معرفی 7 روش برای خارج کردن گوشی از دسترس

در زندگی پرمشغله امروز، هر کس نیاز دارد در طول شبانه روز چند ساعتی را در آرامش سپری کند. اما آیا تلفن‌های همراه این اجازه را به ما می‌دهند؟ تماس‌های ورودی مداوم، پیام‌های همیشگی در شبکه‌های اجتماعی و … تقریبا حتی یک لحظه هم دست از سر ما برنمی‌دارند! اما خارج کردن گوشی از دسترس می‌تواند حداقل برای چند دقیقه یا چند ساعت، پیوند ما را با دنیای بیرون کم‌تر کند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم ؟ خوشبختانه برای انجام این کار، روش‌های زیادی وجود دارند که در ادامه، به همه آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر شما نیز دوست ندارید وسط مسابقه فوتبال یا تماشای سریال مورد علاقه‌تان حواستان به تلفن همراه و اعلان‌های همیشگی آن پرت شود، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فرق خاموش بودن و در دسترس نبودن گوشی 

ابتدا بیایید به این سوال پاسخ دهیم که از دسترس خارج کردن گوشی چه تفاوتی با خاموش کردن آن دارد؟ زمانی که تلفن همراه خود را خاموش می‌کنید، برای افرادی که با شما تماس گرفته‌اند، پیغام “دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است” پخش می‌شود. این پیام می‌تواند اطرافیان شما را ناراحت کند.

این در حالیست که در زمان خارج کردن گوشی از دسترس، مخاطبان پیام “مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد” یا مواردی شبیه به این را می‌شنوند. این پیغام نه کسی را نگران می‌کند و نه باعث نارحتی می‌شود.

روش‌های زیادی برای این‌که تلفن همراه خود را از دسترس خارج کنید وجود دارند. ما در ادامه به بررسی همه آن‌ها خواهیم پرداخت.

خارج کردن باتری گوشی

به عنوان راحت‌ترین راه برای خارج کردن گوشی از دسترس، می‌توانید باتری آن را در حالتی که هنوز روشن است، خارج کنید. توجه داشته باشید که اگر قبل از خارج کردن باتری، تلفن همراه را خاموش کنید، هم‌چنان پیغام خاموش بودن برای افراد تماس گیرنده پخش می‌شود. این روش را تقریبا می‌توانید برای تمامی دستگاه‌های تلفن همراه امتحان کنید.

خارج کردن باتری از گوشی

خارج کردن سیم کارت

در این روش بدون این‌که موبایل را خاموش و باتری را خارج کنید، سیم‌ کارت را از دستگاه خارج نمایید. و دوباره در درگاه سیم کارت قرار دهید. در این حالت تا دستگاه را یک بار خاموش و روشن نکنید سیم کارت در دسترس نخواهد بود.

خارج کردن سیم کارت از گوشی

این روش برای دستگاه‌هایی مفید است که برای خارج کردن سیم کارت نیازی به برداشتن باتری نیست. در واقع باید محل درگاه سیم کارت زیر باتری قرار نگرفته باشد.

تنظیمات گوشی

به ورود به تنظیمات تلفن‌های همراه هوشمند و اعمال برخی تغییرات، می‌توانید گوشی را از دسترس خارج کنید. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد بخش Setting شوید.
  • روی Mobile network ضربه بزنید.
  • در این صفحه، سیم کارت مورد نظرتان (اگر از گوشی‌های دو سیم‌کارته استفاده می‌کنید) را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Search networks ضربه بزنید.
  • از لیست موجود، شبکه‌ای را انتخاب کنید که توسط سیم کارت شما پشتیبانی نمی‌شود.
  • اکنون گوشی شما از دسترس خارج شده است.

خارج کردن گوشی از دسترس در تنظیمات

نکته: اگر تصمیم گرفتید تلفن خود را به حالت قبل برگردانید، از مسیر بالا گزینه Select automatically را انتخاب کنید تا تلفن شما دوباره در دسترس قرار بگیرد.

