مزایای خرید سرور مجازی با هارد ssd

سرور مجازی با هارد ssd یکی از با کیفیت ترین سرور های قابل ارائه توسط شرکت های میزبانی وب و هاستینگ است که با نام VPS شناخته می‌شود و برای مشاغل  اینترنتی کوچک و بزرگ تعبیه گشته است. خرید vps با هارد ssd یک نوع پل ارتباطی بین سرور های اشتراکی و اختصاصی محسوب می‌گردد که بهترین امکانات را به کاربران خود ارائه می‌دهد. زمانی که سرور مجازی روی کار آمد، سایت هایی که اقدام به خرید آنها برای میزبانی کرده بودند، مشکلی در سرعت وبسایت خود، با افزایش تعداد بازدید در لحظه نداشتند و کیفیت ایده آلی را تجربه کردند. ممکن است که در میان کسب و کارها با واژه VPS روبرو شده باشید، اما به طور کامل به معنای آن واقف نباشید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این سرور با ما همراه باشید.

استفاده از هارد ssd در سرور مجازی

هدف ما از نوشتار این مطلب بررسی مزیت‌های هارد ssd در سرور مجازی است که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت. همان‌طور که خود نیز می‌دانید هارد های ذخیره سازی به دو نوع SSD , HDD تقسیم می‌گردند که هر کدام از این‌ها تفاوت و ویژگی‌هایی دارد که مورد بررسی قرار خواهند گرفت. هارد SSD مخفف Solid State Drive بوده و هارد HDD نیز مخفف Hard Disk Drive می‌باشد. SSD نسبت به HDD در سرور های مجازی، از مزایای قابل توجهی برخوردار است که یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های آن سرعت پردازنده او می‌باشد.

استفاده از هارد ssd در سرور مجازی

سرور مجازی با هارد  SSDبه این معنا است که ارائه دهنده VPS در سرورهای فیزیکی خود، به جای استفاده نمودن از درایو دیسک سخت از دیسک SSD استفاده می‌نماید. همانطور که اشاره کردیم SSD نسبت به HDD کارآمدتر است. SSD در هنگام فعالیت نیرو و انرژی کمتری استفاده می‌نماید و عملکرد و سرعت بالاتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. علاوه بر آن با توجه به اینکه در هارد SSD بخش متحرک وجود ندارد، از استقامت و طول عمر بالاتری برخوردار است. بیایید برای درک بهتر این موضوع این دو دستگاه ذخیره سازی در سرور مجازی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه ویژگی و امکانات هارد های SSD و HDD در سرور های مجازی

در طی این چند سال گذشته متخصصان به این موضوع پی بردند که SSD در قبال HDD از مزیت‌های بی‌شماری برخوردار می‌باشد. به طوری که به مرور زمان به جریان اصلی تبدیل گشته و اینک در همه لپ تاپ های مدرن استفاده می‌گردند. لازم است این نکته را نیز لحاظ کنیم که در خرید سرور های مجازی نیز درایو‌های SSD محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا برخی از ویژگی‌های این هارد را بررسی کنیم.

  • درایوهای SSD با قرار گرفتن در حالت جامد، انرژی و نیروی بسیار کمی مصرف می‌نمایند و با این حساب عمر باتری نیز افزایش می‌یابد و این در حالی است که هارد دیسک‌های HDD انرژی بیشتری مصرف کرده که همین موضوع در کاهش عمر باتری تأثیر گذار می‌باشد.
  • SSD در سرور مجازی، برای ذخیره نمودن داده‌های خود از حافظه فلش استفاده می‌نماید و موجب می‌گردد این داده‌ها با تأثیرپذیری از دیسک مغناطیسی به طور ناگهان پاک نشوند، اما HDD برای ذخیره کردن داده‌ها از صفحه‌های دایره‌ای در قالب مغناطیسی استفاده می‌کند که آسیب‌پذیرتر بوده و ممکن است حافظه را پاک کند.
  • از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای خرید سرور مجازی با هارد SSD در نظر داشت متحرک نبودن قطعات آن است که موجب می‌گردد در هنگام ارتعاشات سرو صدایی از خود تولید نکند و شاید چند قطعه در آن یافت که متحرک بوده و بدون مشکلی کار می‌کنند. اما HDD متحرک هستند و لرزش ایجاد می‌کنند.
  • از لحاظ قیمت نیز SSD ها کمی نسبت به HDD از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد اما عملکرد عالی داشته و صفحه‌های وب سایت‌ها به سرعت لود می‌شوند در حالی که در HDD بالا آمدن وب سایت زمان می‌طلبد.

