6 روش برای استفاده از هوش مصنوعی ایده پرداز

این روزها برخی افراد از احتمال جایگزین شدن‌شان با هوش‌ مصنوعی نگران هستند، اما کارشناسان می‌گویند: این فناوری ممکن است قدرت بازدهی افراد و کارکنان را ارتقا دهد و حتی باعث بهبود اقتصاد کلی جوامع شود. بنابراین به نظر می‌رسد که دوستی با هوش مصنوعی، آنقدر به کارآمدی بیشتر ما کمک خواهد کرد که حداقل فعلا بهتر است از قابلیت‌های هوش مصنوعی ایده پرداز بیشترین بهره را ببریم.

با مجله ایده آل تک همراه باشید تا 6 روش عالی برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم.

هوش مصنوعی ایده پرداز ، دستیار حرفه‌ای شما

«اتان مولیک»، دانشیار دانشگاه پنسیلوانیا که درباره هوش مصنوعی و نوآوری مطالعه می‌کند، می‌گوید: «من همیشه ایده‌هایی را در ذهن خودم تولید می‌کنم و بعد، از هوش مصنوعی می‌خواهم که مکمل‌هایی برای بهتر شدن به آن‌ها اضافه کند. علاوه‌بر این، من از آن به عنوان یک دستیار برای کمک به پردازش اطلاعات و خلاصه کردن مطالب استفاده می‌کنم.»

در حالی که برخی از افراد شروع به استفاده روزانه از هوش‌مصنوعی کرده‌اند، برخی دیگر هنوز آن را ترسناک و غیر‌قابل اعتماد می‌دانند. اما هوش‌مصنوعی به قدری کارایی خواهد داشت که لزوم تسلط بر آن اجتناب ناپذیر خواهد شد.

مولیک می‌گوید: «چیزی که همیشه به کارکنان مشاغل مختلف تأکید می‌کنم، این است که فقط شروع به استفاده از آن کنند، زیرا این کار می‌تواند یک مزیت رقابتی برای شما ایجاد کند.»

افرادی که در برابر استفاده از هوش مصنوعی مقاومت می‌کنند، احتمالا به زودی نسبت به رقبای خود دچار ناتوانی و نداشتن انعطاف‌پذیری لازم می‌شوند. بنابراین واقعیت این است که هوش مصنوعی ظرفیت زیادی برای بهبود و ارتقا سطح شغلی ایجاد می‌کند، از کار روزانه گرفته تا توسعه پروژه‌ها و اهداف بلند مدت.

در ادامه 6 روش عالی برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی را به شما معرفی می‌کنیم:

ابزار هوش مصنوعی ایده پرداز کاربرد
HyperWrite AI تولید کننده ایده
ideanote تولید کننده ایده
neuraltext تولید کننده ایده برای محتوا
Taskade AI تولید نقشه ذهنی
Headlime ایده پردازی برای یک تیتر عالی
Pixray تولید تصویر
Bing AI تولید محتوا
Looka تولید لوگو
zyro تولید شعار تبلیغاتی

۱. تولید نقشه ذهنی (mind map)

نقشه‌های ذهنی نمودارهای بصری‌ هستند که به شما کمک می‌کنند تا ایده‌های خود را به روشی واضح و کارآمد سازماندهی و ساختاربندی کنید. این روش می‌تواند به شما در کشف جنبه‌های مختلف یک موضوع، شناسایی ارتباطات و ایجاد بینش‌های جدید کمک کنند.

هوش مصنوعی ایده پرداز می‌تواند با پیشنهاد کلمات کلیدی، مفاهیم و دسته‌بندی‌های مرتبط بر اساس ورودی شما، نقشه‌های ذهنی موثری ایجاد کند و کمک بزرگی برایتان باشد. یکی از نمونه‌های ابزار تولید نقشه ذهنی مبتنی بر هوش مصنوعی ، برنامه «Taskade» است که می‌تواند برای هر موضوع یا مشکلی، برایتان نقشه‌های ذهنی ایجاد کند.

