نرم افزارهای رایگان ویدیو کنفرانس

از زمان شیوع بیماری کرونا COVID-19، شاهد آن هستیم که نیروی کار بسیاری از شرکت‌ها به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند. این بدان معناست که جلسات حضوری به جلسات مجازی تغییر یافته‌اند. مدارس و دانشگاه‌ها، کلاس‌ها را بصورت آنلاین و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌کنند.

اگرچه برگزاری جلسات آنلاین برای سازمان‌های بزرگ نیازمند تجهیزاتی مانند ویدئو پروژکتور پاناسونیک است که شرکت ایده آل گستر نمایندگی این محصولات در ایران است، اما برای بیشتر شرکت‌ها برنامه‌های کنفرانس ویدیویی امکانی را فراهم می‌کنند تا به صورت چهره به چهره با دیگران صحبت کنید. مشاغل بسته به صنعت، اندازه، بودجه و موارد استفاده خود، در مورد انتخاب نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی، اولویت‌های مختلفی دارند.

در این مقاله، قصد داریم چند نرم‌افزار برتر کنفرانس ویدئویی را معرفی کنیم.

سرویس کنفرانس ویدیویی چیست؟


خدمات کنفرانس ویدیویی باعث می‌شوند تا از طریق یک منبع ویدیویی HD با دیگران دیدار و همکاری کنید. برخلاف تماس تلفنی، کنفرانس ویدئویی امکانی را فراهم می‌کند تا افرادی را که با آنها صحبت می‌کنید، مشاهده کنید. دقیقاً مثل اینکه در همان اتاق هستید.

خدمات کنفرانس ویدیویی از طریق کامپیوترهای متصل به اینترنت و گوشی‌های موبایل هوشمند قابل دسترسی هستند. بسته به نیاز کسب و کارتان، می‌توانید کنفرانس ویدیویی را در یک مکان خاص مانند یک اتاق کنفرانس تنظیم کنید. توسط این ویژگی، دوربین‌هایی برای نمایش کل اتاق تنظیم شده‌اند و میکروفون‌ها را تقویت می‌کند.

خدمات کنفرانس ویدیویی، کنترل کامل را در اختیار میزبان قرار می‌دهند. میزبان تصمیم می‌گیرد چه کسی صحبت کند، چه کسی در فیلم باشد و چه کسی صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارد. بنابراین همه افراد در جلسه می‌توانند ارائه پاورپوینت فرد موردنظر را مشاهده کنند.

کسانی که قادر به شرکت در جلسه از طریق ویدیو نیستند، می‌توانند از طریق تلفن به کنفرانس ملحق شوند و حداقل آنچه که افراد در جلسه می‌گویند، بشنوند.

Google Hangouts و تیم‌های کوچکتر

اپلیکیشن چت تصویری رایگان گوگل، نمونه بسیار خوبی است که در دنیای تجارت پذیرفته شده است.

مزایای این اپلیکیشن این است که جیمیل و تقویم، روی گوگل کار می‌کند و می‌توانید به 10 نفر وصل شوید. این اپلیکیشن به یک افزونه نیاز دارد و از فیلم و محتوا با استریم دوگانه پشتیبانی نمی‌کند. اگر یک حساب کاربری در گوگل دارید، به Google Hangouts دسترسی خواهید داشت. Google Hangouts  از گپ صوتی همزمان پشتیبانی می‌کند و به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد از طریق جیمیل یا لینک به یک کنفرانس بپیوندند.

Google Hangouts Meet در پلتفرم G Suite گنجانده شده است و امکانی را فراهم می‌کند تا جلسات خود را از طریق وب روی لپ‌تاپ، گوشی موبایل یا خط تلفن برقرار کنید.

_تماس-تصویری-Google-Hangouts

زوم Zoom

زوم مجموعه کامل کنفرانس ویدیویی است که با وجود گزینه‌های رایگان جذاب، در دسترس کاربران سطح Enterprise قرار گرفته است. کاربران با یک حساب کاربری رایگان می‌توانند با 100 شرکت‌کننده کنفرانس ویدیویی برگزار کنند. در این برنامه، کنفرانس‌های 3 نفره یا بیشتر محدود به 40 دقیقه است.

