همه چیز درباره بازی پابجی (PUBG) که باید بدانید

به همراه 100 غریبه از یک هواپیما به سرزمینی پرتاب شده‌اید و باید برای بقا با تک تک این غریبه‌ها مبارزه کنید. آخرین فردی که زنده بماند، برنده این نبرد خونین است. به دنیای بازی پابجی، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان در سبک بتل رویال، خوش آمدید.

در این بازی تمامی افراد برابر بوده و از صفر شروع خواهند کرد. تنها چیزی که در ابتدای بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد، یک چتر نجات برای فرود آمدن است. بردن یا باختن شما دیگر به مهارت‌های خودتان بستگی دارد.

اگر تاکنون بازی پابجی (PUBG) را تجربه نکردید و کنجکاو شدید که بیشتر درباره این بازی بدانید، ادامه این مقاله از ایده آل تک را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازی پابجی موبایل در یک نگاه

بازیکنان از هواپیمایی به زمین افتاده و تنها چیزی که در اختیار دارند چتر نجات و لباس زیرشان است. تمامی آن‌ها باید از صفر شروع کرده و با جمع آوری وسایل جنگی کافی، در این نبرد برنده شوند.

بازی پابجی موبایل در یک نگاه

تمامی اسلحه‌ها، جلیقه‌های ضد گلوله، جعبه‌های کمک‌های اولیه و… می‌توانند نقشی حیاتی در زنده ماندن بازیکنان ایفا کنند. بهترین بازیکن پابجی کیست و در این نبرد به سبک بتل رویال، چه کسی زنده خواهد ماند؟

بازی پابجی یا PUBG یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود در بین گیمرها و در سبک بتل رویال است. محال است که گیمر باشید و اسم پابجی به گوشتان نخورده باشد. این بازی در سال 2017 برای ویندوز منتشر شد.

دسترسی اولیه به این بازی در مارس و برای استیم فعال شد. بعدها در دسامبر همین سال، نسخه کامل‌تر بازی پابجی برای ویندوز منتشر شد. استقبال از PUBG به خوبی صورت گرفت و همین موضوع باعث شد تا در سال 2018 نسخه موبایل آن وارد بازار شود.

هماکنون پابجی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود برای موبایل، کامپیوتر و کنسول‌های بازی است. در این بازی تمامی بازیکنان باید در لابی حضور داشته باشند تا این که ظرفیت 100 بازیکن تکمیل شود.

سپس تمامی بازیکنان با یک هواپیما به یکی از نقشه‌های پابجی فرود آمده و نبرد برای بقا به طور رسمی شروع می‌شود. سبک این بازی بتل رویال بوده و تمامی بازیکنان باید با یکدیگر مبارزه کرده تا تنها یک نفر در میدان مبارزه باقی بماند.

شروع بازی پابجی چگونه است؟

در واقع می‌توان سبک این بازی را کمی شبیه بازی‌های هانگر گیم دانست. شما در یک نقشه و سرزمین فرود آمده‌اید و باید هر چه زودتر برای پیدا کردن مهمات، اسلحه، لباس و سایر تجهیزات مانند جعبه‌های کمک‌های اولیه این سرزمین را بگردید.

هر بازیکنی که بتواند زودتر این مهمات را پیدا کند، زودتر برای حمله آماده شده و در نتیجه شانس بیشتری برای بقا خواهد داشت.

گرافیک بازی پابجی بسیار عالی بوده و از یک موتور گرافیکی بسیار باکیفیت در ساخت این بازی استفاده شده است. اما شاید در یک نگاه کلی خیلی به نظران کاربران گرافیک باکیفیتی به نظر نرسد.

دو چیز می‌تواند دلیل اصلی این موضوع باشد. اول این که گرافیک بازی سنگین بوده و در نتیجه پردازنده و دستگاهی که بازی در آن اجرا می‌شود هم باید قوی باشد. بنابراین اگر پردازنده و گرافیک شما کیفیت خوبی نداشته باشد، گرافیک بازی هم به سطح پایین‌تری می‌رسد.

دومین دلیل این امر می‌تواند توجه کم طراحان بازی به برخی از جزئیات باشد. اما در کل باید اعتراف کرد که موتور گرافیکی این بازی بسیار عالی بوده و اگر دستگاه شما گرافیک و پردازنده خوبی داشته باشد، می‌تواند تجربه بسیار عالی و نزدیک به واقعیت از بازی در اختیار شما بگذارد.

توجه طراحان به جزئیات کلی مانند سلاح‌ها و محیط بازی بسیار عالی است. اما برخی از جزئیات مانند نشکستن شیشه‌ها می‌تواند کمی در واقعی به نظر رسیدن بازی تاثیر بگذارد.

یکی دیگر از نکاتی که باید درباره بازی پابجی دانست، این است که سبک این بازی بسیار شبیه جنگ‌های واقعی در زندگی واقعی است. خبر از قدرت‌های فراطبیعی و سلاح‌های فانتزی در این بازی نیست.

