ترفندهای عدم نمایش شماره موبایل در تلفن مقصد

حتما برای شما هم پیش آمده است که گوشی‌تان زنگ بخورد؛ اما هیچ شماره‌ای روی نمایش‌گر نشان داده نشود! جالب است بدانید که ترفندهای مختلفی برای انجام این کار (مخفی کردن شماره تماس گیرنده) وجود دارند.

اگر از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنید، می‌توانید هم شماره افراد تماس گیرنده را روی موبایل خود مخفی کنید و هم با استفاده از چند ترفند، از نشان دادن شماره خود روی تلفن همراه مخاطبین خود، جلوگیری کنید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به صورت کامل به بررسی ترفندهای عدم نمایش شماره تماس گیرنده خواهیم پرداخت. اگر شما هم به این کار علاقه‌مند شده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

آموزش مخفی کردن و عدم نمایش شماره تماس ورودی

ممکن است به هر دلیلی، دوست نداشته باشید که شماره تماس‌های ورودی، در نمایش‌گر تلفن همراهتان نمایش داده شوند. روش انجام این کار، در برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند، موضوعی است که در ادامه این مقاله، به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

توجه: راه حل مخفی کردن شماره فرد تماس گیرنده، در تلفن‌های همراه مختلف، تا حد بسیار زیادی شبیه به هم است. بنابراین ما فقط به بررسی عدم نمایش شماره تماس گیرنده در گوشی سامسونگ و آیفون می‌پردازیم.

در صورتی که از سایر برندهای تلفن همراه اندروید استفاده می‎‌کنید، می‌توانید مراحل مخفی کردن شمراه تماس در تلفن‌های سامسونگ را در گوشی خود، تکرار کنید.

عدم نمایش شماره مخاطبین در گوشی سامسونگ

اگر از تلفن همراه سامسونگ استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌های زیر، شماره افرادی که با شما تماس می‌گیرند را مخفی کنید:

  • روی برنامه برقراری تماس (Phone) ضربه بزنید.
  • در محیط برنامه، روی علامت سه نقطه افقی ضربه بزنید.

روی سه نقظه در برنامه تلفن ضربه بزنید

  • گزینه Setting را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید، روی “Call Setting” ضربه بزنید.

گزینه call setting را انتخاب کنید

  • گزینه “Additional Settings” را انتخاب کنید.

گزینه تنظیمات اضافی را انتخاب کنید

  • یک منو برای شما ظاهر می‌شود که باید روی “Caller ID” ضربه بزنید.
  • اکنون باید گزینه “Hide number” را انتخاب کنید.

گزینه hide number را انتخاب کنید

از این به بعد، هیچ شماره تماسی روی تلفن همراه شما، نمایش داده نمی‌شود.

عدم نمایش شماره تماس ورودی در شیائومی

مراحل مخفی کردن شماره تماس گیرنده در تلفن‌های همراه شیائومی، به صورت زیر است:

  • روی برنامه برقراری تماس (Phone) ضربه بزنید.
  • در محیط برنامه، روی علامت سه نقطه افقی ضربه بزنید.
  • روی گزینه Setting ضربه بزنید.
  • گزینه “Caller ID and spam” را انتخاب کنید.

روی گزینه caller id and spam ضربه بزنید

  • قابلیت “See caller and spam ID” را غیر فعال کنید.

گزینه see caller and spam id را غیر فعال کنید

از این به بعد، شماره افرادی که با شما تماس می‌گیرند، روی تلفن همراهتان نمایش داده نمی‌شود.

عدم نمایش شماره تماس ورودی در آیفون

گوشی‌های آیفون معمولا تنظیمات منحصر به فردی دارند. این قضیه در ارتباط با مخفی کردن شماره تماس گیرنده نیز صادق است:

  • ابتدا وارد بخش Setting تلفن همراه خود شوید.
  • گزینه Phone را انتخاب کنید.

گزینه phone را انتخاب کنید

  • روی “Show My Caller ID” ضربه بزنید.
  • تیک “Show My Caller ID” را بردارید (غیرفعال کنید)

تیک گزینه show my caller id را بردارید

به همین راحتی می‌توانید از نمایش شماره افراد تماس گیرنده در تلفن‌های همراه آیفون، جلوگیری کنید.

روش های مختلف عدم نمایش شماره موبایل شما در تلفن مقصد

روش‌های بالا در مواقعی کاربرد دارند که شما بخواهید شماره فردی تماس گیرنده، روی تلفن همراهتان نمایش داده نشود. برای اینکه شماره تماس شما در تلفن مقصد نمایش داده نشود نیز راهکارهای مختلفی وجود دارند.

كد مخفي كردن شماره تماس گيرنده همراه اول و ایرانسل

از طریق راه‌های معرفی شده در زیر می‌توانید هم اقدام به مخفي كردن شماره تماس ایرانسل کنید و هم مخفی کردن شماره تماس گیرنده همراه اول را انجام دهید.

اگر مایل هستید با خط تلفنی تماس برقرار کنید و مخاطب قبل از برداشتن گوشی متوجه نشود چه کسی تماس گرفته، می توانید قبل از شماره مورد نظر، شماره 02129980 رو شماره گیری کنید و سپس شماره فرد مورد نظر را بگیرید. احتمالا این کد در بعضی از مناطق کارآمد است.

