌های بعد به ترتیب، یک آدرس ایمیل معتبر، یک رمز عبور قوی و تکرار رمز عبور خود را وارد کنید. 
  • شماره مجازی خود را که دریافت کرده‌اید، در بخش Phone Number وارد کنید. 

اطلاعات هویتی خود را وارد کنید

با تایید اطلاعات بالا، یک کد برای شماره مجازی که در اختیار دارید، ارسال می‌شود. آن را در کارد مربوطه وارد کنید تا مراحل ساخت اپل آیدی به پایان برسند. 

کد ارسال شده را وارد کنید

زمانی که برای اولین بار بعد از ساخت اپل آیدی، در آینونز یا دستگاه‌های خود لاگین می‌شوید، باید اطلاعات زیر را وارد کنید: 

  • در قسمت payment & shipping وارد شده و از سمت راست، روی Edit کلیک کنید. 
  • قسمت payment method را روی None قرار دهید. 
  • در مرحله بعد، نام و نام خانوادگی را وارد کنید. 
  • در قسمت بعد، باید آدرس را وارد کنید. (حتما کشور را روی ایالات متحده تنظیم کنید) 
  • برای نحوه دریافت و وارد کردن آدرس، به قسمت “ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن” که در ابتدای این مقاله بررسی کردیم، مراجعه کنید. 

تمام شد! اکنون شما یک اپل آیدی معتبر در اختیار دارید که می‌توانید در همه دستگاه‌های آیفون خود به راحتی از آن استفاده کنید. 

کلام پایانی

ساخت اپل آیدی برای دارندگان تلفن‌های همراه آیفون از نان شب هم واجب‌تر است. متاسفانه مسائل سیاسی باعث شده تا کاربران ایرانی نتوانند به سادگی، این کار را انجام دهند. البته اصلا جای نگرانی نیست! چون اکنون و با خواندن این مقاله، می‌توانید بدون نیاز به شماره تلفن، اقدام به ساخت Apple ID نمایید.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

آیا می‌توان با پیش شماره ایران اپل آیدی ساخت؟

خیر. شرکت اپل ایران را وارد لیست تحریم‌های خود کرده است. بنابراین نمی‌توانید با وارد کردن پیش شماره کشورمان، اپل آیدی بسازید.

آیا می توان با شماره مجازی اپل آیدی ساخت؟

ساخت اپل آیدی با شماره مجازی امکان پذیر است ولی راه خوبی نیست. زیرا این شماره‌ها بعد از مدتی از دسترس خارج می‌شوند و اپل آیدی شما هم غیر فعال می‌شود.

بهترین روش ساخت اپل آیدی در ایران چیست؟

برای این کار باید یک نسخه قدیمی از نرم افزار iTunes را روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب کرده و از این طریق، اپل آیدی خود را بسازید.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

20 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
20
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//