دلیل محبوبیت زیاد بازی پابجی

تمامی بازیکنان باید در یک نقشه که شباهت زیادی به دنیای واقعی داشته فرود بیایند و با سلاح‌ها و مهماتی که مانند مهمات یک سرباز در جنگ یا یک پلیس در حال انجام ماموریت است با یک دیگر به نبرد بپردازند.

نقشه‌های بازی پابجی بسیار بزرگ بوده و در ابتدای بازی ممکن است پیدا کردن دشمنان و حمله به آن‌ها کمی سخت باشد. اما رفته رفته و با پیشرفت بیشتر بازی این نقشه‌ها کوچک‌تر شده و هیجان بازی هم بیشتر می‌شود.

در این بازی می‌توانید به صورت تکی یا گروهی و با دوستان خود به نبرد بپردازید. افکت‌های صوتی و صداگذاری‌های بازی پابجی بسیار عالی بوده و می‌تواند تجربه‌ای واقعی از فضای بازی در اختیار شما قرار بگذارد.

البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت هدفون استفاده شده هم خیلی در کیفیت صدای بازی تاثیرگذار خواهد بود. اما اگر از یک هدفون گیمینگ باکیفیت استفاده کنید؛ پابجی می‌تواند بهترین تجربه از افکت‌های صداگذاری را در اختیار شما قرار بدهد.

دانلود PUBG در همه دستگاه‌ها

بازی پابجی برای کامپیوتر ابتدا در سال 2017 و در پلتفرم استیم وارد بازار شد. پس از آن به دنبال استقبال زیاد کاربران، این بازی برای سایر دستگاه‌ها هم روانه بازار شد. امروزه بازی پابجی موبایل یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها بین افرادی است که به گیمینگ با موبایل علاقه دارند.

دانلود PUBG در همه دستگاه ها

در ابتدا بازی پابجی تنها برای کاربران موبایل رایگان بود که خود این موضوع باعث شده بود تا این بازی در بین گیمرهای موبایل محبوبیت بیشتری پیدا کند. اما کمی بعد این بازی برای سایر دستگاه‌ها مانند PC و کنسول‌های بازی هم رایگان شد.

در ادامه این بخش نحوه دانلود PUBG برای همه دستگاه‌ها ارائه شده است:

نصب بازی PUBG بر روی موبایل

نصب بازی پابجی موبایل یکی از ساده‌ترین روش‌های ورود به دنیای پابجی است. دانلود این بازی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ممکن و رایگان است. تنها کافی است که به فروشگاه‌های اپلیکیشن مربوط به سیستم عامل خود مراجعه کرده و بازی پابجی را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید.

همچنین برای راحتی بیشتر شما عزیزان، لینک این بازی در فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور، در زیر قرار داده شده است:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

پس از دانلود این بازی، دیتای داخلی آن به صورت خودکار دانلود می‌شود. شما می‌توانید اجازه بدهید تا داده‌های مورد نیاز از دیتابیس بازی دانلود شود یا این که از دیتای خارجی که از سایت‌های مختلف دریافت کرده‌اید استفاده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب بازی پابجی بر روی گوشی

  • اندروید: 5.1.1 یا بالاتر
  • رم: 2 گیگابایت به بالا
  • حافظه داخلی: 2 گیگابایت به بالا
  • پردازنده: پردازنده Snapdragon 425 equivalent یا یک پردازنده بهتر

برای نصب بازی پابجی بر روی گوشی‌های iOS باید آیفون 5 یا بالاتر داشته باشید. نصب بازی پابجی بر روی آیپد 2 به بالا هم امکان پذیر است. این بازی گرافیک سنگینی داشته و حافظه داخلی زیادی لازم دارد.

به همین دلیل اگر حافظه داخلی گوشی شما بسیار پایین است یا پردازنده آن خوب نیست، بهتر است که از نصب این بازی صرف نظر کنید. چرا که هنگام بازی با لگ و فریز شدن بسیاری مواجه خواهید شد.

نصب بازی PUBG بر روی کامپیوتر

اولین پلتفرمی که بازی پابجی برای آن منتشر شد، کامپیوترهای شخصی یا PC بودند. در ابتدا این بازی برای پلتفرم استیم بر روی کامپیوتر وارد بازار شد. برای نصب بازی پابجی روی کامپیوتر هم باید ابتدا استیم را دانلود کرده و یک حساب کاربری در این پلتفرم ایجاد کنید.

نصب بازی PUBG روی کامپیوتر

پس از ایجاد حساب استیم، می‌توانید دیتای بازی را از سایت‌های مختلف دانلود کرده و سپس از طریق استیم بازی را اجرا کنید. برای نصب بازی پابجی در کامپیوتر یا لپ تاپ خود، باید حداقل سیستم زیر را داشته باشید:

  • پردازنده: Intel i5-4430 / AMD FX-6300
  • ویندوز: 7 به بالا 64 بیت
  • رم: 8 گیگابایت
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / AMD Radeon R7 370 2GB
  • حافظه داخلی: 30 گیگابایت

گفتنی است که تمامی سیستم‌های پیشنهادی بالا، حداقل سیستم مورد نیاز برای دانلود بازی پابجی است. برای داشتن تجربه بهتر از این بازی و اجرای هر چه روان‌تر آن، بهتر است که پردازنده و رم بهتری داشته باشید.

