آموزش گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام +[ساخت گیف]

اینستاگرام بدون تردید یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. این شبکه در حال حاضر صرفا برای ایجاد ارتباط دوستی و معاشرت مجازی نیست بلکه یک بستر عالی نیز برای کسب درآمد و راه‌اندازی کسب‌ و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود. اینستاگرام از زمان راه‌اندازی تا به الان، تغییرات و به‌روز‌رسانی‌های پرشماری داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امکان گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام است.

گیف سریع‌ترین راه برای نشان دادن احساسات در فضای مجازی محسوب می‌شود. چه راهی بهتر از یک تصویر متحرک که در حال قهقه زدن است، می‌تواند خنده‌های شما را در اینستاگرام، تلگرام و … نشان دهد؟ از طرفی دیگر، این روزها بسیاری از افراد، سعی می‌کنند حرف‌های خود را در استوری‌های اینستاگرام، بگویند! گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام به این کاربران کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود، برقرار کنند.

کار کردن با فایل‌های GIF البته همیشه هم ساده نیست! تجربه نشان داده که گیف‌ها خیلی هم حرف گوش کن نیستند و گاهی وقت‌ها، حسابی روی اعصاب ما راه می‌روند. این موضوع زمانی که اینترنت چندان قوی نباشد، جلوه و نمود بیشتری دارد.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام را بررسی کنیم. اگر دوست دارید فالوورها تنها با یک نگاه به استوری شما، متوجه احساستان شوند، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام

متاسفانه Instagram به شما اجازه نمی‌دهد که به‌صورت مستقیم و در داخل برنامه، گیف‌های دل‌خواه خود را بسازید و از آن‌ها استفاده کنید. به‌همین دلیل، شما برای گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام باید کمک بگیرید!

البته اصلا نگران نباشید. این کار ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! اینستاگرام به وب سایت Giphy لینک شده است؛ به همین دلیل، می‌توانید از تمامی گیف‌های موجود در این برنامه، در استوری‌های خود استفاده کنید.

تذکر: متاسفانه دسترسی به سایت گیفی با آی پی کشورمان امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید در زمان منشتر کردن استوری‌های گیف‌دار، حتما از برنامه‌های تغییر IP استفاده کنید. توجه داشته باشید که ترجیحا باید از اینترنت و IP قوی استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است بعضی از گیف‌ها را نتوانید دانلود کنید و موردهای جذابی را از دست بدهید.

حالا دیگر وقتش رسیده است که از یک GIF بامزه در استوری خود استفاده کنیم. آماده‌اید؟

چگونه به استوری‌های اینستاگرام GIF اضافه کنیم؟

به منظور گذاشتن GIF در استوری‌های اینستاگرام باید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • اپلیکیشن اینستاگرام را در تلفن همراه خود باز کنید.
  • روی نماد آبی رنگ «+» که در کنار عکس پروفایل خود مشاهده می‌کنید، ضربه بزنید تا بتوانید یک استوری بگذارید.
  • استوری خود را آماده کنید. بعد از انتخاب تصویر، به صفحه ویرایش منتقل خواهید شد.
نکته: هنوز با گذاشتن استوری مشکل دارید؟ پس حتما مقاله آموزش ساخت استوری جذاب اینستاگرام به صورت تصویری را مطالعه کنید.
  • روی نمادی که به شکل صورت در حال خندیدن (مطابق فلش شماره دو در تصویر) است، ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی GIF ضربه بزنید.
  • شما می‌توانید در نوار جستجو، نام موضوع یا گیف مورد نظر خود را تایپ کنید. به عنوان مثال اگر استوری شما با تم هالووین است، باید عبارت «Halloween» را در نوار جستجو وارد کنید. در این صورت گیف‌هایی با تم هالووین برای شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • گیف مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به استوری اضافه کنید.
  • می‌توانید GIF را کوچک کرده یا با حرکت انگشت، محل قرار گرفتن آن را تغییر دهید.
  • بعد از آماده کردن همه چیز، روی «Your Story» در پایین صفحه موبایل، ضربه بزنید.
  • تبریک می‌گوییم! استوری شما همراه با یک گیف جذاب، منتشر شده است.

گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام

دلیل باز نشدن گیف اینستاگرام چیست؟

کاربران زیادی از باز نشدن گیف در استوری اینستاگرام نارحت هستند. آن‌ها تمام مراحل بالا را انجام می‌دهند؛ اما یا اصلا گیف‌ها را نمی‌بینند یا GIF در نهایت، باز نمی‌شود!

ما در مقاله آموزش رفع مشکل عدم نمایش گیف در اینستاگرام به طور مفصل، به این مشکل پرداخته‌ایم. اگر نمی‌توانید در استوری‌های خود، از فایل‌های جذاب و تصاویر متحرک GIF استفاده کنید، حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید.
همان‌طور که قبلا هم بیان شد، برای دسترسی به اینستاگرام و استفاده از امکاناتی مثل گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام، باید IP شما از کشور دیگری باشد. بدین منظور حتما باید نرم افزار تغییر IP خود را کنترل کنید و از کارایی مناسب آن مطمئن شوید. همچنین اینترنت شما نیز باید پرسرعت باشد و نباید قطعی زیادی در آن رخ دهد. لذا ترجیحا از اینترنت قوی استفاده کنید.

