آموزش ساخت شماره مجازی با 5 روش ساده و رایگان

اسم شماره مجازی، دقیقا ماهیت آن را تعریف می‌کند: یک شماره تماس که نه خط تلفنی برای آن تعریف شده است و نه به یک سیم‌کارت مشخص، تعلق دارد. این شماره‌ها، معمولا تعلق به کشورهای دیگر بوده و بیشتر آن‌ها، بعد از چند روز، غیر فعال می‌شوند. اما چرا تا به این اندازه محبوب شده‌اند؟ بگذارید سوال خود را بهتر مطرح کنیم: چرا بسیاری از افراد به دنبال ساخت شماره مجازی هستند؟

شماره مجازی یا “Virtual number” امروزه در مراکز تلفن VOIP کاربرد زیادی دارند؛ زیرا دسترسی به خطوط ثابت تلفن، همواره مقدور نیست. از این رو، شرکت‌های مختلف با ساخت شماره‌های مجازی و لینک دادن آن‌ها به خط تلفن خود، هیچ تماسی را حتی در صورتی که کارمند، بیرون از شرکت باشند، از دست نمی‌دهند.

البته این شماره‌ها یک کاربرد دیگر نیز دارند که در ایران، با استقبال بیشتری رو به رو شده است: می‌توان از آن‌ها برای ساخت اکانت دوم در تلگرام یا واتساپ استفاده کرد.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم ضمن بررسی ماهیت این شماره‌ها، مراحل و بهترین برنامه‌های ساخت شماره مجازی را نیز معرفی کنیم. لطفا تا پایان، با ما همراه باشید.

شماره مجازی چیست؟

آیا تاکنون به داشتن یک شماره تلفن همراه با کد کشورهای دیگر فکر کرده‌اید؟ شماره مجازی دقیقا این کار را برای شما انجام می‌دهد. Virtual number به شما امکان می‌دهد تا بدون داشتن سیم‌کارت، از خدماتی مانند ارسال و دریافت پیامک، مکالمه صوتی و … استفاده کنید.

شماره مجازی چیست

طبیعی است که می‌توانید با استفاده از یک شماره مجازی، در پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ، تلگرام، سیگنال و … یک اکانت دوم بسازید (محبوب‌ترین کاربرد این قابلیت در ایران، همین است).

تذکر: از آن‌جایی که بیشتر این شماره‌ها، بعد از چند روز غیر فعال می‌شوند؛ هیچ تضمینی از بابت امنیت و ماندگاری آن‌ها نیست. در حقیقت، ممکن است تمام اطلاعاتی که در اکانت تلگرام دوم خود (که با شماره مجازی ساخته‌اید) به‌راحتی و بدون هیچ اطلاع قبلی، پاک شده و از دسترس خارج شوند.

در صورتی که تنها برای چند روز، به یک شماره تلفن نیاز داشته باشید، شماره مجازی می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. خوشبختانه برنامه‌های رایگان زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانند این قابلیت را در اختیار شما قرار دهند. البته باید توجه داشته باشید که بسیاری از این اپلیکیشن‌های ساخت شماره مجازی، در ایران کار نمی‌کنند!

ما در ادامه، به معرفی 5 برنامه رایگان و کاربردی در زمینه ساخت شماره مجازی خواهیم پرداخت. شما می‌توانید بر حسب علاقه خود، از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

روش های ساخت شماره مجازی 

از آن‌جایی که ما در حال صحبت در خصوص شماره تلفن مجازی همراه هستیم؛ طبیعی است که برنامه‌های که در ادامه معرفی می‌شوند، باید برای تلفن همراه دانلود و نصب شوند:

برنامه Textnow

این اپلیکیشن، یک شمراه با کد کشورهای آمریکا یا کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از Textnow تماس‌ها به جای آن‌که از طریق خطوط سنتی مخابرات منتقل شوند، در بستر اینترنت برقرار می‌شوند. این برنامه، برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

Textnow

اپلیکیشن Textnow را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، دانلود کرده و روی تلفن همراه خود، نصب کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

از مهم‌ترین ویژگی‌های Textnow می‌توان به موارد زیر، اشاره کرد:

  • برقراری و دریافت‌ تماس‌های صوتی
  • ارسال و دریافت تصاویر
  • ارسال و دریافت ویدیو
  • امکان استفاده از کالر آیدی
  • برخورداری از قابلیت کنفرانس
  • امکان شخصی‌سازی پس زمینه

استفاده از این اپلیکیشن، کاملا رایگان بوده و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای شما، به همراه نخواهد داشت. البته در صورتی که از تبلیغات زیاد آن خسته شده‌اید، می‌توانید اشتراک سالانه Textnow را نیز خریداری کنید.