هر چه پردازنده و گرافیک کامپیوتر بهتر باشد، نحوه اجرای این بازی هم روان‌تر خواهد بود. برای کامپیوترهایی که از پردازنده و گرافیک قدیمی‌تری استفاده می‌کنند بازی با بلو استک یا شبیه ساز اندروید پیشنهاد می‌شود.

نصب بازی پابجی روی کنسول‌های بازی

بازی پابجی برای کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس هم در دسترس است. برای نصب بازی پابجی بر روی کنسول‌های بازی مختلف، باید مطمئن شوید که کنسول بازی شما به روز رسانی شده است.

در ضمن لازم به ذکر است که برای بازی گروهی، افراد تنها می‌توانند با سایر بازیکنانی که از پلتفرم یکسان استفاده می‌کنند بازی کنند. این یعنی هنگام بازی کردن بازی پابجی در پلی استیشن نمی‌توانید با کسی که روی کامپیوتر یا گوشی بازی می‌کند هم بازی شوید.

گیم پلی بازی پابجی

گیم پلی بازی پابجی بسته به تصمیم بازیکن می‌تواند اول شخص یا سوم شخص باشد. بازی از این نظر کاملا دست بازیکنان را باز گذاشته است.

گیم پلی بازی پابجی

در صورتی که بازیکنان زاویه دید اول شخص را انتخاب کنند، صفحه بازی مانند چشمان بازیکن عمل کرده و بازیکن دید کاملی از کاراکتر خود نخواهد داشت. اما با انتخاب زاویه دید سوم شخص، صفحه بازی در بالای سر کاراکتر قرار داشته و بازیکن می‌تواند کاراکتر خود را تماشا کند.

این که کدام حالت بهتر است کاملا به تجربه بازیکنان بستگی داشته و نمی‌توان گفت که کدام حالت نسبت به دیگری برتری دارد. هنگام انتخاب زاویه دید اول شخص، شما تسلط بیشتری به محیط دارید.

هنگام انتخاب زاویه سوم شخص، می‌توانید با کنترل بیشتری کاراکتر خود را هدایت کنید. تمامی این موارد به نحوه بازی و چیزی که شما به آن عادت کرده‌اید بستگی دارد.

بازی پابجی همان طور که گفته شد در سبک بتل رویال ساخته شده است. اگر بخواهیم بتل رویال را به زبان ساده توضیح بدهیم، باید بگوییم که در این بازی‌ها باید بکشید تا کشته نشوید. آخرین بازیکنی که در بازی‌های سبک بتل رویال زنده بماند برنده نهایی این بازی خواهد بود.

همین موضوع باعث می‌شود تا به هیجان این سبک بازی‌ها مانند بازی پابجی، با گذر زمان اضافه شود. یعنی تصور کنید که هرچه بیشتر بازی می‌کنید، میزان حرفه‌ای بودن و استقامت دشمنان شما بیشتر شده و زنده ماندن سخت‌تر می‌شود.

بازی ابتدا با 100 بازیکن شروع می‌شود که از یک هواپیما به نقشه انتخابی خود فرود می‌آیند. در ابتدای فرود، دست همه خالی بوده و بازیکنان باید برای بقا در لباس زیرهای خود گشته و اسلحه پیدا کنند.

یکی از ویژگی‌های بسیار معروف بازی پابجی، بزرگ بودن نقشه‌های آن است. این نقشه‌ها بسیار وسیع بوده و در ابتدای کار، گشت و گذار و بازی در آن‌ها می‌تواند تا حدودی حتی کسل کننده باشد.

اما پس از مدتی، دایره بازی تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود. دایره بازی همان محیطی است که بازیکنان اجازه دارند تا در آن حضور داشته باشند. هر بازیکنی که از این دایره بیرون برود، جان خود را به سرعت از دست خواهد داد.

نحوه اجرای بازی پابجی در دستگاه های مختلف

فرض کنید که محیط خارج از این دایره با گازی سمی پر شده و هر کس که از منطقه امن بیرون برود در عرض چند دقیقه کشته خواهد شد. همین موضوع باعث می‌شود تا دشمنان رفته رفته به یکدیگر نزدیک‌تر شده و همدیگر را راحت‌تر پیدا کنند. این موضوع تا حدود بسیار زیادی به هیجان بازی اضافه می‌کند.

شاید الان برای شما سوال پیش بیاید که اگر در این نقشه بزرگ از بقیه عقب افتادیم و از منطقه امن خارج شدیم باید چه کار کنیم؟ باید بگویم که خوشبختانه در بازی پابجی وسایل نقلیه بسیاری وجود دارد.

شما می‌توانید به سادگی یکی از این وسایل نقلیه را پیدا کرده و هر چه سریع‌تر خود را به مرکز بازی برسانید. اصلا فکرش را هم نکنید که بشود در گوشه‌ای از این نقشه پنهان شد تا وقتی که همه بازیکنان همدیگر را بکشند و شما تنها با یک نفر مبارزه کنید.

هرچه دایره بازی تنگ‌تر بشود، شانس رو به رو شدن شما با یک دشمن نیز بیشتر شده. در هر صورت در نهایت مجبور می‌شوید با دشمنان مبارزه کنید.

