پاوربانک تقلبی شیائومی را چگونه تشخیص دهیم ؟

به خاطر داشتن کیفیت مناسب، سخت‌افزار و قیمت‌های پایین‌تر نسبت به رقبا، شیائومی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. ولی متاسفانه، هر چه محبوبیت برندی بالاتر باشد، جنس‌های تقلبی بیشتری نیز برای آن وجود خواهند داشت. در ایران نیز پاوربانک‌های تقلبی شیائومی سروصدا به پا کرده‌اند و ما می‌خواهیم روش تشخیص پاوربانک تقلبی شیائومی را برای‌تان فاش کنیم.   در ادامه تست‌های مختلفی را برای‌تان لیست کرده‌ایم تا بتوانید پاوربانک‌های تقلبی را تشخیص دهید.

تفاوت میان پاوربانک‌های تقلبی و اصلی

شیائومی پاوربانک‌های اصلی خود را فقط در شش ظرفیت میفروشد که به شرح زیر هستند:

  1. پاوربانک Mi 5,000 mAh
  2. پاوربانک Mi 5,200 mAh
  3. پاوربانک Mi 10,000 mAh
  4. پاوربانک Mi 10,400 mAh
  5. پاوربانک Mi 16,000 mAh
  6. پاوربانک Mi 20,000 mAh

در مواردی که در بالا گفته شد، مدل‌های  5,200 mAh و 10,400 mAh احتمالا دیگر تولید نمی‌شوند، زیرا به سختی می‌توانید آنها را در فروشگاه‌های معتبر پیدا کنید. اگر احیانا چشمتان به یک برند پاوربانک از Mi افتاد و از ظرفیت‌های بالا نبود، مطمئنا در حال مشاهده یک پپاوربانک تقلبی شیائومی هستید.

کد 20 رقمی در هنگام بسته‌بندی 

این اولین و آسان‌ترین قدم برای پی بردن به اصل بودن کالا است. فقط در برخی از موارد نادر پاوربانک‌های تقلبی می‌توانند از این مرحله جان سالم به در ببرند!

پاوربانک‌های Mi اصلی که در چین به فروش می‌رسند (یا از چین صادر میشوند) با یک استیکر همراه هستند که می‌توانند خراشیده شوند و یک کد نمایان کنند. وارد کردن کد در وبسایت شیائومی  اصل بودن کالا را مشخص خواهد کرد. بااین‌ حال پاوربانک‌هایی که خارج از چین توسط کانال‌های معتبر فروخته می‌شوند، این کد را ندارند. قاعدتا باید دنبال این کد باشی،د مگر اینکه آن را از یک فروشگاه معتبر دارای گواهی خریده باشید.

پاوربانک‌های تقلبی معمولا چنین استیکری مشابه چیزی که در بالا گفتیم را روی بسته‌بندی درج نمی‌کنند که این اتفاق، تقلبی بودن آنها را تایید می‌کند. حتی اگر هم دارای چنین استیکری باشند بخش ‘times queried’ در وبسایت شیائومی، عدد بسیار بالایی را نشان می‌دهد چون تولیدکنندگان این پاوربانک‌های تقلبی نمی‌خواهند هزینه زیادی کنند و در نتیجه یک کد را روی چندین بسته درج می‌کنند.

طول و برند چاپی روی کابل USB

در پاور باک اصلی ، کابل USBا که در بسته‌بندی‌های پاوربانک Mi قرار می‌گیرد، هیچ نشانه‌ای از برند Mi را روی کابل درج نمی‌کنند. اگر کابلی را با برند دیدید، قطعا آن کابل تقلبی است. پاوربانک‌های 20000 میلی‌آمپری کابل‌های بلندتری در حدود 13 اینچ و با یک آیکون چراغ در انتهای خودشان دارند.

پاوربانک‌های تقلبی معمولا همراه با برند Mi روی کابل‌های‌شان تولید می‌شوند. خیلی از ما چاپ برند روی کابل را یکی از نشانه‌های اصلی بودن می‌دانیم و این چیزی است که فروشنده به ظاهر می‌خواهد با آن ما را گول بزند و پاوربانک تقلبی را به ما بفروشد.

