پرطرفدارترین ساز در دنیا

پرکاربردترین ساز جهان

به وسایل نواختن موسیقی ساز گفته می شود. در بعضی از منابع هر وسیله ای که صدا می تواند بسازد را ساز می دانند ولی به صورت تخصصی منظور از ساز وسیله ای است که صرفا برای اجرای موسیقی ساخته شده است. قدیمی ترین نوع ساز ها انواع سازهای کوبه ای و بعد از آن سازهای بادی هستند.

فناوری تولید ساز به طور خاص بعد از انقلاب صنعتی در اروپا پیشرفت بسیار کرد و انواع سازهای پیچیده و زیبا با توانایی صدادی عالی در اروپا تولید شد. در عصر حاضر پیشرفت فناوری باعث شد که عرصه وسیعی برای سازهای الکترونیک باز شود. بررسی و طبقه‌بندی و شناخت سازها را سازشناسی یا ارگانولوژی می‌ نامند.

اگر قصد یادگیری و خرید ساز را دارید مهمترین عوامل در انتخاب به ترتیب سلیقه موسیقی هر فرد، میزان بودجه ی در دسترس، فضایی که هر ساز اشغال می‌ کند، خصوصیات شخصیتی هر فرد، قابلیت حمل و نقل آسان و پتانسیل های شغلی آن است.

پرطرفدارترین ساز در دنیا

ساز ها را می توان به انواع زیر تقسیم کرد:

  • ساز های زهی (String instruments)
  • ساز های بادی (Woodwind instruments)
  • ساز های برنجی (Brass instruments)
  • ساز های کلیدی یا شستی دار (Keyboard instruments)
  • ساز های ضربه ای (Percussion instruments)

پرطرفدارترین ساز

معمولا میزان تقاضا برای ساز در درجه اول بستگی به قیمت آن دارد. می توان گفت سازهایی مانند سازدهنی، پر فروش‌ترین ساز بازار و سازهایی مانند پیانو ‌مخاطب اندکی دارند. حمل و نقل ساز نیز بسیار مهم است و برای بسیاری از افراد مهم است که حتما بتوانند در مکان های مختلفی ساز را بنوازند، به همین دلیل است که گیتار طرفداران زیادی دارد.

بسیاری از بزرگسالان علاقه دارند تا نواختن سازی را فرابگیرند، اما نمی دانند باید از کجا شروع کنند. قبل از این که بخواهید نواختن سازی را فرابگیرید، باید آن ساز را انتخاب کنید. به جز تار که اصالتا ایرانی است و در ایران تهیه می‌ شود، به نظر می ‌رسد که عمده سازهای بازار چینی هستند. مزیت آموختن موسیقی این است که هر سازی زیبایی خودش را دارد و می تواند آینه روح هر کسی باشد.

2.7 | (8)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//