امکان انجام بازی پابجی به صورت تک نفره یا تیمی وجود داشته و هر کدام می‌تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد. اما اگر به صورت تیمی به این بازی بروید،

هم تیمی‌های شما می‌توانند در صورت نیاز به شما کمک کرده و شما را به بازی باز گرداند. در این بازی اگر به صورت گروهی بازی می‌کنید، با داشتن یک استراتژی کار تیمی خوب می‌توانید به راحتی دشمنان خود را شکست بدهید.

در کل باید گفت که گیم پلی بازی پابجی بسیار اعتیادآور و سرگرم کننده است. کنترل آن با تمامی پلتفرم‌ها بسیار ساده بوده و سازندگان سعی خود را کرده‌اند که تا حد ممکن کار با این بازی را ساده کنند.

روند بازی ممکن است در ابتدا کمی خسته کننده و یکنواخت باشد. چرا که نقشه‌های آن بسیار بزرگ بوده و قبل از تنگ شدن دایره بازی، امکان رو به رو شدن با دشمنان بسیار کم است. اما می‌توانید از این فرصت برای جمع آوری مهمات استفاده کنید.

کاراکترهای بازی PUBG موبایل

یکی از نکاتی که به هیجان بازی پابجی موبایل می‌افزاید، این موضوع است که بازی PUBG موبایل کاراکترهای مخصوص خود را دارد. هر کدام از این کاراکترها مهارت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را داشته و می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد.

کاراکترهای بازی PUBG

در واقع بازیکنان هنگام شروع بازی می‌توانند جنسیت کاراکترهای بازی خود را انتخاب کنند. با وجود این که اکثر افراد ترجیح می‌دهند که جنسیت کاراکتر آن‌ها با خودشان یکی باشد، اما باید در نظر داشته باشید که توانایی‌ها و مهارت‌های کاراکترهای زن و مرد با یکدیگر متفاوت است.

در ادامه این بخش می‌توانید با ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف کاراکترهای بازی PUBG موبایل بیشتر آشنا شوید:

کاراکتر آنا در پابجی

آنا جدیدترین کاراکتری است که به بازی پابجی اضافه شده است. این شخصیت، دختر یک روزنامه نگار بوده و خود او هم تصمیم گرفته است تا راه پدرش را در روزنامه نگاری ادامه بدهد.

کاراکتر آنا در بازی پابجی

این کاراکتر که دومین کاراکتر زنی است که به بازی پابجی اضافه شده است، به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار دارد. تنها کافی است که چالش‌های مربوط به بازی را انجام بدهید و موفق بشوید تا 600 یو سی کسب کنید.

آنا مدت زیادی نیست که به خانواده کاراکترهای پابجی پیوسته و به همین دلیل خیلی نمی‌توان نظری درباره گیم پلی این کاراکتر داد. اما در یک نگاه کلی می‌توان گفت که این کاراکتر قابلیت‌های ویژه زیادی داشته و می‌تواند یکی از جالب‌ترین کاراکترهای پابجی برای طرف‌داران این بازی باشد.

کاراکتر سارا 

سارا تا قبل از ورود آنا به دنیای پابجی، تنها کاراکتر زنی بود که در این بازی مشاهده می‌شد. این کاراکتر یکی از بهترین و چالاک‌ترین کاراکترهای پابجی است. او می‌تواند به راحتی حرکت کرده و به دلیل داشتن آناتومی ظریف، به سادگی در همه جا پنهان می‌شود.

کاراکتر سارا در بازی پابجی

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب سارا این است که می‌تواند وسایل نقلیه موجود در نقشه را تا ده درصد تقویت کرده و به استحکام آن اضافه کند.

البته ناگفته نماند که قدرت‌های سارا در حالت کلاسیک فعال نبوده و برای استفاده از مهارت‌های خاص این کاراکتر بازی پابجی باید آن را ارتقا داد. برای فعال کردن کاراکتر سارا در بازی پابجی موبایل باید 600 یو سی که برابر با یک کوپن است داشته باشید.

کاراکتر ویکتور

کاراکتر ویکتور یکی از کاراکترهای پایه و رایگان بازی پابجی است که در وورکشاپ می‌توانید آن را به صورت رایگان فعال کنید. این کاراکتر را می‌توان تا لول 10 ارتقا داد و در هر مرحله ویژگی‌های کاملا جدیدی به آن اضافه کرد. بارزترین و اصلی‌ترین مهارتی که در کاراکتر ویکتور در بازی پابجی دیده می‌شود، افزایش سرعت تعویض بین اسلحه هاست.

کاراکتر ویکتور در بازی پابجی

همچنین این کاراکتر پابجی از قدرت بسیاری برخوردار بوده و می‌تواند به راحتی و با نرم‌ترین حرکات از اسلحه های خود استفاده کند. برای تغییر در ظاهر کاراکتر ویکتور می‌توانید چالش‌های مختلف را انجام داده و برای او پوسته و لباس جدید تهیه کنید.

