بهترین رمان های خارجی

رمان به کتابی گفته می شود که روایتگر داستانی بلند است که در قابل نثر متن نوشته می شود. رمان آموزشی، رمان پلیسی و رمان تاریخی از جمله انواع این کتاب ها هستند.

در بسیاری از منابع تولد رمان را همزمان با نوشتن کتاب دن کیشوت نوشته ی سروانتس در نظر می گیرند. قبل از این کتاب هیچ اثری با این سبک در ادبیات جهان پیدا نمی‌ شود.

رمان کتاب طولانی است که معمولا حول محور شخصیت اصلی داستان می چرخد و در یک جامعه قابل شناخت اتفاقات قابل باور و نزدیک به واقعیت را به طور داستانی برای خواننده شرح می دهد.

به صورت کلی رمان نوشته ی داستان گونه ای است که به کمک شخصیت های اصلی و فرعی در پی نشان دادن خلای اجتماعی یا فردی است. در ادامه قصد داریم سه مورد از بهترین رمان های خارجی ترجمه شده به فارسی را معرفی کنیم:

صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

نسخه ی اصلی این رمان به زبان اسپانیایی است و در ۳۰ سالی که از نخستین چاپ این کتاب گذشته است بیشتر از ۳۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌ است. رمان صد سال تنهایی داستان زندگی شش نسل یک خانواده از اهالی آمریکای جنوبی است که در دهکده ‌ای به نام ماکوندو زندگی می ‌کنند. داستان از زبان سوم شخص حکایت می‌ شود.

 

بر باد رفته اثر مارگارت میچل

نسخه ی اصلی این رمان به زبان انگلیسی نوشته شده است. رمان مارگارت میچل به ‌علت خلق شخصیت اسکارلت اوهارا، یک زن مستقل و با اراده بسیار منحصر به فرد است. بر باد رفته در سال ۱۹۳۶ ده سال بعد از اینکه میچل نوشتن آن را به پایان رساند منتشر و بلافاصله به 16 زبان ترجمه شد. در اواخر سال ۱۹۳۹ فیلمی بر مبنای این کتاب ساخته شد.

بهترین رمان های خارجی

بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

کتاب، داستان عشق‌ و دلدادگی اعضا و خدمتکاران دو خانواده ارنشا و لینتون، و همچنین کینه و عناد میان آن ها است. این رمان داستان عشق آتشین ولی مشکل‌ دار میان هیث کلیف و کترین ارنشاو است. داستان رمان از زبان خدمتکار امارت برای مسافری به نام لاک وود تعریف شده‌ و او آن را به اول شخص روایت می ‌کند.

بهترین رمان های خارجی

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//