دایورت گوشی

تقریبا تمامی اپراتورهای ارائه دهنده سیم‌کارت های همراه، قابلیت دایورت کردن را برای مشترکین خود فعال کرده‌اند. بر اساس این ویژگی، می‌توانید شماره همراه خود را روی هر خط دیگری (ثابت یا همراه) انتقال دهید. به این ترتیب، خط مقصد به جای شماره همراه شما زنگ می‌خورد. این قابلیت برای مواقعی که تلفن همراه شما خط نمی‌دهد، کاربرد زیادی دارد.

دایورت کردن تلفن همراه

زمانی که قصد دارید گوشی همراه خود را از دسترس خارج کنید، می‌توانید شماره همراهتان را روی یک خط ناصحیح و اشتباه دایورت کنید. به این ترتیب، افرادی که با شما تماس می‌گیرند به یک شماره ناموجود هدایت شده و با پیغام در دسترس نبودن مخاطب مواجه می‌شوند.

نکته: برای دایورت کردن شماره همراه خود، باید کد #شماره مقصد*21* را وارد کنید.

قرار دادن گوشی روی حالت پرواز

اگر به دنبال ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای خارج کردن گوشی از دسترس هستید، باید به سراغ حالت پرواز یا همان “Airplane mode” بروید. این وضعیت، تلفن همراه شما را کاملا از منطقه تحت پوشش شبکه خارج می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند با شما تماس بگیرد.

برای قرار دادن گوشی در حالت پرواز، کافیست نوار اعلان بالای صفحه را به سمت پایین کشیده و گزینه Airplane mode یا Flight mode را انتخاب کنید.

چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم در حالت پرواز

البته از طریق ورود به صفحه تنظیمات نیز می‌توانید گوشی را در این وضعیت قرار دهید:

  • ابتدا وارد بخش Setting شوید.
  • در این قسمت، روی “Flight mode” ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید، دکمه کشویی (که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید) را به سمت راست بکشید.
  • اکنون تلفن همراه در وضعیت حالت پرواز قرار گرفته است.

قرار دادن گوشی در حالت پرواز

 

نکته: وقتی گوشی را در حالت پرواز قرار می‌دهید در نوار نوتیفیکیشن بالای نمایشگر آیکن هواپیما را مشاهده می‌کنید.

چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم

استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص

برای از دسترس خارج کردن تلفن همراه، می‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز استفاده کنید. این برنامه‌ها باعث می‌شوند سیم کارت شما به صورت کامل مسدود شود و هیچ فردی نتواند با شما تماس بگیرید.

بر اساس سیستم عامل گوشی خود، می‌توانید بسیاری از این اپلیکیشن‌ها را دز فروشگاه “Google play” برای تلفن‌های اندروید و “App store” برای گوشی‌های اپل با سیستم عامل iOS دانلود و نصب کنید.

استفاده از یک فویل آلومینیومی

شاید جالب باشد بدانید که قرار دادن تلفن همراه در یک فویل یا ورقه آلومینیومی، می‌تواند آن را به صورت کامل از دسترس خارج کند. البته این روش در مکان‌هایی که آنتن‌دهی کمتری دارند بهتر جواب می‌دهد. برای انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که گوشی را به صورت کامل در ورقه آلومینیوم پیچانده‌اید و هیچ قسمتی از آن، بیرون نمانده است.

کلام پایانی

در این مقاله با انواع روش‌های خارج کردن تلفن همراه از دسترس خارج شدیم. اکنون به راحتی می‌توانید گوشی خود را در مواقع استراحت، جلسه‌های مهم، تماشای فوتبال و سریال و … از دسترس خارج کنید و بدون نگرانی از نوتیفیکیشن‌های مداوم، از اوقات خود لذت ببرید.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

چگونه تلفن ثابت را از دسترس خارج کنیم؟

برای انجام این کار، می‌توایند شماره ثابت خود را از طریق وارد کردن کرد #شماره نامعتبر*21* روی یک شماره جعلی و ناصحیح دایورت کنید.

روش‌های خارج کردن گوشی اپل از دسترس چگونه است؟

برای اینکه گوشی اپل خود را از دسترس خارج کنید می‌توانید از دایورت شماره خود روی یک شماره جعلی، اپلیکیشن‌های شخص ثالث و قرار دادن آن در داخل یک ورقه آلومینیومی استفاده کنید.

3.2 | (10)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//