نحوه قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام

اینستاگرام و تلگرام دو مورد از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های جهان هستند که در کشورمان هم با استقبال بسیار زیادی، مواجه شده‌اند. این روزها کاربران این دو برنامه، با یک مشکل بزرگ مواجه شده‌اند: قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام ! متاسفانه Instagram این قابلیت را از دسترس کاربران خود خارج کرده است.

اما از آن‌چایی که هر مشکلی یک راه حلی دارد، برای گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام هم روش‌هایی وجود دارند. پس اگر می‌خواهید کانال تلگرام‌تان را با پیج بیزینسی خود در اینستاگرام لینک کنید، با این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک همراه باشید.

توجه داشته باشید که تنها جایی که اینستاگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد از لینک‌های قابل کلیک شدن استفاده کنند، بخش Website از بیو است. بنابراین در ادامه این مقاله، به بررسی روش‌های گذاشتن لینک تلگرام در این قسمت از شبکه اجتماعی Instagram خواهیم پرداخت.

مشکلات گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام

لینک قانونی و رسمی کانال‌های تلگرام به صورت زیر است:

Telegram.me/username

در آدرس بالا، باید به جای username از نام کانال خود استفاده کنید. این لینک قابل کلیک است و کاربران با ضربه زدن یا کلیک کردن روی آن، وارد کانال شما خواهند شد.

متاسفانه در آپدیت جدید اینستاگرام، زمانی که قصد دارید آدرس کانال خود را به صورت بالا در قسمت Website وارد کنید، با خطا مواجه خواهید شد. این موضوع به دلیل سیاست‌گذاری‌های جدید مدیران اینستاگرام در نظر گرفته شده است.

مشکل لینک تلگرام در اینستاگرام

این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از مدیران کسب و کارهای مجازی شده است. زیرا آن‌ها دیگر نمی‌توانند کانال تلگرام خود را با صفحه تجاری‌شان در اینستاگرام لینک کنند. به این ترتیب، فالوورهای اینستاگرام این صفحات، امکان دسترسی به کانال تلگرام را نخواهند داشت!

اما همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، راه‌حل‌هایی برای فرار از دست این مشکل وجود دارند. ما در ادامه به بررسی دو روش آسان و کاربردی خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها، به راحتی می‌توانید لینک قابل کلیک کانال تلگرام خود را در اینستاگرام قرار دهید.

قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام امتحان کنید، تغییر دادن نحوه نوشتن آدرس است. به این صورت که به جای Telegram.me/username از Tlgrm.me/username استفاده کنید. به همین سادگی!

به عنوان مثال، ما قصد داریم آدرس کانال تلگرام مجله ایده آل تک (با نام کاربری idehaltech) را در سمت Website از بیوی صفحه خود در اینستاگرام قرار دهیم. اگر از لینک Telegram.me/idehaltech استفاده کنیم، اینستاگرام اجازه این کار را به ما نخواهد داد. پس به سادگی از آدرس Tlgrm.me/idehaltech استفاده می‌کنیم.

گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام

نکته: در صورتی که Tlgrm.me/username هم با خطا مواجه شد، از آدرس Tlgrm.in/username استفاده کنید. البته آدرس T.me/username هم ممکن است آدرس کانال شما را با موفقیت در صفحه اینستاگرام قرار دهد.

روش دوم: استفاده از کوتاه کننده‌های لینک

اگر چه روش بالا هنوز به درستی کار می‌کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که به زودی از سمت اینستاگرام مسدود نشود. بنابراین اگر به دنبال یک راه‌ح دائمی و همیشگی هستید، باید به سراغ برنامه‌های “کوتاه کننده لینک” بروید.

برنامه‌های کوتاه کننده لینک، آدرس اینترنتی شما را به صورت خلاصه شده (ShortLink) تغییر می‌دهند. سپس می‌توانید به راحتی از این آدرس‌ها در قسمت بیوی اینستاگرام خود، استفاده کنید. در حال حاضر، برای گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام هم می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید.

سرویس Bitly یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کوتاه کردن لینک محسوب می‌شود. ما در ادامه، مراحل کوتاه کردن آدرس کانال تلگرام در این برنامه را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا باید یک حساب کاربری در وب سایت Bitly ایجاد کنید. البته در صورتی که در اکانت گوگل خود لاگین باشید، می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به ساخت حساب، از امکانات بیت‌لی استفاده کنید. بعد از ورود به حساب کاربری خود، مراحل زیر را برای ساخت لینک کوتاه، دنبال کنید:

  1. روی Create در بالای صفحه کلیک کنید. روی create کلیک کنید
  2. در صورتی که از اشتراک رایگان برنامه استفاده کنید، تنها مجاز به استفاده از دامنه “bit.ly” خواهید بود.
  3. آدرس URL مورد نظر خود را در قسمت “Paste Long URL” وارد کنید.
  4. دوباره روی Create (اینبار در پایین صفحه) کلیک کنید. روی copy کلیک کنید
  5. لینک کوتاه شده برای شما به نمایش درخواهد آمد.
  6. روی Copy کلیک کرده و این لینک را در بیوی اینستاگرام یا هر مکان دل‌خواه دیگری قرار دهید. لینک را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد لینک‌های کوتاه شده Bitly در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید تا مدت‌ها و بدون هیچ نگرانی، لینک کانال تلگرام خود را در Website بیوی اینستاگرام قرار دهید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی دو روش آسان برای قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام پرداختیم. شما عزیزان می‌توانید از هر دو روش برای لینک کردن کانال و صفحه بیزینسی خود استفاده کنید. البته استفاده از کوتاه کننده‌های لینک مانند Bitly به عنوان یک روش دائمی، بیشتر توصیه می‌شود.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با قرار دادن لینک کانال تلگرام در بیوی صفحات اینستاگرام سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

چگونه لینکی را در اینستاگرام قرار دهیم؟

بهترین روش برای قرار دادن لینک در اینستاگرام، استفاده از کوتاه‌ کننده‌های لینک مانند Bitly است. به این ترتیب، می‌توانید شورت لینک آدرس url خود را در بخش‌های مختلف اینستاگرام قرار دهید.

چرا لینک تلگرام در اینستاگرام باز نمی شود؟

در صورتی که آدرس لینک‌های خود را به صورت Telegram.me/username قرار دهید، اینستاگرام ارور می‌دهد. این موضوع به آخرین به روز رسانی این شبکه اجتماعی مربوط می‌شود.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//