کد مخفی کردن شماره تماس برای خط ثابت

بسیاری از افراد احتمالا با این روش قدیمی آشنا هستید. برای مخفی کردن شماره تماس تلفن ثابت در زمان برقراری مکالمه، باید به روش زیر عمل کنید:

با شماره گیری *67 و پس از آن وارد کردن شماره مخاطب مورد نظر، می‌توانید به صورت تماس مخفی یا تماس با شماره خصوصی با آن فرد تماس بگیرید.

این روش برای خطوط تلفن ثابت کاربرد دارد و با انجام آن، هیچ شماره‌ای از منزل یا محل کار شما در تلفن مقصد، نشان داده نمی‌شود.

کد مخفی کردن شماره تماس برای استان تهران

اگر می‌خواهید با یک شماره در استان تهران تماس بگیرید و شماره شما روی تلفن مقصد نشان داده نشود، باید ابتدا کد 02129980 و بعد از آن، شماره 8 رقمی مورد نظرتان (شماره تماس استان تهران) را وارد کنید. توجه داشته باشید که در این حالت، نیازی به وارد کردن 021 قبل از شماره مقصد، وجود ندارد.

نرم افزار مخفی سازی شماره تماس گیرنده

می‌توان ادعا کرد که برای هر کاری، یک نرم افزار شخص ثالث طراحی شده و در دسترس کاربران قرار دارد. این موضوع در ارتباط با مخفی سازی شماره تماس گیرنده نیز کاملا صادق است. در ادامه به بررسی بهترین اپلیکیشن‌های مرتبط با عدم نمایش شماره مخاطبین، خواهیم پرداخت:

Hide my phone number

این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. با استفاده از Hide my phone number می‌توانید به‌راحتی تعیین کنید که مخاطبین، شماره شما را در زمان تماس، ببینند یا خیر.  با اضافه کردن کد پنهان کردن (این کد برای کشورهای مختلف، متفاوت است) و انتخاب مخاطبین، می‌توانید شماره تلفن خود را برای مخاطبین خاص یا همه آن‌ها، پنهان کنید.

از طریق لینک زیر، می‌توانید این اپلیکیشن مفید و کاربردی را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود، نصب کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

برنامه Hide my phone number در فروشگاه گوگل پلی، نمره 3.4 از 5 را از مخاطبین و کاربران اندروید، دریافت کرده است. این اپلیکیشن، برای سیستم عامل اندروید 2.3 و بالاتر، در دسترس قرار دارد. 

Hidden Call

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌توانید برای برقراری تماس مخفی در تلفن‌های همراه اندروید، از آن استفاده کنید. کد #31# را در این برنامه و قبل از وارد کردن شماره تماس مقصد، وارد کنید تا یک تماس مخفی را تجربه کنید.

برای دانلود اپلیکیشن Hidden Call می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه نمره 2.8 از 5 را از کاربران گوگل پلی دریافت کرده است و برای سیستم‌ عامل اندروید 4.1 و بالاتر، در دسترس قرار دارد.

خرید شماره مجازی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای برقراری تماس مخفی از آن استفاده کنید، خرید شماره مجازی است. این شماره‌ها وجود خارجی ندارند (نیازی به استفاده ار سیم‌کارت ندارید) و به همین دلیل، هویت شما کاملا مخفی باقی می‌ماند.

ما در مقاله “آموزش ساخت شماره مجازی با 5 روش ساده و رایگان” به صورت کامل طرز استفاده از این شماره‌های مفید و کاربردی را برای شما عزیزان، توضیح داده‌ایم.

کلام پایانی 

در این مقاله ابتدا به بررسی روش‌هایی پرداختیم که از طریق آن‌ها می‌توانید شماره افرادی که با شما تماس می‌گیرند را مخفی کنید. پس از آن و به صورت مفصل، به معرفی انواع راه‌حال‌های برقراری تماس مخفی (عدم نمایش شماره شما در تلفن مقصد) پرداختیم.

اگر همچنان در این رابطه با مشکل مواجه هستید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در ارتباط باشید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول و پرتکرار

نحوه برقراری تماس بدون نمایش شماره شما برای فرد مقابل چگونه است؟

برای انجام این کار، در تلفن های همراه باید کد 02129980 را قبل از شماره مقصد وارد کنید. در تلفن‌های ثابت نیز، قبل از شماره فرد مقابل، باید کد 67* را وارد نمایید.

كد مخفي كردن شماره تماس گيرنده همراه اول چیست؟

در صورتی که از سیم‌کارت‌های همراه اول استفاده می‌‎کنید و قصد دارید یک تماس مخفی را تجربه کنید؛ باید از قبل از شماره تلفن مقصد، کد 02129980 را وارد کنید.

آیا استفاده از کدهای مخفی کردن شماره تماس گیرنده هزینه دارد؟

خیر. انجام این کار هیچ هزینه اضافه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت و برای هر تماس، همان تعرفه رایج را پرداخت می‌کنید.

آیا نرم افزار مخفی سازی شماره تماس گیرنده وجود دارد؟

بله. نرم افزارهای زیادی برای مخفی سازی شماره تماس گیرنده طراحی شده‌اند. با توجه به سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید (آیفون یا اندروید) می‌توانید در فروشگاه‌های اپ استور یا گوگل پلی جستجو کرده و اپلیکیشن مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید

2.7 | (42)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//