معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

هر کامپیوتری که به اینترنت متصل می‌شود، از دید ویروس‌ها به عنوان یک طعمه شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید از شر این بدافزارهای مخرب در امان باشید، نیاز به یک آنتی ویروس قوی و مطمئن دارید. اما مشکل این‌جاست که بسیاری از برنامه‌های آنتی ویروس قدرتمند، رایگان نبوده و برای استفاده از آن‌ها، نیاز به پرداخت هزینه اشتراک دارید.

از هزینه‌ اشتراک سنگین این برنامه‌ها که بگذریم، به دلیل وضعیت فعلی کشورمان، پرداخت حق اشتراک بسیاری از آنتی ویروس‌ها از ایران، سخت و گاهی غیر ممکن است. به همین دلیل بهترین راه حل برای در امان ماندن از شر ویروس‌ها، استفاده از آنتی‌ ویروس‌های رایگان خواهد بود. اما آیا این برنامه‌های رایگان، قابل اعتماد هستند؟

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک با معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر در کنار شما هستیم. اگر تا انتها با ما همراه باشید، با بهترین و مطمئن‌ترین برنامه‌های آنتی ویروس رایگان آشنا خواهید شد.

بهترین آنتی ویروس رایگان برای ویندوز 10

اگر به دنبال بهترین آنتی‌ویروس‌ برای سیستم و ویندوز خود هستید، چاره‌ای جز پرداخت حق اشتراک شرکت‌های بزرگ از قبیل کسپرسکی و نورتون ندارید. اما همان‌طور که اشاره شد، این برنامه‌ها هم گران هستند و هم پرداخت اشتراک آن‌ها در ایران، به این سادگی‌ها ممکن نیست.

اگرچه آنتی ویروس‌های رایگان از لحاظ امکانات و قدرت، به پای برنامه‌های پولی و معتبر نمی‌رسند؛ اما هم‌چنان می‌توانند کامپیوتر شما را از تهدیدات و بدافزارهای مختلف، در امان نگه دارند.

بهترین آنتی ویروس های رایگان

تذکر: هکرها و مجرمان اینترنتی همواره در حال ایجاد راه‌های جدید برای نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری هستند. بنابراین صرف نظر از اینکه از کدام آنتی ویروس استفاده می‌کنید، همواره آن را آپدیت کنید. به عبارتی دیگر، مطمئن باشید که در هر زمانی، در حال استفاده از آخرین نسخه برنامه هستید.

فراموش نکنید که به روز بودن آنتی ویروس به تنهایی برای تامین امنیت سیستم شما کافی نیست. این برنامه باید همیشه و به ویژه در زمان اتصال به اینترنت فعال باشد تا به صورت آنلاین، ویروس‌ها را شناسایی کرده و از بین ببرد. هم‌چنین توصیه می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار، سیستم خود را به صورت کامل و از طریق برنامه آنتی ویروس، اسکن کنید.

نکته‌ای که قبل از شروع باید به خاطر بسپارید

ما در این مقاله فقط قصد معرفی آنتی ویروس‌های رایگان و قابل تایید را داریم. بنابراین کیفیت واقعی آن‌ها را تضمین نخواهیم کرد. بنابراین اگر در استفاده از هر کدام از این برنامه‌ها تردید دارید، توصیه می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در خصوص آن‌ها کسب نمایید.

آنتی ویروس بیت دیفندر

بهترین اسکنر رایگان آنتی ویروس در سال 2019

سیستم عامل: Windows، Mac، Android | نسخه: 2018 | ویژگی‌ها: ضد فیشینگ، آنالیز رفتاری، اسکن خودکار

آنتی ویروس بیت دیفندر

ویژگی مثبت

  • اسکن سریع
  • تشخیص عالی ویروس

ویژگی منفی

  • کاربران حرفه‌ای کنترل بیشتری نیاز دارند
  • امکان زمانبندی اسکن وجود ندارد

قابلیت های آنتی ویروس بیت دیفندر

نصب نسخه رایگان آنتی ویروس در حالت خودکار، یک شمشیر دو لبه است که روند مدیریت ویروس را آسان می‌کند. اما کنترل آن را از دست کاربر خارج می‌نماید.

آنتی ویروس Bitdefender Plus را می‌توانید حدود 2 دلار در هر ماه خریداری کنید. این مبلغ کمی برای خرید این آنتی ویروس با ویژگی‌های اضافی مانند محافظت عملیات بانکی، مدیریت رمز عبور به صورت یکپارچه و پشتیبانی رایگان است.

این آنتی ویروس قدرتمند، در زمینه شناسایی انواع تهدیدهای پیچیده برای کامپیوتر، به شکل عالی عمل می‌کند. به کارگیری فناوری‌های نوآورانه برای مقابله با جدیدترین حملات و بدافزارهای روز، از دیگر نقاط قوت بیت دیفندر محسوب می‌شود. نکته جالب دیگر این است که این آنتی‌ویروس کمترین تاثیر منفی را روی سرعت رایانه شما خواهد گذاشت.