آیا می‌دانید چگونه باید پیج اینستاگرام را قفل کنیم؟ برای اطلاعات بیشتر به مقاله قفل کردن صفحه اینستاگرام مراجعه کنید.

چگونه در اینستاگرام گیف بسازیم؟

در تلگرام کاربران به راحتی می‌توانند گیف‌های خود را بسازند و از آن استفاده کنند. به نظر شما آیا می‌توانیم برای گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام از گیف‌های خودمان استفاده کنیم؟ پاسخ مثبت است. البته اول باید یاد بگیریم که چطور عکس‌های خودمان را به GIF تبدیل کنیم. ما در آموزش ساخت گیف اینستاگرام مراحل انجام این‌کار را بررسی کرده‌ایم:

وبسایت Giphy برای ساخت گیف مناسب است.

به صورت کلی، ساخت گیف و استفاده از آن در اینستاگرام، چهار مرحله اصلی دارد:

  1. ثبت نام در وب سایت GIPHY
  2. ساخت گیف با استفاده از تصاویر دل‌خواه
  3. آپلود آن در Giphy.com
  4. اضافه کردن GIF به استوری

ابتدا باید یک کانال یا برند در وب سایت گیفی بسازید و درخواست تایید هویت خود را ارسال کنید. برای ساخت اکانت در GIPHY روی این لینک کلیک کنید.

ابتدا باید در سایت گیفی ثبت نام کنید.

یک ایمیل تایید عضویت از طرف وبسایت GIPHY دریافت خواهید کرد. این ایمیل حاوی رمز عبور چهار حرفی است که باید آن را در کادر مربوطه مطابق تصویر زیر وارد کنید.

در این مرحله رمز 4 حرفی باید وارد شود.

بعد از اینکه حساب شما در این وب سایت تایید شد، می‌توانید شروع به ساخت گیف‌های مورد نظر خود بکنید. GIF ساخته شده در Giphy، باید دارای پس زمینه شفاف باشد تا مورد قبول قرار بگیرد.

در این مرحله می‌توانید گیف مورد نظر خود را بسازید.

بعد از ساخت گیف، باید یک نام (کلمه کلیدی) تعیین کنید. شما بعدا در استوری اینستاگرام، می‌توانید از طریق جستجوی این کلمه کلیدی، گیف ساخته شده را پیدا کنید. ترجیحاً این نام را به طور اختصاصی و خاص انتخاب نمایید تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید. به عبارتی دیگر از گذاشتن نام‌های متداول بر روی آن خودداری نمایید زیرا ممکن است کار شما را برای پیدا کردن گیف مورد نظر مشکل کند.

توجه داشته باشید که هر گیف باید پنج تگ یا برچسب داشته باشد که دسته‌بندی آن را مشخص کند. مرتبط بودن این برچسب‌ها ضروری است که بدین منظور می‌توان از نام اکانت استفاده نمود. معمولا دو یا سه ساعت بعد از ساخت و تایید گیف، می‌توانید وارد استوری اینستاگرام شده و آن را با استفاده از کلمه کلیدی که انتخاب کرده بودید، جستجو کنید.

تمام شد! شما به‌راحتی موفق شدید GIF مورد نظر خود را بسازید. حالا وقتش است که از آن، در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید.

کلام پایانی

گیف‌ها می‌توانند استوری‌های شما را در اینستاگرام، جذاب‌تر کنند. این تصاویر متحرک، بهترین روش برای بیان سریع احساسات هستند و البته می‌توانند تاثیر مثبت زیادی روری مخاطب داشته باشند. ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک سعی کردیم به شما نشان دهیم که به راحت‌ترین روش ممکن، مراحل گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام را انجام دهید.

اگر به دنبال ترفندها و آموزش‌های بیشتری از این شبکه اجتماعی محبوب هستید، توصیه می‌کنیم سری هم به صفحه آموزش اینستاگرام از مجله ایده آل تک بزنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان چند گیف را در یک استوری قرار داد؟

گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام محدودیتی ندارد و شما می‌توانید هر تعداد گیف که مدنظر داشتید در استوری خود قرار دهید.

آیا گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام حجم آن را بالا می‌برد؟

بله قرار دادن گیف موجب افزایش کیفیت و حجم استوری شما می‌شود و لذا ممکن است کمی آپلود شدن آن طول بکشد.

چرا کاربران استوری‌های دارای گیف را گاهی به سختی می‌بینند؟

گیف، کیفیت و حجم استوری را بالا می‌برد و مخاطبین برای دیدن آن باید از اینترنت قوی و پر سرعت و نرم افزار تغییر IP مناسب استفاده کنند.

آیا استفاده از GIPHY رایگان است؟

بله، حساب‌های GIPHY رایگان هستند و  با استفاده از آن‌ها می‌توانید در GIPHY گیف‌های متعدد را آپلود و در مکان مناسب و دلخواه ذخیره کنید.
5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//