مقایسه ویژگی و امکانات هارد های SSD و HDD در سرور های مجازی

3 مزیت‌ عمده vps با هارد اس اس دی

قدرت پردازش

هنگامی که وب سایت به سرعت بارگذاری گردد قطعا این موضوع می‌تواند بر نتایج موتور جستجوی Google و سئوی وب سایت تاثیرات مفید و مثبتی بگذارد. سرور مجازی اس اس دی از سرعت پردازش بالایی برخوردار می‌باشد و به شما کمک می‌کند که بتواند در گوگل امتیاز خوبی را کسب نمایید و علاوه بر آن دسترسی سریع‌تر به داده‌ها را فراهم می‌کند که در زمان کوتاهی می‌توان درخواست‌های بیشتری را پاسخگو بود. اما در سرورهای HDD این عمل با کندی انجام گشته و صف پورسه‌ها نیز به آرامی حرکت می‌کنند.

بررسی زمان ورود و خروج درخواست‌ها

سرور مجازی SSD در یک آزمایشی مورد بررسی قرار گرفت که در این تحقیق تست خواندن/ نوشتن با بالاترین سرعت بررسی گردید. محققان دریافتند که زمان سرویس برای درخواست / 0 I کمتر از 200 میلی ثانیه قرار دارد و به طور کلی می‌تواند 6000 I/O  در هر ثانیه را مدیریت نماید. اما زمان درخواست HDD بین 400 تا 500 میلی ثانیه می‌باشد. با این حساب می‌توان به این نتیجه رسید که میزبانی SSD VPS در هنگام ورود و خروج از عملکرد بالاتر و بهتری برخوردار هستند و به سرعت صورت می‌پذیرند.

قابلیت اطمینان سرور مجازی SSD

ازجمله ویژگی‌هایی که برای هر کاربری می‌تواند مورد اهمیت و قابل توجه باشد، قابلیت اطمینان سرور و نگه داری از داده‌ها است. در رابطه با vps های SSD، می‌توان این مزیت را نیز لحاظ نمود که سرور منابع خود را به اشتراک با دیگران قرار نمی‌دهد. این سرورهای مجازی بر روی سخت‌افزار فیزیکی پیاده‌سازی شده است که با قابلیت عدم به اشتراک گذاری منابع فضای بسیار امن و ایده آلی را فراهم نموده است. این امر در سایر سرورهای میزبانی اشتراکی صدق نمی‌کند و سایر مشتریان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حافظه SSD چه تاثیری در میزبانی وب با سرور مجازی دارد؟

با توجه به آمارهای به دست آمده امروزه بسیاری از  شرکت های هاستینگ و ارائه دهنده سرور های مجازی یا vps، دیتاسنتر خود را با به کارگیری حافظه SSD مجهز نموده‌اند. این شرکت‌ها در وهله اول، کیفیت، قدرت و سرعت و قابل اطمینان بودن را مدنظر قرار داده‌اند. این نکته همیشه در نظر داشته باشید که اگر شرکتی به هر نحوی از یک سرور مجازی SSD با کیفیت استفاده نکند، به مرور شرکت با خطرات زیادی گریبان گیر بوده و آسیب پذیر خواهد بود.

سازگاری با محیط زیست

جالب است بدانید که SSD از لحاظ زیستی نیز با محیط کاملا سازگار می‌باشد و دلیل آن نیز کاهش مصرف برق است که این امر می‌تواند موضوعی حیاتی برای شرکت‌ها تلقی گردد. SSD تاثیرات شایانی بر روی میزبانی وب دارد که عملکرد متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند. داده‌ها را بیش از چهار برابر سریع‎تر از HDDها با استفاده از SSD خوانده می‌شوند. تمام این عوامل موجب می‌گردد که به مرور زمان میزبانی وب شما شاهد بازدیدکننده‌های بسیاری باشد و در سئو نیز رتبه خوبی به آن تعلق گردد. با SSD تغییرات عظیمی را در وب سایت خود تجربه کنید.

جمع بندی نهایی

بهترین سرور مجازی با هارد SSD برای خرید کدام سرویس از هاستینگ های مطرح کشور است؟ این سوالیست که برای هر کاربر در زمانی که قصد تهیه این سرویس را دارد پیش می آید.VPS های از نظر هارد های ذخیره سازی اطلاعات به دو دسته هارد دیسک HDD و سرور مجازی با هارد SSD تقسیم می‌گردند و از نظر سیستم عامل به : لینوکس و ویندوز، طبقه بندی می شوند. خرید سرور مجازی با هارد اس اس دی با سیستم عامل لینوکس یا ویندوز، به شما امنیت، سرعت و بازدهی بسیار بالایی را در هنگام استفاده از آن، ارائه می دهد که می توانید آن را با قیمت های مناسب تهیه کنید.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//