به عنوان مثال ما از این هوش مصنوعی خواستیم تا برای تهیه یک تحقیق عالی برای دانشگاه، یک نقشه ذهنی برایمان ایجاد کند و این هوش مصنوعی تمام مراحل کارهایی که برای رسیدن به این موضوع لازم است را برای ما آماده ارائه کرد. البته اگر از این هوش مصنوعی استفاده کنید، در ادامه با قابلیت‌های بسیار هیجان‌انگیزتری آشنا خواهید شد.

هوش مصنوعی taskade

استفاده از taskade را شروع کنید

 

۲. ایده پردازی برای یک تیتر عالی

اگر تجربه نویسندگی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که انتخاب یک عنوان جذاب برای مخاطبان یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های آن است. تیتر یک مطلب، اولین چیز‌ی است که خوانندگان هنگام مواجهه با محتوای شما می‌بینند. تیترها می‌توانند به شما کمک کنند تا نظر مخاطبان را به مطلب خود جلب کرده، پیام خود را منتقل و خوانندگان را متقاعد کنید که روی آن کلیک کنند. چه چیزی از این بهتر؟

هوش مصنوعی ایده پرداز می‌تواند به شما کمک کند تا با تجزیه و تحلیل آنچه شما می‌خواهید، تیترهای جذاب، مرتبط و متناسب با نوع محتوا و مخاطبانتان، ایجاد کنید. یکی از نمونه‌های تولیدکننده تیتر مبتنی بر هوش مصنوعی، برنامه «Headlime» است که می‌تواند برای هر موضوع یا کلمه کلیدی که وارد می‌کنید، یک عنوان دلخواه ایجاد کند.

سایر کارهایی که با این هوش مصنوعی می‌توانید انجام دهید:

  • الگو برداری از بهترین کپی رایترها برای نوشتن یک متن جدید
  • نوشتن متن تبلیغات
  • امکان کار همزمان با سایر همکاران
  • استفاده از قالب‌های آماده
  • ایده پردازی برای متن جدید
  • ایجاد چندین سند از یک فایل CSV
  • ایده برای بلاگ

هوش مصنوعی Headlime

استفاده از headlime را شروع کنید

3. تولید تصویر با هوش مصنوعی 

برنامه‌های تولید تصویر هوش مصنوعی یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها هستند. کاری که آن‌ها انجام می‌دهند به معنای واقعایی کلمه می‌توان گفت، جادوی هوش مصنوعی است. تصاویر به عنوان عناصر بصری، می‌توانند به شما کمک کنند ایده‌ها و محتواهای خود را به بهترین شکل تقویت کرده و به مخاطب انتقال دهید.

تصاویر می‌توانند به شما کمک کنند تا مفاهیم پیچیده یا انتزاعی را ساده و واضح‌تر به مخاطب خود منتقل کنید. مدل‌های هوش مصنوعی ایده پرداز با تجزیه و تحلیل درخواست شما و تولید تصاویر دقیقی که با موضوع شما مطابقت دارند، به شما کمک شایسته‌ای می‌کنند. یکی از برنامه‌های تولید تصویر با هوش مصنوعی ، «Pixray» است که می‌تواند برای هر متن یا کلمه کلیدی که وارد می‌کنید، تصاویر مرتبط با خواسته‌ شما تولید کند.

به عنوان مثال ما از این هوش مصنوعی خواستیم تا تصویری از یک خانه درختی در جنگل، کنار یک رودخانه برای ما تولید کند که نتیجه آن تصویر زیر است:

تولید تصویر با هوش مصنوعی pixray

استفاده از pixray را شروع کنید

4. تولید محتوا

افرادی که کار تولید محتوا انجام می‌دهند خیلی بعضی اوقات دچار خستگی می‌شوند که این موضوع، ایده پردازی را برای آن‌ها بسیار سخت می‌کند. از این گذشته اگر زمان کمی برای تولید محتوا وجود داشته باشد، هوش مصنوعی بهترین گزینه خواهد بود.