زوم Zoom  به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد از طریق وب، برنامه‌های اختصاصی، برنامه‌های افزودنی مرورگر و گوشی‌های موبایل آیفون و اندروید ارتباط برقرار کنند. کاربران در صورت نیاز می‌توانند از طریق تلفن تماس بگیرند. کاربران می‌توانند ویدیو یا صدا را به صورت لوکال ضبط کرده و صفحه نمایش را با سایر شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارند.

تماس-تصویری-با-برنامه--zoom

اسکایپ Skype

اسکایپ یک برنامه VoIP محبوب است. این برنامه برای کنفرانس‌های ویدیویی تیم‌های کوچک تا 50 نفر (از جمله میزبان) رایگان است.

کاربران می‌توانند از طریق مرورگر وب روی کامپیوتر به جلسه بپیوندند. اسکایپ شامل ویژگی ضبط تماس مبتنی بر ابر است که هر یک از اعضای تماس می‌توانند آن را فعال کنند. با این کار به سایر شرکت‌کنندگان اطلاع داده می‌شود که تماس در حال ضبط است. کاربران می‌توانند تماس ضبط ‍‌شده را تا 30 روز ذخیره و به اشتراک بگذارند.

اسکایپ  متعلق به مایکروسافت است. این برنامه، برای iOS ، اندروید، ویندوز و Mac در دسترس است و تماس ویدیویی و صوتی و همچنین ویژگی پیام‌رسانی را ارائه می‌دهد. همچنین اسکایپ امکان می‌دهد در تماس‌های ویدیویی زیرنویس‌های زنده ببینید.

برنامه‌های Skype for Business شامل موارد زیر است:

  • جلسات نامحدود
  • اشتراک‌گذاری صفحه
  • پیام فوری در زمان دلخواه
  • امنیت
  • برگزاری کنفرانس با حداکثر 250 شرکت‌کننده

همچنین اسکایپ می‌تواند به راحتی با برنامه‌های Microsoft Office مانند Word ، Excel ، PowerPoint ، OneNote و Outlook ادغام شود.

نرم-افزار-skype-اسکایپ

واتساپ Whatsapp بهترین اپلیکیشن تماس تصویر با دوستان

برنامه پیام‌رسان فیسبوک و واتساپ بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. استفاده از آن آسان است و در دستگاه‌های اندروید و iOS کار می‌کند. واتساپ ویژگی رمزگذاری را ارائه می‌دهد، بدین معنی که فقط شما و شخصی که پیام ارسال می‌کنید، می‌توانید آنچه را که می‌فرستید بخوانید. همچنین از واتساپ می‌توان برای برقراری تماس ویدیویی یا صوتی استفاده کنید. محبوبیت جهانی واتساپ، آن را به گزینه‌ای مناسب برای ارتباط با خانواده و دوستان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

واتساپ-Whatsapp-بهترین-اپلیکیشن-تماس-تصویر-

Microsoft Teams

این برنامه، برای همکاری بدون خط طراحی شده است. این برنامه با برنامه‌های Office مانند Word و SharePoint ادغام می‌شود و طراحی و زیرساخت‌های آن باعث می‌شود تا فوق‌العاده تعاملی باشد. همچنین این شرکت امکان ادغام اسکایپ برای تجارت را در Microsoft Teams فراهم کرده است.

این برنامه به عنوان پاسخی به ابزارهای همکاری، مانند Slack  طراحی شده است که در چند سال گذشته بر بازار حاکم شده است. Microsoft Teams یک ابزار چت برای محل کار است و گزینه کنفرانس ویدیویی آن به همان اندازه قدرتمند است. کاربران می توانند کنفرانس‌های ویدئویی را مستقیماً راه‌اندازی کنند.

