نحوه گذاشتن صوت دوبله روی فیلم در نرم افزار kmplayer

احتمالا تاکنون برای شما پیش آمده که فیلمی را دانلود کرده‌اید؛ اما فیلم به زبان اصلی بوده و برای دیدن آن دچار مشکل شده‌اید. در اینگونه مواقع دو روش پیش روی شما قرار خواهند داشت: استفاده از صوت دوبله در صورت وجود و یا دیدن فیلم همراه با زیرنویس فارسی. خوشبختانه بسیاری از سایت‌های فارسی زبان، اندکی پس از انتشار یک فیلم، اقدام به دوبله آن می‌نمایند. اما مشکلی که برای دیدن یک فیلم به همراه دوبله در گوشی وجود دارد این است که چگونه صوت دوبله را روی فیلم در گوشی بگذاریم ؟ همین موضوع در هنگام تماشای فیلم در KMPlayer با کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیز مطرح است.

در این مقاله قصد داریم تا به پرسش‌های مذکور پاسخ دهیم و نحوه قرار دادن صوت دوبله بر روی فیلم در گوشی و نرم‌افزار KMPlayer را شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه صوت دوبله را روی فیلم بگذاریم ؟

همانطور که گفته شد، بسیاری از سایت‌ها اقدام به دوبله فیلم‌های زبان اصلی می‌کنند. این سایت‌ها فایل دوبله فیلم‌ها را در کنار فیلم اصلی قرار می‌دهند که می‌توانید دانلود و به فیلم اضافه نمایید. به جرئت می‌توان ادعا کرد که دوبلورهای ایران جزو بهترین و خلاق‌‌ترین دوبلورهای ایران هستند که می‌توانند بهترین فیلم‌های خارجی با بالاترین کیفیت دوبله کنند به طوری که تمام حس به مخاطب القا شود. بنابراین تماشای فیلم با دوبله فارسی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در درک بهتر فیلم و فهم مناسب آن داشته باشد.

فیلم‌ها را می‌توان به طور دلخواه با دوبله و بدون دوبله دانلود کرد.در صورتی که فیلم را بدون دوبله دانلود کنید، می‌توانید بعدها صوت دوبله را به آن اضافه نمایید که این کار از طریق دو روش قابل انجام است.  در روش اول، ابتدا فایل دوبله را با استفاده از نرم افزار مخصوص به فیلم بچسبانید. البته این روش مقداری زمان‌بر است؛ به همین خاطر ما روش دوم را پیشنهاد خواهیم کرد:

راه دوم این است که فایل صوتی دوبله را همزمان با پخش فیلم در KMPlayer به آن اضافه کنید و سپس با خیال راحت از تماشای فیلم لذت ببرید. ما در این آموزش روش دوم را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم. توجه داشته باشید که این آموزش مربوط به نرم‌افزار KMPlayer در لپ‌تاپ یا کامپیوتر است و در قسمت بعد به پرسش «چگونه صوت دوبله را روی فیلم در گوشی بگذاریم؟» پاسخ خواهیم داد.

توجه!
البته برای مشاهده فیلم‌های زبان اصلی، می‌توانید از زیرنویس نیز استفاده کنید. نرم افزار KMPlayer یک پخش کننده صوتی و تصویری است که قابلیت اضافه کردن زیرنویس به فیلم را دارد. بنابراین در صورتی که فیلم مورد نظر شما دوبله نشده است؛ باید یک زیرنویس فارسی برای آن پیدا کرده و به فیلم اضافه نمایید.

آموزش گذاشتن صوت دوبله روی فیلم در KMPlayer

نرم افزار KMPlayer  یک برنامه بسیار محبوب برای مشاهده فایل‌های ویدیویی است. همانطور که می‌دانید پخش صدای دوبله فیلم در KMPlayer امکان پذیر است و شما به راحتی می‌توانید با انجام تنظیماتی ساده، یک فیلم را همراه با صوت دوبله مشاهده نمایید.

برای پخش صدای دوبله در KMPlayer ابتدا فایل صوتی دوبله فیلم را دانلود کنید و سپس فیلم زبان اصلی را با نرم افزار KMPlayer اجرا کنید. در ادامه باید مراحل زیر را طی نمایید:

  •  روی تصویر کلیک راست نمایید و از منوی ظاهر شده، گزینه Open و سپس Load External Audio را انتخاب نمایید.گزینه Load external audio باید انتخاب شود.
  • اگر گزینه Load External Audio را در منو پیدا نکردید، شما از آخرین نسخه نرم افزار KMPlayer استفاده می‌کنید. متاسفانه در نسخه به‌روز شده این نرم افزار مثل KMPlayer 64x امکان بارگذاری فایل صدای دوبله ندارد. در این صورت باید به سراغ چسباندن صدا به فیلم از نرم افزار MKV Merge بروید.
  • پنجره محاوره‌ای Open باز می‌شود. به مسیری که فایل صوتی دوبله را در آن‌جا ذخیره کرده‌اید بروید؛ روی فایل دوبله فیلم کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس دکمه Open را بزنید.

