خط سبز صفحه نمایشگر گوشی آیفون x و سامسونگ S8

آیفون x، با بهترین نرم‌افزار و سخت‌افزار در حال حاضر در جهان وجود دارد. با این حال، مدتی پس از اینکه آیفون X به دست خریداران رسید، انتقادها شروع شد. اکثر انتقادها مربوط به یک خط سبز عمودی است که از صفحه نمایش OLED آیفون X عبور می‌کند. مشکل خط سبز در گوشی گلگسی سامسونگ S8 نیز مشاهده شده است.

خط سبز همیشه در لبه صفحه، چپ یا راست و به ندرت در وسط ظاهر می‌شود. اگرچه به سختی در استفاده از آیفون X تأثیر می‌گذارد، اما تا حدی وحشتناک به نظر می‌رسد. هیچ کس دستگاه موبایلی را نمی‌خواهد که دارای نقص‌هایی باشد.

چه چیزی باعث بروز خط سبز روی گوشی می‌شود؟

بسیاری گفته‌اند که اپل سعی در راه اندازی مجدد و تنظیم آیفون X دارد. با این حال، خط سبز همچنان ادامه دارد و در سمت راست یا چپ نمایشگر یا در جای دیگر صفحه نمایش ظاهر می‌شود. از این رو به نظر می رسد یک مشکل سخت‌افزاری ‌باشد.

خط سبز ممکن است مربوط به نمایشگر OLED آیفون X نباشد.

iPhone Xs، یک الگوی زیر پیکسل الماس جدید در نمایشگرهای خود دارد و به همین ترتیب تمام زیر پیکسل‌های سبز ظاهر می‌شوند و قرمز و آبی متناوب است. به نظر می‌رسد که نقص الکتریکی وجود دارد که ولتاژ در تمام زیر پیکسل‌های سبز در یک خط جریان می‌یابد. اینکه خط سبز از بالا به پایین امتداد دارد، حاکی از آن است که ولتاژی در لبه صفحه نمایش در زیر پیکسل‌ها ارسال می‌شود.

همچنین بخوانید: گرفتن عکس سه بعدی ۳D با گوشی آیفون و اندروید

برای خط سبز آیفون X چه کار کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد، احتمالاً خط سبز مربوط به سخت‌افزار داخل آیفون X است.

خط سبز به احتمال زیاد در صفحه‌نمایش آسیب‌دیده ایجاد می‌شود. با این وجود می‌توانید بررسی کنید که آیا مشکل نرم‌افزاری باعث ایجاد این مشکل شده است یا خیر؟

گوشی را در حالت Safe mode قرار دهید. آیا خط سبز در این حالت ظاهر می‌شود؟ ممکن است خط سبز توسط برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید ایجاد شود. این برنامه را پیدا کنید و آن را حذف کنید.

از داده‌های تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و مجدداً تنظیم مجدد کارخانه یا ریست را انجام دهید و هیچ برنامه‌ای را در گوشی نصب نکنید. ابتدا بررسی کنید خط سبز را می‌بینید یا خیر.

اگر مراحل بالا نتواند مشکل را برطرف کند، بعید به نظر می‌رسد که این یک مشکل نرم‌افزاری باشد باید گوشی را به یک مرکز خدمات رسانده و آن را تعمیر کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//