شاخصه‌های هاست مناسب برای سایت فروشگاهی چیست؟

برای راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی با وردپرس، باید زیرساخت‌های مناسبی را تهیه کرد. انتخاب یک هاست وردپرس از جمله این زیرساخت‌ها است. کسب و کارهای آنلاین برای موفقیت علاوه بر مباحث مدیریتی نظیر تعیین جریان‌های درآمدی و شیوه‌های بازاریابی و فروش، باید به نکات فنی نیز توجه کنند.

انتخاب هاست وردپرس مناسب برای یک فروشگاه اینترنتی مهم است، زیرا هر گونه  ضعف یا ایراد در هاست و سرور یک کسب و کار اینترنتی، به‌طور مستقیم بر روی عملکرد و میزان فروش آن تاثیر خواهد گذاشت.

هاست وردپرس چیست؟

وردپرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا متن‌باز است که می‌توان خیلی آسان با کمک آن به راه‌اندازی انواع سایت‌های خبری، شرکتی، فروشگاهی، خدماتی و… پرداخت. هسته اصلی وردپرس با زبان PHP برنامه‌نویسی شده است، به همین دلیل برای نصب وردپرس بایستی از هاست لینوکس استفاده کرد. هاست لینوکس، هاستی است که بر روی سرور آن، سیستم‌عامل لینوکس نصب است.

هاست وردپرس نیز نوعی هاست لینوکسی است که منابع آن برای وردپرس بهینه شده است. چنین هاستی از امکانات زیر برخوردار است:

  • سرعت بالا؛
  • امنیت قابل قبول؛
  • به‌روز بودن نسخه PHP  و نرم‌افزارهای مدیریت هاست؛
  • منابع بهینه‌سازی شده برای اجرای افزونه‌های گوناگون؛
  • امکان بروزرسانی خودکار وردپرس؛
  • و…

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، از چه نوع هاستی استفاده کنیم؟

امروزه، اکثر فروشگاه‌های اینترنتی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به همراه افزونه ووکامرس استفاده می‌کنند. امکاناتی که افزونه ووکامرس دارد و همچنین ماژول‌های متنوع آن(Add On)، این امکان را به مدیران کسب و کارهای اینترنتی می‌دهد تا با توجه به نیاز خود به سفارشی‌سازی ووکامرس بپردازند.

مهمترین مسئله در استفاده از ووکامرس بر روی هاست، سنگین بودن این افزونه است. به همین دلیل باید به سراغ استفاده از یک هاست وردپرس قدرتمند رفت. هاست ووکامرس باید امکانات خوبی داشته باشد تا در اجرای این افزونه دچار مشکل نشود.

ویژگی‌های هاست مخصوص وردپرس

برای تهیه یک هاست وردپرس که بتوان از آن برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و همچنین نصب ووکامرس استفاده کرد، باید ویژگی‌هایی را مد نظر قرار داد:

سرعت بالا

بهتر است سروری که قرار است هاست وردپرس را از آن تهیه کنیم مجهز به هاردهای NVMe باشد تا سرعت بهتری را ارائه دهند.

منابع مناسب

در هنگام خرید هاست ووکامرس بهتر است منابع لازم را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید. انتخاب به اندازه ‌منابعیهم‌چون  CPU و RAM و همچنین فضای ذخیره‌سازی؛ موجب می‌شود تا در آینده دچار مشکل نشوید.

امنیت هاست وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس از لحاظ امنیتی وضعیت مناسبی دارد. اما وجود برخی از ایرادات در هاست موجب می‌شود تا باگ‌های امنیتی را در وردپرس شاهد باشیم. یک هاست مخصوص وردپرس و ووکامرس باید از لحاظ امنیت در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد.

بکاپ‌گیری دوره‌ای

در هاست وردپرس که از آن برای ایجاد فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنیم، باید به صورت برنامه‌ریزی شده بکاپ‌گیری انجام شود. برای هاست ووکامرس بهتر است بکاپ‌ گیری به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام شود. از آنجا که در سایت فروشگاهی با اطلاعات حساس مشتریان مواجه هستیم، فایل‌های بکاپ می‌تواند در صورت بروز مشکل بسیار راهگشا باشند.

پشتیبانی

هنگام خرید هاست وردپرس حتما خدمات مدنظر خود را از شرکت‌های هاستینگی تهیه کنید که خدمات پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهند. این قضیه در خرید هاست ووکامرس اهمیت زیادی دارد. زیرا ممکن است ووکامرس و ماژول‌های مرتبط با آن، منابع هاست را به سرعت مصرف کنند. در چنین مواقعی شرکت خدمات هاستینگ باید اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مدیر فروشگاه اینترنتی انجام دهد.

