راهنمای گام به گام تغییر نام جیمیل در دسکتاپ و موبایل

جیمیل (Gmail) یک سرویس رایگان ایمیل است که در سال ۲۰۰۴، توسط گوگل راه‌اندازی شد. هم‌اکنون، بیش از یک و هشت میلیارد کاربر در سراسر جهان، حداقل یک حساب Gmail راه‌اندازی کرده‌اند. برای ساخت این سرویس، نیاز به یک یوزرنیم (Username) یکتا دارید. اما آیا می‌توان بعد از ایجاد حساب، نسبت به تغییر نام در جیمیل اقدام کرد؟

قبل از هر چیز، باید تفاوت نام کاربری (Username) و نام جیمیل را بدانید: یوزرنیم نامی است که در زمان ثبت نام وارد می‌کنید و یک شناسه یکتا و منحصر به فرد محسوب می‌شود؛ در حالی که نام جیمیل، اسمی است که برای حساب خود در نظر می‌گیرید (به عنوان مثال، ممکن است یوزرنیم شما، Ali1234 باشد و نام جیمیل، Ali Ahmadi)

آدرس جیمیل و نام کاربری، به هیچ عنوان قابل تغییر نیستند؛ اما شما می‌توانید نام جیمیل (اسمی که به حساب شما لینک شده است) را در هر زمان، عوض کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه تغییر نام جیمیل را بررسی کنیم. در صورتی که شما نیز به هر دلیلی، تصمیم به این کار گرفته‌اید، حتما تا پایان، با ما همراه باشید.

نام جیمیل Gmail چیست؟

منظور از نام جیمیل، نامی است که زمانی که شما به دیگران ایمیل می‌زنید، برای آن‌ها به نمایش درمی‌آید. به همین دلیل، به این نام، نام نمایشی Gmail نیز گفته می‌شود. هر کاربری در زمان ثبت نام، یک اسم به حساب خود اختصاص می‌دهد و پس از آن، مخاطبین، ایمیل‌های این فرد را با این نام، مشاهده می‌کنند. توجه داشته باشید که نام جیمیل با Username تفاوت دارد. تغییر نام جیمیل از طریق توضیحاتی که در قسمت‌های بعد ارائه می‌شود، امکان‌پذیر است؛ اما Username در همان ابتدا از جانب فرد تعیین می‌شود و امکان تغییر مجدد آن وجود ندارد.

نکته: انتخاب یک نام مناسب برای Gmail، به نمایش بهتر شما نیز کمک می‌کند. از این رو، بهتر است از اسم حقیقی خود یا کسب و کارتان، به عنوان نام جیمیل استفاده کنید. انجام این کار اعتماد مخاطبین به شما را افزایش خواهد داد که به طور غیرمستقیم در موفقیت‌های شغلی و اجتماعی شما نیز تأثیرگذار خواهد بود.
بر خلاف Username که به هیچ عنوان، قابل تعویض نیست؛ می‌توانید در هر زمان، نسبت به تغییر نام جیمیل اقدام کنید. البته نباید این کار را برای دفعات زیاد و در مدت زمانی کوتاه، انجان دهید؛ زیرا در این صورت، گوگل دیگر اجازه عوض کردن Account Name را به شما، نخواهد داد.

راهنمای تغییر نام جیمیل در موبایل (اپلیکیشن)

کاربران تلفن‌های هوشمند، برای ورود به حساب Gmail خود، می‌توانند از اپلیکیشن ارائه شده توسط گوگل استفاده کنند. در این برنامه نیز، به‌راحتی می‌توانید نسبت به تغییر نام جیمیل اقدام کنید:

  1. اپلیکیشن Gmail را باز کنید.
  2. روی آیکون «سه خط افقی» در گوشه بالا و سمت چپ ضربه زده و از منوی باز شده، گزینه «Setting» را انتخاب کنید.
  3. در صفحه بعد، روی آدرس جیمیل خود، ضربه بزنید.
  4. گزینه «Manage your google account» را انتخاب کنید.
  5. اکنون، روی «Personal info & privacy» ضربه بزنید.
  6. در صفحه جدید، گزینه «Name» را انتخاب کنید.
  7. در این مرحله، باید دوباره کلمه عبور (پسورد) حساب کاربری خود را وارد کنید.
  8. بعد از وارد کردن کلمه عبور، وارد صفحه‌ جدید می‌شوید. در این بخش، می‌توانید نسبت به تغییر نام جیمیل خود، اقدام کنید.
  9. برای ذخیره تغییرات، روی گزینه «Save» ضربه بزنید.نحوه تغییر نام جیمیل در گوشینحوه تغییر نام جیمیل در گوشی

نحوه تغییر نام جیمیل در دسکتاپ

برای این‌که بتوانید نام خود را در سرویس Gmail تغییر دهید؛ کار سختی در پیش ندارید. مطابق مراحل زیر، عمل کنید تا اسم جیمیل شما، به‌راحتی تغییر پیدا کند:

  • ابتدا وارد حساب جیمیل خود شوید.
در صورتی که حساب کاربری Gmail ندارید، می‌توانید با مطالعه مقاله «چگونه ایمیل بسازیم ؟ تفاوت جیمیل و ایمیل و ساخت آن‌ها» این کار را به‌راحتی انجام دهید.
  • روی «Settings» که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد، کلیک کنید (این گزینه، به شکل یک چرخ‎ دنده، قابل مشاهده است).

