چرا بازار لوازم جانبی موبایل در مسیر رشد قرار دارد؟

اکثر ما برایمان سخت است که بدون تلفن همراه و حداقل مجموعه لوازم جانبی موبایل زندگی کنیم. پاوربانک، هدفون یا ساعت‌های هوشمند، چنین لوازم جانبی این روزها ضروری هستند. در نتیجه، ایجاد بازاری که سال به سال با جهش‌های فزآینده‌ای در حال رشد است و نادیده گرفتن آن دشوار است. در این مقاله قصد داریم درباره نقش لوازم جانبی در بازار موبایل صحبت کنیم.

عوامل اصلی رشد بازار تلفن های هوشمند

افزایش صنعت کلی تلفن‌های هوشمند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. عمدتا، این عوامل باعث تغییر در ترجیح مصرف کننده از موبایل به تلفن هوشمند می‌شوند.

رشد شهرسازی

جمعیت در مناطق شهری در حال افزایش است. ظرفیت هزینه نیز افزایش یافته است. با توجه به اینکه تلفن‌های هوشمند به بخشی ضروری از زندگی شهری تبدیل شده‌اند، مصرف کنندگان بیشتری برای خرید گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی موبایل هزینه می‌کنند.

کاهش قیمت تلفن های هوشمند

با افزایش اندازه بازار، تعداد بازیگران در بازار افزایش یافته است. رقابت بین شرکت‌های تلفن همراه و افزایش روزافزون حجم، قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در حال حاضر تلفن‌های هوشمند در دسترس کاربران معمولی هستند که بیشتر به حجم کمک می‌کند.

قابلیت اتصال به شبکه

خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های مخابراتی نیز چندین درجه بهبود یافته است. این امر باعث شده است که استفاده از تلفن‌های هوشمند توسط افراد در اقشار مختلف جامعه افزایش یابد و دسترسی آن‌ها به دنیای دیجیتال فراهم شود.

وب سایت های خرید و فروش تجارت الکترونیک

هجوم وب سایت‌های تجارت الکترونیک در رشد بازار تلفن همراه نقش داشته است. در حالی که حجم پول غول‌های تجارت الکترونیکی توسط آن‌ها برای افزایش فروش استفاده می‌شد، تأثیر مستقیمی بر جذب گوشی‌های هوشمند توسط خریداران ایرانی داشت. شرکت‌های تجارت الکترونیک که بر بخش لوازم جانبی موبایل متمرکز شده‌اند، منجر به افزایش تقاضا برای این لوازم جانبی شده اند.

شبکه های اجتماعی

بسیاری از برنامه‌ها و وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که کاربر را در زمان ماندن در خانه به دنیای خارج متصل می‌کند. همه این موارد با استفاده از ویژگی‌های موجود در تلفن‌های هوشمند امکان‌پذیر شده است. در سناریوی فعلی، همه بازیکنان تجارت الکترونیک مانند دیجی کالا با استفاده از قدرت بسترهای شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می‌کنند.

عوامل اصلی موثر بر تقاضا برای لوازم جانبی موبایل

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در ایران منجر به افزایش فروش لوازم جانبی موبایل شده است. تلفن‌های هوشمند ویژگی‌های مختلفی مانند دوربین، پیام‌های چند رسانه‌ای، موسیقی، اینترنت، خدمات مبتنی بر مکان و ذخیره و به اشتراک‌گذاری داده‌ها را ارائه می‌دهند.

لوازم جانبی موبایل ارزش این ویژگی‌ها را افزایش می‌دهد مانند هدفون، شارژر مسافرتی، قاب محافظ، پاوربانک، کابل USB، اسپیکرهای بی‌سیم، کارت حافظه، دستگاه‌های بلوتوث و استیک سلفی. برندهایی مانند Philips و غیره طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی را در محدوده مقرون به صرفه به مصرف کنندگان ارائه می‌دهند.

لوازم جانبی موبایل بی سیم

با تغییر زمان، مصرف کنندگان تکامل یافته و انتخاب‌های آن‌ها نیز تغییر کرده است. تمرکز بر روی سبک زندگی آسان و راحت متمرکز شده است. این ساده‌سازی با بسیاری از فناوری‌های اضافی در زندگی همراه است.

لوازم جانبی موبایل بی‌سیم مانند هولدر موبایل برای تلفن‌های همراه این نیاز را برآورده می‌کند. لوازم جانبی بی‌سیم، هرچقدر هم که بی‌اهمیت به نظر برسند، اطمینان حاصل می‌کنند که فرد مجبور نیست وقت و تلاش خود را برای بازکردن سیم‌ها صرف کند. این موارد به کاربران اجازه می‌دهند کارهای روزانه خود را بدون نگرانی انجام دهند.

پاوربانک و عمر باتری

عمر باتری گوشی‌های هوشمند در مقایسه با گوشی‌های قدیمی سال گذشته بسیار کوتاه است. مشکلات کاربران تلفن‌های هوشمند به دلیل نامنظم بودن منبع تغذیه در شهرهای کوچکتر و مناطق داخلی افزایش می‌یابد. برای کارکردن گوشی‌های هوشمند در چنین شرایطی و به دلیل‌عدم شارژ مناسب در فضاهای عمومی، کاربران به طور فزاینده‌ای پاوربانک را انتخاب می‌کنند. این امر منجر به افزایش تقاضا در ایران شده است.

گرایش های اجتماعی

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و اینترنت باعث افزایش تقاضا برای لوازم جانبی تلفن همراه شده است. ظرفیت خرید کاربران عادی افزایش یافته است که تمرکز خود را از محدوده قیمت پایین به لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند با قیمت متوسط و بالا تغییر داده است. خرید آنلاین همچنین باعث افزایش تقاضا برای لوازم جانبی تلفن همراه در ایران شده است.

فروشگاه آنلاین لوازم جانبی موجود در بازار را با قیمت‌های رقابتی به فروش می‌رسانند و بنابراین، به ترجیح‌ترین کانال توزیع برای خرید لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند در ایران تبدیل شده اند.

پیشرفت های تکنولوژیکی

قابل ذکر است تا چند سال پیش، لوازم جانبی تلفن همراه به معنای شارژر، کابل و هدفون بود. با پیشرفت تکنولوژیکی، کاربران در ایران تمایل بیشتری به لوازم جانبی تلفن همراه با تکنولوژی بالا مانند دستگاه‌های بلوتوث، پاوربانک‌ها، هدفون‌های بی‌سیم و غیره دارند.

پیشرفت های تکنولوژی

شبکه توزیع قوی

لوازم جانبی تلفن همراه نیز این روزها به یک سبک تبدیل شده است. فروشگاه‌های دارای برند طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی تلفن همراه را ارائه می‌دهند که رنگارنگ، منحصر به فرد و شیک هستند. شرکت‌های ارائه دهنده این لوازم جانبی دارای شبکه توزیع قوی برای تبلیغ و فروش خود هستند.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//