برنامه TextPlus

این اپلیکیشن نیز، یک شماره مجازی با کد کانادا و آمریکا را در اختیار شما قرار می‌‌دهد که از طریق آن، می‌توانید با سراسر جهان تماس بگیرد. امکان ارسال و دریافت پیامک هم از دیگر ویژگی‌های طلایی برنامه TextPlus محسوب می‌شود. این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است.

TextPlus

برای دانلود TextPlus می‌توانید از لینک‌های زیر، استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن، عبارتند از:

  • امکان ارسال و دریافت پیام‌های تصویری
  • امکان تغییر صدای زنگ و پیامک
  • شخصی‌سازی تم‌ها

خوشبختانه تمامی امکانات اپلیکیشن TextPlus کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

برنامه NextPlus

اگر می‌خواهید از یک برنامه ساخت شماره مجازی رایگان و در عین حال، سرگرم کننده استفاده کنید، ما به شما NextPlus را پیشنهاد می‌دهیم. این اپلیکیشن، برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک به سراسر جهان را کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. همانند دو برنامه قبلی، NextPlus نیز قابلیت استفاده در هر دو سیستم عامل محبوب را دارد.

NextPlus

برای دانلود برنامه NextPlus می‌توانید از لینک‌های زیر، استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

مهم‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن، عبارتند از:

  • ارسال و دریافت نامحدود تماس‌ها و پیامک‌ها
  • تماس رایگان از هر نقطه از جهان
  • سازگار با تمام دستگاه‌های اندروید و آیفون
  • ویژگی‌های جالب و متنوع

استفاده از NextPlus کاملا رایگان است؛ اما در عوض، تعدادی بنر و تبلیغات در محیط اپلیکیشن، برای شما به نمایش درخواهند آمد.

برنامه 2ndLine

این برنامه، یک شماره تلفن همراه دوم از کشورهای آمریکا و کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد. 2ndline بیشتر برای متخصصین موبایل و فریلنسرهای طراحی شده است؛ اما بدون شک، می‌تواند نیازهای تمامی کاربران را برای ساخت شماره مجازی، برآورده کند.

2ndLine

برای دانلود این اپلیکیشن محبوب، می‌توانید از لینک‌های زیر، استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

قابلی‌های مهم 2ndline عبارتند از:

  • امکان برقراری تماس‌های صوتی
  • امکان استفاده از ایموجی، استیکر و گیف
  • ارسال و دریافت پیام‌های تصویری
  • برخورداری از کالر آیدی
  • امکان تنظیم صدای زنگ و پیامک

برنامه Safeum

اگر به دنبال یک اپلیکیشن کاملا ایمن برای ساخت شماره مجازی هستید، پیشنهاد اول ما به شما، قطعا Safeum خواهد بود. این برنامه، تماس‌های صوتی، پیامک، تصویری و ویدیویی را با بالاترین ضریب امنیت، رمزنگاری می‌کند. خوشبختانه Safeum هم، برای اندروید و iOS در دسترس است.

Safeum

این اپلیکیشن امن و محبوب را می‌توانید با استفاده از لینک‌های زیر، دانلود کرده و در تلفن همراه خود، نصب کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

در ادامه، شما را با بهترین قابلیت‌های اپلیکیشن Safeum بیشتر آشنا خواهیم کرد:

  • چت‌های گروهی رمزنگاری شده
  • استفاده از 3 شماره تلفن به صورت همزمان در یک دستگاه
  • تماس صوتی و تصویری رایگان
  • امکان پاک کردن تاریخچه چت و گفتگو

مزایای استفاده از شماره مجازی

در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین کاربردهای شماره مجازی، در مراکز تلفن و کسب و کارهای مختلف است. با استفاده از یک شماره مجازی، می‌توانید در هر زمان و در هر مکان، به تماس‌های کاری خود دسترسی داشته باشید. (تنظیمات این شماره‌ها به شما اجازه می‌دهند که تماس‌ها را مستقل از خطوط تلفن مخابرات و تنها از طریق اینترنت دریافت کنید)

مزایای استفاده از شماره مجازی

در کنار استفاده‌های شخصی مانند ساخت اکانت دوم پیام‌رسان‌های مختلف، از شماره مجازی می‌توان در موارد زیر نیز کمک گرفت:

کسب اعتبار برای کسب و کار

تصور بکنید که بتوانید با یک شماره کشور آمریکا و کانادا، با مشتریان خود در سایر نقاط جهان، در ارتباط باشید. طبیعتا این اتفاق می‌تواند اعتبار کسب و کار شما را در سطح بین‌المللی، به شکل قابل توجه‌ای بالا ببرد.

