بهترین گلس گوشی کدام است؟

با وجود قیمت‌های بالایی که لوازم دیجیتال موجود در بازار دارند، محافظت از آن‌ها یکی از مهمترین کارهایی است که هر فردی باید انجام دهد. یکی از روش‌های محافظت از صفحه گوشی‌های موبایل، استفاده از گلس گوشی است که باید با توجه به مدل گوشی و اندازه صفحه نمایش آن انتخاب شود. اما بهترین گلس گوشی کدام است؟ چگونه می‌توانیم محصولی مناسب را برای محافظت از صفحه نمایش گوشی خود انتخاب کنیم؟ می‌خواهیم در این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ دهیم و بهترین گلس برای گوشی شیائومی، سامسونگ، اپل و … را به شما معرفی کنیم.

بهترین نوع گلس گوشی چیست؟

کافی است سری به فروشگاه‌های لوازم جانبی موبایل بزنید تا با تنوع بالایی از گلس‌ها روبه‌رو شوید، آنوقت این سوال برای شما ایجاد می‌شود که بهترین نوع گلس گوشی چیست و کدام یک برای گوشی من مناسب‌تر است؟ هر کدام از این محصولات با نام و مدلی خاص شناخته می‌شوند و در نهایت می‌توانند با توجه به کاربری که دارند، مورد استفاده قرار بگیرند. در اینجا به انواع گلس موبایل محصول اشاره کرده و در مورد ویژگی‌هایشان صحبت کنیم:

1. گلس‌های مات

نوعی از محافظ‌ صفحه نمایش است که ضد تابش نور بوده و آن را به سمت چشم منعکس نمی‌کند. در این گلس‌ها معمولا درجه سختی با عدد 9 مشخص شده و این نشان دهنده مقاومت بالای آن در برابر خط و خش است. گلس مات با وجود آن که سطح لیزی ندارد، اما حرکت انگشتان روی آن کاملا نرم و روان خواهد بود.

2. گلس‌های براق

گلس‌های براق علیرغم ظاهر زیبایی که دارند، مستعد جای اثر انگشت، لک و روغن هستند. اما نکته مثبت آن‌ها، پاک شدن همه اثرات تنها با یک دستمال مرطوب ساده است. این گلس همانطور که از نامش پیداست، شفاف و درخشان بوده و معمولا با ضخامت کمی تولید می‌شود. اما با این وجود به خوبی می‌تواند از صفحه نمایش گوشی شما در برابر ضربات مختلف محافظت کند.

3. گلس های پرایوسی

این نوع گلس یکی از محبوب‌ترین گلس‌های موجود در بازار است که می‌تواند یک حریم خصوصی را برای شما ایجاد کند. این گلس نور آبی را فیلتر کرده و در برابر خط و خش مقاوم است. همچنین وجود پوشش اولئوببوبیک روی آن از ایجاد اثر انگشت و لک جلوگیری می‌کند.

4. محافظ صفحه نمایش نانو

در میان لیست بهترین گلس برای گوشی که در بازار موجودند، انواع نانو جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. این محصولات از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و هیچگونه خط و خشی روی آن ایجاد نمی‌شود. ضد آب بودن این محافظ و همچنین عدم ایجاد حباب حباب در هنگام نصب آن را می‌توانیم جزو ویژگی‌های مثبتش بدانیم.

5. محافظ صفحه نمایش فول کاور

این محافظ صفحه نمایش همانطور که از نامش پیداست، تمام صفحه را به طور کامل پوشش می‌دهد، نصب آن بسیار آسان است و خاصیت ضد آب دارد. بنابراین می‌توانیم آن را بهترین گلس گوشی شیائومی بدانیم.

6. صفحه نمایش پلاستیکی

مدل‌های صفحه نمایش پلاستیکی کمی قدیمی‌تر هستند و به دلیل قیمت ارزانتری که دارند، استقبال بیشتری از آنها می‌شود. اما شاید از نظر کیفیت نتوانیم آنها را با مدل‌های شیشه‌ای مقایسه کنیم چرا که در محافظ صفحه نمایش پلاستیکی ایمنی و محافظت کمتری را خواهیم دید.