کاراکتر اندی در بازی پابجی

اندی یکی از بهترین و خاص‌ترین کاراکترهای بازی پابجی است که بیشتر بازیکنان از فعال کردن آن پشیمان نمی‌شوند. سرعت کار اندی با اسلحه های مختلف بسیار بالا بوده و این کاراکتر دستان فرزی دارد.

کاراکتر اندی در بازی PUBG

در صورتی که کاراکتر اندی را تا مرحله آخر ارتقا بدهید، سرعت استفاده از اسلحه ها برای شما تا 16 درصد افزایش پیدا می‌کند. اندی حتی قبل از ارتقا پیدا کردن هم می‌تواند تا حدودی زیادی تاثیر مثبتی در روند بازی شما داشته باشد.

گیم پلی این کاراکتر خاص بسیار عالی بوده و این موضوع را می‌توانید به محض فعال کردن کاراکتر اندی در بازی پابجی متوجه شوید. برای فعال کردن کاراکتر اندی در بازی پابجی به 1200 یو سی  یا دو کوپن احتیاج خواهید داشت.

کاراکتر کارلو در PUBG

کاراکتر کارلو بی شک یکی از پر طرف‌دارترین کاراکترهای بازی پابجی در بین بازیکنان است. ظاهر این کاراکتر بسیار قوی بوده و این قدرت را می‌تواند در گیم پلی خود هم نشان بدهد.

شخصیت کارلو در بازی پابجی

با ارتقای کاراکتر کارلو در بازی پابجی، می‌توانید هنگام سقوط تا 24 درصد از آسیب‌های سقوط خود را کم کنید. این مهارت و توانایی می‌تواند تا حدود زیادی به بیشتر زنده ماندن کاراکترها در طول بازی کمک کند.

فعال کردن کاراکتر کارلو هم کاملا رایگان بوده و از طریق یو سی امکان پذیر است. کافی است تا چالش‌های موجود در بازی را انجام داده و 1200 یو سی به دست بیاورید.

نقشه‌های بازی پابجی

پیش از این هم اشاره کردیم که یکی از شهرت‌های اصلی بازی پابجی، به نقشه‌های بزرگ آن است. سازنده این بازی در ابتدا گفته بود که از بازی در نقشه‌های کوچکی که حفظ کردن آن‌ها راحت بود خسته شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت تا یک نقشه بزرگ بسازد.

نقشه های بازی پابجی موبایل

با وجود این که بزرگ بودن نقشه‌های بازی پابجی آن را به واقعیت نزدیک‌تر کرده و باعث می‌شود تا هیجان بازی هنگام گشت زدن در منطقه بیشتر شود، اما از سمتی سرعت بازی را هم پایین می‌آورد.

هر بار نبرد در بازی پابجی حدود 30 تا 40 دقیقه طول کشیده و در دقایق ابتدایی ممکن است با هیچ دشمنی رو به رو نشوید. هیجان اصلی بازی از زمانی شروع می‌شود که دایره بازی بسیار تنگ شده و دشمن همه جا را فرا گرفته باشد.

در ادامه این بخش به بررسی نقشه‌های بازی پابجی و ویژگی‌های آن‌ها پرداخته‌ایم:

نقشه یا مپ میرامار در بازی پابجی

میرامار یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌های موجود در بین نقشه‌های بازی پابجی است. اگر مبتدی هستید و به تازگی می‌خواهید به سراغ بازی پابجی بروید، توصیه می‌کنیم که دور این نقشه را خط بکشید.

نقشه میرامار

بیشتر نقاط این نقشه نقاط خشک و بیابانی کوهستانی هستند. این نقشه بسیار بزرگ بوده و امکان این که بازیکنان در آن از بقیه عقب افتاده و از دایره بازی خارج شوند بسیار زیاد است.

در ضمن یکی دیگر از دلایلی که باعث سختی نقشه میرامار می‌شود، موقعیت کوهستانی آن است. جنگ در این منطقه و استفاده از وسایل نقلیه متفاوت در آن می‌تواند بسیار مشکل باشد. به همین دلیل بیشتر افرادی که به سراغ نقشه میرامار در بازی پابجی می‌روند، گیمرهای با تجربه و حرفه‌ای هستند.

نقشه ارانگل در بازی پابجی

از نظر اندازه نقشه، باید گفت که نقشه ارانگل تقریبا برابر با میرامار است. اما این نقشه از مناطق کوهستانی و خشک کمتری برخوردار بوده و امکانات بسیار بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

نقشه میرانگل در بازی پابجی

هنگام فرود به این نقشه می‌توانید از بین مناطق شلوغ و خلوت آن یکی را انتخاب کرده و بازی خود را شروع کنید. این نقشه، یک نقشه بزرگ است و اگر بخواهید برای پیمودن آن از پاهای خود کمک بگیرید، به احتمال زیاد مورد هدف تیرهای دشمن قرار بگیرید.

پس بهتر است که برای جا به جایی در نقشه ارانگل پابجی، از وسیله‌های نقلیه این نقشه استفاده کنید. استفاده از وسیله‌های نقلیه در ارانگل برخلاف میرامار آن چنان سخت نبوده و تقریبا تمامی افراد می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

نقشه سهنوک در بازی پابجی

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید بیشتر تایم خود را در بازی مشغول پیدا کردن دشمن و دویدن در نقشه باشید، نقشه سهنوک یکی از بهترین نقشه‌های بازی پابجی برای شماست.