فایل دوبله فیلم باید انتخاب شود.

نکته: فرمت فایل صوتی دوبله می‌تواند MP3، aac و … باشد.

مشاهده می‌کنید که صدای وارد شده به فیلم، پخش شده و صدای اصلی حذف می‌شود. به این ترتیب می‌توانید فیلم را با صدای دوبله تماشا کنید. با این روش به راحتی قادر به پخش صدای دوبله فیلم در KMPlayer خواهید بود.

در صورتی که هنوز نرم افزار محبوب KMPlayer  را دانلود نکرده‌اید؛ می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به این برنامه دسترسی داشته و آن را بارگذاری و سپس نصب نمایید. پس از دانلود این برنامه، می‌توانید از طریق راهنمای آموزش نصب KMPlayer روی کامپیوتر اقدام به نصب آن نمایید.

چگونه فیلم را در گوشی دوبله فارسی کنیم؟

بهترین نرم‌افزار برای تماشای فیلم در گوشی، نرم‌افزار MXPlayer است. این نرم‌افزار به نوعی معادل KMplayer در گوشی به شمار می‌رود و به راحتی می‌توان در آن فیلم‌ها و کلیپ‌های مختلف را با زیرنویس مشاهده کرد. یکی از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار، امکان افزوده شدن صوت دوبله به آن است. بدین منظور باید این مراحل را طی نمایید:

  • روی علامت سه نقطه موازی در گوشه سمت راست صفحه کلیک نمایید.گذاشتن صوت دوبله فارسی روی فیلم
  • در این قسمت گزینه Audio track را انتخاب کنید.
  • در این مرحله با زدن گزینه Open باید صوت دوبله مدنظر خود را انتخاب نمایید تا روی فیلم سینک شود. از این به بعد می‌توانید فیلم را با دوبله فارسی تماشا کنید و لذت ببرید.گذاشتن صوت دوبله فارسی روی فیلم

دانلود kmplayer برای گوشی های اندروید و iOS

دانلود برنامه Kmplayer دانلود برنامه Kmplayer برنامه kmplayer

کلام آخر

دوبله ایران جزو قدرتمندترین و بهترین دوبله‌ها در ایران است و تماشای فیلم با دوبله تأثیر به‌سزایی در فهم بهتر فیلم دارد و مشکلی نیز در القای حس فیلم ایجاد کند. در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک تلاش شد تا به پرسش «چگونه صوت دوبله را روی فیلم در گوشی بگذاریم» پاسخ داده شود. همچنین اطلاعات بیشتری نیز در خصوص نحوه گذاشتن صوت دوبله روی فیلم در KMPlayer ارائه گردید. در پایان از شما عزیزان خواهشمندیم تا نظرات و تجربیات خود را در خصوص تماشای فیلم دوبله و گذاشتن صوت دوبله بر روی فیلم را با ما در میان بگذارید.

همچنین در صورتی که در ارتباط با پخش کردن انواع فایل‌های ویدیویی در کامپیوتر و موبایل سوال یا اشکالی دارید، در بخش نظرات همین مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

حذف صدای دوبله در نرم افزار KMPlayer چگونه انجام می‌شود؟

با استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl و x می‌توانید انواع صوت‌های دوبله در نرم افزار KMPlayer را تغییر دهید.

مشکل اجرا نشدن دوبله در نرم افزار KMPlayer را چگونه حل کنیم؟

در صورتی که صوت‌های دوبله در برنامه KMPlayer اجرا نمی‌شوند، بهتر است که نرم افزار را پاک کرده و یک نسخه قدیمی‌تر نصب نمایید. توجه داشته باشید که در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار ممکن است امکان اضافه شدن صوت دوبله حذف شده باشد.

چگونه صوت دوبله فیلم را فعال کنیم؟

ابتدا باید صوت را که به صورت یک فایل جداگانه دانلود کرده‌اید، در نرم افزار KMPlayer بارگذاری کرده و سپس آن‌ را به راحتی اجرا کنید.

چگونه صوت دوبله را در گوشی به فیلم اضافه کنیم؟

ابتدا نرم افزار MXPlayer را در تلفن همراه خود باز کرده و سپس روی علامت سه نقطه در سمت راست و بالای برنامه ضربه بزنید. بعد از آن، گزینه audio track را انتخاب کنید. سپس با ضربه زدن روی گزینه open می‌توانید صوت دوبله را بارگذاری کنید.

کدام نرم افزار برای دوبله در فیلم ها استفاده می شود؟

VideoPad یک نرم افزار ویرایش ویدیو قوی است که برای دوبله فیلم‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شود و از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار دارای جلوه‌های صوتی و قابلیت ویرایش صدا است و با سیستم عامل ویندوز و macOS سازگاری دارد.

تماشای فیلم با دوبله چه مزیت‌هایی دارد؟

دیدن فیلم با دوبله فواید زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: درک بهتر فیلم، برقراری ارتباط مناسب فیلم، فهم بهتر فیلم‌های با موضوعات تخصصی و علمی و غیره.

3.1 | (13)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

42 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
42
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//