برنامه‌های Microsoft Teams شامل موارد زیر است:

  • نسخه وب Word ، Excel و PowerPoint
  • ذخیره و اشتراک‌گذاری فایل
  • حداکثر 300 کاربر
  • پشتیبانی 24/7 تلفن و وب

نسخه تلفن همراه Microsoft Teams از پیام صوتی در اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

_ویدیو-کنفرانس-Microsoft-Teams

Cisco Webex

Cisco Webex نرم‌افزار عالی ویدیویی برای آموزش آنلاین، وبینارها و پشتیبانی از راه دور است. به ویژه این برنامه، برای مشاغلی که دارای نگرانی‌های امنیتی هستند، بسیار عالی است. این‌نرم افزار شامل ارتباط تلفنی Transport Layer Security (TLS)، اعتبارنامه third-party، رمزگذاری، سازگاری فایروال، ورود به سیستم سینگل و گزینه‌های برنامه‌ریزی ایمن است.

Cisco Webex با Outlook یکپارچه است و امکان استفاده از آن در سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله Mac ، Windows و iPad وجود دارد. علاوه بر این، سیسکو وببکس بخشی از اکوسیستم سولوشن‌های قابل تعامل برای دورکاری است. این برنامه شرایطی را فراهم می‌کند تا ویژگی‌های تخصصی را برای آموزش، پشتیبانی فنی از راه دور یا وبینارها اضافه کنید.

برنامه‌های Cisco Webex شامل موارد زیر است:

  • اشتراک‌گذاری صفحه
  • فیلم HD
  • جلسات نامحدود
  • ضبط و ذخیره‌سازی ابر (محدودیت‌ها طبق برنامه متفاوت است)
  • ساعات کار تلفن برای برنامه‌های سطح پایین و پشتیبانی 24/7 برای برنامه‌های گران‌قیمت

نسخه رایگان برنامه کنفرانس ویدیویی Cisco Webex محدود است و فقط دو شرکت‌کننده می‌توانند در جلسات کنفرانس ویدیویی شرکت کنند. نسخه پولی برنامه Webex به 50 تا 1000 شرکت‌کننده اجازه برگزاری کنفرانس می‌دهد.

نرم-افزار--ویدیو-کنفرانس-Cisco-Webex

 GoToMeeting

این نرم افزار کنفرانس وب مخصوصاً برای جلسات آنلاین طراحی شده است.  یک اتاق ملاقات شخصی با URL خود تنظیم کنید. دسک‌تاپ را به اشتراک بگذارید، شرکت‌کنندگان می‌توانند دقیقاً آنچه را که می‌خواهید بشنوند. جلسه را ضبط کرده و آن را در ابر ذخیره کنید.

برنامه GoToMeeting Free راهی عالی برای جلسات آنلاین سریع و آسان است. این برنامه رایگان، امکان اشتراک‌گذاری صفحه با کیفیت بالا، دوربین‌ها، پیام صوتی VoIP و پیام چت در یک جلسه را فراهم می‌کند.

برنامه-تماس-تصویری-gotomeeting

Google Meet

با استفاده از Google Meet، می‌توانید تا 250 نفر را در جلسات ویدیویی کیفیت بالا ایجاد کنید.

ویژگی‌های اصلی:

  • میزبان جلسات ویدیویی با کیفیت بالا و نامحدود
  • جلسات ویدئویی قابلیت رمزگذاری دارند و امنیت بالایی دارد.
  • دسترسی آسان – با اشتراک لینک میهمانان دعوت شده به جلسه می‌توانند با یک کلیک از یک مرورگر وب دسک‌تاپ یا برنامه گوشی موبایل با یکدیگر ملاقات کنند.
  • صفحه خود را برای ارائه اسناد، اسلایدها و موارد دیگر به اشتراک بگذارید.
  • همراه با نوشتن شرح تصاویر بصورت real-time می‌توانید از تکنولوژی تبدیل گفتار به متن گوگل استفاده کنید.

نرم-افزار--Google-Meet

کنفرانس ویدیویی، ابزاری قدرتمند برای شرکت‌ها، دانشجویان و گروه‌هایی است که می‌خواهند از راه دور با یکدیگر در ارتباط باشند. کنفرانس ویدیویی، راه عالی برای برقراری ارتباط با همکاران و همکلاسی‌ها است. قبل از دانلود و نصب برنامه کنفرانس ویدیویی، برنامه مناسب را انتخاب کنید.

 

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//