نقشه سهنوک

وسعت این نقشه بسیار زیاد نبوده که یعنی از همان ابتدا، دایره بازی نسبت به سایر نقشه‌ها بسیار کوچک‌تر است. این نقشه نسبتا نقشه بسیار کوچکی بوده و دشمن همیشه در نزدیکی شما حضور خواهد داشت.

به همین دلیل زمانی که در این نقشه فرود می‌آیید، سعی کنید تا دور وسایل نقلیه را خط بکشید. می‌توانید به راحتی با پاهای خود در زمین‌ها جا به جا شده و از چشم دشمنان دور بمانید. استفاده از وسایل نقلیه باعث می‌شود تا توجه تیراندازان و مهاجمان دشمن به شما جلب شود.

نقشه ویکندی بازی پابجی

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین نقشه‌های بازی پابجی، نقشه ویکندی است. آب و هوای این نقشه زمستانی بوده و بدیهی است که وسایل نقلیه موجود در آن هم مناسب فصل زمستان باشند.

نقشه ویکندی در بازی پابجی

در این نقشه می‌توان با وسیله‌های مخصوص اسکی روی برف حرکت کرد. اما باید در نظر داشته باشید که کنترل این وسیله‌ها می‌تواند به شدت مشکل باشد. چرا که هوای این نقشه برفی بوده و زمین را لغزنده می‌کند.

در ضمن باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای مدتی، جای پای شما بر روی برف‌های روی زمین باقی می‌ماند.

نقشه کاراکین پابجی

و در آخر می‌رویم سراغ مهیج‌ترین و کوچک‌ترین نقشه پابجی، یعنی نقشه کاراکین. این نقشه بسیار کوچک و فشرده بوده که یعنی سرعت گیم پلی در آن بسیار بالاتر است.

نقشه کاراکین پابجی

امکان دارد تا حتی به محض فرود به نقشه مورد حمله قرار بگیرید. این نقشه یکی از ترسناک‌ترین مناطق بازی پابجی است و اکثر تازه واردان مدت زیادی را در این نقشه دوام نمی‌آورند. برای بازی در این نقشه باید مناطق مخفی را نیز پیدا کنید.

پیدا کردن مناطق مخفی نقشه کاراکین که یک جزیره کوچک و مخوف است، با استفاده از بمب‌های دستی امکان پذیر است. اگر می‌خواهید یک بازی هیجان انگیز و حرفه‌ای را تجربه کنید، نقشه کاراکین بهترین نقشه پابجی برای شماست.

اسلحه های بازی PUBG موبایل

بازی پابجی یک بازی اکشن در سبک بتل رویال است. پس بدیهی است که در این بازی اسلحه های بسیاری هم وجود داشته باشد. هر کدام از این اسلحه ها برد مخصوص خود را داشته و برای نبردهای مختلفی ساخته شده‌اند. استفاده از اسلحه مناسب هنگام بازی پابجی، می‌تواند تا حدود بسیار زیادی به برد شما کمک بکند.

اسلحه های بازی پابجی موبایل

در ادامه این بخش برخی از مهم‌ترین سلاح‌های بازی پابجی که بیشترین کاربرد را در بازی دارند معرفی شده‌اند. اگر می‌خواهید با تمامی اسلحه های بازی PUBG موبایل آشنا شوید، ادامه این بخش را از دست ندهید.

هفت تیرهای بازی پابجی

شاید به نظرتان هفت تیرهای بازی پابجی خیلی کاربرد خاصی نداشته باشند و نتوانند به کمک شما بیایند. اما در برخی موارد اضطراری مشاهده می‌کنید که این هفت تیرها و اسلحه های کوچک تا چه مقدار به برد شما و بقای شما در بازی کمک خواهند کرد.

هفت تیرهای بازی پابجی موبایل

در جدول زیر می‌توانید تمامی هفت تیرها و اسلحه های کوچک بازی پابجی را به همراه ویژگی‌های برجسته آن‌ها مشاهده کنید.

نام هفت تیر موارد استفاده
P18C کشتن حریفان نیمه جان
P1911 برای فرار از دست دشمنان با یک شلیک پرقدرت و کم سرعت
P92 کشتن حریفانی که نیمه جان هستند
R1895 سرعت و قدرت خوبی نداشته و تنها در موارد اضطراری باید از آن استفاده کرد
R45 (نقشه میرامار) شلیک سریع در دعواهایی با برد متوسط
Skorpion با قدرت و سرعت بالا مانند مسلسل عمل می‌کند
Deagle مناسب برای هدف گیری رقیبان در دور دست
Flare Gun صدمه‌ای به دشمن نزده و تنها یک ایردراپ می‌دهد

تمامی این هفت تیرها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما می‌توان گفت که هیچ کدام از آن‌ها در نبردهای دور برد که نیاز به شلیک‌های پی در پی و قوی دارد به کمک شما نخواهند آمد.