هوش مصنوعی ایده پرداز در تولید محتوا، می‌تواند با تجزیه و تحلیل آنچه می‌خواهید، با کیفیت بالا، سریع و با حفظ لحن و سبک شما، یک مطلب فوق‌العاده تولید کند. یکی از نمونه‌های تولیدکننده محتوا که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند، هوش مصنوعی بینگ «Bing» متعلق به شرکت ماکروسافت است که می‌تواند برای هر موضوع یا کلمه کلیدی که وارد می‌کنید، محتوای مناسب و بسیار با کیفیت تولید کند.

برای مثال ما از چت بات بینگ خواستیم تا مطلبی درباره خطرات هوش مصنوعی برایمان تولید کند:

هوش مصنوعی بینگ

هوش مصنوعی بینگ از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند، اما کیفیت مطالب آن به زبان انگلیسی بالاتر است.

استفاده از Bing را شروع کنید

5. هوش مصنوعی برای تولید لوگو

از هوش مصنوعی برای تولید لوگو استفاده کنید. لوگوها به عنوان نمادهای گرافیکی، نشان دهنده یک برند، محصول یا پروژه هستند. آن‌ها می‌توانند به شما در ایجاد هویت منحصر به فرد، ایجاد اعتبار و شناسایی برند کمک کنند. اگر نمی‌دانید که چگونه باید یک لوگو طراحی کنید، فقط کافی است که آن را به هوش مصنوعی بسپارید.

هوش مصنوعی می‌تواند بر اساس خواسته شما، لوگویی کاملا حرفه‌ای که مناسب نام، صنعت و سبک برند شما است، تولید کرده و ارائه دهد. یکی از نمونه‌های هوش مصنوعی برای تولید لوگو ، برنامه «Looka» است.

در مثال زیر از هوش مصنوعی Looka خواستیم که برای یک شرکت فعال در حوزه برق و الکترونیک، یک لوگو با نام برق آسا تولید کند:

هوش مصنوعی برای طراحی لوگو

استفاده از Looka را شروع کنید

6. ایده گرفتن برای شعار تبلیغاتی

شعارها عباراتی جذاب هستند که ایده یا مزیت اصلی یک محصول، خدمات یا پروژه را خلاصه می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند توجه مشتریان خود را جلب کنید و ارزش پیشنهادی‌تان را به اشتراک بگذارید. اما شاید ایده خوبی برای انجام این کار نداشته باشید؛ پس از هوش مصنوعی برای تولید شعار استفاده کنید.

هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل موضوعی که شما از آن درخواست می‌کنید، شعار تبلیغاتی جذاب و عبارات خلاقانه‌ای تولید کند که با هدف شما مطابقت دارد. یکی از نمونه‌های تولیدکننده شعار مبتنی بر هوش مصنوعی، «zyro» است.

هوش مصنوعی zyro

استفاده از zyro را شروع کنید

کلام آخر

هوش مصنوعی یک فناوری قدرتمند است که می‌تواند خلاقیت و نوآوری انسان را افزایش دهد. با استفاده از هوش مصنوعی ایده پرداز برای طوفان فکری و تولید ایده، می‌توانید در زمان صرفه جویی کرده، بهره‌وری را افزایش دهید و پتانسیل خود را چند برابر کنید. در این مطلب 6 روش استفاده از هوش مصنوعی برای ایده پردازی همراه با چند مثال و نکته در مورد استفاده موثر از آن‌ها معرفی شده است که امیدواریم برای شما مفید و آموزنده بوده باشد. اگر سؤال یا نظری دارید، لطفا با ما و دیگر مخاطبان، مطرح کنید.


 

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

//