در ابتدا باید روی گزینه چرخ دنده زد.

  • از قسمت بالای منو تنظیمات گزینه «See all setting» را بزنید.

بر روزی see all setting بزنید.

  • از منوی باز شده، روی “Accounts and Imports” کلیک کنید (در برخی از نسخه‌های جیمیل، این گزینه، با عنوان “Accounts” دیده می‌شود).

بر روی گزینه “Accounts and Imports” باید کلیک شود.

  • در کنار “Send Mail as” گزینه “Edit info” را انتخاب کنید.باید روی گزینه Edit info کلیک شود.
  • یک پنجره پاپ‌آپ باز می‌شود؛ نام جدید خود را در قسمت «Name» وارد کنید.

باید کادر خالی پر شود.

گاهی وقت‌ها، کاربر ممکن است بعد از انجام تنظیمات بالا، با گزینه «this setting can’t be changed for your account» رو به رو شود. این اتفاق د صورتی رخ می‌دهد که در یک بازه کوتاه، بارها نسبت به تغییر نام جیمیل اقدام کرده باشید.

به همین راحتی شما می‌توانید نام خود را در Gmail تغییر دهید. اما باز هم تاکید می‌کنیم که نام جیمیل، به صورت کامل با Username، متفاوت است. تنها راهی که برای تغییر Username در جیمیل دارید، ساخت یک حساب جدید است.

. شما در هر سه ماه، تنها سه بار، قادر به تغییر نام جیمیل خود هستید.
. در صورت تغییر رمز جیمیل، باید هر مرحله که از شما خواسته شد رمز صحیح را وارد کنید.
. همان‌طور که قبلاً هم بیان شد، امکان تغییر آدرس ایمیل واقعی یا همان Username وجود ندارد و صرفاً نام مرتبط با حساب کاربری قابل تغییر است.
. در صورتی که افراد شما را با یک عنوان مشخصی در مخاطبین خود ذخیره کرده باشند، آن غنوان را خواهند دید. نام جدید تنها در ایمیل‌هایی که شما برای آن‌ها ارسال می‌کنید، به نمایش درخواهد آمد.

کلام آخر

در این مقاله از مجله ایده آل تک به بررسی روش‌های تغییر نام جیمیل پرداختیم. نام جیمیل با یوزرنیم یا نام کاربری، کاملا متفاوت است. شما هرگز نمی‌توانید Username یک حساب Gmail را عوض کنید؛ اما امکان تغییر نام جیمیل برای کاربران، فراهم شده است. البته برای این کار نیز، محدودیت‌هایی وجود دارد و نمی‌توانید، به صورت نامحدود، نام Gmail خود را تغییر دهید.

در صورتی که در ارتباط سرویس ایمیل محبوب گوگل (Gmail) سوال یا اشکالی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما مطرح نمایید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

چگونه اسم جیمیل را عوض کنیم؟

برای این کار باید ابتدا وارد setting شده و از بخش Account وارد قسمت Edit info شوید. در این صفحه، می‌توانید نام جیمیل خود را تغییر دهید.

آیا تغییر آدرس جیمیل هم ممکن است؟

خیر. بعد از اینکه حساب ایمیل شما در گوگل تایید شد، به هیچ عنوان، نمی‌توانید آدرس آن را عوض کنید. تنها راه دسترسی به یک آدرس جیمیل جدید، ساخت یک ایمیل تازه در Gmail است.

چگونه می‌توانم نام و نام خانوادگی خود را در جیمیل تغییر دهم؟

این کار در واقع، همان تغییر نام جیمیل است. می‌توانید وارد بخش setting شده و در قسمت مربوط به Account نام و نام خانوادگی خود را در جیمیل تغییر دهید.

آیا می‌توانم نام حساب تجاری خود را تغییر دهم؟

بله. این کار در صورتی که مدیر جیمیل باشید امکان دارد. در غیر این‌صورت، گوگل اجازه تغییر نام تجاری را به شما نخواهد داد.

آیا می توانم آدرس جیمیل خود را تغییر دهم؟

همان‌طور که قبلا نیز بیان شد، Username یا آدرس اصلی Gmail غیرقابل تغییر است و با هیچ روشی نمی‌توانید تغییری در آن ایجاد کنید.

1.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//