7. گلس شیشه‌ای

نوع دیگری از محافظ صفحه نمایش در بازار وجود دارد که جنس‌های شیشه‌ای داشته و به‌دلیل ضخامت بالاتر و جنس بهتر، ایمنی بالاتری را برای گوشی‌های شما به دنبال دارند و از آن در برابر ضربات و خط و خش بیشتر محافظت می‌کنند.

8.  گلس برای گوشی های خمیده

برخی از تولید کنندگان گوشی‌های همراه، صفحه نمایش آن‌ها را به صورت خمیده تولید می‌کنند. اگرچه این صفحات دارای جذابیت زیادی هستند اما گاهی این خمیدگی، پیدا کردن محصولات محافظت کننده از آن را سخت‌تر خواهد کرد. بهترین گلس برای گوشی های خمیده با نام D مشخص می‌‌شوند و روی بسته بندی آنها عباراتی مانند صفحه 2D، 2.5D، 3D، 5D و 7D را خواهید دید. این محصولات پوشش کاملی را روی صفحه نمایش خمیده شما ایجاد خواهند کرد.

نکات مهم در هنگام خرید بهترین نوع گلس گوشی

برای خرید یک گلس مناسب بهتر است چند ویژگی زیر را در نظر بگیرید:

درجه سختی

سختی به معنی میزان مقاومت یک گلس در برابر خراش است. این درجه با اعداد مختلف نمایش داده شده و بیشترین میزان آن برابر با 9 است. بهتر است برای محافظت از صفحه گوشی خود گلسی را با بالاترین درجه سختی انتخاب کنید.

حساسیت تاچ

ضخامت یک گلس باید به گونه‌ای باشد که حساسیت تاچ و نرمی و روان بودن لمس گوشی را با مشکل روبه‌رو نکند. ضخامت بسیار زیاد اگرچه به ظاهر محافظت خوبی دارد، اما مشکلاتی را در هنگام کار با گوشی ایجاد خواهد کرد.

لایه ضدچربی

گلس‌هایی که از جنس شیشه هستند، برخلاف مدل‌های پلاستیکی همیشه دچار لک و اثر انگشت می‌شوند. به همین دلیل روی برخی از مدل‌های آن از یک لایه اضافه‌تر ضد لک نیز استفاده می‌شود.

قیمت

قیمت نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که در هنگام خرید بهترین گلس برای گوشی سامسونگ و دیگر برندها باید به آن توجه کنید. معمولا مدل‌های شیشه‌ای حرارت دیده، قیمت بالاتری نسبت به انواع پلاستیکی دارند. مسلما هرچه قیمت یک گلس بالاتر باشد میزان محافظت آن از صفحه نمایش گوشی شما بیشتر خواهد بود.

شفاف یا ضد انعکاس

در مورد شفاف و مات بودن گلس‌ها در بالا صحبت شد. اگر بیشتر مواقع در بیرون از منزل و زیر نور آفتاب هستید، مدل‌های مات مناسب‌ترند در غیر اینصورت، انواع شفاف نیز گزینه‌های خوبی خواهند بود.

نحوه چسبیده شدن

در میان بهترین نوع گلس گوشی سامسونگ و برندهای دیگر، دو مدل چسبیدن وجود دارد. یکی از آنها فول چسب است که تمام صفحه گوشی را پوشانده و هیچ حبابی را ایجاد نمی‌کند. نوع دیگر نیز به صورت دور چسب است که تنها دورتادور آن چسب داشته و ممکن است به مرور، تاچ صفحه را با مشکل روبه‌رو  کند.

میزان پوشش‌دهی

بهترین گلس گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی و دیگر برندهای مطرح، آنهایی هستند که بتوانند تمام قسمت‌های صفحه نمایش را پوشش دهند. به این محصولات فول کاور گفته می‌شود. برخی از مدل‌ها نیز فقط نمایشگر صفحه شما را می‌پوشانند و معمولا لبه و حاشیه صفحه بدون پوشش باقی خواهد ماند.

کلام آخر…

در این مطلب به بهترین گلس های گوشی اشاره کردیم و متوجه شدیم که گلس گوشی تا بتوانیم از صفحه نمایش گوشی‌مان محافظت کنیم. به نظر شما چه مدل‌های گلسی را می‌توانیم به موارد عنوان شده اضافه کنیم؟ یا توجه به کدام مورد از اهمیت بالاتری برخوردار است؟

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//