اما برای فرار از دشمن با شلیک چند گلوله، می‌توانند بهترین همراه شما باشند. همچنین می‌توان بدون هدر دادن گلوله‌های مسلسل‌های خود، حریف‌های نیمه جان را بکشید.

مسلسل‌های بازی پابجی

یکی از بهترین و قدرتمندترین سلاح‌هایی که می‌توان در نبردهای نزدیک برد در بازی پابجی از آن‌ها استفاده کرد، مسلسل‌های این بازی هستند. اگر یکی از این مسلسل‌ها را همراه خود داشته باشید، می‌توانید هنگام حمله ناگهانی دشمنان و مواجه با آن‌ها در مسافت نزدیک، تا حدود زیادی آن‌ها را از بین ببرید.

مسلسل های بازی پابجی

البته این موضوع علاوه بر قدرت اسلحه، به میزان مهارت شما هم بستگی خواهد داشت. در جدول زیر می‌توان با کاربرد این مسلسل‌های پابجی بیشتر آشنا شد.

نام مسلسل موارد استفاده
Vector درگیری با تعداد محدودی از دشمنان
UMP9 شلیک به دشمنان در فواصل دورتر
Tommy Gun قدرت بالا برای حمله به دشمنان در فواصل نسبتا نزدیک
Micro Uzi مناسب دشمنانی که جلیقه ضدگلوله ندارند
VSS Vintorez در نبردهای نزدیک و مخفیانه بدون جلب توجه
PP-19 Bizon (نقشه‌های ارانگل و ویکندی) در نبردهای نزدیک با تعداد دشمن بالا
MP5K مبارزه با دشمنانی که جلیقه ضد گلوله دارند

بیشتر این مسلسل‌ها برای جنگ در فواصل نزدیک مناسب هستند و میزان آسیبی که به دشمن وارد می‌کنند تا حدودی زیاد است. نسبت به هفت تیرهایی که در بخش اول معرفی شدند، این مسلسل‌ها میزان تخریب بیشتری داشته و می‌توانند تعداد دشمنان بیشتری را در زمان کوتاه تری از بین ببرند.

سلاح‌های تهاجمی بازی پابجی

حداقل برد سلاح‌های تهاجمی 300 متر بوده که یعنی این سلاح‌های بازی پابجی مناسب حملات دوربرد هستند. این اسلحه ها بسیار پرکاربرد و محبوب بوده و تقریبا تمامی افراد به دنبال یکی از این سلاح‌ها هستند.

اسلحه های تهاجمی بازی پابجی

قدرت بیشتر سلاح‌های دوربرد تهاجمی در بازی پابجی بسیار زیاد بوده و می‌توانند در صورت نشانه گیری درست، با چند گلوله حریفان شما را از پای بی اندازند. در ادامه این بخش تمامی سلاح‌های تهاجمی بازی پابجی معرفی شده‌اند.

نام سلاح موارد استفاده
SCAR-L برای استفاده تازه واردانی که کنترل زیادی روی اسلحه ندارند
M416 برای حملات سریع و شلیک‌های رگباری
M16A4 حملات تک به تک در فضای باز
AKM برای حملات قوی به دشمنانی که جلیقه ضد گلوله دارند
Groza یکی از بهترین سلاح‌ها برای حملات قوی به تمامی دشمنان
Beryl M762 برای حملاتی که نیاز به سرعت شلیک بالا دارند
Mk47 Mutant مناسب برای حملات دوربرد
QBZ95 (نقشه سهنوک) مناسب برای تمامی حملات با سرعت شلیک بالا
AUG A3 مناسب برای حملات با برد متوسط
G36C مناسب برای حملات با برد زیاد و متوسط

سلاح‌های تهاجمی بازی پابجی از جمله محبوب‌ترین سلاح‌های موجود در این بازی هستند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا حتما یکی از این سلاح‌ها را در اختیار داشته باشند.

اگر خوش شانس باشید و بتوانید یک سلاح مانند سلاح گروزا یا Groza پیدا کنید، با داشتن کمی مهارت می‌توانید برنده میدان باشید. اما باید در نظر داشت که سلاح در پیروزی شما موثر است، اما به هیچ عنوان حرف آخر را نمی‌زند. بلکه باید مهارت‌های شما هم برای پیروزی کافی باشد.

تفنگ های شکاری بازی پابجی

تفنگ های شکاری یا همان شات گان‌هایی که در بازی پابجی مشاهده می‌کنید، بیشترین کاربرد را در درگیری‌هایی با برد نزدیک دارند. در زمانی که دشمن در یک قدمی شما قرار داشته باشد، بی شک می‌توان گفت که هیچ اسلحه ای مانند شات گان‌ها به کمک شما نخواهد آمد.