نحوه دانلود و نصب آنتی ویروس بیت دیفندر

برای دانلود نسخه رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از اتمام دانلود، فایل exe برنامه در سیستم شما بارگیری می‌شود. روی این فایل کلیک کرده و مراحل نصب را دنبال نمایید تا نسخه رایگان این آنتی ویروس، روی رایانه شما نصب شود.

Avast Free، جزو بهترین آنتی ویروس های رایگان

یک ضد ویروس رایگان بهبود یافته

سیستم عامل: Windows، Mac، Android | نسخه: 17 | ویژگی‌ها: تشخیص ویروس، حالت بازی (gaming mode)، مدیریت رمز عبور، اسکن بدافزار

آنتی ویروس آواست

ویژگی مثبت

  • سیستم را کند نمی‌کند
  • محافظت عالی در برابر ویروس

ویژگی‌‌های منفی 

  • از دست دادن برخی از ویژگی‌های ویندوز از جمله “do not disturb”

قابلیت‌های آنتی ویروس آواست

ضدویروس‌های Avast و AVG علیرغم اینکه به طور رسمی اواسط 2016 به هم ملحق شدند، هنوز کاملاً با هم ادغام نشده‌اند. این شرکت تازه ترکیب می‌گوید، دو محصول ضد ویروس رایگان جداگانه خواهند داشت. اگرچه به زودی یک بسته AV مشترک در راه است.

نسخه جدید آنتی ویروس Avast Free، یک حالت بازی خودکار را برای بستن پنجره‌ها و کاهش بار سیستم اضافه کرده که بسیار مفید است. رابط کاربری جدیدی نیز برای بروزرسانی جدید ارائه داده است. قابلیت مدیریت رمز عبور نیز یک امکان خوب برای سبد امنیتی شما است.

نحوه دانلود و نصب آنتی ویروس آواست

برای دانلود نسخه رایگان آنتی ویروس Avast می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از اتمام دانلود، روی فایل exe که در سیستم شما بارگیری شده است، کلیک کنید. چند لحظه ضبر کنید و مطابق تصویر زیر، روی گزینه “Install” کلیک نمایید.

روی گزینه install کلیک کنید

مطابق شکل زیر، منتظر بمانید تا فرایند نصب، به پایان برسد.

منتظر بمانید تا مراحل نصب به پایان برسد

بعد از به پایان رسیدن مراحل نصب، روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

روی continue کلیک کنید

در مرحله بعد، روی گزینه “Continue for free” کلیک کنید.

آنتی ویروس رایگان avast

اکنون می‌توایند سیستم کامپیوتری خود را با استفاده از آنتی ویروس قدرتمند Avast و به صورت کاملا رایگان، اسکن کنید. برای این‌کار، مطابق تصویر زیر، روی “Run first scan” کلیک نمایید.

سیستم کامپیوتری خود را با آواست اسکن کنید

آنتی ویروس Sophos Home

انتخابی عالی برای محیط‌های پر از کامپیوتر شخصی

سیستم عامل: Windows، Mac | نسخه: 17 | ویژگی‌ها: تشخیص ویروس، ضد فیشینگ، کنترل والدین، حداکثر 10 کامپیوتر شخصی را محافظت می‌کند

Sophos Home

ویژگی مثبت

  • ساده
  • کنترل خوب

ویژگی منفی

  • هیچ برنامه‌ای برای اسکن زمانبندی شده وجود ندارد
  • کنترل محدود برای کاربران حرفه‌ای

قابلیت های آنتی ویروس Sophos Home

Sophos Home بیشتر از سایر نرم افزارهای ضد ویروس رایگان کار می‌کند و برای خانواده‌ها مناسب‌تر است.

با استفاده از ابزارهای مرورگر مانند ضد فیشینگ و از همه مهم‌تر کنترل محتوا، از حفاظت در برابر ویروس و تروجان برخوردار می‌شوید. می‌توانید آنتی ویروس Sophos Home را روی حداکثر 10 کامپیوتر شخصی نصب کنید.

نحوه ی دانلود و نصب آنتی ویروس سوفوس هوم

برای دانلود نسخه رایگان آنتی ویروس سوفوس هوم، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

نصب این آنتی ویروس بسیار ساده بوده و نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد. کافیست روی فایل exe که در سیستم شما بارگیری شده است کلیک کرده و تمامی مراحل نصب را به سادگی، دنبال نمایید.

آنتی ویروس کامپیوتر کسپرسکی

اولین حضور کسپرسکی در امنیت اینترنت به صورت رایگان

سیستم عامل: Windows | نسخه: 18.0.0.405 | ویژگی‌ها: اسکن زمان واقعی، ضد فیشینگ، اسکن ایمیل، محافظت در برابر نرم افزارهای جاسوسی (Spyware)

kaspersky

ویژگی مثبت

  • دقیق و قابل اعتماد
  • کاربر پسند

ویژگی منفی

  • پشتیبانی فنی محدود

قابلیت های آنتی ویروس کسپرسکی

نسخه غیر رایگان نرم افزار امنیتی کسپرسکی در صدر جدول بهترین آنتی ویروس‌ها قرار دارد و AV-TEST در آخرین دور آزمایش خود بار دیگر به آن امتیازات کاملی را داده است. به همین دلیل از بهترین آنتی ویروس های رایگان به شمار می‌آید.

