علت نصب نشدن ویندوز و ارور هنگام نصب ویندوز 7

ارور هنگام نصب ویندوز 7 شکایتی است که بعضی از کاربران در هنگام نصب این سیستم عامل دارند. گاهی اوقات به دلایل مختلفی شما قادر به نصب ویندوز روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نیستید. دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می شود. ما در این مقاله به بررسی علت نصب نشدن ویندوز 7 می پردازیم. سپس راهکار لازم را برای رفع این مشکل را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

رفع مشکل نصب نشدن ویندوز 7

نصب نشدن ویندوز 7

کاربران زمانی که اقدام به نصب ویندوز 7 می کنند با مشکلاتی روبرو می شوند. نصب نشدن ویندوز 7 دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. گاهی کاربران گله مندند که تا بخشی از عملیات نصب ویندوز پیش می روند اما عملیات نصب متوقف شده و سیستم ریستارت می شود.

گاهی با پیغامی خطا مواجه شده و صفحه آبی می شود.

در ادامه به بررسی کامل علت نصب نشدن ویندوز 7 و راه های رفع آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعویض دی وی دی نصب

اگر خیلی وقت است که از یک دی وی دی برای نصب ویندوز استفاده می کنید، امکان دارد مشکل از دی وی دی نصب باشد. آن را در سیستم دیگری امتحان کنید. از تمیز بودن دی وی دی مطمئن شوید.

بهتر است از یک دی وی دی دیگر برای نصب ویندوز استفاده کنید. اگر مشکل حل نشد، شاید هاردیسک مشکل داشته باشد.

نصب نشدن ویندوز 7 : فرمت هاردیسک

اگر برای اولین بار است که می خواهید ویندوز 7 را روی سیستم تان نصب کنید، فرمت هاردیسک راه حل مناسبی است. هاردیسک را کاملا فرمت کنید.

اگر اطلاعات مهمی روی هاردتان دارید، آن را به حافظه خارجی منتقل کنید. سپس هارد را فرمت نمایید.

نصب نشدن ویندوز 7 : رم

ممکن است علت نصب نشدن ویندوز 7 از رم سیستم باشد. اگر روی سیستم تان دو ماژول رم دارید، می توانید رم را از ماژول خارج کرده و با یکی از آن ها مراحل نصب را انجام دهید.

اگر باز هم مشکل وجود داشت، این بار رم روی سیستم را با رمی که از روی آن برداشته اید عوض کنید. مجدد ویندوز را نصب نمایید.

اگر یک ماژول رم دارید، ماژول رم دیگری تهیه و آن را امتحان کنید. در غیر این صورت مشکل از هاردیسک است. باید سیستم تان را به یک متخصص نشان دهید.

رفع خطای GPT

اگر حین نصب ویندوز با ارور Windows Cannot Be Installed On This Disk. The Selected Disk is Of The GPT Partition Style مواجه شدید، می توانید از راه حل زیر برای رفع این ارور هنگام نصب ویندوز 7 استفاده کنید.

گاهی هنگام تعویض سیستم عامل با خطای GPT روبرو می شوید. این ارور به دلیل هارددیسک رخ می دهد. هارددیسک به دو نوع GPT و MBR تقسیم می شود. برای پارتیشن بندی GPT باید مادربورد سیستم شما قابلیت UEFI را داشته باشد و در حالت UEFI بوت شود. اگر سیستم شما از این قابلیت پشتیبانی نمی کند، بهتر است سیستم را به صورت MBR بوت کنید.

ابتدا مطمئن شوید که سیستم شما حالت UEFI را پشتیبانی می کند و قابلیت بوت در این حالت را دارد. اما اگر با این وحود با خطای زیر مواجه شدید، مراحل زیر را طی کنید:

The Selected Disk is Of The GPT Partition Style

کامپیوتر را ری استارت کنید و کلید F2 را فشار دهید تا وارد BIOS شوید. در بایوس حالت UEFI Boot را فعال و تنظیمات را ذخیره کنید. سپس مراحل نصب را ادامه دهید.

اما اگر سیستم شما از حالت UEFI پشتیبانی نمی کند، باید بایوس را به Legacy تغییر دهید. کامپیوتر خود را Shut Down کنید و مجددا آن را روشن نمایید. وارد BIOS شوید. از تب بالای صفحه به کمک دکمه های جهت گزینه Boot را انتخاب کنید. از قسمت  Boot Mode گزینه Legacy BIOS را انتخاب کرده و دکمه Enter را از صفحه کلید فشار دهید.

سپس کلید F10 و گزینه Yes را انتخاب و تنظیمات را ذخیره کنید. حالا مراحل نصب ویندوز را انجام دهید.

اگر سوال یا تجربه ای مشابه دارید آن را در زیر این پست با ما به اشتراک بگذارید.

3.1 | (17)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

46 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
46
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//