شارژ به روش Pass-Through

پاوربانک اصلی Mi از روش pass-through به خوبی پشتیبانی می‌کند. این روش یعنی وقتی پاوربانک به شارژر متصل است همزمان نیز می‌تواند موبایل متصل به خود را شارژ نماید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تامین‌کننده شارژ نیز باید به اندازه کافی نیرو به پاوربانک انتقال دهد. مثلا شارژ کردن به وسیله پورت USB یک کامپیوتر یا رایانه نمی‌تواند چنین نیرویی را تامین کند.

پاوربانک‌های تقلبی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و هنگامی که به شارژ متصل هستند دیگر موبایل‌های متصل شده به خود را شارژ نمی‌کنند. آن‌ها فقط زمانی موبایل را شارژ می‌کنند که شارژر را از آن‌ها قطع کرده باشید.

رنگ پورت‌های USB

فرق پاور بانک اصلی و تقلبی شیائومی

پاوربانک اصلی : بخش جلویی قابل مشاهده هر دو میکرو USB و USB استاندارد، سفید هستند.

بیشتر پاوربانک‌های تقلبی، سفید شیری رنگی را برای USB استاندارد و رنگ سیاه را برای میکرو USB خود انتخاب می‌کنند.

متون چاپ شده در پایین پاوربانک

پاوربانک اصلی: دارای یک رنگ خاکستری می‌باشد که روشن و واضح است. همچنین این متون خیلی خوب چاپ شده‌اند، به طوری که با حرکت انگشت دست روی آن‌ها، متون را حس خواهید کرد.

متون چاپ شده بر روی پاور بانک

پاوربانک تقلبی:  بیشتر اوقات تیره‌تر و همچنین بلوری هستند. رنگ متون سیاه است و گاهی هم چاپ خیلی واضح نیست.

چراغ‌های LED در زمان استفاده

پاوربانک اصلی:  در زمان نمایش وضعیت شارژ روی دستگاه، چراغ‌های پاوربانک چشمک می‌زنند. در هر زمانی که دکمه خاموش/روشن را نگه دارید، چراغ‌ها همگی خاموش می‌شوند و تا زمان رها کردن دکمه این فرایند ادامه دارد. چراغ‌های LED به خوبی روی دستگاه نصب شده‌اند و حتی کوچک‌ترین اشتباهی در جاسازی آن‌ها نشده است.

پاور بانک تقلبی: چراغ‌ها بعد از فشردن دکمه چشمک می‌زنند. اگر دست‌تان را روی دکمه نگه دارید، آن‌ها خاموش نمی‌شوند و همچنین گاهی اوقات به خوبی نصب نشده‌اند و خارج از پورت USB نیز قابل مشاهده‌اند.

برندینگ روی USB استاندارد

نکته: به نظر می‌رسد برندینگ روی پاوربانک‌های جدیدتر 16000 میلی‌آمپری با اینکه اصل هستند، دیگر به چشم نمی‌خورد. بااین‌حال این برند روی جدیدترین پاوربانک‌های 20000 میلی‌آمپری قابل مشاهده است.

برند روی یو اس بی در پاوربانک شیائومی

پاوربانک‌های اصلی شامل یک برند Mi کوچک روی شاسی‌های USB استاندارد هستند. این برند خیلی کوچک است، اما به راحتی با کمک یک چراغ روشنایی کوچک قابل مشاهده خواهد بود.

پاوربانک تقلبی: تقلبی‌ها چنین برندی را روی شاسی USB  چاپ و نصب نمی‌کنند.

باتری‌ها

اگر همچنان نمی‌توانید اصل بودن پاوربانک را مشخص کنید، آن را باز کنید و باتری‌هایش را بررسی کنید:

پاور بانک اصلی دارای باتری‌های با کیفیت و با برندهای معروف بین‌المللی مانند پاناسونیک، سامسونگ و LG.

پاوربانک تقلبی دارای باتری‌های تولیدشده محلی یا باتری‌های جعلی که عموما به رنگ صورتی هستند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//