همانطور که انتظار دارید، کسپرسکی رایگان نسخه کاملی از برنامه است. نسخه رایگان دارای ویژگی‌های اضافی مانند محافظت از حریم خصوصی و جعبه ایمنی با پرداخت امن و از همه مهم تر محافظت رایگان از کامپیوتر شخصی شما است. در نتیجه کار با این نرم افزار بسیار آسان است و باعث می‌شود تا از شما در برابر ویروس‌ها محافظت کند.

نحوه ی دانلود و نصب نسخه رایگان کسپرسکی

برای دانلود نسخه رایگان آنتی ویروس کسپرسکی، می‌توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از اتمام دانلود، کافیست روی فایل exe کلیک کرده و تمام مراحل نصب را همانند سایر نرم افزارهای کامپیوتری دنبال کنید. نصب آنتی ویروس رایگان کسپرسکی بیشتر از چند دقیقه طول نخواهد کشید.

آنتی ویروس رایگان آویرا (Avira)

آنتی ویروس عالی، اما با کمی سر و صدا و مزاحمت

سیستم عامل: Windows، Mac، Android، iOS | نسخه: 2018 | ویژگی‌ها: تشخیص ویروس، ضد فیشینگ، VPN داخلی، ابزارهای بهینه‌سازی سیستم

avira

ویژگی مثبت

  • تأثیر کمی بر عملکرد سیستم
  • میزان تشخیص عالی

ویژگی منفی

  • سایر محصولات Avira را تبلیغ می‌کند
  • در هنگام اجرا تعداد زیادی پنجره‌ ظاهر می‌شوند

قابلیت های آنتی ویروس آویرا

آنتی ویروس رایگان Avira Free دارای یک رابط ساده و دوستانه با طراحی مجدد swish است. یک مجموعه امنیتی رایگان با ویژگی‌های محافظت از باج افزار و ضد فیشینگ و VPN 500MB است. Avira Free یکی از بهترین بسته‌های آنتی ویروس رایگان 2018 است.

اما چرا آن را از در ابتدای لیست قرار ندادیم؟ نمایش تبلیغات برای یک محصول رایگان قابل قبول است. اما متاسفانه Avira از این خط عبور کرد. به طوری که نمایش بیش از حد پنجره‌های تبلیغاتی طاقت فرسا و آزاردهنده شده است. همین موضوع باعث شده که آن را در انتهای لیست بهترین آنتی ویروس های رایگان قرار دهیم.

نحوه ی دانلود و نصب آنتی ویروس آویرا

برای دانلود نسخه رایگان آنتی ویروس آویرا، کافیست روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از اتمام دانلود، روی فایل exe که در سیستم شما بارگیری شده کلیک نمایید تا مراحل نصب آنتی ویرویس رایگان آویرا شروع شوند. مانند سایر آنتی‌ویروس‌های معرفی شده، نصب این برنامه نیز بسیار ساده و بوده و چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت.

کلام پایانی

آنتی ویروس‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، همگی از نظر کیفیت و عملکرد می‌توانند انتظارات اولیه شما را در مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها برآورده کنند. اما کاملا بدیهی است که برای دسترسی به قابلیت‌ها و سطح امنیت بیشتر، بهتر است که از نسخه‌های پولی و پرمیوم آنتی ویروس‌های معتبر و شناخته شده استفاده کنید.

در صورتی که در ارتباط با هر کدام از برنامه‌های معرفی شده در این مقاله سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

کدام آنتی ویروس برای کامپیوتر بهتر است؟

بسیاری از آنتی ویروس‌های معتبر و شناخته شده می‌توانند انتظارات شما را برآورده کنند. اما با توجه به بررسی تمامی جوانب، می‌توان ادعا کرد که برنامه کسپرسکی بهترین آنتی ویروس برای سیستم های کامپیوتری محسوب می‌شود.

آیا آنتی ویروس رایگان مفید است؟

بله. البته در صورتی که از نسخه رایگان آنتی ویروس‌های معتبر از قبیل کسپرسکی، آویرا، avast و … استفاده کنید.

آیا برای ویندوز 10 به آنتی ویروس نیاز داریم؟

ویندوز 10 از یک آنتی ویروس داخلی برخوردار است که می‌تواند بسیاری از ویروس‌ها و بدافزارهای موجود را حذف کند. با این وجود، برای اطمینان خاطر بیشتر، بهتر است که از یک آنتی ویروس قدرتمند شخص ثالث نیز استفاده کنید.

چگونه می توان آنتی ویروس کامل را به صورت رایگان دریافت کرد؟

تقریبا تمامی آنتی ویروس‌های رایگان، از یک نسخه پولی نیز برخوردار هستند. در صورتی که قصد دریافت یک آنتی ویروس کامل را دارید، باید حتما اشتراک این برنامه‌ها را خریداری کنید. به عبارتی دیگر، امکان استفاده از تمامی امکانات آنتی ویروس‌های معتبر، در نسخه رایگان آن‌ها وجود ندارد.

4.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//