از طرفی دیگر، از آن‌جایی که کد این شماره‌های مجازی، همانند تلفن ثابت است، موجب اعتماد هرچه بیشتر مشتریان شما می‌شود. اکثر افراد، نمی‌توانند به تماس‌هایی که از طریق تلفن همراه گرفته می‌شوند، اطمینان پیدا کنند.

هزینه مناسب و منطقی

از آن‌جایی که این شماره‌ها نه از طریق خطوط تلفن، بلکه در بستر اینترنت کار می‌کنند؛ می‌توانند هزینه‌های شما را تا حد زیادی، کاهش دهند. از طرفی دیگر، برای استفاده از شماره مجازی، نیازی به خرید سیم‌کارت یا اشتراک خطوط تلفن ثابت ندارید.

دسترسی به شماره تلفن در همه جا

شما یک شماره مجازی می‌سازید و تماس‌های شرکت یا مجموعه کاری خود را به آن لینک می‌کنید. از این به بعد، در همه جا و به‌راحتی به تمامی تماس‌های خود، دسترسی دارید. علاوه بر این، در هر زمانی، می‌توانید از طریق خطوط رسمی شرکت، با مشتریان تماس گرفته و با آن‌ها، در ارتباط باشید.

اهمیت استفاده از شماره مجازی

استفاده آسان

یکی دیگر از نقاط قوت این شماره‌ها، استفاده آسان است. بسته به این‌که از کدام برنامه‌ها برای ساخت یک شماره تلفن مجازی استفاده می‌کنید؛ تمامی مراحل این‌کار بسیار ساده بوده و هیچ مشکلی برای شما، ایجاد نخواهند کرد.

رفع برخی محدودیت‌ها

با استفاده از یک شماره مجازی، می‌توانید برخی از محدودیت‌ها را به‌راحتی رفع کنید. به عنوان مثال، تلگرام به هر کاربر اجازه می‌دهد تنها یک اکانت در این برنامه داشته باشد. استفاده از این شماره‌ها، باعث می‌شود به تعداد دل‌خواه، حساب کاربری ساخته و با همه آن‌ها نیز به صورت هم‌زمان، کار کنید.

کلام پایانی 

ساخت شماره مجازی هم برای اهداف شخصی (مانند ساخت چند اکانت در شبکه‌های اجتماعی) و هم در مجموعه‌های کاری (سهولت دسترسی به خطوط تلفن در همه‌جا) کاربرد فراوانی دارد. البته باید توجه داشته باشید که نمی‌توان به هر نرم‌افزاری برای راه‌اندازی این سرویس استفاده کرد.

در صورتی که در ارتباط با شماره‌های مجازی، سوال یا ابهامی دارید؛ لطفا در بخش نظرات همین مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول در ارتباط با شماره مجازی 

تعریف ساده شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی یک خط تلفن همراه است که نیازی به خرید سیم کارت ندارد. این شماره با کد و تلفن سایر کشورها از جمله آمریکا و کانادا ساخته شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

چرا از شماره مجازی استفاده می‌شود؟

شماره مجازی کاربردهای زیادی دارد. هم می‌توان از آن برای امور شخصی مانند تماس، ارسال پیامک و ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی استفاده کرد و هم، در مراکز کاری و تجاری به عنوان یک شماره معتبر و همیشه در دسترس، قابل راه‌اندازی است.

بهترین برنامه برای ساخت شماره مجازی چیست؟

برنامه های زیادی برای ساخت شماره مجازی طراحی شده و در دسترس قرار دارند. از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه، می‌توان به Textplus و Nextplus اشاره کرد. هر دو برنامه ذکر شده، کاملا رایگان هستند.

آیا شماره مجازی دائمی وجود دارد؟

بیشتر شماره‌های مجازی که توسط اپلیکیشن‌های مربوط به این کار ساخته می‌شوند، بعد از مدتی غیر فعال شده و تمامی اطلاعاتی که روی آن‌ها ذخیره کرده‌اید، از بین می‌روند.

2.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//