تفنگ های شکاری بازی پابجی

اما کاربرد این اسلحه ها برای حملات دوربرد عملا صفر است. در ادامه می‌توانید تمامی شات گان‌های بازی پابجی را مشاهده کنید:

نام شات گان موارد استفاده
S1897 مناسب برای دشمنانی که جلیقه ضد گلوله به تن ندارند
S686 مناسب حملات نزدیک (بیشتر مناسب افراد حرفه‌ای است)
S12K حملات نزدیک با تعداد دشمنان زیاد
Sawed-off (نقشه میرامار) حملات نزدیک برد با تعداد دشمنان پایین
DBS بهترین سلاح برای نبردهایی با برد نزدیک

بیشتر شات گان‌های بازی پابجی تنها برای جنگ در ساختمان‌ها و با دشمنانی که ناگهانی به شما نزدیک شده‌اند مناسب هستند. در دست داشتن برخی از آن‌ها مانند Sawed-off کمک زیادی به شما نکرده و تنها مناسب موارد اضطراری خواهد بود. اما سلاح‌هایی قوی مانند DBS می‌توانند برگ برنده شما در نبردهای داخل فضای بسته مانند ساختمان‌ها باشد.

سلاح‌های تک تیرانداز در بازی پابجی

اگر بیشتر وقت خود را در بیرون ساختمان‌ها و نقشه‌های بزرگ‌تر پابجی سپری می‌کنید، باید بگوییم که سلاح‌های مخصوص تک تیراندازها می‌توانند برگ برنده شما در پابجی باشند.

سلاح های تک تیر انداز در بازی پابجی

این سلاح‌ها بهترین سلاح‌های داخل بازی برای نبردهایی با برد زیاد بوده و بازیکنی که مهارت کافی داشته باشد، می‌تواند با چند شلیک از سلاح‌های تک تیرانداز، حریفان خود را از پای دربیاورد.

در ادامه این بخش سلاح‌های تک تیرانداز بازی پابجی معرفی شده‌اند.

نام سلاح موارد استفاده
Karabiner 98 Kurz مناسب برای هدف گیری دشمنان با جلیقه ضد گلوله
M24 مناسب برای دشمنان در فواصل دور و بدون جلیقه ضد گلوله
AWM مناسب تمامی حملات با برد زیاد و در فواصل دور دست
SKS مناسب برای حملات در فواصل دور یا متوسط
Mini 14 مناسب برای حملاتی که به سرعت شلیک کمتری نیاز دارند
Win94 حملات با سرعت پایین و قدرت بالا
Mk14 EBR برای حملات دور و متوسط با قدرت بالا
QBU بهترین تک تیرانداز برای نبردهای نزدیک
SLR سرعت شلیک کمی داشته و تنها برای حملات دور برد مناسب است

بیشتر تک تیراندازهای بازی پابجی در فواصل دور دست عملکرد خوبی داشته و می‌توانند به برد شما کمک کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این سلاح‌ها خیلی مناسب حملات نزدیک نیستند و نباید در ساختمان‌ها و فضاهای بسته روی سرعت شلیک آن‌ها حساب کنید.

قدرت برخی از این سلاح‌ها به قدری است که بتواند تمامی حریفان، حتی کسانی که جلیقه ضد گلوله دارند را با چند حرکت از پای دربیاورد.

سایر سلاح‌های بازی پابجی

تیربارها بهترین سلاح‌های بازی پابجی برای حمله به تعداد زیادی از دشمنان است. برد بیشتر تیربارها نهایتا تا حدود متوسط بوده و برای نبردهایی که در فواصل طولانی قرار دارند پیشنهاد نمی‌شوند. تنوع تیربارهای بازی پابجی هم زیاد نبوده و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را پیدا کرد.

اگر در نقشه‌های کوچک‌تر بازی می‌کنید، این سلاح‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. در غیر این صورت بهتر است که فضای خود را با سلاح‌های دیگر پر کنید. این سلاح‌ها شامل MG3، DP-28 و M249 می‌شوند. قدرتمندترین سلاح بین تیربارهای پابجی سلاح M249 بوده که متاسفانه پیدا کردن آن کمی دشوار است.

تنها سلاح سردی که در بازی پابجی پیدا می‌شود، تیر و کمان است. این سلاح بهترین گزینه برای حملات مخفیانه به دشمنان با تعداد پایین است. هر چه فاصله شما با حریف کمتر باشد، قدرت و عملکرد تیر و کمان هم بالاتر می‌رود.

در بازی پابجی برای بهبود عملکرد سلاح‌های خود می‌توانید از اتچمنت های مختلفی که در طول بازی پیدا می‌شوند استفاده کنید. این اتچمنت ها می‌توانند تا حدود زیادی ثبات شلیک و هدفگیری شما را در بازی بهتر کنند. البته باید در نظر گرفت که تمامی سلاح‌ها از همه اتچمنت ها پشتیبانی نمی‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی و معرفی بازی پابجی پرداختیم. این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک بتل رویال است که توانست در زمانی کوتاه، طرف‌داران زیادی پیدا کند.

امروزه بازی پابجی یکی از شناخته شده‌ترین بازی‌ها در بین گیمرهاست. این بازی را می‌توان بر روی بسیاری از پلتفرم‌ها مانند موبایل، کامپیوتر و انواع کنسول‌های بازی نصب کرد.  تنها کافی است که با نقشه‌های این بازی، کاراکترها، سلاح‌ها و گیم پلی این بازی آشنا باشید تا رفته رفته بتوانید آخرین بازمانده این نبرد شوید.

اگر شما هم تجربه بازی پابجی را داشته اید، نظرات، سوالات و انتقادات خود را درباره این بازی در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

4 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//