بازیابی رمز عبور اینستاگرام در موبایل و کامپیوتر

این روزها تقریبا هر فردی که گوشی هوشمند داشته باشد، یک حساب کاربری در اینستاگرام هم دارد! همان‌طور که می‌دانید برای ورود به این حساب و استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب، باید یک رمز عبور (پسورد اختصاصی) داشته باشید. اگر این رمز را به هر دلیلی فراموش کنید، نیاز به بازیابی رمز عبور اینستاگرام خواهید داشت.

خوشبختانه برنامه اینستاگرام گزینه‌های مختلفی را برای ریکاوری پسورد حساب کاربری، در اختیار کاربران خود قرار داده است. به این ترتیب، شما می‌توانید از طریق نسخه تحت وب این برنامه یا به وسیله اپلیکیشن‌ تلفن همراه آن، رمز عبور خود را بازیابی کنید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش بازیابی رمز عبور اینستاگرام بپردازیم. اگر شما هم اخیرا پسورد حساب خود را در این شبکه اجتماعی فراموش کرده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

بازنشانی کردن رمز عبور اینستاگرام در موبایل

اگر از افرادی هستید که از اپلیکیشن اینستاگرام برای ورود به این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی و از طریق تلفن همراه خود، رمز عبور کاربری‌تان را بازیابی کنید.

در اولین قدم، روی آیکون اینستاگرام در صفحه اصلی تلفن همراه خود ضربه بزنید تا وارد صفحه ورود شوید. در این صفحه، باید اطلاعات کاربری (نام کاربری و رمز عبور) خود را تایید کرده و در حساب کاربری‌تان لاگین شوید.

اما از آن‌جایی که شما پسورد خود را فراموش کرده‌اید، باید به سراغ بازیابی رمز عبور بروید. این گزینه در زیر فیلد‌های نام کاربری و پسورد قرار دارد.

این گزینه در گوشی‌های اندروید با عنوان Get help logging in و در دستگاه‌‌های آیفون، با نام Forgot password دیده می‌شود. بسته به سیستم عامل گوشی خود، روی یکی از این دو عبارت ضربه بزنید تا وارد مراحل بازیابی رمز عبور اینستاگرام شوید.

روی فراموشی رمز عبور ضربه بزنید
صفحه بازیابی رمز عبور در آیفون
صفحه بازیابی رمز عبور در دستگاه های اندروید
صفحه بازیابی رمز عبور اینستاگرام در دستگاه‌های اندروید

در صورتی که از تلفن همراه اندرویدی استفاده می‌کنید، در این مرحله، آدرس ایمیل یا تلفن همراه خود را وارد کنید. کاربران دستگاه‌های آیفون باید یکی از این دو گزینه (تلفن همراه یا ایمیل) را انتخاب کرده و اعتبار مناسب آن‌ها را وارد کنند.

آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

اکنون یک پیام دریافت می‌کنید (روی ایمیل یا تلفن همراه) که حاوی لینک بازیابی رمز عبور اینستاگرام است.

یک پیام دریافت می‌کنید که حاوی لینک بازنشانی پسورد است

در این صفحه، پسورد جدید را وارد کرده و تایید کنید.

رمز عبور جدید را وارد کنید

اکنون به صفحه اصلی برنامه برگردید و با رمز عبوری که انتخاب کرده‌اید، برای ورود به حساب کاربری خود تلاش کنید.

بازیابی رمز عبور در نسخه تحت وب اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید کاربران سیستم عامل ویندوز، برای ورود به این شبکه اجتماعی، از نسخه تحت وب اینستاگرام استفاده می‌کنند. خوشبختانه این برنامه هم قابلیت بازیابی رمز عبور را در اختیار شما قرار می‌دهد:

ابتدا وارد وب سایت رسمی اینستاگرام شوید. اکنون روی “Log In” که در پایین صفحه قابل مشاهده است، کلیک کنید.

رویlog in کلیک کنید

در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی “Forgot Password” کلیک کنید.

روی فراموشی رمز عبور ضربه بزنید

در مرحله بعد، آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراهی که در مرحله ثبت نام و ایجاد حساب کاربری وارد کرده بودید را تایپ کرده و روی “Reset Password” کلیک کنید.

آدرس ایمیل یا شماره همراه خود را وارد کنید

یک پیام برای شما ارسال می‌شود که حاوی لینک بازیابی رمز عبور اینستاگرام است. در این پیام، روی “Reset Password” کلیک کنید.

یک پیام حاوی لینک بازیابی رمز عبور اینستاگرام دریافت می‌کنید

اکنون رمز عبور جدید خود را وارد کرده و تایید نمایید. در نهایت، دوباره روی “Reset Password” کلیک کنید.

رمز عبور جدید را وارد کرده و تایید نمایید

اکنون به صفحه اصلی اینستاگرام تحت وب برگردید و با پسورد جدید، برای ورود به حساب کاربری خود اقدام کنید.

تغییر رمز اینستاگرام

شما در هر زمانی که تمایل داشته باشید، می‌توانید به راحتی رمز عبور اینستاگرام خود را تغییر دهید؛ البته به شرطی که پسورد قبلی خود را فراموش نکرده باشید.

تغییر رمز اینستاگرام در موبایل

برای این‌کار، ابتدا روی آیکون اینستاگرام در صفحه اصلی تلفن همراه خود ضربه زده و وارد حساب کاربری‌تان شوید. در گوشه پایین سمت راست، روی آیکون پروفایل کاربری خود ضربه بزنید.

در این صفحه، از گوشه بالای سمت راست روی منوی سه خط افقی ضربه زده و گزینه Setting را انتخاب کنید.

وارد بخش تنظیمات شوید.

در منوی تنظیمات، روی “Security” ضربه بزنید.

در تنظیمات روی security ضربه بزنید

در این صفحه، روی “Password” ضربه بزنید.

روی password ضربه بزنید

رمز عبور فعلی خود را وارد کرده و سپس، رمز عبور جدید را تایپ کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی Save ضربه بزنید تا پسورد تغییر کند. از این به بعد، برای ورود به حساب کاربری خود، باید از رمز عبور جدید استفاده کنید.

تغییر رمز اینستاگرام در کامپیوتر 

وارد وب سایت اینستاگرام شده و در کاربری خود، لاگین کنید. اکنون در گوشه بالای سمت راست، روی نماد حساب کاربری کلیک کرده و از منوی کشویی، گزینه “Profile” را انتخاب کنید.

گزینه profile را انتخاب کنید

روی نماد چرخ دنده که در کنار گزینه “Edit Profile” کلیک کنید.

روی نماد چرخ دنده کلیک کنید

در پنجره پاپ آپ روی Change Password کلیک کنید.

روی change password کلیک کنید

رمز عبور فعلی خود را وارد کنید و سپس رمز عبور جدیدی را که می خواهید استفاده کنید تایپ کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی Change Password کلیک کنید.

کلام آخر

چه پسورد خود را فراموش کرده باشید و چه به هر دلیل دیگری بخواهید آن را تغییر دهید، اینستاگرام این قابلیت را به راحتی در اختیار شما قرار می‌دهد. خوشبختانه تنظیمات مربوط به امنیت اینستاگرام بسیار قدرتمند است و چند دقیقه هم بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت.

در این مقاله به بررسی روش‌های بازیابی رمز عبور اینستاگرام در تلفن همراه و کامپیوتر پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//