پهنای باند هاست وردپرس

در تهیه هاست وردپرس برای ووکامرس باید به میزان پهنای باند توجه داشت. زیرا فروشگاه‌های اینترنتی که مجموعه‌ای از کالاها با تصاویر مختلف در آن‌ها قرار می‌گیرد، باید پهنای باند بالایی داشته باشند تا در صورت افزایش بازدیدکننده دچار مشکل نشوند.

امکان ارتقاء هاست

هنگام خرید هاست وردپرس حتماً باید توجه داشته باشید که امکان ارتقاء امکانات آن در آینده وجود داشته باشد. هر فروشگاه اینترنتی با گذشت زمان و افزایش تعداد مشتریان نیاز به امکانات پیشرفته‌تری در هاست خود دارد. به همین دلیل در هنگام خرید هاست ووکامرس به این موضوع دقت کنید که امکان ارتقاء هاست وجود داشته باشد.

عدم محدودیت در هاست وردپرس

در هنگام تهیه هاست مخصوص وردپرس باید دقت کرد که محدودیتی در سرویس‌ها وجود نداشته باشد. متاسفانه برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ برای اینکه بتوانند بر روی منابع مصرفی مشتریان کنترل‌های لازم را داشته باشند، محدودیت‌های بر روی سرویس‌های خود قرار می‌دهند. این موضوع می‌تواند بر روی اجرای برخی از افزونه‌های وردپرسی تاثیر منفی بگذارد.

محل سرور هاست ووکامرس

همانطور که گفتیم سرعت در فروشگاه‌های اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل هنگام خرید هاست ووکامرس به محل قرارگیری سرور آن توجه کنید. سرورهای داخل ایران با توجه به نزدیک بودن به مشتریان، پینگ پایین‌تری دارند. از طرفی دیگر، سرورهای خارج به لحاظ امکانات و سئو می‌توانند نتایج بهتری را برای یک کسب و کار به همراه بیاورند. هنگام خرید هاست وردپرس از شرکت‌های معتبر مشاوره‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

نکات تکمیلی درباره هاست فروشگاهی

نکات تکمیلی درباره سایت فروشگاهی

برای اینکه بتوان یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس و افزونه ووکامرس راه‌اندازی کرد باید یک حداقل‌هایی را برای هاست وردپرس در نظر گرفت:

  1. نسخه PHP : به‌روز بودن سایت وردپرسی و افزونه ووکامرس در عملکرد یک فروشگاه آنلاین تاثیرگذار است. برای اینکه بتوان از ووکامرس بر روی هاست وردپرس به درستی استفاده کرد، باید نسخه PHP به‌روز باشد. آخرین نسخه PHP در زمان انتقال این مقاله 1.8 است.
  2. به روز بودن نسخه :MySQL پایگاه داده فروشگاه اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل نسخه MySQL باید همیشه به‌روز باشد تا بتوان بر روی هاست ووکامرس از اطلاعات مشتریان در افزونه‌های مختلف استفاده کرد. آخرین نسخه فعلی MySQL در حال حاضر 5.6 است.
  3. امکان پرداخت آنلاین: برای اینکه بتوان پرداخت آنلاین را در فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرد باید ماژول‌های CURL و SOAP بر روی هاست وردپرس نصب باشند. در صورتی که این ماژول‌ها بر روی هاست شما قرار ندارند از شرکت هاستینگ بخواهید تا آن‌ها را برای شما نصب کند.
  4. امکان استفاده از:FTP  در فروشگاه‌های اینترنتی بایستی امکان استفاده از FTP وجود داشته باشد. زیرا ممکن است حجم فایل‌ها زیاد باشد و برای قرار دادن فایل ها بر روی هاست نیاز به استفاده از FTP داشته باشیم.
  5. و در پایان: یک هاست فروشگاهی باید حداقل دارای 2 گیگ فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند نامحدود، امکان کرانجاب سفارشی و همچنین استفاده از SSL را داشته باشد.

نتیجه‌گیری

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند باعث تحول در کسب و کارهای بسیاری شود. توجه به نکات فنی و زیرساختی از جمله خرید هاست وردپرس، می‌تواند زمینه رشد سریع‌تر  کسب و کار را فراهم آورد. اگر در زمینه خرید انواع هاست و نگهداری آن اطلاعاتی ندارید حتماً از خدمات شرکت‌های فعال در این زمینه استفاده کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//