راه های تشخیص شارژر اصلی هواوی

تشخیص شارژر اصلی هواوی از جمله دغدغه هایی است که تقاضا کننده های این محصول همواره با آن سر و کار دارند، چرا که اگر سری به بازار خرید و فروش انواع شارژر های هواوی بزنید نمونه محصول های گوناگونی می بینید که هر کدام حاصل تولید کارخانه های مختلفی هستند، کارخانه هایی که متاسفانه برخی از آن ها شارژر های تقلبی تولید و وارد بازار می کنند.

به همین علت مسئله ی تشخیص شارژر اصلی هواوی بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می رود، گفتنیست این مسئله توسط افراد مختلفی مورد کنکاش قرار گرفته و راهکار های متعددی برای آن ارائه شده است؛ راهکار هایی که در منابع گوناگونی ذکر شده اند.

پیش از این ما نیز بررسی های مختلفی در این زمینه انجام داده ایم و بر اساس این بررسی ها از میان راهکار های تشخیص شارژر اصلی هواوی، می خواهیم یکی از بهترین روش ها را معرفی کنیم.

در این راهکار باید به دنبال کدی به نام کد Q بگردید که در شارژر های هواوی این کد به صورت چاپی و در سطح جلوی شارژر درج شده است. قبل از هر چیزی لازم به ذکر است اگر این کد را پیدا نکردید، بدون شک شارژر مورد نظر صد در صد تقلبی است.

حال سوال این جاست بودن این کد نشانه ی اصل بودن شارژر مربوطه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر این طور نیست، زیرا برای کسب اطمینان از اصل و یا فیک بودن شارژر مربوطه می بایست از وجود این کد بهره مند شد، به طوری که باید با استفاده از یک اپلیکیشن کد خوان معتبر، بارکد درج شده روی شارژر را باز خوانی کنید. با این کار یک سری اعداد ظاهر خواهند شد.

حال این اعداد را که شماره سریال نام دارند، باید با شماره سریال درج شده روی شارژر مقایسه کنید و اگر هر دو سریال ها عیناً شبیه هم باشند، یعنی شارژر مربوطه کاملاً اصل و اورجینال است.

لازم به تاکید است حتی اگر یکی از اعداد متغیر و یا جا به جا درج شده باشد، نشان دهنده ی فیک بودن شارژر است.

خرید شارژر تقلبی و عواقب ناشی از آن

اگر فرایند تشخیص شارژر اصلی هواوی را دست کم بگیرید و بدون توجه به  اهمیت این مسئله به خرید شارژر تقلبی و بی کیفیت بپردازید، قطعاً عواقب مختلفی را متحمل خواهید شد.

به عبارتی دیگر خرید شارژر تقلبی و عواقب ناشی از آن را می توان در موارد مختلفی عنوان کرد که در قسمت پایین به مهم ترین مورد ها اشاره کرده ایم:

  • منجر به کوتاهی عمر باتری گوشی می شود.
  • باتری زود به زود تخلیه انرژی می گردد.
  • شارژر مربوطه به سرعت خراب شده و بازدهی بسیار کوتاهی دارد. در نتیجه نوعی اسراف در هزینه ها محسوب می شود زیرا با این که شارژر های اورجینال قیمت بالا تری دارند اما از بازدهی بسیار طولانی تری برخوردارند‌.
  • و موارد دیگری از این دست.

با توجه به موارد مذکور لازم است به طور حتم فرایند تشخیص شارژر اصلی گوشی های هواوی را جدی بگیرید و در راستای این مسئله تمام تلاش خود را انجام دهید.

چه زمانی باید شارژ گوشی هواوی خود را تعویض کنیم؟

راه های تشخیص شارژر اصلی هواوی
راه های تشخیص شارژر اصلی هواوی

شارژر ها را می توان به عنوان دومین جزء مهم گوشی های همراه نام برد چرا که اصلی ترین عضو آن ها یعنی باتری ها، زمانی قادر به اعمال وظایف خود هستند که تغذیه مورد نیاز خود را با استفاده از یک شارژر خوب و اورجینال تامین کنند.

شارژر ها همواره در معرض اتفاقات مختلفی هستند که منجر می شوند، زمان تعویض شان برسد. در واقع زمانی باید شارژر گوشی هواوی خود را تعویض کنید که دچار اتفاقاتی نظیر موارد زیر شود:

  • مستلزم زمان زیادی برای شارژ کردن گوشی باشد و در مدت استانداردی گوشی موبایل را شارژ نکند.
  • قسمتی از سیم شارژر دچار قطعی، بریدگی و اتفاقاتی از این قبیل شود که سبب قطع جریان برق میان گوش و برق شهری می گردد.
  • آداپتور شارژر دچار مشکل شده و دیگر قادر به انجام فرایند شارژ کردن نباشد. این مشکل می تواند از طریق ضربات وارد شده از محیط به رخ دهد.
  • بر اثر استفاده ی نامناسب و بروز تا خوردگی در سیم شارژر قادر به انتقال جریان برق نباشد و بازدهی مطلوبی ارائه ندهد.
  • مدام قطع و وصل شود که این اتفاق نیز ممکن است بر اثر اختلالات آداپتور، خرابی سیم شارژر و … باشد.

شارژر هواوی را از امداد موبایل یا در خارج از amazon بخرید.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//